Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Raar he dat mushers veel tegenstanders hebben ?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Raar he dat mushers veel tegenstanders hebben ?
Oh mijn god, wat een erg filmpje. Ik wordt er misselijk van. 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Maar ja..wat zou er nu met die honden gebeuren. Die kan hij nu natuurlijk niet meer "gebruiken"Angelique. schreef:Nooit verwacht maar goddank toch gebeurt !!
Bonne Nouvelle!!
Lifetime Disqualification worldwide !!!!
as I got a phonecall this morning from animal welfare dep. of VDSV...
who told me that already the IFSS has give an order to their membercountries
that C.Ferrari is banned from sleddogssports worldwide for lifetime.
I have to be thankful for their very fast action as I have send the whole case yesterday morning....
IFSS beschließt lebenslange Sperre f. C.Ferrari

Als het goed is, zijn er al weg en word de rest ook weg gehaald maar dat is echt van horen zeggen dus of het klopt is nog niet bevestigd.....
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
erg veel respect voor de dieren die zijn team vormen heeft hij niet. ik ben blij dat hij geschorst is voor het leven. nu maar hopen dat hij niet opnieuw aan honden begint.
ellen
ellen
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Honden worden natuurlijk op allerlei manieren mishandeld, maar dit is echt totale fysiéke uitputting.
Weet je of er zo, door uitputting, eigenlijk wel eens een sledehond sterft Angelique?
Weet je of er zo, door uitputting, eigenlijk wel eens een sledehond sterft Angelique?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap* schreef:Honden worden natuurlijk op allerlei manieren mishandeld, maar dit is echt totale fysiéke uitputting.
Ja helaas dat gebeurt, door uitputting maar ook door oververhitting

-
- Vaste gebruiker
Annemarie Rouw schreef:Tja. Show leidt tot uitwassen, sport helaas ook. Vooral waar er geld/ego mee gemoeid is. Ik zie het wel in de renwereld, een whippet die teruggetrokken zou moeten worden, toch laten lopen. Want hij stond zo hoog, de eerste omloop. En de honden doen het nog ook, op pure drift en adrenaline. En is hij daarna kapot? Och jammer, we schieten hem af/zoeken een nieuw baasje/zetten hem op Marktplaats/dumpen hem in het asiel. De nieuwe pup staat alweer aan de deur te krabbelen. Absoluut geen smiley, niets te vinden dat hiervoor geschikt is. )
Hoi, ik ben jaren actief geweest in de renwereld, maar heb zoiets nog nooit meegemaakt hoor!
Een verschrikkelijk filmpje trouwens!
groetjes..............
Inge O schreef:ik vrees dat een paar van deze honden daar niet veraf warenAngelique. schreef:Jaap* schreef:Honden worden natuurlijk op allerlei manieren mishandeld, maar dit is echt totale fysiéke uitputting.
Ja helaas dat gebeurt, door uitputting maar ook door oververhitting![]()
![]()
![]()
.
Het verbaasde mij dat ze allemaal nog leefde, goddank hoor maar was echt verbaasd
- Jaap*
- Zeer actief
Daar ben ik ook bang voor. Maar wat mij intrigeert is dat ik (schiet me maar af) geen týpische hondenmishandelaar in deze knakker zie.Inge O schreef:als je deze honden ziet dan weet ik het antwoord wel : 100% zeker : ja!Jaap* schreef:Weet je of er zo, door uitputting, eigenlijk wel eens een sledehond sterft Angelique?
Hij is duidelijk erg gefrustreerd, waarschijnlijk om reden van de zichzelf opgelegde prestatiedruk. Maar ik zie hem de achterste hond ook nog eens aaien. Op een manier van "Ik weet ook wel dat het niet meer wil, maar kóm op".
Ik heb vooral de indruk dat het niet tot hem doordringt hoe ernstig de situatie is. Dat het voortkomt uit het onvermogen om de realiteit te zien.
Meer dát dan het puur mishandelen omdat hij kwáád is op die honden. Zoals je bij de jacht en africhting nog wel eens ziet.
Let wel, het is hoe dan ook afschuwelijk. En volkomen terecht dat gepoogd word om deze man niet weer in deze situatie te brengen. Maar er zit toch een ánder smaakje aan dan het pure afdwingen van zaken door middel van geweld en dreiging, voor mijn gevoel.
- Jaap*
- Zeer actief
Ja, daar kan ik me ook alles bij voorstellenAngelique. schreef:Ja helaas dat gebeurt, door uitputting maar ook door oververhittingJaap* schreef:Honden worden natuurlijk op allerlei manieren mishandeld, maar dit is echt totale fysiéke uitputting.

Jaap* schreef:Daar ben ik ook bang voor. Maar wat mij intrigeert is dat ik (schiet me maar af) geen týpische hondenmishandelaar in deze knakker zie.Inge O schreef:als je deze honden ziet dan weet ik het antwoord wel : 100% zeker : ja!Jaap* schreef:Weet je of er zo, door uitputting, eigenlijk wel eens een sledehond sterft Angelique?
Hij is duidelijk erg gefrustreerd, waarschijnlijk om reden van de zichzelf opgelegde prestatiedruk. Maar ik zie hem de achterste hond ook nog eens aaien. Op een manier van "Ik weet ook wel dat het niet meer wil, maar kóm op".
Ik heb vooral de indruk dat het niet tot hem doordringt hoe ernstig de situatie is. Dat het voortkomt uit het onvermogen om de realiteit te zien.
Meer dát dan het puur mishandelen omdat hij kwáád is op die honden. Zoals je bij de jacht en africhting nog wel eens ziet.
Let wel, het is hoe dan ook afschuwelijk. En volkomen terecht dat gepoogd word om deze man niet weer in deze situatie te brengen. Maar er zit toch een ánder smaakje aan dan het pure afdwingen van zaken door middel van geweld en dreiging, voor mijn gevoel.
Jij benoemt hier exact wat momenteel de discussie is in sledehondenland, ik ken deze man niet maar er zijn er die hem wel kennen uiteraard, het schijnt een leuke, lieve aardige man te zijn die goed voor zijn honden zorgt (normaal gesproken) voor deze mensen is dit al helemaal niet te begrijpen.
Ik denk zelf dat hij zich misschien leuk, lief en aardig heeft voorgedaan maar dat eigenlijk helemaal niet is, (althans uit zicht dan) ik kan me namelijk niet voorstellen dat je alleen voor een podium plaats zo de weg kwijt kan raken, echt met de beste wil van de wereld heb ik daar echt geen beeld bij, als de koek op is dan is de koek op en neem je een pauze, desnoods een uur !
Een verklaring zou kunnen zijn sponsoren, die willen resultaten zien (1 van de redenen dat wij absoluut geen sponsoren willen) maar dan nog kan ik er met mijn boeren pet niet bij, jammer voor de sponsoren maar mijn honden gaan toch echt voor.
Het is allemaal speculeren wat hem hiertoe heeft aangezet, feit is en blijft dat dit nooit mag gebeuren, terecht geschorst, ik ben er heel blij om alleen al om het feit dat ze nu wel degelijk een signaal afgeven van dit kan en mag niet wat hopelijk heel veel mensen/mushers aan het denken zet

- Jaap*
- Zeer actief
Ik kan me er ook alles bij voorstellen dat het gewoon een vervelend stuk vreten is hoor, daar niet van. Maar dat blijkt mij niet zozeer uit dit specifieke stukje film.Angelique. schreef:Ik denk zelf dat hij zich misschien leuk, lief en aardig heeft voorgedaan maar dat eigenlijk helemaal niet is, (althans uit zicht dan) ik kan me namelijk niet voorstellen dat je alleen voor een podium plaats zo de weg kwijt kan raken, echt met de beste wil van de wereld heb ik daar echt geen beeld bij, als de koek op is dan is de koek op en neem je een pauze, desnoods een uur !
Een verklaring zou kunnen zijn sponsoren, die willen resultaten zien (1 van de redenen dat wij absoluut geen sponsoren willen) maar dan nog kan ik er met mijn boeren pet niet bij, jammer voor de sponsoren maar mijn honden gaan toch echt voor.
Daarin zie ik vooral iemand die de hoofdzaken niet meer kan scheiden van de bijzaken. Iemand met een probleem.
Op dezelfde manier waarop je dat wel in, bijvoorbeeld, de autosport ziet. Dat mensen zodanig lijden onder groepsdruk, geldingsdrang, egocentrisme etc., dat ze een sport die ze niet kunnen betalen gaan finacieren met privé geld totdat ze persoonlijk failliet gaan en hun hele omgeving meesleuren in die ellende.
Datzelfde soort blindheid voor de realiteit.
Het is verschil is natuurlijk dat het hier niet om dode materie, maar om honden gaat.
Het is de reden dat ik niet persé zo dol ben op hondensporten. Veel mensen bedrijven hondensport op integere gronden, en dan is het prachtig. Dat gaat over het spelletje, en vooral over het plezier in het sámenwerken zonder prestatiedrang. Maar helaas verliezen ook veel mensen zich erin. Zodat ze zelf de hoofdrol gaan spelen, ten koste van hun hond. Die ze in het proces onbewust uit het oog verliezen. Ondanks de mooie mand en het beste voer.
Ik kan het niet meer dan met je eens zijn, het is triest hoe mensen zich kunnen verliezen om een titeltje
als mensen het zichzelf aandoen zul je mij niet horen maar idd dit gaat over levende wezens....deze worden helaas te vaak de dupe van mensen

als mensen het zichzelf aandoen zul je mij niet horen maar idd dit gaat over levende wezens....deze worden helaas te vaak de dupe van mensen

-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
Het filmpje is niet meer te bekijken. Het is verwijderd.

Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu windstil.
Klopt
Er schijnt toch een hond te zijn bezweken aan een hartaanval
Dit is nog niet bevestigd dus of het waar is weet ik niet maar goed ik neig het wel te geloven

Er schijnt toch een hond te zijn bezweken aan een hartaanval

Dit is nog niet bevestigd dus of het waar is weet ik niet maar goed ik neig het wel te geloven

- Barbara1972
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Astrid82 schreef:Het filmpje is niet meer te bekijken. Het is verwijderd.
http://mushing-greenhorns.de/IT/video/F ... Suisse.mp4
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Gods wat heb je toch een klootzakken rondlopen zeg.
Die beestjes kunnen niet meer op de poten staan en dan toch die honden maar weer ophijsen en ana het werk proberen te krijgen. En dan ook nog niet zachtzinnig ook, ze worden zo'n beetje overeind gegooid.
Hoeveel duidelijker moeten je honden je laten blijken dat ze kapot zijn?
Soms zou je hondensport, of uberhaupt welke sport dan ook waarbij dieren mee gemoeid zijn, wel willen verbieden vanwege dit soort wantoestanden.
Die beestjes kunnen niet meer op de poten staan en dan toch die honden maar weer ophijsen en ana het werk proberen te krijgen. En dan ook nog niet zachtzinnig ook, ze worden zo'n beetje overeind gegooid.
Hoeveel duidelijker moeten je honden je laten blijken dat ze kapot zijn?

Soms zou je hondensport, of uberhaupt welke sport dan ook waarbij dieren mee gemoeid zijn, wel willen verbieden vanwege dit soort wantoestanden.

Cash v Heiligental en Flow.
Kunnen al die helpers, inclusief het gele hesje ook een verbod krijgen op deze sport? Staat erbij en kijkt ernaar, man wat een dierenliefhebbers 

Ik had eigenhandig die honden losgekoppeld en die mannen (beiden) samen met de slee van die berg afgemieterd. 

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Nou er worden ook vreselijke dingen met herders gedaan in de sport hoor waarvan ik ook weleens dacht "bijt toch eens van je af". Die ondergaan het vaak ook allemaal maar.duitse herder schreef:[Dat dacht ik ook meteen, was het bv een herder geweest had hij hopelijk een paar gaten opgelopen! Arme stakkers, ze zullen zich zo doodlopen. Dat niemand wat doen snap ik niet, ook niet degene die het filmt trouwens!

Cash v Heiligental en Flow.