Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

beetje vreemd?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Re: beetje vreemd?

Ongelezen bericht door Tulp »

Eline* schreef:Ik snap het wel eerlijk gezegd. Honden moeten in een pension verplaatsbaar zijn en samen met soms andere honden op bv een speelweide kunnen. met halsband of tuig dus wat veilig is. een slipketting of halfcheck met ketting is niet veilig met oog op bv spelen met andere honden ( haken met tanden of nagels) Ook de andere hulpmiddelen zijn niet zo geschikt om een hond mee te laten loslopen, dus ik vind het een legitieme vraag.
Klinkt logisch maar dan zet je er toch gewoon neer dat ze om die redenen een halsband of tuigje om moeten hebben :denken:
Daarvoor hoef je echt niet het rijtje "martelwerktuigen" op te noemen :U:
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:
renee-uk schreef:spelen met andere honden en uitlaten wil ik niet hebben
Nee, jij wil het niet hebben maar 98 % van de mensen die hun hond komt brengen wel hoor.
Dus ik snap het best. Normale halsband om graag. Wat je thuis uitkuurt moet je zelf weten.
en wat ik uitkuur?
zag je weer een dh post?

ik kuur helemaal niks uit, ik heb mijn honden prima onder controle en de slipketting is vanwege de schade aan hun nekharen die een gewone leren band veroorzaakt.
mijn honden hebben alleen met uitlaten een halsband om, in en om het huis niet.
ze zijn bovendien niet de honden om gezellie met andere honden te spelen en in uitlaten door een ander heb ik nul en generlei vertrouwen.
dus je miezerige insinuaties mag je verder wel voor je houden :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

massam schreef:
renee-uk schreef:nou dan liepen ze wat mij betreft inkomsten mis want mijn honden dragen allebei een slipketting (die nooit op slip staat) en alleen voor een pension ging ik echt geen andere halsbanden aanschaffen :piew:
verder hoeven mijn honden niet uitgelaten te worden, dus wat het hen aangaat wat ik voor halsbanden gebruik is me ook niet echt duidelijk.

maar ze zijn wel super politiek correct bezig natuurlijk :roll:

dan ga je daar dus niet heen. zo simpel is het.

en politiek correct.. ach. zij vinden dat en daar gaat het om. als het hypocriet politiek correct was geweest zoals je nu insinueert zou geld nog steeds belangrijker zijn en ze lopen inkomsten mis door deze regel dus dat geloof ik niet.
van bepaalde mensen die verder kijken dan hun neus lang is ja, maar het merendeel zal vast denken dat het een geweldig pension is met deze zgn hondvriendelijke eisen
kan best hoor dat het dat ook is, maar ik concludeer dat liever uit andere zaken dan alleen wat verbodsbepalingen op een website.

edit: en ik zeg al dat ik daar niet heenga dus dat was een wat overbodige conclusie :mrgreen:
Laatst gewijzigd door renee-uk op 29 mar 2012 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

het asiel/pension waar ik als vrijwilliger werkzaam ben daar gaan de riemen en halsbanden of wat de honden om hebben met de baas mee naar huis. ze zitten zonder iets om hun nek in het pension en worden niet aan een lijn uit gelaten maar gewoon via de schuif kunnen ze naar de speelweide. als ze om de een of andere reden verplaatst moeten worden zijn er altijd wel hulpmiddelen om te gebruiken.
ellen
Afbeelding
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Magic »

Wij hebben bij een asiel eens een hond met slipketting+flexi meegekregen :schrik:

Ik ben wel benieuwd wat de gedachte er achter is trouwens.
Afbeelding
Iedere dag feest!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

tollerlover schreef:het asiel/pension waar ik als vrijwilliger werkzaam ben daar gaan de riemen en halsbanden of wat de honden om hebben met de baas mee naar huis. ze zitten zonder iets om hun nek in het pension en worden niet aan een lijn uit gelaten maar gewoon via de schuif kunnen ze naar de speelweide. als ze om de een of andere reden verplaatst moeten worden zijn er altijd wel hulpmiddelen om te gebruiken.
ellen
dit dus... en dat zou mij ook het beste bevallen... :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Magic schreef:Wij hebben bij een asiel eens een hond met slipketting+flexi meegekregen :schrik:

Een slipketting hoeft a) niet op slip te staan en b) als je de flex vast zet, zodat de lijn in een boogje hangt, staat er ook geen constante druk op. Ik heb een flex omdat ik de lengte dan naar mijn behoefte kan aanpassen als dat een keer zo uit komt. Wij hadden een slip, omdat Luna's kraag dan tenminste normaal kan groeien. Wat slecht he.

@Tollerlover: dat is wat ik bedoelde, daarom zie ik het nut er niet van in om een dergelijke gebod/verbod op te leggen. In mijn ogen hoeft een hond in een pension enkel en alleen een halsband om op het moment dat een hond verplaatst zou moeten worden. Goede werkwijze bij jullie :ok:
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

malinois schreef:
tollerlover schreef:het asiel/pension waar ik als vrijwilliger werkzaam ben daar gaan de riemen en halsbanden of wat de honden om hebben met de baas mee naar huis. ze zitten zonder iets om hun nek in het pension en worden niet aan een lijn uit gelaten maar gewoon via de schuif kunnen ze naar de speelweide. als ze om de een of andere reden verplaatst moeten worden zijn er altijd wel hulpmiddelen om te gebruiken.
ellen
dit dus... en dat zou mij ook het beste bevallen... :ok:
Mij ook!
Magic schreef:Wij hebben bij een asiel eens een hond met slipketting+flexi meegekregen :schrik:

Uit een slipketting kan een hond bijna niet ontsnappen, nog minder snel dan uit een tuig. Ik kan me voorstellen dat het om die reden is gedaan, hoewel het misschien niet zo fijn is voor een hond, die constante druk op de ketting.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik ben even verder gaan kijken op de site van het hdc en bij hun zit hondenschool quibus in en die zeggen het volgende:
http://www.hondenscholen.info/hondonvri ... ddelen.htm
ellen
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!

Ongelezen bericht door Ennath »

-Gaby- schreef: Uit een slipketting kan een hond bijna niet ontsnappen, nog minder snel dan uit een tuig. Ik kan me voorstellen dat het om die reden is gedaan, hoewel het misschien niet zo fijn is voor een hond, die constante druk op de ketting.
Maar ik ben nou juist zo'n voorstander van sliphalsbanden (wij gebruiken rondgenaaide leren slipbanden) omdat er dan zelden druk op de hond staat en de hond nooit achteruit zijn halsband uit kan stappen.
Daarbij is dat rondgenaaide leer ook nog eens uiterst haarvriendelijk.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Ik vind het erg vaag om zo neer te zetten, je moet toch ze4lf weten waar je je hond mee uitlaat.
Met het spelen vind ik het niks te maken hebben.
Bij ons heeft geen 1 hond iets om in de kennel of buitenverblijven of het nou pension of asiel is.
Wat zijn wij dan eigenlijk een slecht asiel :ugh: we zetten de honden buiten met een leren jachtlijn en we gebruiken zelfs bij hele sterke asielhonden een gentle leader :piew: met wandelen.
Als er met de honden buiten wordt gewandeld hebben we een compleet arsenaal aan halsbanden en riemen, dus eigenaren krijgen hun eien riem gewoon mee naar huis.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik moet/mag bij het pension altijd mijn riem en halsband/tuigje mee naar huis nemen, alle honden zitten daar zonder iets in hun kennel en hoe ze dat met de speelweides doen heb ik niet gevraagd. Het hele terrein daar is omheind en ik heb mijn hond(en) altijd zonder schrammen en builen weer teruggekregen, dus het zal wel.
Overigens, mijn dh heeft wel een gewone leren halsband en ik zie niets van schade aan de haren/kraag.
renee-uk
Zeer actief

kipo schreef:Ik moet/mag bij het pension altijd mijn riem en halsband/tuigje mee naar huis nemen, alle honden zitten daar zonder iets in hun kennel en hoe ze dat met de speelweides doen heb ik niet gevraagd. Het hele terrein daar is omheind en ik heb mijn hond(en) altijd zonder schrammen en builen weer teruggekregen, dus het zal wel.
Overigens, mijn dh heeft wel een gewone leren halsband en ik zie niets van schade aan de haren/kraag.
bij mijn honden zie je dat wel, na een dag al, dan hebben ze een extra halsbandje van afgebroken haar in hun nek.
de enige die dat niet had was mijn witte teef, maar die had ook niet zo'n erge kraag.
met de slipketting met grove schakels die ik gebruik hebben ze nergens last van en aangezien ik die op stop heb staan en niet op slip is het niks anders dan een gewone halsband alleen is ie dan van metaal :)
Afbeelding

kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

renee-uk schreef: bij mijn honden zie je dat wel, na een dag al, dan hebben ze een extra halsbandje van afgebroken haar in hun nek.
de enige die dat niet had was mijn witte teef, maar die had ook niet zo'n erge kraag.
met de slipketting met grove schakels die ik gebruik hebben ze nergens last van en aangezien ik die op stop heb staan en niet op slip is het niks anders dan een gewone halsband alleen is ie dan van metaal :)
Grappig, die onderlinge verschillen, als Kita daar ook last van had, zou ik idd ook zoeken naar een andere oplossing. Blij dat ze in "mijn" pension niet van die rare regels hebben.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Dus als je een hondje hebt wat niet zo lief is mag je die zonder snuitje in de kennel zetten.

Ben ik toch benieuwd hoe ze dat schatje eruit gaan halen....
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
yukon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door yukon »

Sanne!! schreef:Dus als je een hondje hebt wat niet zo lief is mag je die zonder snuitje in de kennel zetten.

als een pension eerlijk is dan zetten ze zo'n hond achter een luik zodat ze deze niet aan hoeven te lijnen....
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Wat raar dat halfchecks in het rijtje staat. Ik gebruik al sinds jaar en dag halfchecks voor mijn collies omdat ze zo ontzettend handig zijn. Je gooit ze gewoon om de nek en omdat ze zo ruim zitten, kan ik heel snel het ringetje vinden om de lijn aan te klikken. Voor colliepups heb ik een zacht leren bandje, maar zodra de vacht begint te groeien, zijn die gespen een crime. De haren gaan er tussen zitten en je bent minstens 5 minuten bezig om de band dicht te krijgen. En halfchecks beschadigen de vacht van de kraag niet, wat een halsband met gesp wel doet.
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Een dame hier heeft ook een half heck uit stof, ze weet dondersgoed dat ze anders haar kop uit de halsband weet te krijgen of uit haar tuig.
Hij staat wel zo ingesteld dat als er wat spanning op staat ze gewoon kan ademen, hij ligt dan alleen iets straker om haar hals. Maar wurgen doet ie niet.
yukon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door yukon »

Wat betreft halsbanden hebben wij in het pension twee regels:
1. De hond moet altijd aangelijnd gebracht en opgehaald worden, anders gaat het dier niet mee. (Tot aan de auto mag de eigenaar een lijn van ons lenen.)
2. Honden met een prikband om zijn niet welkom.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Toen mijn honden nog naar de dagopvang gingen in een pension, had ik ze altijd aan een jachtlijn. Bracht ze zelf naar de kennel en verder hadden ze geen halsband of lijn nodig. Ze hadden ook liever niet dat de honden halsbanden om hadden. Dus eigenlijk vind ik het een beetje vreemd dat je zulke eisen gaat stellen. En de jachtlijnen die ik gebruik hebben een stop, dus ze zijn net een halsband alleen dan met een lijntje er aan vast. Het zou voor mij overigens geen reden zijn om de hond er niet heen te brengen als het verder een goed pension is.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Het gaat niet om het om hebben van een halsband in de kennel want dan gaan de banden toch af, het gaat puur om het omhebben van een slip enz, al sta je daar met je hond buiten op het terrein met een slip om dan wordt je daar al opaangesproken, mensen wordt de slip idd afhandig gemaakt en met een vies gezicht in een grote pot met slipketting enz gedeponeerd die daar op de balie staat. Mijn vriendin was daar pas geleden voor een sollicitatie en toen was ik mee met Elektra en die zit aan een tuig en ik werd de hemel ingesprezen wat voor mooi tuig ze wel niet om had :mrgreen: Mensen die ik ken die hun hond in de dagopvang daar hebben wisselen voor ze het hek doorgaan hun slip om voor een normale band :ugh:

Een collega van mij bracht een keer een gevonden hond naar ze toe en wij doen die vaak aan een slip ivm kans op ontsnappings gevaar bij paniek enz vinden wij dat veiliger dat de hond zich niet uit de band zou kunnen wurmen, nou die man (niet helemaal een zeker persoon enz) kreeg de wind van voren en was helemaal over zijn toeren toen hij terug was.
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Ik zie dit staan:

''We stellen het dierenwelzijn voorop. Wij maken geen gebruik van de volgende middelen: slipketting, halti, gentle leader, halfcheck (halsband met een ketting tussen de uiteinden), anti trektuig, muilkorf, snuitje,etc. Wij maken wel gebruik van een halsband of een tuig. Indien u wel één van de eerstgenoemde middelen gebruikt informeren we u graag over het effect van deze middelen op uw hond. ''

( www.haagsdierencentrum.nl)

:19:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Ik vind het onzin dat voor het verplaatsen van de honden die gewone halsbanden nodig zouden zijn. In het pension waa rik zelf heb gewerkt, maakte het werkelijk geen fluit uit wat de hond om had. Eigen halsbanden werden aan de kennels gehangen zodra ze er in gingen en verder hadden we zelf ook een hele voorraad slipkettingen en halfchecks voor als ze naar de speelweide gingen. Slipper om, hup naar weide, daar weer af, klaar.
thygro
Actief
Mijn ras(sen): duitse staande draadhaar

Ongelezen bericht door thygro »

Sanne!! schreef:Dus als je een hondje hebt wat niet zo lief is mag je die zonder snuitje in de kennel zetten.

ja presies.

het is natuurlijk de keuze van het pension zelf. maar zo loop je gewoon ook heel veel klanten mis
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”