Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Incontinente teven

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Incontinente teven

Ongelezen bericht door Demi »

Wie heeft hier ervaring mee? Cujo is vanaf dat ze gecastreerd is af en toe wat incontinent. Dan zag je soms een klein plasje liggen waar ze geslapen had.
Alleen nu ze ouder wordt valt het op dat ze ineens heel erg incontinent is. Altijd NA het uitlaten ligt er binnen een kwartier een zeer grote plas, terwijl ze daarvoor meerdere keren geplast heeft.
Daarna blijft ze uren lang na druppelen, dus vind ik overal druppeltjes plas in huis.

Kent iemand dit? Hoort dit bij het ouder worden? Of zou het toch iets anders kunnen zijn? De DA geeft mij iedere keer propalin mee en zegt dat het een oudere wat dikkere teef is die ook nog gecastreerd is, gecoupeerd is en ook nog eens een Rottweiler is.

Zouden jullie doen? Verder na laten kijken of af en toe aan de propalin? Ze heeft er zelf totaal geen erg in dat ze druppelt en plassen achter laat, behalve als haar kont helemaal nat is, dat vindt ze vervelend
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Incontinente teven

Ongelezen bericht door renee-uk »

gina zit ook aan de propalin en hoewel het bij haar wel even geduurd heeft voor het ook hielp gaat het nu wel goed.
ik heb al zeker anderhalf tot twee maanden geen natte plekken meer gezien.
ik moet wel uitkijken dat ik een tijdje laat zitten tussen haar halve previcox en de propalin anders gaat ze spugen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Daisy kreeg er enurace voor. Met propalin was zijn nog incontinent. (zij was gesterilliseerd en haar staart gecoupeerd, wat er ook niet goed aan doet heb ik wel eens begrepen)
Daisy is begonnen met een kleine dosering enurace, maar met het ouder worden had zij steeds meer nodig. Het deed wél zijn werk.
Demi
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:gina zit ook aan de propalin en hoewel het bij haar wel even geduurd heeft voor het ook hielp gaat het nu wel goed.
ik heb al zeker anderhalf tot twee maanden geen natte plekken meer gezien.
ik moet wel uitkijken dat ik een tijdje laat zitten tussen haar halve previcox en de propalin anders gaat ze spugen.
Goed dat je het zegt, Cujo krijgt dagelijks previcox.
Als Gina geen propalin krijgt, lekt ze dan heel veel? Of af en toe een plasje? Mijn Da vertelde mij dat sommige teven gewoon dag en nacht lekken
renee-uk
Zeer actief

ze lekt als ze diep slaapt en dat was altijd na het eten en soms 's nachts.
die na het eten was altijd een behoorlijke plas, terwijl ze dan toch een uur of wat daarvoor gewoon buiten geplast had.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Daisy@ schreef:Daisy kreeg er enurace voor. Met propalin was zijn nog incontinent. (zij was gesterilliseerd en haar staart gecoupeerd, wat er ook niet goed aan doet heb ik wel eens begrepen)
Daisy is begonnen met een kleine dosering enurace, maar met het ouder worden had zij steeds meer nodig. Het deed wél zijn werk.
En lekte Daisy ook zo erg? Het is nu echt veel wat ze lekt. Kleden op de bank zijn doornat en op de (leren) bank lag echt een plasje. Als ze loopt zie je steeds een druppeltje vallen.
Het wordt idd erger nu ze echt ouder wordt.

Wat ik wel vreemd vind is dat ze het juist na het uitlaten doet als ze gaat slapen
Demi
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:ze lekt als ze diep slaapt en dat was altijd na het eten en soms 's nachts.
die na het eten was altijd een behoorlijke plas, terwijl ze dan toch een uur of wat daarvoor gewoon buiten geplast had.
Ok dus ook na het uitlaten. Ga toch maar weer een een flesje propalin gebruiken, dat werkte bij haar weer beter dan de enurace. Vind het zo sneu als ze naar haar natte kont kijkt met een van sorry, maar ik kon er niks aan doen blik
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Yla heeft al jaren Propalin, naar volle tevredenheid.. :ok:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Mijn Grote Poedel heeft ooit een poosje enurace gehad. gelukkig was de castratie-incontinentie over toen wij vers zijn gaan voeren dus kon ik die medicatie (die ook nog bijwerkingen op het hart heeft? Ik weet het niet precies meer) volledig achterwege blijven.

Mijn eerste vraag bij incontinente teven is dus ook: wat eet'ie? De betere vochtbalans in vers en het niet meer hoeven tanken naar water na een bak brokken had bij mijn hond in ieder geval een positieve uitwerking.

Ik heb daarna ook nooit meer een incontinente teef gehad, maar ook geen gecoupeerde teef meer dus dat kan toeval zijn.
renee-uk
Zeer actief

mijn honden eten al jaren vers en zijn ook niet gecoupeerd :U:
Afbeelding

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Nee, ik weet het. Het is ook geen 'wondermiddel'. Maar ik wilde het toch even delen ;-)
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Bonnie lekt ook soms tijdens haar slaap. En zij is weliswaar gesteriliseerd maar niet gecoupeerd, niet te dik, niet oud en geen rottweiler. :mrgreen:
Ik ruim het gewoon op en wil haar (nog) niet aan medicatie hebben omdat ze dagelijks al harttabletten moet hebben.
Na Gina vind ik Bonnie's lekken trouwens peanuts. :lol1:
Afbeelding
Mirjam de Neeff
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Newfoundlander

Ongelezen bericht door Mirjam de Neeff »

Bij grotere honden is het normaal dat ze incontinent worden na een steralisatie, alleen vertelt de da dat er vaak nooit bij.... enurace werkt vaak het best, maar kan in hogere dosering ook angstaanvallen veroorzaken.
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

MIjn grote hond heeft het ook gekregen na haar sterlisatie.. vooral als ze sliep. ze vond het vreselijk want ze was zo zindelijk.. dus dan stond ze en liep het er zo uit.. maar enurace heeft goed geholpen bij haar.. het was s'zomers ook erger door zwemmen en meer drinken. de laatste jaren heeft ze geen last meer gehad.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nou, nog een toevoeging: Bonnie is ook niet groot. :mrgreen:
Ze heeft een schofthoogte van ca. 42cm
Afbeelding
Boukje

Ongelezen bericht door Boukje »

Hier nog eentje die incontinent is. 2 jaar lang enurace gegeven, daar was het helemaal mee over (mits om de 4 uur uitgelaten, op de nacht na). Nu begin januari was het een week lang weer iedere nacht raak. Hele plas in haar mand 's nachts in haar slaap, waar ze zelf van wakker werd en dan zichzelf schoon begon te likken. Dosering enurace verhoogd en nu gaat het weer goed gelukkig.
Sara is niet te dik, wel gesteriliseerd (maar haar eerste lekkage was al voordat ze geholpen werd) en niet gecoupeerd, bijna 8 jaar.
Hoe oud is je hond?
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Demi schreef:
Daisy@ schreef:Daisy kreeg er enurace voor. Met propalin was zijn nog incontinent. (zij was gesterilliseerd en haar staart gecoupeerd, wat er ook niet goed aan doet heb ik wel eens begrepen)
En lekte Daisy ook zo erg? Het is nu echt veel wat ze lekt. Kleden op de bank zijn doornat en op de (leren) bank lag echt een plasje. Als ze loopt zie je steeds een druppeltje vallen.
Het wordt idd erger nu ze echt ouder wordt.

Wat ik wel vreemd vind is dat ze het juist na het uitlaten doet als ze gaat slapen
het werd bij haar steeds erger naarmate ze ouder werd. Ze is begonnen met een kwart enurace en geeindigd met 1,5 (dat was ook de max)
Vaak als ze lekker rustig lag en alles ontspannen was liep ze soms echt leeg. En die blik erbij... zielig ja. "Kan er ook niets aan doen vrouwtje."
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Tycha staat inmiddels ook al weer een tijd op de propalin. Eigenlijk vanaf het moment dat ze propalin krijgt heeft ze niet meer gelekt. Zij had ook als ze diep had liggen slapen een grote plas achter haar liggen wat ze echt heel erg vond. Dat kon je echt merken aan de manier van weglopen. Sinds de propalin niet meer geplast in haar slaap. Tycha is gesteriliseerd, niet te dik en dus mechelaar. Wel zit ze ook aan de prednison vanwege een auto immuun ziekte.
Afbeelding
Groetjes Marja
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef:Mijn Grote Poedel heeft ooit een poosje enurace gehad. gelukkig was de castratie-incontinentie over toen wij vers zijn gaan voeren dus kon ik die medicatie (die ook nog bijwerkingen op het hart heeft? Ik weet het niet precies meer) volledig achterwege blijven.

Mijn eerste vraag bij incontinente teven is dus ook: wat eet'ie? De betere vochtbalans in vers en het niet meer hoeven tanken naar water na een bak brokken had bij mijn hond in ieder geval een positieve uitwerking.

Ik heb daarna ook nooit meer een incontinente teef gehad, maar ook geen gecoupeerde teef meer dus dat kan toeval zijn.
Cujo krijgt kvv en drinkt daardoor erg weinig. Ik denk dat het bij haar een combi van alles is, dus ook van het verslappen van de spier omdat ze ouder wordt. Vind af en toe ook een drol op de plek waar ze geslapen heeft :ugh:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nouschka, mijn vorige teef kruising Rottweiler, gecoupeerd en gecastreerd, kreeg dit ook en het werd erger naarmate
ze ouder werd.
Die kreeg toen ook medicijnen (ik heb alleen geen idee meer wat de naam hiervan was) en die hielpen meestal goed.
Ze had er vnl last van in d'r slaap, dat dommelde ze weg en schrok wakker en dan was d'r mand (of bank of kleedje) weer
helemaal nat.
Met medicijnen gebeurde dat nauwelijks meer.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Caro. schreef:Nouschka, mijn vorige teef kruising Rottweiler, gecoupeerd en gecastreerd, kreeg dit ook en het werd erger naarmate
ze ouder werd.
Die kreeg toen ook medicijnen (ik heb alleen geen idee meer wat de naam hiervan was) en die hielpen meestal goed.
Ze had er vnl last van in d'r slaap, dat dommelde ze weg en schrok wakker en dan was d'r mand (of bank of kleedje) weer
helemaal nat.

Ook verergert dus met ouder worden, bij Toet dus ook volgens mij. Waren dat druppels toevallig? Of weet je dat ook niet meer? (lang geleden natuurlijk :F: )

Cujo wordt ook geschrokken wakker en kijkt dan naar achteren en is dan soms echt drijfnat en dan die blik he :ugh:
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Keet, mijn vorige teefje kreeg ook aan het eind van har leventje propalin, het heeft haar lekker drooggehouden.

Ze was toen 12 1/2, at KVV, was geholpen en niet gecoupeerd.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
boxergek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxers...

Ongelezen bericht door boxergek »

Nicky zit ook al jaren aan de Propalin. Is gecoupeerd en gecastreerd. Het wordt wel langzamerhand erger.
Ze zit inmiddels aan de maximale doses en lekt voornamelijk s nachts nog wel eens. Dan is het kussen voelbaar nat. Zodra ik de propalin een keer vergeet, merk ik dat gelijk.
Dan weer hele plassen waar ze ligt. En ze vindt het zo erg, gaat het ook gelijk zelf opruimen. En dan die vredelijk schuldige blik in haar ogen. Nicky wordt eind van de maand 10. Ik voer ook al jaren kvv.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Demi schreef:
Caro. schreef:Nouschka, mijn vorige teef kruising Rottweiler, gecoupeerd en gecastreerd, kreeg dit ook en het werd erger naarmate
ze ouder werd.
helemaal nat.

Ook verergert dus met ouder worden, bij Toet dus ook volgens mij. Waren dat druppels toevallig? Of weet je dat ook niet meer? (lang geleden natuurlijk :F: )

Cujo wordt ook geschrokken wakker en kijkt dan naar achteren en is dan soms echt drijfnat en dan die blik he :ugh:
Ja, Nouschka vond het ook vreselijk!
Het waren pilletjes, maar het is alweer zo'n 15 jaar geleden, dus de naam weet ik echt niet meer. Ze hielpen wel erg goed en
geen nare bijwerkingen ofzo.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

Ik heb 2 ( oudere ) incontinente teven, en beiden krijgen Incurin : tot hiertoe, geen lekkage .
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Hier 1 pikaal lekke teef. Ze krijgt Tensurin daarvoor en meest van de tijd is het lekken dan beperkt tot wat druppies op de slaapplaats, maar soms heeft ze perioden dat ze echt in een plas ligt. Ondertussen is ze ruim 11, is rond 6 ontstokt. De andere ontstokten hier, waaronder een volle zuster, hebben gelukkig nergens last van.
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

Mijn gecoupeerde en gecastreerde bouvier teef werd op haar 6e incontinent, eerst een jaar aan de enurace en daarna tot haar dood (13jr) propalin.
Groetjes Patries
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”