Nee, maar dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik gaf alleen aan dat ik de vaderhond geen mooie Basenji vond.bouvierpoedel schreef:Of pa nu niet of wel mooi is maakt met een xsing toch geen flikker uit toch.??
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
basenji x border collie
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: basenji x border collie
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Er hoeft geen strikje om, neem deze zo wel mee haha. Ik vind het een prachtige hond, no-nonsens eraan.Nanna schreef:Collie x Basenji.
Ziet er best leuk uit![]()

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Vind hem een beetje sullige dombo kop hebben.Nanna schreef:Collie x Basenji.
Ziet er best leuk uit![]()
Zou zo voor de meeste door kunnen gaan als een boerenfokkie.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
dat geldt ook voor mijn basenjis en voor die van mijn ouders, en voor veel meer die ik ken......maar dan lepel je ook alleen de positieve dingen op....Nanna schreef: "De vader is een rood/witte Basenji van 12kg met een superlief karakter. Geweldig met kinderen en een enorme knuffelkont."
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
dat doen raszuivere basenjis al voor de meestenbouvierpoedel schreef: Zou zo voor de meeste door kunnen gaan als een boerenfokkie.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ken het ras niet dus de negatieve dingen zijn .??Podenji schreef:dat geldt ook voor mijn basenjis en voor die van mijn ouders, en voor veel meer die ik ken......maar dan lepel je ook alleen de positieve dingen op....Nanna schreef: "De vader is een rood/witte Basenji van 12kg met een superlief karakter. Geweldig met kinderen en een enorme knuffelkont."

- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
veel jachtdrift, concentratieboog van een doperwt, niet zomaar eigenwijs, weet het allemaal altijd beter en er is vast ook altijd wat leukers te doen, slopers , kunnen moeilijk alleen zijn, ontsnappingsartiesten ( ze kunnen klimmen en graven als de besten ), zijn verwent jatters, zeker eten, zeer fel tegenover vreemde honden en kan dit ook zijn tegenover vreemde mensen.bouvierpoedel schreef:Ken het ras niet dus de negatieve dingen zijn .??Podenji schreef:dat geldt ook voor mijn basenjis en voor die van mijn ouders, en voor veel meer die ik ken......maar dan lepel je ook alleen de positieve dingen op....Nanna schreef: "De vader is een rood/witte Basenji van 12kg met een superlief karakter. Geweldig met kinderen en een enorme knuffelkont."
Ze zijn zeker op te voeden maar op een heel andere manier dan een doorsnee hond.Straffen zijn ze veelal gevoelloos voor maar met enkel belonend opvoeden kom je er niet omdat teveel dingen die ze doen voor hun zelfbelonend werken en dan hebben ze gewoon schijt aan jou.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Zo'n leuke hond gun je iedereen toch.Podenji schreef:veel jachtdrift, concentratieboog van een doperwt, niet zomaar eigenwijs, weet het allemaal altijd beter en er is vast ook altijd wat leukers te doen, slopers , kunnen moeilijk alleen zijn, ontsnappingsartiesten ( ze kunnen klimmen en graven als de besten ), zijn verwent jatters, zeker eten, zeer fel tegenover vreemde honden en kan dit ook zijn tegenover vreemde mensen.bouvierpoedel schreef:Ken het ras niet dus de negatieve dingen zijn .??Podenji schreef:dat geldt ook voor mijn basenjis en voor die van mijn ouders, en voor veel meer die ik ken......maar dan lepel je ook alleen de positieve dingen op....Nanna schreef: "De vader is een rood/witte Basenji van 12kg met een superlief karakter. Geweldig met kinderen en een enorme knuffelkont."
Ze zijn zeker op te voeden maar op een heel andere manier dan een doorsnee hond.Straffen zijn ze veelal gevoelloos voor maar met enkel belonend opvoeden kom je er niet omdat teveel dingen die ze doen voor hun zelfbelonend werken en dan hebben ze gewoon schijt aan jou.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ken niemand met een Basenji (en ik ken er toch wel een aantal) die ze geen "klootzakjes" noemt.
Iedereen die ze heeft vindt ze uiteraard hartstikke leuk (anders heb je ze niet), ik vind ze ook prachtig en leuk maar het zijn echt geen makkelijke hondjes, uitzonderingen daargelaten. Vooral niet als je meerdere honden hebt.
Iedereen die ze heeft vindt ze uiteraard hartstikke leuk (anders heb je ze niet), ik vind ze ook prachtig en leuk maar het zijn echt geen makkelijke hondjes, uitzonderingen daargelaten. Vooral niet als je meerdere honden hebt.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
nope basenjis zijn geen roedeldieren voor in grote roedels, als er hier heibel in de roedel is , is het altijd een basenji die het veroorzaakt, echte vechtpartijen nooit gehad trouwens, maar wel irritant onruststokerig gedoe.De podenco zijn heel tolerant maar hun emmertjes zijn ook wel eens vol, bij basenjis helpt waarschuwen namelijk niet zo goed en dan gaan ze maar door en door en door tot de emmer vol is en ze gigantisch op hun falie krijgen, om het vervolgens weer te vergeten.
ach misschien zwakt de border collie het wel af
trouwens basenjis zijn ook gefokt om te drijven, namelijk om zelfstandig vogels en ander klein wild in netten te drijven.
basenjis hebben, als je tegen hun nukken , ook heus wel leuke kanten. Door hun eigenwijze ondeugd moet je regelmatig om ze lachen. Sommigen zijn erg trainbaar, met Thirza en Kalusha hebben we oa behendigheid en doggydance gedaan en dat vonden ze geweldig. Jenson en Lio daarentegen vinden er geen hol aan en weigeren het ook te doen al weten ze heus wel hoe het moet.
ach misschien zwakt de border collie het wel af
trouwens basenjis zijn ook gefokt om te drijven, namelijk om zelfstandig vogels en ander klein wild in netten te drijven.
basenjis hebben, als je tegen hun nukken , ook heus wel leuke kanten. Door hun eigenwijze ondeugd moet je regelmatig om ze lachen. Sommigen zijn erg trainbaar, met Thirza en Kalusha hebben we oa behendigheid en doggydance gedaan en dat vonden ze geweldig. Jenson en Lio daarentegen vinden er geen hol aan en weigeren het ook te doen al weten ze heus wel hoe het moet.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Volgens mij niet, ik dacht dat daarvan minstens een van de ouders "bearded" moet zijn...bouvierpoedel schreef:Volgens mij komen daar ook ruwharig pups uit denk ik..
Podenji schreef:veel jachtdrift, concentratieboog van een doperwt, niet zomaar eigenwijs, weet het allemaal altijd beter en er is vast ook altijd wat leukers te doen, slopers , kunnen moeilijk alleen zijn, ontsnappingsartiesten ( ze kunnen klimmen en graven als de besten ), zijn verwent jatters, zeker eten, zeer fel tegenover vreemde honden en kan dit ook zijn tegenover vreemde mensen.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor ruwharig moet één van de ouders idd bearded zijn.
- gyanty
- Zeer actief
En dat geld ook nog wel eens voor de korthaar border collies..... wat ik zeg een no-nonsens hond kwa uiterlijkPodenji schreef:dat doen raszuivere basenjis al voor de meestenbouvierpoedel schreef: Zou zo voor de meeste door kunnen gaan als een boerenfokkie.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
De meeste poolhonden zijn ook niet trainbaar op de bekende manier en jagen ook als de ziekte. Maar kruis je ze met een herder dan kan je met de juiste aanpak een fantastische hond krijgen. Wat een basenji is zal heel waarschijnlijk grotendeels afgevlakt worden door de bordercollie. Die is nl alles wat een basenji niet is. Hoe de pups worden weet je nooit op voorhand. Ik denk echter heel erg leuk en apart. Eens niet dat hele doorsnee. Beetje puur, beetje trainbaar, beetje zelfstandig, beetje grappig, beetje speels, dat zeg maar. Heerlijk!
Echt, ik zou er best een willen. Maar ik doe het niet. Geen pup hier. Een volwassen hond. Over een tijdje.
Echt, ik zou er best een willen. Maar ik doe het niet. Geen pup hier. Een volwassen hond. Over een tijdje.
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
kwam toevallig de link tegen en dit is er dus uitgekomen
ik was aan het 'zoeken' hoeveel border collie nestjes/pups en herplaatsers er worden aangeboden, echt schokkend
laatst nog één herplaatst van een impulsieve aankoop, beesje was 11 weken uit
en er gaan er nog meer in de ronde
ik was aan het 'zoeken' hoeveel border collie nestjes/pups en herplaatsers er worden aangeboden, echt schokkend
laatst nog één herplaatst van een impulsieve aankoop, beesje was 11 weken uit
en er gaan er nog meer in de ronde

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
uhmmmmm...... Unieke kruizing: Border Collie x BasenjiNanna schreef: Voor de rest vind ik het een prima advertentie met veel info en voor de verandering eens in keurig Nederlands opgesteld
oeps
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind de huidige advertentie helemaal prima. Goede uitleg, veel aandacht voor de individuele pups en een goede beschrijving van de ouders. Prima. De pups worden zo te zien in de watten gelegd en als die in een gezin met kinderen onder de beide ouderhonden opgroeien zou je er nog wel eens een waanzinnige hond vandaan kunnen halen. Zomaar. En een kruising. Oerdegelijk hondje ook verwacht ik omdat zover ik weet de basenji en de bordercollie geen overeenkomstige achtergrond en problemen hebben. Een outcross in de puurste vorm tussen rassen uit 2 continenten.
Leuk ook dat de tekening behouden is. Jammer voor ze dat er 1 merle hondje is en 3 zwarten. Meer merle was leuker geweest voor de verkoop denk ik. Hoewel deze zwarte natuurlijk eigenlijk mooier worden omdat hun type doorkomt en niet verstopt wordt onder merle-vlekken en gedoe.
Leuk ook dat de tekening behouden is. Jammer voor ze dat er 1 merle hondje is en 3 zwarten. Meer merle was leuker geweest voor de verkoop denk ik. Hoewel deze zwarte natuurlijk eigenlijk mooier worden omdat hun type doorkomt en niet verstopt wordt onder merle-vlekken en gedoe.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
laeken schreef:Ik vind de huidige advertentie helemaal prima. Goede uitleg, veel aandacht voor de individuele pups en een goede beschrijving van de ouders. Prima. De pups worden zo te zien in de watten gelegd en als die in een gezin met kinderen onder de beide ouderhonden opgroeien zou je er nog wel eens een waanzinnige hond vandaan kunnen halen. Zomaar. En een kruising. Oerdegelijk hondje ook verwacht ik omdat zover ik weet de basenji en de bordercollie geen overeenkomstige achtergrond en problemen hebben. Een outcross in de puurste vorm tussen rassen uit 2 continenten.
Hier sluit ik me bij aan.
Ik had hier zo ene pup van durven halen
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
mee eens,echter bij beide rassen komen zowel PRA als cataract voor. ik weet niet in hoeverre bij de border collie, maar bij de basenji wordt het door de meeste NL fokkers ontkent of onderschat en die testen dus gewoon nietlaeken schreef:Ik vind de huidige advertentie helemaal prima. Goede uitleg, veel aandacht voor de individuele pups en een goede beschrijving van de ouders. Prima. De pups worden zo te zien in de watten gelegd en als die in een gezin met kinderen onder de beide ouderhonden opgroeien zou je er nog wel eens een waanzinnige hond vandaan kunnen halen. Zomaar. En een kruising. Oerdegelijk hondje ook verwacht ik omdat zover ik weet de basenji en de bordercollie geen overeenkomstige achtergrond en problemen hebben. Een outcross in de puurste vorm tussen rassen uit 2 continenten.
ik ben echter nog steeds erg benieuwd naar de karakters van de volwassen hondjes, het is iig absoluut geen combi die ik voor de lol zou maken.
- S@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC. - Locatie: Schermer
Die Merle vind ik niet eens mooi, te weinig vlekjes ... geen goede balans in patroon. Zijn leuke pups en ik denk dat het geweldige sporthondjes kunnen worden zoals behendigheid, flyball of frisbee hondjes...mits het karakter van de border wat sterker doorkomt dan de basenji.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Nou ja. De vader gluurt op de foto iig tevreden de werpkist in. In iedergeval iemand die t wel een leuk nestje vind. 
- gyanty
- Zeer actief
Merlevlekken komen wat later door. Zullen dus nog wel meer vlekker worden of groter of meer.S@nne schreef:Die Merle vind ik niet eens mooi, te weinig vlekjes ... geen goede balans in patroon. Zijn leuke pups en ik denk dat het geweldige sporthondjes kunnen worden zoals behendigheid, flyball of frisbee hondjes...mits het karakter van de border wat sterker doorkomt dan de basenji.
Ik vind ze leuk! En merle pups zijn niet altijd favoriet hoor. Blijven ook juist vaak merles over. (zoals in nest van Kay bleven de merles dus al laatste)

- Luckyday
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising border collie
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik vind ze wel erg leuk
als ze zoals lucky worden zou ik spijt hebben dat ik er geen heb gehaald

True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Bed and Breakfast Angelbeeck
Romy Smink Photography
-
Asta
Lekkere puppies hoor, ziet eruit alsof er prima voor gezorgd word en pa er ook bij. Leuke puppies, snap alleen niet zo goed wat er zo speciaal is aan merle? vind die zwarte leuker.
- S@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC. - Locatie: Schermer
gyanty schreef:Merlevlekken komen wat later door. Zullen dus nog wel meer vlekker worden of groter of meer.S@nne schreef:Die Merle vind ik niet eens mooi, te weinig vlekjes ... geen goede balans in patroon. Zijn leuke pups en ik denk dat het geweldige sporthondjes kunnen worden zoals behendigheid, flyball of frisbee hondjes...mits het karakter van de border wat sterker doorkomt dan de basenji.
Ik vind ze leuk! En merle pups zijn niet altijd favoriet hoor. Blijven ook juist vaak merles over. (zoals in nest van Kay bleven de merles dus al laatste)
bij onze sheltie was dat niet zo naar mijn weten, vlekjes worden ze gewoon mee geboren dacht ik (of ik zit helemaal verkeerd, kan ook hoor). De moeder hond vind ik namelijk ook niet een mooie merle, iig niet naar mijn smaak dan
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Het verbaasd me dat er al meerdere kruisingen x Basenji worden aangeboden... zo vaak zie je deze honden toch nog niet.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
waar dan? die advertenties kan ik niet vindenBons schreef:Het verbaasd me dat er al meerdere kruisingen x Basenji worden aangeboden... zo vaak zie je deze honden toch nog niet.
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Je noemt er zelf nog 1 in dit topic toch? 
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
oh die met de bulldog, nou ja dat is niet zo recent maar een jaar of 3 jaar terug ofzo 
-
Virii_BB
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Basenji & Border Collie
- Contacteer:
Goedendag,
Op deze topic ik graag nog even reageren ondanks dat er enige tijd niet op is gereageerd.
De pups waren namelijk van mij
Mijn reu (Basenji) had per ongeluk mijn teef gedekt. Hier zijn 7 prachtige pups uitgekomen. 1 heeft het niet gehaald in verband met gespleten gehemelte.
Allen zijn geplaatst bij goede eigenaren. Aangezien ik zelf veelvoudig bezig ben binnen de kynologie ging ik mijn pups niet bij de eerste de beste persoon die zich meldt plaatsen. Inmiddels zijn ze anderhalf jaar oud.
Reu 1: Geplaatst bij dierenartassistente van mijn dierenkliniek.
Reu 2: Geplaatst bij vrienden van dierenartsassistentie. Het gezin woont op een boerderij.
Reu 3: Geplaatst bij familie met 4 kinderen (van 4 tot 13 jaar). Eerder honden gehad en zich van tevoren verdiept in het ras Basenji.
Reu 4: Geplaatst bij jong stel (motorcrosser en z'n vrouw) welke opgegroeid zijn met honden, woonzaam bij Duitse grens met tuin van 2000 m2.
Teef 1: Geplaatst bij ouder stel die altijd moeilijke honden hebben gehad.
Teef 2: Geplaatst bij alleenstaande moeder en 2 jonge kinderen.
Na anderhalf jaar zijn ze uiteraard volgroeid.
Ze zien er als volgt uit:
De hoogte van een Border Collie, circa 50-55 cm hoog.
Korte vacht van de Basenji
Rechtopstaande oren
Krulstaart
Hoog op de poten
Slanke ranke bouw van Basenji
Enkele reuen hebben het jachtinstinct van hun vader
Wel allemaal erg gehecht en gericht op de baas/ het gezin. Dit hebben ze van de moeder.
Erg sociaal
SUPERsnelle honden, alleen moeder Border Collie bleek de allersnelste te zijn.
Ik heb jullie commentaren gelezen op mijn advertentie.
Dank jullie wel voor de complimenten. Heb bloed, zweet en tranen doorstaan om te zorgen dat deze 6 monstertjes een geweldig leven krijgen. Heb sommige mensen weg moeten sturen die naar het nest wilde komen kijken. Maar het is het allemaal waard geweest.
Papa is inmiddels gecastreerd om herhaling te voorkomen
Elke dag ben ik trots als ik een foto van mijn kleine schatjes voorbij zie komen.
Hieronder wat foto's van de bende van ellende
Rood witte teef (16 weken oud!)

Zwart witte teef

Blue Merle reu
Zwart witte reu en Tricolor reu

Moeders rennen met haar kroost

Alle aanwezige van de reunie

Op deze topic ik graag nog even reageren ondanks dat er enige tijd niet op is gereageerd.
De pups waren namelijk van mij
Mijn reu (Basenji) had per ongeluk mijn teef gedekt. Hier zijn 7 prachtige pups uitgekomen. 1 heeft het niet gehaald in verband met gespleten gehemelte.
Allen zijn geplaatst bij goede eigenaren. Aangezien ik zelf veelvoudig bezig ben binnen de kynologie ging ik mijn pups niet bij de eerste de beste persoon die zich meldt plaatsen. Inmiddels zijn ze anderhalf jaar oud.
Reu 1: Geplaatst bij dierenartassistente van mijn dierenkliniek.
Reu 2: Geplaatst bij vrienden van dierenartsassistentie. Het gezin woont op een boerderij.
Reu 3: Geplaatst bij familie met 4 kinderen (van 4 tot 13 jaar). Eerder honden gehad en zich van tevoren verdiept in het ras Basenji.
Reu 4: Geplaatst bij jong stel (motorcrosser en z'n vrouw) welke opgegroeid zijn met honden, woonzaam bij Duitse grens met tuin van 2000 m2.
Teef 1: Geplaatst bij ouder stel die altijd moeilijke honden hebben gehad.
Teef 2: Geplaatst bij alleenstaande moeder en 2 jonge kinderen.
Na anderhalf jaar zijn ze uiteraard volgroeid.
Ze zien er als volgt uit:
De hoogte van een Border Collie, circa 50-55 cm hoog.
Korte vacht van de Basenji
Rechtopstaande oren
Krulstaart
Hoog op de poten
Slanke ranke bouw van Basenji
Enkele reuen hebben het jachtinstinct van hun vader
Wel allemaal erg gehecht en gericht op de baas/ het gezin. Dit hebben ze van de moeder.
Erg sociaal
SUPERsnelle honden, alleen moeder Border Collie bleek de allersnelste te zijn.
Ik heb jullie commentaren gelezen op mijn advertentie.
Dank jullie wel voor de complimenten. Heb bloed, zweet en tranen doorstaan om te zorgen dat deze 6 monstertjes een geweldig leven krijgen. Heb sommige mensen weg moeten sturen die naar het nest wilde komen kijken. Maar het is het allemaal waard geweest.
Papa is inmiddels gecastreerd om herhaling te voorkomen
Elke dag ben ik trots als ik een foto van mijn kleine schatjes voorbij zie komen.
Hieronder wat foto's van de bende van ellende
Rood witte teef (16 weken oud!)

Zwart witte teef

Blue Merle reu
Zwart witte reu en Tricolor reu

Moeders rennen met haar kroost

Alle aanwezige van de reunie