Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kennelhoest en snotteren uit de neus?
Moderator: moderatorteam
-
Muk
Kennelhoest en snotteren uit de neus?
Lobbes heeft volgens de dierenarts kennelhoest. Hij hoestte in de nacht van zondag op maandag behoorlijk en de symptomen van kennelhoest heeft hij ook. Lobbes krijgt nu hoestdrank en antibiotica, zodat het hopelijksnel over is.
Maar als Lobbes door zijn neus ademt dan klinkt het alsof er snot in zijn neus zit, alsof zijn neus half dicht zit door snot. Is dat ook iets dat bij honden met kennelhoest voorkomt?
Er komt geen snot uit zijn neus. Hij heeft wel wat doorzichtige neusuitvloeiing, maar dat heeft hij altijd al gehad. En dat is niet meer dan normaal.
Maar als Lobbes door zijn neus ademt dan klinkt het alsof er snot in zijn neus zit, alsof zijn neus half dicht zit door snot. Is dat ook iets dat bij honden met kennelhoest voorkomt?
Er komt geen snot uit zijn neus. Hij heeft wel wat doorzichtige neusuitvloeiing, maar dat heeft hij altijd al gehad. En dat is niet meer dan normaal.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Re: Kennelhoest en snotteren uit de neus?
Ja dat kan, maar hoeft niet.
Toen Max kennelhoest had, was hij constant bellen aan het blazen met z'n neus.
Luna had dat weer niet, die klonk meer alsof er een visgraatje vast zat in haar keel.
Beterschap Lobbes
Toen Max kennelhoest had, was hij constant bellen aan het blazen met z'n neus.
Luna had dat weer niet, die klonk meer alsof er een visgraatje vast zat in haar keel.
Beterschap Lobbes
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Lillith
- Zeer actief
Lille had verleden jaar veel vocht uitvloeiing (plasjes) maar geen snot, ze rochelde ook.
Als het vast zit kan je stomen of wat dampo gebruiken, beterschap
Toevoeging....of een ui
Als het vast zit kan je stomen of wat dampo gebruiken, beterschap
Toevoeging....of een ui
-
Muk
Ok, dan hoef ik mij niet extra zorgen te maken dat Lobbes misschien ook iets anders onder de leden heeft. Bedankt. 
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Hij had toch laatst iets met zijn keel/neus, een schimmel oid, kan ik me herinneren. Of vergis ik me? Ik dacht dat ze ernaar zouden kijken onder narcose, als het nog nodig was.
Ik gebruik zelf vaak pipetjes daro, zout water, voor mijn konijnen als hun neus dicht zit. Die zijn heel makkelijk in gebruik namelijk. Gewoon dopje eraf en dan kun je het leegknijpen. Zijn bij de kruidvat te koop. Maar dat zal ie wel niet prettig vinden. Je zou ook een rhinocaps kunnen oplossen in kokend water en bij hem in de buurt zetten in een bakje, dan snuift ie de dampen op en gaat zijn neus weer wat open. Beterschap!
Ik gebruik zelf vaak pipetjes daro, zout water, voor mijn konijnen als hun neus dicht zit. Die zijn heel makkelijk in gebruik namelijk. Gewoon dopje eraf en dan kun je het leegknijpen. Zijn bij de kruidvat te koop. Maar dat zal ie wel niet prettig vinden. Je zou ook een rhinocaps kunnen oplossen in kokend water en bij hem in de buurt zetten in een bakje, dan snuift ie de dampen op en gaat zijn neus weer wat open. Beterschap!
-
Muk
Klopt, Lobbes had last van zijn neus. Daar heeft hij een antibioticakuur voor gekregen en die heeft geholpen, zodat hij niet onder narcose is geweest.Fizgig schreef:Hij had toch laatst iets met zijn keel/neus, een schimmel oid, kan ik me herinneren. Of vergis ik me? Ik dacht dat ze ernaar zouden kijken onder narcose, als het nog nodig was.
- Fizgig
- Zeer actief
Aha misschien heeft het daarmee te maken dat hij nu wat meer snottert uit de neus. Omdat het wat gevoelig kan zijn geweest op het moment dat hij werd besmet met kennelhoest. Het virus nestelt ergens in keel of neus namelijk. Ik vind het ook vreselijk koud buiten trouwens! Loop zelf ook met een loopneus. Nou beterschap iig.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ja dat kan, oude dober had kennelhoest destijds zonder te hoesten... enige wat hij had was groene snot uit zn neus...
Dat werd wel minder met ab maar hoorde je daarna nog wel goed
en rinocaps zou ik maar niet aan beginnen
als je wil stomen doe je dat toch gewoon met heet water zonder dat er wat in zit
maar ik zie me dat nog niet bij een hond doen.. sorry 
Dat werd wel minder met ab maar hoorde je daarna nog wel goed
en rinocaps zou ik maar niet aan beginnen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Fizgig
- Zeer actief
Hihi, ik bedoel ook niet met een handdoek over zijn kop, daar zou Bruno zelfs tegen protesteren. Maar een schaaltje met kokend water en een rhinocaps erin gewoon in de kamer zetten. Die dampen ruik je overal en dan krijgt ie misschien wat lucht. Heb ik wel eens gedaan bij een benauwd konijn.