Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Denise. schreef:Wat leuk! Ik wil ook een kat, maar een papegaai en kat in 1 huis lijkt me niet zo'n lekkere combinatie
Moet je die van ons maar nemen. Die is bang voor alles wat iets groter dan een muis is.
Zelfs onze konijnen, cavia's en parkiet laat ze met rust (nou ja, als de vogel in de kooi zit).
Mooie foto's! Ik ben ook weleens naar kattenshows geweest, de sfeer is overigens niet altijd zo relaxt, haat en nijd ten top vaak, tot het vergiftigen van elkaars katten toe (van horen zeggen, of het echt zo is weet ik niet)
Hier was de sfeer best wel relaxt ja. En Denise, dat hoeft geen probleem te zijn hoor, genoeg katten die niet op of om kijken.
Mooie foto's Léonie, ik heb de camera er niet uitgehad
Leuk Nanna een witte siamees (Foreign White) met blauwe ogen, ik heb er hier 2, moeder en dochter.
Maar een Oosters Korthaar heeft groene ogen en een volledig gekleurd jasje, zoals de rode tabby op foto 1.
Wat ik wel erg jammer vind is de nieuwe trend binnen deze twee rassen, de oren hangen op de zijkant van het hoofd.
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! Groetjes, Sanne
Nee siamezen hebben altijd blauwe ogen, dat zit gekoppeld aan het point gen (de kleur in het gezicht, oren, staart en poten). De Foreign White is de enige uitzondering qua vachtkleur of eigenlijk geen kleur. Het wit komt tot uiting maar het point wat ze in hun dna dragen niet. De blauwe ogen uiteraard wel die zijn aan de latent aanwezige point gen gekoppeld bij de Foreign White.
De Oosters Korthaar heeft altijd groene ogen.
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! Groetjes, Sanne
Als ze onder de Oriental Shorthair oftewel de Oosters Korthaar vallen dan zijn ze daar mee gekruisd en komt er een kitten uit met minimaal 1 groen oog dan is het een Oosters Korthaar geen Siamees.
Siamees is alleen met 2 blauwe ogen.
ik geloof echt dat ik voor een rex zou gaan als ik een kat mocht of ik zou terugvallen op mijn oude liefde de burmezen
dat kan ook nog.
helaas blijft het bij dromen hier
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mooie foto's van mooie katten. Sfeertje ziet er inderdaad ontspannen uit.
renee-uk schreef:zo mooi die blauwe
heb net even op de site van een burmezenclub zitten kijken en mijn hart ging weer helemaal open
rotvriendje
Daar blijf ik ook een zwak voor houden
Ooit 1 bij een Golden fokster gezien. Die dook in de puppenren om besprongen te worden door de puppen. Vervolgens een blik van "vrouwtje! help!" te trekken. Eruit gehaald te worden door de eigenaar. Om 5 tellen later weer de puppenren in te duiken
S@nne schreef:
Wat ik wel erg jammer vind is de nieuwe trend binnen deze twee rassen, de oren hangen op de zijkant van het hoofd.
Ik dacht eerst dat die kat echt het geen reet aan vond, maar is dus nieuw... Nou ja, ik vind het ook lelijk.
Zat ook een griezelig dunne kat tussen die Oosterse Kortharen, net een anorexiakat. Doe mij toch maar een iets dikkere.
YvetteJ schreef:Leuk om te zien! Ik wil ook wel een keertje naar een kattenshow, lijkt me wel leuk!
Moet je doen, geinig! Ze hebben ook veel visitekaartjes en koekjes/paaseitjes om mensen te lokken. Boeken waar je in kan kijken met foto's van de cattery's, dat soort dingen. Om te bezoeken vond ik het bezoekersvriendelijker dan een hondenshow.