Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
huidschifers
Moderator: moderatorteam
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
huidschifers
Sarah heeft wat men bij mensen roos zou noemen. Schilfers over het hele lijf.
Ze heeft ook af en toe jeuk maar geen vlooien.
Ze krijgt al een poos Benefull kleine genieter dus het lijkt mij sterk dat het daar aan ligt.
Wat kan een oorzaak zijn en tips graag
Ze heeft ook af en toe jeuk maar geen vlooien.
Ze krijgt al een poos Benefull kleine genieter dus het lijkt mij sterk dat het daar aan ligt.
Wat kan een oorzaak zijn en tips graag
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Re: huidschifers
Oorzaak weet ik niet, maar Lilo heeft dat ook, altijd al gehad, ik geef haar schapevet blokjes en dan is het over
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier heeft Yla het met periodes, ze krijgt dagelijks zalmolie door haar KVV, en in een ergere periode dagelijks schapevet blokjes.Kit schreef:Oorzaak weet ik niet, maar Lilo heeft dat ook, altijd al gehad, ik geef haar schapevet blokjes en dan is het over

- Ans Surfer
- Actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
Kijk hier eens: http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... lemen.html
Groetjes van Ans en Hiro

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
In beneful zit veel graan, volgens mij, daar kunnen veel honden niet tegen.
-
teckeltoos
- Zeer actief
Ze krijgt het nu al een paar maanden en die schilfers heeft ze nu een paar dagen. Ik neem aan dat ze dat dan al veel eerderFizgig schreef:In beneful zit veel graan, volgens mij, daar kunnen veel honden niet tegen.
last gehad zou hebben.
-
Marion.
Mwah, dat weet ik niet. Ik zou ook zalmolie of schapenvet proberen.teckeltoos schreef:Ze krijgt het nu al een paar maanden en die schilfers heeft ze nu een paar dagen. Ik neem aan dat ze dat dan al veel eerderFizgig schreef:In beneful zit veel graan, volgens mij, daar kunnen veel honden niet tegen.
last gehad zou hebben.
- Ans Surfer
- Actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
-
teckeltoos
- Zeer actief
Morgen ga ik ff een doos biofood blokjes halen.
-
Marion.
Wat zijn biofood blokjes? Waarom niet gewoon puur schapenvet?teckeltoos schreef:Morgen ga ik ff een doos biofood blokjes halen.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Marion. schreef:Wat zijn biofood blokjes? Waarom niet gewoon puur schapenvet?teckeltoos schreef:Morgen ga ik ff een doos biofood blokjes halen.
Dat is schapenvet, alleen in blokjes
-
Marion.
OkéKit schreef:Dat is schapenvet, alleen in blokjesMarion. schreef:Wat zijn biofood blokjes? Waarom niet gewoon puur schapenvet?teckeltoos schreef:Morgen ga ik ff een doos biofood blokjes halen.
- dagmar88
- Zeer actief
Kan best hoor. Zo iets kan ook opbouwen.teckeltoos schreef:Ze krijgt het nu al een paar maanden en die schilfers heeft ze nu een paar dagen. Ik neem aan dat ze dat dan al veel eerderFizgig schreef:In beneful zit veel graan, volgens mij, daar kunnen veel honden niet tegen.
last gehad zou hebben.
- Cookie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel en teckel
Zalmolie wil ook helpen !
-
teckeltoos
- Zeer actief
Kit schreef:Marion. schreef:Wat zijn biofood blokjes? Waarom niet gewoon puur schapenvet?teckeltoos schreef:Morgen ga ik ff een doos biofood blokjes halen.
Dit kwam ik op mijn zoektocht tegen en het lijkt goed
http://www.biofooddiervoeding.nl/honden ... -mini.html

-
Muk
Ik ook. Naar de da zou ik voorlopig nog niet gaan. Meestal gaat dit snel over met wat zalmolie of schapenvet. Ander voer kan natuurlijk ook.Marion. schreef:Mwah, dat weet ik niet. Ik zou ook zalmolie of schapenvet proberen.teckeltoos schreef:Ze krijgt het nu al een paar maanden en die schilfers heeft ze nu een paar dagen. Ik neem aan dat ze dat dan al veel eerderFizgig schreef:In beneful zit veel graan, volgens mij, daar kunnen veel honden niet tegen.
last gehad zou hebben.
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:
Cas had er ook plotseling last van terwijl hij al erg lang hetzelfde voer had. Overgestapt op ander voer (biofood) en het is weg 
-
Muk
Oja, die knoflookblokjes. Hou wel rekening met een iets andere bekgeur.teckeltoos schreef:Kit schreef:Marion. schreef:Wat zijn biofood blokjes? Waarom niet gewoon puur schapenvet?teckeltoos schreef:Morgen ga ik ff een doos biofood blokjes halen.
Dit kwam ik op mijn zoektocht tegen en het lijkt goed
http://www.biofooddiervoeding.nl/honden ... -mini.html
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Max heeft er ook gauw last van en ik voer dan ook schapenvetblokjes van Biofood bij. Werkt prima !
-
teckeltoos
- Zeer actief
Voorlopig ga ik haar 1 x per dag 1 blokje geven.
Ze moet niet tonnetjerond worden van de vetblokjes.
Ze moet niet tonnetjerond worden van de vetblokjes.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Nou dat dus hoor.Nanna schreef:Beneful, dat zijn toch al die felgekleurde brokjes?
Die rotzooi gaf ik sowieso niet....
Als is het een allergie die ze aan het opbouwen is dan wel een slechte vacht doordat het kwalitatief een slecht voer is.
Waarom zou ze schapenvet erbij gaan geven als je ook gewoon kan proberen hoe ze het doet op een beter voer?
Voor zo'n klein teckeltje is het toch niet zo heel veel meer geld om wat beter voer te kopen?
Olivier krijgt kvv maar ook brokjes erbij voor het gemak. Hij eet niet graag brokjes en is een kieskeurige teckel. Taste of the Wild gaat er wel goed in bij hem bijvoorbeeld. Dat is een goede brok voor een heel redelijke prijs. Via Zooplus te bestellen.
-
teckeltoos
- Zeer actief
Wat je zegt..... Sarah zou kieskeurigheid uitgevonden kunnen hebben. Ik wil haar eigenlijk op brokjes houden want bij versvlees voeding ben ik bang voor gebitproblemen.pioenroos schreef:Nou dat dus hoor.Nanna schreef:Beneful, dat zijn toch al die felgekleurde brokjes?
Als is het een allergie die ze aan het opbouwen is dan wel een slechte vacht doordat het kwalitatief een slecht voer is.
Waarom zou ze schapenvet erbij gaan geven als je ook gewoon kan proberen hoe ze het doet op een beter voer?
Voor zo'n klein teckeltje is het toch niet zo heel veel meer geld om wat beter voer te kopen?
Olivier krijgt kvv maar ook brokjes erbij voor het gemak. Hij eet niet graag brokjes en is een kieskeurige teckel. Taste of the Wild gaat er wel goed in bij hem bijvoorbeeld. Dat is een goede brok voor een heel redelijke prijs. Via Zooplus te bestellen.
Bij Sarah tandenpoetsen gaat op een gevecht uitdraaien.
RC en Hills mot ze niet voorlopig smikkelt ze alleen van die premium brokjes van de Lidl en van Benefull. Bij andere brokjes gaat ze in hongerstaking en dat houdt ze eng lang vol.
Ik heb wel een proefbekertje FF staan wat ik nog zal probereren. Ik moet toch naar de FF dealer om een zak een zak trainers te halen want daar is madam helemaal gek op.
- dagmar88
- Zeer actief
teckeltoos schreef:Wat je zegt..... Sarah zou kieskeurigheid uitgevonden kunnen hebben. Ik wil haar eigenlijk op brokjes houden want bij versvlees voeding ben ik bang voor gebitproblemen.pioenroos schreef:Nou dat dus hoor.Nanna schreef:Beneful, dat zijn toch al die felgekleurde brokjes?
RC en Hills mot ze niet voorlopig smikkelt ze alleen van die premium brokjes van de Lidl en van Benefull. Bij andere brokjes gaat ze in hongerstaking en dat houdt ze eng lang vol.
Ik heb wel een proefbekertje FF staan wat ik nog zal probereren. Ik moet toch naar de FF dealer om een zak een zak trainers te halen want daar is madam helemaal gek op.
http://brokkenvergelijken.wordpress.com/
Een zo hoog mogelijk % vlees en zo laag mogelijk % granen is het beste, zeker bij huid/vacht problemen.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Vervoer is juist veel beter voor de tanden! Zeker een versvoer zonder granen. Een hond gebruikt z'n tanden toch niet om brokken te kauwen. Mss een beetje kauwen met de kiezen maar tanden niet. En daar zit juist vaak de plak. Beter dus om geen koolhydraten te geven want daar krijg je juist meer plak van dan alleen vers vlees of een brok zonder troep.teckeltoos schreef:Wat je zegt..... Sarah zou kieskeurigheid uitgevonden kunnen hebben. Ik wil haar eigenlijk op brokjes houden want bij versvlees voeding ben ik bang voor gebitproblemen.
Mijn teckels kregen juist op Farmfood meer tandproblemen doordat er veel granen in deze brok zitten en het plakkeriger is dan een krokante brok.
Die trainers zijn puur gedroogd vlees dus dat zou wel prima zijn. Oliver krijg elke dag een gedroogd kippennekje. Zijn tanden hebben veel plak maar de kiezen zijn mooi schoon.
Overigens had mijn langhaar prima tanden tot op hoge leeftijd en de ruwhaar heeft vanaf 1 jaar erge plak. Ze kregen hetzelfde eten dus ik denk dat aanleg toch wel de grootste factor is.
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Donderdag heeft mijn Golden de senior check gehad, ( Beau is 9 jaar )
Ook Beau heeft een hele droge huid, het is zo erg geweest met de huid schilfers dat het net was of er sneeuw op hem gevallen was, ook op mijn vloerbedekking zag je veel schilfers liggen.
Nu is het gelukkig al een heel stuk minder, de DA rade mij donderdag aan,
om elke dag een beetje visolie over zijn brokken te doen.
Schijnt ook goed te helpen tegen de schilfers.
Ook Beau heeft een hele droge huid, het is zo erg geweest met de huid schilfers dat het net was of er sneeuw op hem gevallen was, ook op mijn vloerbedekking zag je veel schilfers liggen.
Nu is het gelukkig al een heel stuk minder, de DA rade mij donderdag aan,
om elke dag een beetje visolie over zijn brokken te doen.
Schijnt ook goed te helpen tegen de schilfers.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.