Je kunt je toch ook zelf wel verdiepen in het ras dat je zou willen? Rasfora genoeg lijkt me, als daar gaat lezen zie je toch waar de gemiddelde tegenaan loopt?Marjoleine schreef:Jamaar, Renee, dan moet de voorlichting dus wel kloppen, he.renee-uk schreef: ik snap die behoefte tot dat laatste ook niet eerlijk gezegd: als je geen hond wil die gaat jagen neem je geen jachthond, als je geen hond wil die waakt neem je geen waakhond en als je een hond wil die gezellie op veldjes speelt met andere honden neem je geen hond die dat niet in zich heeft.
hoe moeilijk kan het toch zijn
En dat is dus helaas niet zo.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Raskenmerken en ontkenning
Moderator: moderatorteam
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
- Aantal honden: 2
Re: Raskenmerken en ontkenning
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
-
- Zeer actief
niet iedereen zit of leeft met de pjoeter, en als ze dat wel doen - niet alle info is even betrouwbaar, en vaak voor allerlei interpretatie vatbaar.Selene schreef:Je kunt je toch ook zelf wel verdiepen in het ras dat je zou willen? Rasfora genoeg lijkt me, als daar gaat lezen zie je toch waar de gemiddelde tegenaan loopt?Marjoleine schreef:Jamaar, Renee, dan moet de voorlichting dus wel kloppen, he.renee-uk schreef: ik snap die behoefte tot dat laatste ook niet eerlijk gezegd: als je geen hond wil die gaat jagen neem je geen jachthond, als je geen hond wil die waakt neem je geen waakhond en als je een hond wil die gezellie op veldjes speelt met andere honden neem je geen hond die dat niet in zich heeft.
mensen lezen wat ze willen en zien die tekst die ze zoeken

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Eigenaren en fokkers zijn vaak rasblind.Selene schreef:Je kunt je toch ook zelf wel verdiepen in het ras dat je zou willen? Rasfora genoeg lijkt me, als daar gaat lezen zie je toch waar de gemiddelde tegenaan loopt?Marjoleine schreef: Jamaar, Renee, dan moet de voorlichting dus wel kloppen, he.
En dan kun je voorlichten wat je wilt, maar iets wat iemand niet als een probleem ervaart, zal hij nooit zo benoemen.
De een zegt dus: Ja, hij jaagt en hij loopt weg.
En de ander zegt: Ach, soms moet ik even wachten, maar hij komt altijd wel weer.
En dan bedoelen ze hetzelfde.
Of de een zegt: Als ie het zat is zegt ie het wel
En de ander zegt: Hij is niet te vertrouwen met kinderen.
En ook dan bedoelen ze hetzelfde.
Nee, moet er niet aan denken.Marjoleine schreef:Dit dus.S@ndr@ schreef:Ik ontken helemaal niets, maar ik ben wel heel erg voor bijsturen en in controle blijven![]()
niet laat maar gaan want daar is hij voor gefokt, of dat zit er nu eenmaal in
Daar gaan mensen de fout in.
Cissy staat nu ook flink mee te blerren met haar 8 maanden, maar ook zij weet wat "genoeg" is.
Net als de andere twee dames, ok met Wanda moet je soms toch iets duidelijker zijn

-
- Zeer actief
Dát is trouwens een waar woord. Het oude mannetje dat altijd naar me zwaait of wel eens een praatje aanknoopt zei ook eens terloops dat hij zelf een mechel had gehad waar niemand in de buurt kon komen. Als hij hem aan de lijn had dan moesten mensen hun niet benaderen. Ook erg fel op andere honden. "die van jou zijn helemaal niet zo!".Marjoleine schreef:Dit dus.S@ndr@ schreef:Ik ontken helemaal niets, maar ik ben wel heel erg voor bijsturen en in controle blijven![]()
niet laat maar gaan want daar is hij voor gefokt, of dat zit er nu eenmaal in
Daar gaan mensen de fout in.
Een andere man die me eens aansprak had zijn dh ook weggedaan omdat deze ook zo defensief werd aan de lijn.
Nu heb ik in het begin met Finn dit dus ook gehad. Mensen konden mij niet eens de weg vragen of meneer ging ineens zich zeer offensief opstellen. Ik had het de eerste keer niet in de gaten. Een tweede keer had ik zoiets van

Nu ben ik weer te benaderen

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mwah dat vind ik nogal meevallen, als ik zo naar mn eigen ras kijk. Ik lees dan vooral hoe lief en leuk de Tollertjes zijn, maar eerlijke informatie over hoeveel beweging en training die hondjes dan krijgen, dat maakt niets uit joh. Als je niet verder kijkt dan je neus lang is op zo'n forum zou je denken dat het kleine Golden Retrievertjes zijn.Selene schreef:Je kunt je toch ook zelf wel verdiepen in het ras dat je zou willen? Rasfora genoeg lijkt me, als daar gaat lezen zie je toch waar de gemiddelde tegenaan loopt?Marjoleine schreef:Jamaar, Renee, dan moet de voorlichting dus wel kloppen, he.renee-uk schreef: ik snap die behoefte tot dat laatste ook niet eerlijk gezegd: als je geen hond wil die gaat jagen neem je geen jachthond, als je geen hond wil die waakt neem je geen waakhond en als je een hond wil die gezellie op veldjes speelt met andere honden neem je geen hond die dat niet in zich heeft.
Persoonlijk heb ik eerder de neiging om het ras negatiever in beeld te zetten dan nodig is, altijd nog beter dan het te positief voor te stellen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
lang voor de computer zijn intrede deed waren er al boeken en verdomd, die zijn er nog steedsS@ndr@ schreef:niet iedereen zit of leeft met de pjoeter, en als ze dat wel doen - niet alle info is even betrouwbaar, en vaak voor allerlei interpretatie vatbaar.Selene schreef:Je kunt je toch ook zelf wel verdiepen in het ras dat je zou willen? Rasfora genoeg lijkt me, als daar gaat lezen zie je toch waar de gemiddelde tegenaan loopt?Marjoleine schreef:Jamaar, Renee, dan moet de voorlichting dus wel kloppen, he.renee-uk schreef: ik snap die behoefte tot dat laatste ook niet eerlijk gezegd: als je geen hond wil die gaat jagen neem je geen jachthond, als je geen hond wil die waakt neem je geen waakhond en als je een hond wil die gezellie op veldjes speelt met andere honden neem je geen hond die dat niet in zich heeft.
mensen lezen wat ze willen en zien die tekst die ze zoeken

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
die neiging heb ik ook en ik doe het ook.Maeve schreef: Persoonlijk heb ik eerder de neiging om het ras negatiever in beeld te zetten dan nodig is, altijd nog beter dan het te positief voor te stellen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Doe ik ook.Maeve schreef: Persoonlijk heb ik eerder de neiging om het ras negatiever in beeld te zetten dan nodig is, altijd nog beter dan het te positief voor te stellen.
En dan krijg ik alle liefhebbers over me heen die me allemaal verwijten dat ik zo negatief ben.
Maar ik heb liever dat mensen beseffen wat ze in huis halen. En dat is dus geen kleine, zwartwitte golden retriever.
- Selene
- Zeer actief
Okee, dat kan maar als je dan hier komt wordt er toch best wel vaak tegengas gegeven, uitleg gegeven over waarom iets misschien niet zo verstandig is? Wat ik persoonlijk dan wel weer ergerlijk vind als mensen dat niet willen horen maar het staat er wel.Maeve schreef:Mwah dat vind ik nogal meevallen, als ik zo naar mn eigen ras kijk. Ik lees dan vooral hoe lief en leuk de Tollertjes zijn, maar eerlijke informatie over hoeveel beweging en training die hondjes dan krijgen, dat maakt niets uit joh. Als je niet verder kijkt dan je neus lang is op zo'n forum zou je denken dat het kleine Golden Retrievertjes zijn.Selene schreef:Je kunt je toch ook zelf wel verdiepen in het ras dat je zou willen? Rasfora genoeg lijkt me, als daar gaat lezen zie je toch waar de gemiddelde tegenaan loopt?Marjoleine schreef:Jamaar, Renee, dan moet de voorlichting dus wel kloppen, he.renee-uk schreef: ik snap die behoefte tot dat laatste ook niet eerlijk gezegd: als je geen hond wil die gaat jagen neem je geen jachthond, als je geen hond wil die waakt neem je geen waakhond en als je een hond wil die gezellie op veldjes speelt met andere honden neem je geen hond die dat niet in zich heeft.
Persoonlijk heb ik eerder de neiging om het ras negatiever in beeld te zetten dan nodig is, altijd nog beter dan het te positief voor te stellen.

- Selene
- Zeer actief
Goede voorbeelden!Marjoleine schreef:Eigenaren en fokkers zijn vaak rasblind.Selene schreef:Je kunt je toch ook zelf wel verdiepen in het ras dat je zou willen? Rasfora genoeg lijkt me, als daar gaat lezen zie je toch waar de gemiddelde tegenaan loopt?Marjoleine schreef: Jamaar, Renee, dan moet de voorlichting dus wel kloppen, he.
En dan kun je voorlichten wat je wilt, maar iets wat iemand niet als een probleem ervaart, zal hij nooit zo benoemen.
De een zegt dus: Ja, hij jaagt en hij loopt weg.
En de ander zegt: Ach, soms moet ik even wachten, maar hij komt altijd wel weer.
En dan bedoelen ze hetzelfde.
Of de een zegt: Als ie het zat is zegt ie het wel
En de ander zegt: Hij is niet te vertrouwen met kinderen.
En ook dan bedoelen ze hetzelfde.

Ik snap wat je bedoeld.

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Precies.Marjoleine schreef:Doe ik ook.Maeve schreef: Persoonlijk heb ik eerder de neiging om het ras negatiever in beeld te zetten dan nodig is, altijd nog beter dan het te positief voor te stellen.
En dan krijg ik alle liefhebbers over me heen die me allemaal verwijten dat ik zo negatief ben.
Maar ik heb liever dat mensen beseffen wat ze in huis halen. En dat is dus geen kleine, zwartwitte golden retriever.
En als ze na alle negatieve punten gehoord te hebben nog steeds verliefd zijn op het ras..dan willen ze het ook écht.
Selene: Het zal ook verschillen per ras hoor. Herders staan al bekend wat pittiger te zijn en zie je ook nogal eens in de herplaatsing omdat mensen zich er in vergissen. Tollers zien er (helaas) gewoon heel schattig en leuk uit. En dat zijn ze absoluut hoor, maar ze hebben wel een sterker karakter dan de gemiddelde Golden en vragen ook meer uitdaging en aandacht. Maar inderdaad, je hebt van die mensen die je nog zoveel kan vertellen, het zal allemaal wel meevallen

-
- Zeer actief
Yep, wat dat betreft raad ik ook eigenlijk niemand een CC aan, het is een verslaving, maar ook een manier van leven die niet iedereen er voor over heeft.
er zitten heel wat jonge CC (voornamelijk) reuen gecastreerd op 2 a 3 jarige leeftijd in het asiel.
omdat ze toch niet zo sociaal waren als er beweert werd
realisme daarover zie ik ook op die fora weinig, helaas
dus zeker geen goede, realistische bron om je info te halen
er zitten heel wat jonge CC (voornamelijk) reuen gecastreerd op 2 a 3 jarige leeftijd in het asiel.
omdat ze toch niet zo sociaal waren als er beweert werd

realisme daarover zie ik ook op die fora weinig, helaas

- Selene
- Zeer actief
Kan kloppen hoor! Helaas worden herders inderdaad regelmatig onderschat, laatst hier op het forum nog. Tollers ken ik, zou niets voor mij zijn met wat ik gehoord en ervaren heb maar ik snap dat als je voor uiterlijk gaat dit leuke hondjes zijn en als dan niemand verteld hoe ze echt zijn kan dat zomaar fout gaan.Maeve schreef:Precies.Marjoleine schreef:Doe ik ook.Maeve schreef: Persoonlijk heb ik eerder de neiging om het ras negatiever in beeld te zetten dan nodig is, altijd nog beter dan het te positief voor te stellen.
En als ze na alle negatieve punten gehoord te hebben nog steeds verliefd zijn op het ras..dan willen ze het ook écht.
Selene: Het zal ook verschillen per ras hoor. Herders staan al bekend wat pittiger te zijn en zie je ook nogal eens in de herplaatsing omdat mensen zich er in vergissen. Tollers zien er (helaas) gewoon heel schattig en leuk uit. En dat zijn ze absoluut hoor, maar ze hebben wel een sterker karakter dan de gemiddelde Golden en vragen ook meer uitdaging en aandacht. Maar inderdaad, je hebt van die mensen die je nog zoveel kan vertellen, het zal allemaal wel meevallenEn als het dan toch mis gaat ligt het aan de hond, uiteraard.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Precies, is op stabijforum ook zo.
Ze zijn het slachtoffer van hun eigen aaibaarheid, zeg ik wel eens.
Want ze zijn ook superleuk, maar geen watjes.
En daar moet je dus tegen kunnen en mee om kunnen gaan, want anders zijn het écht geen leuke honden.
Ze zijn het slachtoffer van hun eigen aaibaarheid, zeg ik wel eens.
Want ze zijn ook superleuk, maar geen watjes.
En daar moet je dus tegen kunnen en mee om kunnen gaan, want anders zijn het écht geen leuke honden.
- Selene
- Zeer actief
En toch weet ik door jouw verhalen dat het niets voor mij zou zijnS@ndr@ schreef:Yep, wat dat betreft raad ik ook eigenlijk niemand een CC aan, het is een verslaving, maar ook een manier van leven die niet iedereen er voor over heeft.
omdat ze toch niet zo sociaal waren als er beweert werd![]()
realisme daarover zie ik ook op die fora weinig, helaas![]()

- renee-uk
- Zeer actief
misschien gaan wij er wel te makkelijk van uit dat mensen nadenken voordat ze een aanschaf doen waar ze zo'n 13 jaar aan vast zullen zitten.
ik vind het triest dat er voor een nieuwe telefoon van te voren meer onderzoek gedaan wordt dan wanneer mensen een hond willen.
ik vind het triest dat er voor een nieuwe telefoon van te voren meer onderzoek gedaan wordt dan wanneer mensen een hond willen.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Terwijl zo'n tablet na twee jaar max vervangen wordt 
Ja, raar inderdaad.

Ja, raar inderdaad.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino
Old English Bulldog x Cane Corso - Locatie: amersfoort
Ik vraag me af of je het ontkenning moet noemen
Ik zie het zelf meer als mensen die zich niet verdiept hebben in het ras (en de raskenmerken die er bij horen) En eigenlijk vind ik deze mensen een beetje dom.
En dan zeg ik het nog netjes
Zo heb ik wel eens mensen met een Stafford gezien die toch echt alle honden die hij tegen kwam wilde opvreten en de eigenaar laat de hond overal loslopen.....
Zo kom ik ook wel eens een Jack Russel tegen die nooit losloopt en altijd maar een klein stukje loopt. Arme hond kan zijn energie niet kwijt. En de eigenaar zichzelf maar afvragen hoe het komt dat de hond gestoord gedrag vertoond.

Zo heb ik wel eens mensen met een Stafford gezien die toch echt alle honden die hij tegen kwam wilde opvreten en de eigenaar laat de hond overal loslopen.....
Zo kom ik ook wel eens een Jack Russel tegen die nooit losloopt en altijd maar een klein stukje loopt. Arme hond kan zijn energie niet kwijt. En de eigenaar zichzelf maar afvragen hoe het komt dat de hond gestoord gedrag vertoond.

Fan van de bredere rassen honden en paarden
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is een beetje de maatschappij heb ik het idee. Iedereen meent recht te hebben op een hond, of ze dat nou aankunnen of nietrenee-uk schreef:misschien gaan wij er wel te makkelijk van uit dat mensen nadenken voordat ze een aanschaf doen waar ze zo'n 13 jaar aan vast zullen zitten.

-
- Zeer actief
ja maar mensen zijn raar, ze laten bij voorbeeld hun portemonnee niet in de auto liggen,Marjoleine schreef:Terwijl zo'n tablet na twee jaar max vervangen wordt
Ja, raar inderdaad.
maar hun kind of hun hond kan wel even blijven wachten( onbeheerd) in de auto zon of geen zon

mensen denken "vaak" niet na, en daar is niets nieuws aan helaas.
Mijn broer zegt het ook wel eens, die wil wel weer een hond, want het lijkt hem wel leuk om soms een stukje te wandelen

ja doe maar even niet, ga maar lekker alleen wandelen soms.
er zit namelijk iets meer vast aan een hond

o ja P.S. je krijgt de mijne ook niet mee

Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 08 apr 2012 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- renee-uk
- Zeer actief
het is wel degelijk ontkenning als iemand zich een jachthond aanschaft en denkt dat die niet zal gaan jagen omdat de buurman ook zo'n hond heeft.meissielief schreef:Ik vraag me af of je het ontkenning moet noemenIk zie het zelf meer als mensen die zich niet verdiept hebben in het ras (en de raskenmerken die er bij horen) En eigenlijk vind ik deze mensen een beetje dom.
het niet willen zien dat juist die hond van de buurman de uitzondering op de regel is, dát is ontkenning van raseigenschappen.

-
- Zeer actief
Of de mensen weten het wel maar denken dat het allemaal wel meevalt.

- Saskia241
- Zeer actief
Ik had verwacht toen ik mijn ruwhaar teckel nam dat het lastig zou worden. Je hoort veel over dominantie en niet los kunnen lopen.
Eigenlijk viel dat best mee en ik hoefde er niet eens veel moeite voor te doen, maar ik had wel gedacht dat het moeilijker zou zijn.
Eigenlijk viel dat best mee en ik hoefde er niet eens veel moeite voor te doen, maar ik had wel gedacht dat het moeilijker zou zijn.
- renee-uk
- Zeer actief
ja maar dat is dus precies wat ik bedoelMaeve schreef:Dat is een beetje de maatschappij heb ik het idee. Iedereen meent recht te hebben op een hond, of ze dat nou aankunnen of nietrenee-uk schreef:misschien gaan wij er wel te makkelijk van uit dat mensen nadenken voordat ze een aanschaf doen waar ze zo'n 13 jaar aan vast zullen zitten.
ik vind het triest dat er voor een nieuwe telefoon van te voren meer onderzoek gedaan wordt dan wanneer mensen een hond willen.En dan maar verwachten dat de hond zich wel aanpast aan hun situatie. Wat je bij de Toller (en Stabij) dan ook nog ziet is dat mensen het een geweldig formaat vinden: wel een lekker formaat hond maar niet zo dat het lastig word. En dat is dan natuurlijk vele malen belangrijker dan het karakter van zo'n hond.
als iemand een nieuwe telefoon koopt kan er wel gezocht worden op alle voordelen en vooral alle nadelen, bij een hond gebeurt dat zoeken al niet eens.
want hoe je het wendt of keert als je werkelijk geinteresseerd zoekt kom je wel degelijk ook de minpunten van een ras tegen, maar dan moet je wel verder kijken dan je neus lang is en daar schort het nogal eens aan als het om honden gaat en toevalligerwijs haast nooit als er een nieuwe auto, telefoon, computer, laptop of tablet aangeschaft moet worden

- renee-uk
- Zeer actief
ja en dat is dus te verhelpen door je er wat meer in te verdiepenmeissielief schreef:Of de mensen weten het wel maar denken dat het allemaal wel meevalt.

- Selene
- Zeer actief
En daar kan ik dus met mijn paaseikop niet bij!renee-uk schreef:ja maar dat is dus precies wat ik bedoelMaeve schreef:Dat is een beetje de maatschappij heb ik het idee. Iedereen meent recht te hebben op een hond, of ze dat nou aankunnen of nietrenee-uk schreef:misschien gaan wij er wel te makkelijk van uit dat mensen nadenken voordat ze een aanschaf doen waar ze zo'n 13 jaar aan vast zullen zitten.
ik vind het triest dat er voor een nieuwe telefoon van te voren meer onderzoek gedaan wordt dan wanneer mensen een hond willen.En dan maar verwachten dat de hond zich wel aanpast aan hun situatie. Wat je bij de Toller (en Stabij) dan ook nog ziet is dat mensen het een geweldig formaat vinden: wel een lekker formaat hond maar niet zo dat het lastig word. En dat is dan natuurlijk vele malen belangrijker dan het karakter van zo'n hond.
als iemand een nieuwe telefoon koopt kan er wel gezocht worden op alle voordelen en vooral alle nadelen, bij een hond gebeurt dat zoeken al niet eens.
want hoe je het wendt of keert als je werkelijk geinteresseerd zoekt kom je wel degelijk ook de minpunten van een ras tegen, maar dan moet je wel verder kijken dan je neus lang is en daar schort het nogal eens aan als het om honden gaat en toevalligerwijs haast nooit als er een nieuwe auto, telefoon, computer, laptop of tablet aangeschaft moet worden
Want het is inderdaad wel te vinden zonder al te veel moeite.

-
- Zeer actief
Ik denk dat de gemiddelde mens misschien ook wel zijn/haar eigen kunnen overschat.renee-uk schreef:ja en dat is dus te verhelpen door je er wat meer in te verdiepenmeissielief schreef:Of de mensen weten het wel maar denken dat het allemaal wel meevalt.

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Heel duidelijk dit topic.
Ik merk het aan mezelf, ik vind labradors geweldige honden (heb ik ook hoogstens 10 keer gezegd maar goed haha).
Die van mijn jongste zus is gewoon een hele rustige theemuts (al kom ik daar weinig)
Toen mijn zusjes gezin weer begon te zeuren om een hond toen moest en zou het een labrador worden want Balou was ook zo lief.
Okee ze hebben er een cursus mee gedaan en hij luistert ook best wel goed maar persoonlijk vind ik dat mijn zusje te zacht is voor die hond, hij houdt wel veel van haar maar luistert pas naar haar als het hem net zo uit komt, verder is het gewoon een doldwaze lomperik, heel erg lief maar gewoon een labrador.
Ze gaan ook vaak genoeg lopen met hem(4 tot 5 keer en dan minstens 2 keer een uur en de andere keren ongeveer een half uur), maar jachttraining of zo... naaahhh onzin, (heb je zeker gelezen op dat forum van je) en soms worden ze gewoon stapelgek van zijn energie en moet ie weer even voor een time out in de gang.
Dus dat is echt wel teveel hond voor mij.
Zelf ben ik sinds ik op dit forum meelees helemaal weg van de wetterhoun , het uiterlijk spreekt me aan maar ook het karakter (hoef ook geen hond die slaafs is) maar af en toe twijfel ik ook wel eens van , zou die bij ons passen.
Affijn het is nog lang niet zover dus kan ik altijd nog nadenken over of zo'n hond of een andere beter bij me past.
Ik merk het aan mezelf, ik vind labradors geweldige honden (heb ik ook hoogstens 10 keer gezegd maar goed haha).
Die van mijn jongste zus is gewoon een hele rustige theemuts (al kom ik daar weinig)
Toen mijn zusjes gezin weer begon te zeuren om een hond toen moest en zou het een labrador worden want Balou was ook zo lief.
Okee ze hebben er een cursus mee gedaan en hij luistert ook best wel goed maar persoonlijk vind ik dat mijn zusje te zacht is voor die hond, hij houdt wel veel van haar maar luistert pas naar haar als het hem net zo uit komt, verder is het gewoon een doldwaze lomperik, heel erg lief maar gewoon een labrador.
Ze gaan ook vaak genoeg lopen met hem(4 tot 5 keer en dan minstens 2 keer een uur en de andere keren ongeveer een half uur), maar jachttraining of zo... naaahhh onzin, (heb je zeker gelezen op dat forum van je) en soms worden ze gewoon stapelgek van zijn energie en moet ie weer even voor een time out in de gang.
Dus dat is echt wel teveel hond voor mij.
Zelf ben ik sinds ik op dit forum meelees helemaal weg van de wetterhoun , het uiterlijk spreekt me aan maar ook het karakter (hoef ook geen hond die slaafs is) maar af en toe twijfel ik ook wel eens van , zou die bij ons passen.
Affijn het is nog lang niet zover dus kan ik altijd nog nadenken over of zo'n hond of een andere beter bij me past.

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Maar doordat je dat dácht ben je er wellicht meer energie in gaan steken, en dan lijkt het inderdaad haast vanzelf te gaanDanseMacabre schreef:Ik had verwacht toen ik mijn ruwhaar teckel nam dat het lastig zou worden. Je hoort veel over dominantie en niet los kunnen lopen.

Jij bent heel erg bewust bezig met je honden. En dat betaald zich uit.
Ik ben zelf ook van de negatieve voorlichting

Dat word je vanzelf wel als je mensen dingen hoort zeggen als "Oh, dat is een mooie hond en hij luistert ook zo goed, zo één wil ik ook."

@Ptje: Ik ben zelf ook dol op wetters, ook al vind ik ze niet mooi (rare krullen, donker-wit gevlekt, hangoren en te plomp gebouwd). Ik vind het gewoon heerlijke honden, de wetters die ik ken. Maar ik zou er absoluut geen goede baas voor zijn. Een hond die van slag is als ik eens een brul geef, dat past gewoon niet bij me.
Wetters doen het wel goed bij rustige en lieve mensen.
Mijn theorie is dat de beste baas-hondcombinatie er een is waarbij baas en hond qua karakter op elkaar lijken.
Zo ben ik nogal een bemoeizuchtige, dominante en tamelijk luidruchtige regelteef (mijn wil geschiede) die altijd maar dóórgaat. Daar past een herder uitstekend bij.
En ook denk ik dat mensen zich vaak van nature aangetrokken voelen tot het soort hond dat bij ze past.
Tot het karakter, dus. Dan hebben ze dus wel voorkennis nodig

And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far