3 weken geleden was ik een balletje aan het gooien met Dana toen ze heel plotseling wegstrompelde van de bal en zich in het gras liet vallen, kreunend. Ik probeerde haar op te tillen en kreeg een halve hartverzakking toen ze daardoor gilde. Na een paar minuten rustig aaien zijn we rustig naar huis gelopen. Eenmaal binnen kon ze niet normaal liggen of zitten, ze zat steeds te kreunen bij elke beweging. Het viel me op dat de spieren vanaf halverwege haar rug tot onder haar buik aan het trillen waren, helemaal verkrampt. De dierenarts voelde wel dat ze verkrampt was, maar dacht dat het ook misschien haar baarmoeder kon zijn (?) maar omdat het tijdens het ballen gooien was gebeurd leek een spierprobleem toch voor de hand liggender. Ze heeft novacam gekregen en 6 weken lijnrust.
Maar nu. Ze heeft het nog steeds, gelukkig niet meer constant en ze is al weer vrolijk zat (waarom moet ik aan de lijhijn

) en in huis maakt ze afentoe bewegingen waar ik zelf rugpijn van zou krijgen, en daar heeft ze dan geen last van. Daar tegenover gesteld kan ze van de stoep stappen en meteen vast zitten. Ik heb bij toeval uitgevonden dat ik het weg kan masseren; de spieren doen dan weer normaal en ze geeft dan ook geen pijn meer aan en zou rustig op de bank springen als ik niet oplet
Het is natuurlijk niet normaal, en ik weet niet zo goed wat ik nu het beste kan doen. Foto's? Fysio? Iets anders? We hebben voor deze week een vervolgafspraak, maar vantevoren een beetje weten wat er zou kunnen vind ik ook wel fijn

Hier ongeveer de plek die verkrampt (aan beide kanten)