Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Incontinente teven
Moderator: moderatorteam
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Incontinente teven
Wie heeft hier ervaring mee? Cujo is vanaf dat ze gecastreerd is af en toe wat incontinent. Dan zag je soms een klein plasje liggen waar ze geslapen had.
Alleen nu ze ouder wordt valt het op dat ze ineens heel erg incontinent is. Altijd NA het uitlaten ligt er binnen een kwartier een zeer grote plas, terwijl ze daarvoor meerdere keren geplast heeft.
Daarna blijft ze uren lang na druppelen, dus vind ik overal druppeltjes plas in huis.
Kent iemand dit? Hoort dit bij het ouder worden? Of zou het toch iets anders kunnen zijn? De DA geeft mij iedere keer propalin mee en zegt dat het een oudere wat dikkere teef is die ook nog gecastreerd is, gecoupeerd is en ook nog eens een Rottweiler is.
Zouden jullie doen? Verder na laten kijken of af en toe aan de propalin? Ze heeft er zelf totaal geen erg in dat ze druppelt en plassen achter laat, behalve als haar kont helemaal nat is, dat vindt ze vervelend
Alleen nu ze ouder wordt valt het op dat ze ineens heel erg incontinent is. Altijd NA het uitlaten ligt er binnen een kwartier een zeer grote plas, terwijl ze daarvoor meerdere keren geplast heeft.
Daarna blijft ze uren lang na druppelen, dus vind ik overal druppeltjes plas in huis.
Kent iemand dit? Hoort dit bij het ouder worden? Of zou het toch iets anders kunnen zijn? De DA geeft mij iedere keer propalin mee en zegt dat het een oudere wat dikkere teef is die ook nog gecastreerd is, gecoupeerd is en ook nog eens een Rottweiler is.
Zouden jullie doen? Verder na laten kijken of af en toe aan de propalin? Ze heeft er zelf totaal geen erg in dat ze druppelt en plassen achter laat, behalve als haar kont helemaal nat is, dat vindt ze vervelend
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Incontinente teven
gina zit ook aan de propalin en hoewel het bij haar wel even geduurd heeft voor het ook hielp gaat het nu wel goed.
ik heb al zeker anderhalf tot twee maanden geen natte plekken meer gezien.
ik moet wel uitkijken dat ik een tijdje laat zitten tussen haar halve previcox en de propalin anders gaat ze spugen.
ik moet wel uitkijken dat ik een tijdje laat zitten tussen haar halve previcox en de propalin anders gaat ze spugen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Daisy kreeg er enurace voor. Met propalin was zijn nog incontinent. (zij was gesterilliseerd en haar staart gecoupeerd, wat er ook niet goed aan doet heb ik wel eens begrepen)
Daisy is begonnen met een kleine dosering enurace, maar met het ouder worden had zij steeds meer nodig. Het deed wél zijn werk.
Daisy is begonnen met een kleine dosering enurace, maar met het ouder worden had zij steeds meer nodig. Het deed wél zijn werk.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Goed dat je het zegt, Cujo krijgt dagelijks previcox.renee-uk schreef:gina zit ook aan de propalin en hoewel het bij haar wel even geduurd heeft voor het ook hielp gaat het nu wel goed.
Als Gina geen propalin krijgt, lekt ze dan heel veel? Of af en toe een plasje? Mijn Da vertelde mij dat sommige teven gewoon dag en nacht lekken
- renee-uk
- Zeer actief
ze lekt als ze diep slaapt en dat was altijd na het eten en soms 's nachts.
die na het eten was altijd een behoorlijke plas, terwijl ze dan toch een uur of wat daarvoor gewoon buiten geplast had.
die na het eten was altijd een behoorlijke plas, terwijl ze dan toch een uur of wat daarvoor gewoon buiten geplast had.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
En lekte Daisy ook zo erg? Het is nu echt veel wat ze lekt. Kleden op de bank zijn doornat en op de (leren) bank lag echt een plasje. Als ze loopt zie je steeds een druppeltje vallen.Daisy@ schreef:Daisy kreeg er enurace voor. Met propalin was zijn nog incontinent. (zij was gesterilliseerd en haar staart gecoupeerd, wat er ook niet goed aan doet heb ik wel eens begrepen)
Het wordt idd erger nu ze echt ouder wordt.
Wat ik wel vreemd vind is dat ze het juist na het uitlaten doet als ze gaat slapen
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ok dus ook na het uitlaten. Ga toch maar weer een een flesje propalin gebruiken, dat werkte bij haar weer beter dan de enurace. Vind het zo sneu als ze naar haar natte kont kijkt met een van sorry, maar ik kon er niks aan doen blikrenee-uk schreef:ze lekt als ze diep slaapt en dat was altijd na het eten en soms 's nachts.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Mijn Grote Poedel heeft ooit een poosje enurace gehad. gelukkig was de castratie-incontinentie over toen wij vers zijn gaan voeren dus kon ik die medicatie (die ook nog bijwerkingen op het hart heeft? Ik weet het niet precies meer) volledig achterwege blijven.
Mijn eerste vraag bij incontinente teven is dus ook: wat eet'ie? De betere vochtbalans in vers en het niet meer hoeven tanken naar water na een bak brokken had bij mijn hond in ieder geval een positieve uitwerking.
Ik heb daarna ook nooit meer een incontinente teef gehad, maar ook geen gecoupeerde teef meer dus dat kan toeval zijn.
Mijn eerste vraag bij incontinente teven is dus ook: wat eet'ie? De betere vochtbalans in vers en het niet meer hoeven tanken naar water na een bak brokken had bij mijn hond in ieder geval een positieve uitwerking.
Ik heb daarna ook nooit meer een incontinente teef gehad, maar ook geen gecoupeerde teef meer dus dat kan toeval zijn.
- renee-uk
- Zeer actief
mijn honden eten al jaren vers en zijn ook niet gecoupeerd 

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Nee, ik weet het. Het is ook geen 'wondermiddel'. Maar ik wilde het toch even delen 
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Bonnie lekt ook soms tijdens haar slaap. En zij is weliswaar gesteriliseerd maar niet gecoupeerd, niet te dik, niet oud en geen rottweiler.
Ik ruim het gewoon op en wil haar (nog) niet aan medicatie hebben omdat ze dagelijks al harttabletten moet hebben.
Na Gina vind ik Bonnie's lekken trouwens peanuts.
Ik ruim het gewoon op en wil haar (nog) niet aan medicatie hebben omdat ze dagelijks al harttabletten moet hebben.
Na Gina vind ik Bonnie's lekken trouwens peanuts.

-
Mirjam de Neeff
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Newfoundlander
Bij grotere honden is het normaal dat ze incontinent worden na een steralisatie, alleen vertelt de da dat er vaak nooit bij.... enurace werkt vaak het best, maar kan in hogere dosering ook angstaanvallen veroorzaken.
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
MIjn grote hond heeft het ook gekregen na haar sterlisatie.. vooral als ze sliep. ze vond het vreselijk want ze was zo zindelijk.. dus dan stond ze en liep het er zo uit.. maar enurace heeft goed geholpen bij haar.. het was s'zomers ook erger door zwemmen en meer drinken. de laatste jaren heeft ze geen last meer gehad.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Nou, nog een toevoeging: Bonnie is ook niet groot.
Ze heeft een schofthoogte van ca. 42cm
Ze heeft een schofthoogte van ca. 42cm

-
Boukje
Hier nog eentje die incontinent is. 2 jaar lang enurace gegeven, daar was het helemaal mee over (mits om de 4 uur uitgelaten, op de nacht na). Nu begin januari was het een week lang weer iedere nacht raak. Hele plas in haar mand 's nachts in haar slaap, waar ze zelf van wakker werd en dan zichzelf schoon begon te likken. Dosering enurace verhoogd en nu gaat het weer goed gelukkig.
Sara is niet te dik, wel gesteriliseerd (maar haar eerste lekkage was al voordat ze geholpen werd) en niet gecoupeerd, bijna 8 jaar.
Hoe oud is je hond?
Sara is niet te dik, wel gesteriliseerd (maar haar eerste lekkage was al voordat ze geholpen werd) en niet gecoupeerd, bijna 8 jaar.
Hoe oud is je hond?
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
het werd bij haar steeds erger naarmate ze ouder werd. Ze is begonnen met een kwart enurace en geeindigd met 1,5 (dat was ook de max)Demi schreef:En lekte Daisy ook zo erg? Het is nu echt veel wat ze lekt. Kleden op de bank zijn doornat en op de (leren) bank lag echt een plasje. Als ze loopt zie je steeds een druppeltje vallen.Daisy@ schreef:Daisy kreeg er enurace voor. Met propalin was zijn nog incontinent. (zij was gesterilliseerd en haar staart gecoupeerd, wat er ook niet goed aan doet heb ik wel eens begrepen)
Het wordt idd erger nu ze echt ouder wordt.
Wat ik wel vreemd vind is dat ze het juist na het uitlaten doet als ze gaat slapen
Vaak als ze lekker rustig lag en alles ontspannen was liep ze soms echt leeg. En die blik erbij... zielig ja. "Kan er ook niets aan doen vrouwtje."
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Tycha staat inmiddels ook al weer een tijd op de propalin. Eigenlijk vanaf het moment dat ze propalin krijgt heeft ze niet meer gelekt. Zij had ook als ze diep had liggen slapen een grote plas achter haar liggen wat ze echt heel erg vond. Dat kon je echt merken aan de manier van weglopen. Sinds de propalin niet meer geplast in haar slaap. Tycha is gesteriliseerd, niet te dik en dus mechelaar. Wel zit ze ook aan de prednison vanwege een auto immuun ziekte.

Groetjes Marja
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Cujo krijgt kvv en drinkt daardoor erg weinig. Ik denk dat het bij haar een combi van alles is, dus ook van het verslappen van de spier omdat ze ouder wordt. Vind af en toe ook een drol op de plek waar ze geslapen heeftRosita Compagner schreef:Mijn Grote Poedel heeft ooit een poosje enurace gehad. gelukkig was de castratie-incontinentie over toen wij vers zijn gaan voeren dus kon ik die medicatie (die ook nog bijwerkingen op het hart heeft? Ik weet het niet precies meer) volledig achterwege blijven.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Nouschka, mijn vorige teef kruising Rottweiler, gecoupeerd en gecastreerd, kreeg dit ook en het werd erger naarmate
ze ouder werd.
Die kreeg toen ook medicijnen (ik heb alleen geen idee meer wat de naam hiervan was) en die hielpen meestal goed.
Ze had er vnl last van in d'r slaap, dat dommelde ze weg en schrok wakker en dan was d'r mand (of bank of kleedje) weer
helemaal nat.
Met medicijnen gebeurde dat nauwelijks meer.
ze ouder werd.
Die kreeg toen ook medicijnen (ik heb alleen geen idee meer wat de naam hiervan was) en die hielpen meestal goed.
Ze had er vnl last van in d'r slaap, dat dommelde ze weg en schrok wakker en dan was d'r mand (of bank of kleedje) weer
helemaal nat.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Caro. schreef:Nouschka, mijn vorige teef kruising Rottweiler, gecoupeerd en gecastreerd, kreeg dit ook en het werd erger naarmate
ze ouder werd.
helemaal nat.
Ook verergert dus met ouder worden, bij Toet dus ook volgens mij. Waren dat druppels toevallig? Of weet je dat ook niet meer? (lang geleden natuurlijk
Cujo wordt ook geschrokken wakker en kijkt dan naar achteren en is dan soms echt drijfnat en dan die blik he
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Keet, mijn vorige teefje kreeg ook aan het eind van har leventje propalin, het heeft haar lekker drooggehouden.
Ze was toen 12 1/2, at KVV, was geholpen en niet gecoupeerd.
Ze was toen 12 1/2, at KVV, was geholpen en niet gecoupeerd.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

-
boxergek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxers...
Nicky zit ook al jaren aan de Propalin. Is gecoupeerd en gecastreerd. Het wordt wel langzamerhand erger.
Ze zit inmiddels aan de maximale doses en lekt voornamelijk s nachts nog wel eens. Dan is het kussen voelbaar nat. Zodra ik de propalin een keer vergeet, merk ik dat gelijk.
Dan weer hele plassen waar ze ligt. En ze vindt het zo erg, gaat het ook gelijk zelf opruimen. En dan die vredelijk schuldige blik in haar ogen. Nicky wordt eind van de maand 10. Ik voer ook al jaren kvv.
Ze zit inmiddels aan de maximale doses en lekt voornamelijk s nachts nog wel eens. Dan is het kussen voelbaar nat. Zodra ik de propalin een keer vergeet, merk ik dat gelijk.
Dan weer hele plassen waar ze ligt. En ze vindt het zo erg, gaat het ook gelijk zelf opruimen. En dan die vredelijk schuldige blik in haar ogen. Nicky wordt eind van de maand 10. Ik voer ook al jaren kvv.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ja, Nouschka vond het ook vreselijk!Demi schreef:Caro. schreef:Nouschka, mijn vorige teef kruising Rottweiler, gecoupeerd en gecastreerd, kreeg dit ook en het werd erger naarmate
ze ouder werd.
helemaal nat.
Ook verergert dus met ouder worden, bij Toet dus ook volgens mij. Waren dat druppels toevallig? Of weet je dat ook niet meer? (lang geleden natuurlijk)
Cujo wordt ook geschrokken wakker en kijkt dan naar achteren en is dan soms echt drijfnat en dan die blik he
Het waren pilletjes, maar het is alweer zo'n 15 jaar geleden, dus de naam weet ik echt niet meer. Ze hielpen wel erg goed en
geen nare bijwerkingen ofzo.
-
Coockie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C
Ik heb 2 ( oudere ) incontinente teven, en beiden krijgen Incurin : tot hiertoe, geen lekkage .
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Hier 1 pikaal lekke teef. Ze krijgt Tensurin daarvoor en meest van de tijd is het lekken dan beperkt tot wat druppies op de slaapplaats, maar soms heeft ze perioden dat ze echt in een plas ligt. Ondertussen is ze ruim 11, is rond 6 ontstokt. De andere ontstokten hier, waaronder een volle zuster, hebben gelukkig nergens last van.
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
Mijn gecoupeerde en gecastreerde bouvier teef werd op haar 6e incontinent, eerst een jaar aan de enurace en daarna tot haar dood (13jr) propalin.
Groetjes Patries