Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Ze zijn normaal gesproken gek op appel.
Ze hebben net een tweede poging gedaan en die ging wat beter.
Alleen toen de appel hard ging slingeren stopte ze ermee. (helden )
laeken schreef:Wat een gekke kippen. Mijn kippen vreten appels en zijn nergens bang voor.
Ik moet toegeven, ze zijn idd een beetje maf. Maar het komt ook omdat de zwarte broeds is, zij neemt meestal het voortouw maar heeft nu nergens zin in. (ze mag overdag niet het binnenhok in van mij)
Ik heb bewust voor de orpington gekozen omdat ze rustig zijn en niet vliegen. Ze zitten ook achter een hekje van 70 cm hoog en doen nooit een poging om erover heen te komen, ze zitten graag op schoot en zijn kieskeurig met eten. Het enige waar ze wel wild van worden zijn meelwormen, daar doen ze alles voor.
Ik probeer er net een broeds te krijgen. Vandaag 7 nepeieren in een nest gelegd.
Wat hier grappig is is dat als mijn kippen een ei gelegd hebben de haan van de buurman als een dolle in de netten vliegt. Hij moet en zal hier komen kijken. Toen de buurman de netten nog niet had moest hij steeds zijn haan bij mijn kippen ophalen Het gras is altijd groener aan de overkant blijkbaar. Net voerde ik ze wat graan en meteen hoorde ik die haan weer in het net vliegen wat hij over de ren heeft gemaakt.
laeken schreef:Ik probeer er net een broeds te krijgen. Vandaag 7 nepeieren in een nest gelegd.
Wat hier grappig is is dat als mijn kippen een ei gelegd hebben de haan van de buurman als een dolle in de netten vliegt. Hij moet en zal hier komen kijken. Toen de buurman de netten nog niet had moest hij steeds zijn haan bij mijn kippen ophalen Het gras is altijd groener aan de overkant blijkbaar. Net voerde ik ze wat graan en meteen hoorde ik die haan weer in het net vliegen wat hij over de ren heeft gemaakt.
Volgens mij heeft je buurman gewoon hele lelijke hennen.
Jij hebt toch wyandottes? Dat zijn over het algemeen goede broed kipjes. Hopelijk gaat het lukken met de nep eieren.
Woensdag neem ik bevruchte eieren van mijn werk mee (wyandot eitjes) Als de kuikens oud genoeg zijn kan ik ze weer terug brengen, zo blijf ik niet me kippen zitten. Wat voor eieren ga jij eronder leggen? Of heb je er een haan bij lopen?
Ik vind ze juist erg lief, ze zijn gewoon errug voorzichtig.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017 Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
laeken schreef:Ik probeer er net een broeds te krijgen. Vandaag 7 nepeieren in een nest gelegd.
Volgens mij heeft je buurman gewoon hele lelijke hennen.
Jij hebt toch wyandottes? Dat zijn over het algemeen goede broed kipjes. Hopelijk gaat het lukken met de nep eieren.
Woensdag neem ik bevruchte eieren van mijn werk mee (wyandot eitjes) Als de kuikens oud genoeg zijn kan ik ze weer terug brengen, zo blijf ik niet me kippen zitten. Wat voor eieren ga jij eronder leggen? Of heb je er een haan bij lopen?
Ik ga er een paar wyandotte goud patrijs onder leggen Ik wil misschien weer een haan en die mogen ze dus zelf uitbroeden. Bevalt hij niet dan gaat hij alsnog weg. En ik ga er een paar Ko-shamo's onder leggen. Puur om eens te zien wat dat voor gekke dieren zijn. Ik lig in een deuk als ik naar ze kijk dus ik wil ze ook eens ervaren. Bevallen ze niet dan verkoop ik ze weer. Hier komen er sowieso nog hooguit 2 kipjes bij dus wat ik er onder leg zal bepalen welke dat zijn
Charlotte* schreef:
Ik moet toegeven, ze zijn idd een beetje maf. Maar het komt ook omdat de zwarte broeds is, zij neemt meestal het voortouw maar heeft nu nergens zin in. (ze mag overdag niet het binnenhok in van mij)
Ik heb bewust voor de orpington gekozen omdat ze rustig zijn en niet vliegen. Ze zitten ook achter een hekje van 70 cm hoog en doen nooit een poging om erover heen te komen, ze zitten graag op schoot en zijn kieskeurig met eten. Het enige waar ze wel wild van worden zijn meelwormen, daar doen ze alles voor.
Die hebben wij ook, leuke kipjes! En idd heel mak, zelfs voor de hond schuiven ze niet (Kita dan, Pol mag er niet bij, die probeert ze op te vreten). Alleen, die van ons zijn wel heel vaak broeds, soms zelfs met z'n allen tegelijk en wij wilden kipjes voor de eitjes, niet voor de kuikentjes...
Wat een leuke dames!
Wij hadden vroeger krielkipjes (weet het "merk" even niet meer) en hebben daar 3 eieren van rode Barnevelders onder gelegd. Alle drie eieren uitgekomen, leuk joh! Maar onze kippen waren helaas geen schootzitters.