Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn hond in beslag genomen,wat nu... ik word niet vervolgd!
Moderator: moderatorteam
- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
- Aantal honden: 1
Re: Mijn hond in beslag genomen,wat nu... ik word niet vervo
Jeetje, houd er gelijk een strafblad aan over....
Maar fijn dat het met je hond goed gaat!!

Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

- macho-hayley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herders
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
ik heb gelukkig een goede advocaat die veel ervaring heeft met dit soort zaken, ook nog in de tijd van de rad.
Bizar is het allemaal wel,ben benieuwd wat hij zal zeggen!
Bizar is het allemaal wel,ben benieuwd wat hij zal zeggen!

- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Gelukkig welmacho-hayley schreef:ik heb gelukkig een goede advocaat die veel ervaring heeft met dit soort zaken, ook nog in de tijd van de rad.

Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Hoe het nu ook in elkaar zit, jij hebt nu toch wel een zorg minder. 

- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
- StephanieR
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basenji
Wat fijn dat je niet vervolgd wordt
Is Macho inmiddelds ook weer helemaal de oude?

Is Macho inmiddelds ook weer helemaal de oude?
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
dankje!Ja gelukkig wel, al hebben we af en toe beide nog wat last van spanning in het contact met vreemde mensen. En ik vermoed dat het meer aan mij dan aan hem ligt, maar ik ga ervanuit dat dit met de tijd wel beter wordt. We hebben dit weekend een familieweekend waar hij mee naar toe gaat en op dat soort momenten maak ik me dan best weer druk, maar ik denk dat als we daar zijn het allemaal wel weer meevalt en ik ook weer een stuk relaxter ben.

- eternal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
Zo te zien heb je je hond weer terug. Wat zal jij een last van je schouders af gooien zeg.
Ik heb niet het hele topic gelezen. Was te veel om te lezen. Maar ik vind sommige reaktie echt te ver gaan.
Ik ken een verhaal van vrienden. Hun hond (is al weer jaren geleden) had een kind gegrepen. Dus ze hebben de hond in laten slapen. NA dat de hond ingeslapen was kwam ze er achter dat deze hond 10 nietjes in zijn oor had. 9x is het goed gegaan en de 10x was te veel voor de hond. Dus ja een hond kan bijten omdat het pijn heeft.
Een andere hond was een kreng van een beest (dachten ze) en die beet altijd later kwamen ze er achter dat hij al die tijd een oorontsteking had.
Ik heb niet het hele topic gelezen. Was te veel om te lezen. Maar ik vind sommige reaktie echt te ver gaan.
Ik ken een verhaal van vrienden. Hun hond (is al weer jaren geleden) had een kind gegrepen. Dus ze hebben de hond in laten slapen. NA dat de hond ingeslapen was kwam ze er achter dat deze hond 10 nietjes in zijn oor had. 9x is het goed gegaan en de 10x was te veel voor de hond. Dus ja een hond kan bijten omdat het pijn heeft.
Een andere hond was een kreng van een beest (dachten ze) en die beet altijd later kwamen ze er achter dat hij al die tijd een oorontsteking had.
- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
Gelukkig heb ik Macho inderdaad terug.Ik ben heel blij dat het nu allemaal afgelopen is.
Helaas kunnen honden niet praten, en soms reageren ze d.m.v bijten omdat ze niet anders kunnen dat is waar.
Dit weekend hadden wij een familieweekend en hij heeft dat hele weekend tussen allerlei mensen waaronder ook kinderen gelopen en dat is allemaal prima gegaan.
Ik zal altijd alert blijven, maar ik weet dat hij het niet verkeerd bedoelde tegenover dat meisje.
Helaas kunnen honden niet praten, en soms reageren ze d.m.v bijten omdat ze niet anders kunnen dat is waar.
Dit weekend hadden wij een familieweekend en hij heeft dat hele weekend tussen allerlei mensen waaronder ook kinderen gelopen en dat is allemaal prima gegaan.
Ik zal altijd alert blijven, maar ik weet dat hij het niet verkeerd bedoelde tegenover dat meisje.

- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
is die van die nietjes geen broodje aapeternal schreef:Zo te zien heb je je hond weer terug. Wat zal jij een last van je schouders af gooien zeg.

ik heb die al heel vaak voorbij horen komen
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Als je het op google intikt zal je zien dat het wel degelijk een broodje aap verhaal is 
edit: zie dat Wendy (Duitse Herder) mij al voor is.

edit: zie dat Wendy (Duitse Herder) mij al voor is.

- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Het verhaal is niet waar, aldus de Amerikaanse folklorist Jan Harold Brunvand. Hij meldt dat een variatie op dit verhaal in Duitsland in de Middeleeuwen al werd opgetekend.
Hadden ze in de middeleeuwen ook al nietjes...

Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Vast welSuuz! schreef:
Het verhaal is niet waar, aldus de Amerikaanse folklorist Jan Harold Brunvand. Hij meldt dat een variatie op dit verhaal in Duitsland in de Middeleeuwen al werd opgetekend.
Hadden ze in de middeleeuwen ook al nietjes...![]()

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Suuz! schreef:
Dat vroeg ik me nou ook af..

- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
"een variant van dit verhaal"Kit schreef:Suuz! schreef:
Neem aan dat het in de middeleeuwen om spijkers ging ofzo..
20 spijkers in een oorAyronna schreef:"een variant van dit verhaal"Kit schreef:Suuz! schreef:
Neem aan dat het in de middeleeuwen om spijkers ging ofzo..

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
Hoorde het verhaal van kind, golden retriever en nietjes al op de hondencursus in 1998 met onze 1e bouvier.
- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
dankjewel..het gaat super!Pendrag schreef:Nee, het is geen broodje aap. Ging om een golden retriever. Na de roze spuit is deze naar het crematorium van Martin Gaus gebracht. Daar kwamen ze de nietjes tegen bij het klaarmaken van de hond voor de crematie.StormenRoxy schreef:is die van die nietjes geen broodje aapeternal schreef:Zo te zien heb je je hond weer terug. Wat zal jij een last van je schouders af gooien zeg.
Een andere hond was een kreng van een beest (dachten ze) en die beet altijd later kwamen ze er achter dat hij al die tijd een oorontsteking had.![]()
ik heb die al heel vaak voorbij horen komen
On topic: fijn dat je binnenkort kunt verhuizen en dat het weer goed gaat met Macho.

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Contacteer:
Het is misschien al langer geleden maar stuitte op dit topic wat me nu toch veel heeft toen ophelderen hoe ze met menig hond omgaan qua inbeslagname en wat is dit een triest gezicht. Hier mag gerust van schande worden gesproken hoe ze hem bij jou hebben afgeleverd maar meid moet je nageven je bent een echte topper hoe sterk je in je schoenen hebt gestaan terwijl dit echt nooit en te nimmer had mogen gebeuren dat ze je je hond hebben afgenomen, ik vind het persoonlijk terecht dat hij zich bij dit kind heeft laten gelden, denk dat de mijne hetzelfde zou doen want ook voor een hond doet het vreselijk veel pijn als die in zijn ogen word gestoken met een vinger.
Alhoewel ik ook hier in Maastricht moet zeggen dat helaas kids geen opvoeding meer krijgen en het is best wel ergerend want ze komen vanzelf aangerend en zonder pardon zitten ze aan je hond. Ikzelf ben hier ook niet van gediend Chailo is dan een allemans vriendje maar ook ik heb me meerdere malen zitten te bedenken wat als mijn hond zou beter doordat iemand hem pijn doet
ik vind niet dat een buitenstaander zomaar aan mijn hond mag komen en ja bij jou was het een klein ongeval wat als een olifant is opgenomen!
Hoe gaat het tegenwoordig met Macho ? het lijkt me een heerlijke vent en trek je niks aan van domme reacties jij kent je hond het beste en zoals ik lees heb je ook alles voor hem over en denkelijk heeft dat weekje vakantie toch veel goeds gedaan weg even van de plaats waar al het slechts is gebeurd.
Voor mij ben je een topper en een echte dierenvriend.
Zelf werk ik bij de dierenambulance zelf vaker inbeslagname gedaan, maar deze honden worden niet naar een asiel gebracht dat ken ik je wel vertellen en als het om inbeslagname bij ons gaat dan gaat het erom dat een dier zwaar mishandeld word maar dit heb ik vol ongeloof gelezen hoe justitie is en hoe laks de blauwe wel niet is triest gewoon. Ik weet lang niet of ik me zo sterk had kunnen houden als ze mij mijn hond hadden afgepakt.
Maar dan alsnog wel een leuk voorbeeldje van een meisje waar ik toch ontzettend trots op ben.
Dat meisje woonde in me oude buurt waar ik eerst woonde, als zei Chailo zag dan kwam ze op hem
af maar ze liet me hem eerst laten zitten en dan ging ze hem pas aaien stond hij op dan wachtte ze
met enorm veel geduld dat die weer op zijn kont zat en deed hem dan pas weer aaien.
Ik vind dat vele kinderen hier een voorbeeld van mogen nemen het meisje was pas een jaar of 8
maar kon ermee omgaan dat vond ik een heel mooi iets.
Heel veel succes met Macho en Hayley en hopelijk mag je nog enorm lang van ze genieten en
hopelijk zitten jullie al lekker in jullie nieuwe huisje.
Liefs Ashley en Chailo
Alhoewel ik ook hier in Maastricht moet zeggen dat helaas kids geen opvoeding meer krijgen en het is best wel ergerend want ze komen vanzelf aangerend en zonder pardon zitten ze aan je hond. Ikzelf ben hier ook niet van gediend Chailo is dan een allemans vriendje maar ook ik heb me meerdere malen zitten te bedenken wat als mijn hond zou beter doordat iemand hem pijn doet

Hoe gaat het tegenwoordig met Macho ? het lijkt me een heerlijke vent en trek je niks aan van domme reacties jij kent je hond het beste en zoals ik lees heb je ook alles voor hem over en denkelijk heeft dat weekje vakantie toch veel goeds gedaan weg even van de plaats waar al het slechts is gebeurd.
Voor mij ben je een topper en een echte dierenvriend.
Zelf werk ik bij de dierenambulance zelf vaker inbeslagname gedaan, maar deze honden worden niet naar een asiel gebracht dat ken ik je wel vertellen en als het om inbeslagname bij ons gaat dan gaat het erom dat een dier zwaar mishandeld word maar dit heb ik vol ongeloof gelezen hoe justitie is en hoe laks de blauwe wel niet is triest gewoon. Ik weet lang niet of ik me zo sterk had kunnen houden als ze mij mijn hond hadden afgepakt.
Maar dan alsnog wel een leuk voorbeeldje van een meisje waar ik toch ontzettend trots op ben.
Dat meisje woonde in me oude buurt waar ik eerst woonde, als zei Chailo zag dan kwam ze op hem
af maar ze liet me hem eerst laten zitten en dan ging ze hem pas aaien stond hij op dan wachtte ze
met enorm veel geduld dat die weer op zijn kont zat en deed hem dan pas weer aaien.
Ik vind dat vele kinderen hier een voorbeeld van mogen nemen het meisje was pas een jaar of 8
maar kon ermee omgaan dat vond ik een heel mooi iets.
Heel veel succes met Macho en Hayley en hopelijk mag je nog enorm lang van ze genieten en
hopelijk zitten jullie al lekker in jullie nieuwe huisje.
Liefs Ashley en Chailo
http://degezelligeduitseherder.forumgratis.nl/
My Animals Are My Love And My Live.
Calypso ********
Chailo *05*06*2011
Chiva *30*05*2013
Cody *25*08*2011
My Animals Are My Love And My Live.
Calypso ********
Chailo *05*06*2011
Chiva *30*05*2013
Cody *25*08*2011
-
- Zeer actief
lulverhaal met de nietjeseternal schreef:Zo te zien heb je je hond weer terug. Wat zal jij een last van je schouders af gooien zeg.

-
- Zeer actief
ken je dat verhaal niet?Kells schreef:En waarom?Corneliana schreef:lulverhaal met de nietjeseternal schreef:Zo te zien heb je je hond weer terug. Wat zal jij een last van je schouders af gooien zeg.
Een andere hond was een kreng van een beest (dachten ze) en die beet altijd later kwamen ze er achter dat hij al die tijd een oorontsteking had.![]()
![]()
- CKS
- Zeer actief
http://www.broodjeaap.nl/hondje.htmlKells schreef:En waarom?Corneliana schreef: lulverhaal met de nietjes![]()
![]()

Kees
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Omdat het als broodje aapverhaal bekend staat, kan het nooit echt gebeurd zijn? Ik ga er eigenlijk vanuit dat meerdere kinderen wel eens op het plan zijn gekomen nietjes door die mooie flapperds van hun hond te jassen. Ik ken het in de vorm van een Weimaraner.
-
- Zeer actief
echt waar?DebbieZ schreef:Omdat het als broodje aapverhaal bekend staat, kan het nooit echt gebeurd zijn? Ik ga er eigenlijk vanuit dat meerdere kinderen wel eens op het plan zijn gekomen nietjes door die mooie flapperds van hun hond te jassen. Ik ken het in de vorm van een Weimaraner.
de meeste kinderen doen dat niet hoor
mijn kinderen echt niet en niet omdat ze zo heilig zijn
ze weten dat een nietje pijn doet en dieren doe je geen pijn.
OnzinCorneliana schreef:echt waar?DebbieZ schreef:Omdat het als broodje aapverhaal bekend staat, kan het nooit echt gebeurd zijn? Ik ga er eigenlijk vanuit dat meerdere kinderen wel eens op het plan zijn gekomen nietjes door die mooie flapperds van hun hond te jassen. Ik ken het in de vorm van een Weimaraner.
Ik ben beheerder geweest bij een dierenasiel en daar werden ook dieren binnengebracht met nietjes in hun lijf geniet. Door de schatjes van kinderen gedaan, want de dieren waren van de kinderen. Kortom, kinderen zijn niet zo onschuldig als jij denkt.
- CKS
- Zeer actief
Bekende kenmerken van broodje aap verhalen: ze zijn altijd gebeurd bij vage vrienden of verre familie, meestal al een tijdje geleden, en nooit lukt het om de verantwoordelijken boven water te krijgen. Dus tenzij eternal even de namen + telefoon of email van de vrienden wil geven, de precieze datum waarop het voorval heeft plaatsgevonden alsmede de contactgegevens van de dierenarts die het arme dier heeft ingeslapen, dit alles zodat we éven kunnen checken of het écht waar is, geloof ik er helegaar niets van.DebbieZ schreef:Omdat het als broodje aapverhaal bekend staat, kan het nooit echt gebeurd zijn? Ik ga er eigenlijk vanuit dat meerdere kinderen wel eens op het plan zijn gekomen nietjes door die mooie flapperds van hun hond te jassen. Ik ken het in de vorm van een Weimaraner.
Kees
-
- Zeer actief
mijn kinderen doen dieren geen pijn.Muk schreef:OnzinCorneliana schreef:echt waar?DebbieZ schreef:Omdat het als broodje aapverhaal bekend staat, kan het nooit echt gebeurd zijn? Ik ga er eigenlijk vanuit dat meerdere kinderen wel eens op het plan zijn gekomen nietjes door die mooie flapperds van hun hond te jassen. Ik ken het in de vorm van een Weimaraner.
Ik ben beheerder geweest bij een dierenasiel en daar werden ook dieren binnengebracht met nietjes in hun lijf geniet. Door de schatjes van kinderen gedaan, want de dieren waren van de kinderen. Kortom, kinderen zijn niet zo onschuldig als jij denkt.
en idd, dieren kunnen niet van kinderen zijn dwz niet door kinderen zelfstandig verzorgt worden, daar gaat het fout. en dan hebben de ouders de dieren ook fout behandeld, als speelgoed, want kinderen doen hun ouders na. anders werden die dieren ook niet naar het asiel gebracht want dat doe je niet zomaar met een huisgenoot.
Dat zeggen alle ouders van hun kinderen.Corneliana schreef:mijn kinderen doen dieren geen pijn.Muk schreef: Onzin
en idd, dieren kunnen niet van kinderen zijn dwz niet door kinderen zelfstandig verzorgt worden, daar gaat het fout. en dan hebben de ouders de dieren ook fout behandeld, als speelgoed, want kinderen doen hun ouders na. anders werden die dieren ook niet naar het asiel gebracht want dat doe je niet zomaar met een huisgenoot.