Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
onze kippetjes vinden ook dat de lente is begonnen
Moderator: moderatorteam
- dretje
- Zeer actief
onze kippetjes vinden ook dat de lente is begonnen
afgelopen winter (zelfs met die extreem lage nachttemperaturen) hebben we al een paar keer onze kippetjes duidelijk moeten maken dat het toch echt nog geen tijd was om te broeden. Maar nu laten ze zich niks meer wijsmaken....het is lente

- Rinne Roos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
- Aantal honden: 9
Re: onze kippetjes vinden ook dat de lente is begonnen
o! je hebt zijdehoentjes!
ze zijn zoooo leuk!
ze zijn zoooo leuk!
- dretje
- Zeer actief
dit is een zijde hoentje dat zit te broeden. Ze ligt buiten onder een afdakje te broeden. Een ander krielkipje van het broedsel van vorig jaar heeft het legnest in het binnenhok gekozen om te gaan zitten broeden. Ben wel benieuwd wat voor nakomertjes het worden. de haan is ook een witte zide hoen.

verder loopt er nog een klein creme kleurig krieltje en een brahma bij (die laatste twee zijn als eendag kuikentje hier binnen groot gebracht en wij maar denken dat het twee de zelfde kippetjes zouden worden.
de eitjes die nu onder de kloek liggen zijn dus verrassing pakketjes

verder loopt er nog een klein creme kleurig krieltje en een brahma bij (die laatste twee zijn als eendag kuikentje hier binnen groot gebracht en wij maar denken dat het twee de zelfde kippetjes zouden worden.
de eitjes die nu onder de kloek liggen zijn dus verrassing pakketjes
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
- Priscill@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 5
Leuke kippies 
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi

-
gucci
- Zeer actief
Groetjes,

- dretje
- Zeer actief
ik ken geen andere brahma's en deze is binnen in de huiskamer groot gebracht en dus behoorlijk tam/rustig. We hebben van de week wel een keer "gedreigd" ze is al bijna een jaar oud en de eitjes die we van onze kippen hebben lijken allemaal afkomstig van de krieltjes dus....
"als je nu niet aan het leggen gaat wordt je een soepkip hoor"
........en dat heeft geholpen! de afgelopen week al twee grote eieren gevonden!! 
"als je nu niet aan het leggen gaat wordt je een soepkip hoor"
-
gucci
- Zeer actief
hahaha zie je wel dat dreigen helpt
ik heb cochins, ook erg leuke kippies, gisteren druk in de tuin bezig geweest en ze lopen dan verschrikkelijk in de weg, ze willen steeds vooraan zitten en niks missen, zeker niet omdat er veel regenwormen omhoog kwamen bij het spitten, als we op de bank zitten dan zitten ze naast ons, maar het lijkt mij ook erg leuk om met de tijd er een groot ras bij te nemen.
Groetjes,

-
Lillith
- Zeer actief
Oh, wat een leuke kipjes...
- Barbara1972
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
- Aantal honden: 1
Wat leuk, en een verassing wat het wordt.....( en maar hopen op niet te veel hanen....
)
@Gucci, cochins, zijn ook leuk, die zijn er in kriel en in een groot formaat toch?
@Cleva, dat komt nog wel, het is nog vroeg.
Ik vindt kippen ook leuk ( en heb ze ook wel gehad), maar weet ( nog) niet waar ik ze hier laten moet
@Gucci, cochins, zijn ook leuk, die zijn er in kriel en in een groot formaat toch?
@Cleva, dat komt nog wel, het is nog vroeg.
Ik vindt kippen ook leuk ( en heb ze ook wel gehad), maar weet ( nog) niet waar ik ze hier laten moet
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Mijn zijdehoenders zijn ook met -15 broeds geweest, elke 4 van de 10 weken zijn ze broeds..
Heb sinds gisteren 20 eieren in een broedmachine liggen en zodra er 1 broeds is krijgt ze eieren, de kuikens komen de vrijdag voor Pasen uit.
Heb sinds gisteren 20 eieren in een broedmachine liggen en zodra er 1 broeds is krijgt ze eieren, de kuikens komen de vrijdag voor Pasen uit.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- dretje
- Zeer actief
kwam net in het binnenhok en volgens mij heeft die grote bramha gedacht "oh zij blijven zitten zal ik dat ook maar doen" Als het klopt wat is zie is madam ook broeds....
dus dat word hier straks druk met al die kuikens! Al vraag ik met af of de brahma eitjes bevrucht zullen zijn want zij lijkt me wat aan de groten kant voor ons kleine haantje haha (kan er natuurlijk ook krieltjes onder leggen)
dus dat word hier straks druk met al die kuikens! Al vraag ik met af of de brahma eitjes bevrucht zullen zijn want zij lijkt me wat aan de groten kant voor ons kleine haantje haha (kan er natuurlijk ook krieltjes onder leggen)
- dretje
- Zeer actief
even een triest berichtje....
de drie weken zijn om maar....geen kuikens
moeders heeft haar best echt wel gedaan en bleef braaf zitten maar ik vrees dat paps niet veel heeft gepresteerd.
Er zat echt helemaal niks in de eitjes (we hadden deze keer niet geschouwd, lieten de natuur zijn gang maar gaan maar helaas dus)
moeders heeft haar best echt wel gedaan en bleef braaf zitten maar ik vrees dat paps niet veel heeft gepresteerd.
Er zat echt helemaal niks in de eitjes (we hadden deze keer niet geschouwd, lieten de natuur zijn gang maar gaan maar helaas dus)
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Jammer!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- Gon
- Zeer actief
Ja, dat kan ook, dat is wel jammer.....Als je ze tussendoor schouwd weet je het natuurlijk eerder, maar dan nog.....dretje schreef:even een triest berichtje....

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ga wel schouwen. Dan kan je indien onbevrucht nog snel na 5 dagen nieuwe onderleggen. Een kip kan geen 2 rondes broeden. Dat is ongezond en zelfs dodelijk. Een hen die broedt verliest veel energie en eet nauwelijks. Dus schouwen is geen luxe.
Broedsaf maken zal nu een probleem worden.
@ Cleva, ben maar blij dat er nog niks broeds is. Straks worden ze broeds en dan vervloek je ze. Geen eieren meer en alle hennen tokkelen en zitten overal te broeden. Ze worden er ook vaak humeurig en agressief van. En je kan ze moeilijk allemaal kuikens geven dus dat is lastig. Ik wil er nu 1 broeds. Hier ook nog niks. Maar ik weet zeker dat als ik er 1 broeds heb de hele bende broeds wordt. En dat wil ik helemaal niet.
Ik wil 1 hooguit 2 nestjes. En ik heb 4 gezonde wyandotte hennen die naar ik aanneem allemaal broeds gaan worden. 2 kuikens per hen oid ga ik dus maar doen. 
Broedsaf maken zal nu een probleem worden.
@ Cleva, ben maar blij dat er nog niks broeds is. Straks worden ze broeds en dan vervloek je ze. Geen eieren meer en alle hennen tokkelen en zitten overal te broeden. Ze worden er ook vaak humeurig en agressief van. En je kan ze moeilijk allemaal kuikens geven dus dat is lastig. Ik wil er nu 1 broeds. Hier ook nog niks. Maar ik weet zeker dat als ik er 1 broeds heb de hele bende broeds wordt. En dat wil ik helemaal niet.
- dretje
- Zeer actief
zijdehoentjes zijn wel erg vaak en vrij snel achter elkaar broeds. zelfs in de winter toen het tig graden vroor hebben we moeite moeten doen om madam van haar nest te houden (zat ze gewoon buiten notabene)
-
laeken
- Zeer actief
Als hij dat hennetje als enige hen niet moet en het dreigt mis te gaan dan mag die wel hier komen. Dan gaat ze wel in het najaar weg met wat andere jonge kippen naar mensen die kipjes bij mij besteld hebben. Dus met kuikens waar ze mee opegegroeid is. Bij mij had die haan toch ook de pik op een perselein hen. Ik weet niet wat dat beest heeft. Gaat hij met de rest wel goed? Ik kan die hen ook voor je bewaren tot de herfst, dan zijn de gemoederen wat gesust en de hormonen wat minder in die haan.
Tenminste, als daarmee de rust in je hok wederkeert en hij niet een andere hen kiest.
- Gon
- Zeer actief
Dan de haan maar weg.Cleva schreef:Ik wil niet dat hij kiest welke kippen ik mag hebben.
Ik vind dat hennetje leuk, dus die blijft. Zo.

-
laeken
- Zeer actief
Hij vond bij mij het andere porselein hennetje wel heel erg leuk. Dus dat is het ook niet. Ik kan zelf bij mij die hennen niet eens uit elkaar houden. De haan zag in 1 oogopslag wie wie was??? Dus de kleur is het niet.
- Gon
- Zeer actief
Hij merkt dat dat een vreemde hen is, en wil haar er niet bij hebben...
Wat raar eigenlijk, want meestal zijn het de hennen die moeilijk doen, als en een vreemde bij komt.

-
laeken
- Zeer actief
Klopt, deze haan is raar. Ik heb hem oorspronkelijk gekocht voor mijn 4 hennen. 3 vond hij leuk, 1 accepteerde hij niet. Dus maar aan Martijn gegeven die haan. Mooi dier dus hij was er blij mee. Ik blij dat die ene hen bij mij van het dak af kon komen
Eenmaal bij Martijn koos hij ook 3 hennen uit en moest hij er 1 niet. Die ene is nu weg en er zijn 4 nieuwe bij hennen gekomen. Weer accepteert hij er 3 van de 4.
Waarom hij dat doet is mij een raadsel. Haal je de niet geaccepteerde hen eruit dan is er geen vuiltje aan de lucht en ontstaat er geen nieuwe hen die hij niet moet. Stomme haan, hij verspeelt zijn kansen.... 
- dretje
- Zeer actief
weet je dat niet ??? dat is een "wildershaan"
(vol is vol)
(vol is vol)