Foto iig niet, dat zei hij meteen, echt weet ik eigenlijk niet. Zal ik morgen eens aan mijn eigen DA vragenTank schreef:Als ik zo alles gelezen heb, lijkt het mij veel waarschijnlijker dat er nog een stukje glas in zit. Is dat misschien te zien op een foto of echo?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Amy haar poot
Moderator: moderatorteam
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Re: Amy haar poot
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
- Aantal honden: 3
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Ik ben ook wel wat bang, dat er nog wat glas in zit en dat het lichaam dit misschien nu naar buiten probeert te werken, wat gepaard gaat met pijn of verdikking of ontsteking.
Jammer dat Amy een kap zo lastig vindt. Sam heeft wel 2 maand een kap om gehad en gaf er niets om gelukkig. Het wordt zo wel heel lastig he, want natuurlijk wil amy eraan krabben/likken/bijten.....
Jammer dat Amy een kap zo lastig vindt. Sam heeft wel 2 maand een kap om gehad en gaf er niets om gelukkig. Het wordt zo wel heel lastig he, want natuurlijk wil amy eraan krabben/likken/bijten.....

- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik zou haar inderdaad een paar dagen suf houden, dit is zo geen doen voor haar 
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Heeft ze al, maar mag alleen nog buiten, omdat het moet drogen**Nancy** schreef:En iets van een schoentje of sokje om haar poot?
Beterschap voor haar !
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb je een hamertura schreef:Ik zou haar inderdaad een paar dagen suf houden, dit is zo geen doen voor haar
- Tank
- Zeer actief
ik heb goede ervaring met vetranquil
- *tweety*
- Zeer actief
Arm beest, beterschap, en hopen dat de AB aanslaat en dat ze niet geopereerd hoeft te worden.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Vraag anders Dagmar eens of ze weet of groene leem in deze situatie zou kunnen helpen.
Ik heb er niet genoeg verstand van, maar Dagmar wel.
En ik zou geloof ik ook voor tranquillizers gaan
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik zou inderdaad ook vragen of het mogelijk is het stukje glas met een echo zichtbaar te krijgen. Of anders MRI of CT, of zou dat de boel niet zichtbaar maken? Heb daar weinig verstand van, maar zomaar de poot open gaan leggen in de hoop het stukje glas érgens tegen te komen lijkt me ook niet zo'n fijne optie. Wat een enorm gedoe weer zeg, sterkte er mee.
- dagmar88
- Zeer actief
Miranda schreef:Vraag anders Dagmar eens of ze weet of groene leem in deze situatie zou kunnen helpen.
Maar dan wel op een verse wond, denk dat dit al te ver gesloten/ingesloten is.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Iemand heeft het over vetranquil die zou ik niet nemen. Dat is namelijk alleen een spierverslapper en in haar koppie is ze dus hartstikke druk en wil ze iets maar ze kan het niet.
Dan zou je beter diazepam kunnen nemen dat is dan beter.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ok, dat is bij haar wel iets om rekening mee te houden, want ze is nogal zeer druk in haar koppieSanne!! schreef:Iemand heeft het over vetranquil die zou ik niet nemen. Dat is namelijk alleen een spierverslapper en in haar koppie is ze dus hartstikke druk en wil ze iets maar ze kan het niet.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Vannacht is het wel goed gegaan, ze heeft keurig met haar kap op bed geslapen
Alleen nu is ze weer wakker en beseft ze dat ze iets om heeft wat niet hoort. Ze ramt werkelijk overal tegenaan, ziet eruit alsof ze niets ziet. Buiten ook, bomen lantaarnpalen, mensen, stoepranden ziet ze niet
Maar goed, daar kunnen we haar gelukkig bij helpen.
Haar poot is nog net zo dik als gisteren helaas
Maar goed, daar kunnen we haar gelukkig bij helpen.
Haar poot is nog net zo dik als gisteren helaas
-
Muk
Dat zou ik ook laten doen.LongFields schreef:Ik zou inderdaad ook vragen of het mogelijk is het stukje glas met een echo zichtbaar te krijgen. Of anders MRI of CT, of zou dat de boel niet zichtbaar maken? Heb daar weinig verstand van, maar zomaar de poot open gaan leggen in de hoop het stukje glas érgens tegen te komen lijkt me ook niet zo'n fijne optie. Wat een enorm gedoe weer zeg, sterkte er mee.
Kan zo'n stukje glas er niet uitzweren zoals splinters dat bij mensen ook kunnen?
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat kan wel alleen dan zou je een plekje zien waar het uit zou komen. Dat zie je bij haar niet. Hij vermoedt dat het een stukje is wat vast zit wat je vaker bij glas zietMuk schreef:Dat zou ik ook laten doen.LongFields schreef:Ik zou inderdaad ook vragen of het mogelijk is het stukje glas met een echo zichtbaar te krijgen. Of anders MRI of CT, of zou dat de boel niet zichtbaar maken? Heb daar weinig verstand van, maar zomaar de poot open gaan leggen in de hoop het stukje glas érgens tegen te komen lijkt me ook niet zo'n fijne optie. Wat een enorm gedoe weer zeg, sterkte er mee.
Kan zo'n stukje glas er niet uitzweren zoals splinters dat bij mensen ook kunnen?
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat een gedoe weer meid.
Sterkte!
Sterkte!

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Tank
- Zeer actief
Als je vetranquil in lichte dosis geeft dan kan de hond gewoon lopen en alles maar is hij wel een stuk rustiger. Dat is mijn ervaring er mee.
- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
Candy had ook een wond aan haar achterpoot,door 2 operatie's.
Ze had gewoon een sokje aan en de wond droogde goed,ze had het sokje gewoon 24 uur aan.
Ze had gewoon een sokje aan en de wond droogde goed,ze had het sokje gewoon 24 uur aan.

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Amy heeft de eerste 3 weken verband en een sokje aangehad. Ze heeft heel wat sokjes naar binnen gewerkt. Ik ben niet altijd thuis en dan paste er iemand op en toen is het een paar keer gebeurd. Ook met de kap op kon ze bij haar sok. Ze heeft met kap door de sok en het verband een gat erin gemaakt tot aan haar poot 's nachts.**Nancy** schreef:Candy had ook een wond aan haar achterpoot,door 2 operatie's.
Het enige wat helpt is echt boos worden op haar, maar ja 's nachts hoor je gewoon niet alles. Ze slaapt naast ons op bed, maar je hoort het gewoon niet.
Vandaag ook overlegt met de Da wat hier nou aan te doen, want zo schiet het niet op. Maar een andere oplossing dan een kraag is er dus niet. Pillen om haar rustig te houden schrijven ze niet voor.
Morgen is mijn eigen Da er weer en ga ik het met hem overleggen.
Ze heeft haar kap al overmidden gerukt. Ze zet haar tanden in de rand en trekt er dan aan tot er een gat in zit. Ik let echt de hele dag op haar, maar de andere 3 moeten ook naar buiten en ik zal ook boodschappen moeten doen of even naar het toilet en douchen. Nou moet ze al verplicht mee de douche in en het toilet in, maar dan zit ik nog als ik de andere 3 uitlaat.
Zoals de DA al zei, het is echt een draak van een hond, dat klopt wel ja
-
jeanine
- Actief
toen mijn hond aan zijn voorpoot geopeerd was (grote hond) heb ik een been van een maillot geknipt, die ingeknipt, poot erin, en met een knoop om zijn nek. zorgen dat de splitsing in 2en pas in zijn oksel zit.
die wilde alleen maar likken aan de wond, en zo ging het prima, hij had last van wondvocht, en de boel moest goed drogen,met de mailot aan ging dat prima, misschien is het wat.
die wilde alleen maar likken aan de wond, en zo ging het prima, hij had last van wondvocht, en de boel moest goed drogen,met de mailot aan ging dat prima, misschien is het wat.

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Ik zou diazepam dan gewoon even bij de dierenarts halen. Weet niet of dat hetzelfde is als bij honden en mensen.
Hoe gaat het nu met der?
Hoe gaat het nu met der?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- MJ
- Zeer actief
Och arme....
Ik zou ook iets halen hoor...liever niet natuurlijk als het niet hoeft ....maar dit is ook niks. Arme ding.
Ik zou ook iets halen hoor...liever niet natuurlijk als het niet hoeft ....maar dit is ook niks. Arme ding.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
ze krijgt valium. Kap heeft ze nu compleet doormidden, nog even en ze loopt letterlijk tegen de muren op. Wil haar dit niet langer aandoen en zoals het er nu uitziet duurt het echt nog wel even voordat ze voor haar doen weer genoeg beweging krijgt.MJ schreef:Och arme....
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Tik net hierboven een berichtje, maar ze loopt helaas weer veel op 3 poten vandaag en ik vind haar poot ook niet dunner worden. Ze is vreselijk druk, het irriteert de andere honden ook en die doen nu ondertussen echt sjaggo tegen haar. En ze heeft er echt pijn aan, niet haar kussentje, maar echt aan de binnenkant lijkt het wel.Sanne!! schreef:Ik zou diazepam dan gewoon even bij de dierenarts halen. Weet niet of dat hetzelfde is als bij honden en mensen.
Hoe gaat het nu met der?
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan ze dan niet meer likken? Want dan zou dat ook nog een optie kunnen zijn. Het is wel een hond die zelfs met kap op aan haar poot likt. Ze zet of de kap over haar voorpoot heen en drukt de kap naar beneden dat dat ding mee buigt net zolang tot ze kan likken, of ze drukt de kap tegen een kast, tafel muur of weet ik het zodat de kap weer omklapt en dan kan ze er ook weer bijjeanine schreef:toen mijn hond aan zijn voorpoot geopeerd was (grote hond) heb ik een been van een maillot geknipt, die ingeknipt, poot erin, en met een knoop om zijn nek. zorgen dat de splitsing in 2en pas in zijn oksel zit.
-
jeanine
- Actief
nee, ze kan dan niet meer likken, want de hele poot zit in de maillot.Demi schreef:Kan ze dan niet meer likken? Want dan zou dat ook nog een optie kunnen zijn. Het is wel een hond die zelfs met kap op aan haar poot likt. Ze zet of de kap over haar voorpoot heen en drukt de kap naar beneden dat dat ding mee buigt net zolang tot ze kan likken, of ze drukt de kap tegen een kast, tafel muur of weet ik het zodat de kap weer omklapt en dan kan ze er ook weer bijjeanine schreef:toen mijn hond aan zijn voorpoot geopeerd was (grote hond) heb ik een been van een maillot geknipt, die ingeknipt, poot erin, en met een knoop om zijn nek. zorgen dat de splitsing in 2en pas in zijn oksel zit.
mijn hond wilde niks anders als likken en wou hem geen kap opdoen.
heb er helaas geen foto van.
maar de hele voorpoot tot aan de oksel zit dan in de sok en met de uiteinden maak je een knoop om de nek.
ik gaf mijn hond er trouwens ook rust compositum van de groene os bij.
doe moest van aktieve jachthond opeens 2 maanden alleen maar een plas en poeprondje doen.

- CKS
- Zeer actief
Hoe gaat het nu?
Is er al een röntgenfoto van die poot genomen? Het kan natuulijk ook heel iets anders zijn, dat met het glas niets te maken heeft. Vandaar dat een röntgenfoto volgens mij toch wel op zijn plaats zou zijn.
Groetjes,
Kees
Is er al een röntgenfoto van die poot genomen? Het kan natuulijk ook heel iets anders zijn, dat met het glas niets te maken heeft. Vandaar dat een röntgenfoto volgens mij toch wel op zijn plaats zou zijn.
Groetjes,
Kees
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Casey schreef:Hoe gaat het nu?
Groetjes,
Kees
En waar zou je dan aan denken? De da zei dat er op een foto weinig te zien was omdat een poot zo massief was? Foto is natuurlijk zo gemaakt