Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gijsje ( Leida Visee blz 26)
Moderator: moderatorteam
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Re: Gijsje ( operatie 9 maart gehad) upd pag 18 THUIS !
Wat super om te lezen zeg 
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
- Aantal honden: 1
Wat een ontzettend goede berichten. Knappe Gijsje!

------Groetjes Prana-----
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Zooooo kijk 'm dan
Onvoorstelbaar MJ hoe snel dat gaat zeg!
Ruim een week geleden hadden jullie (en iedereen zo ongeveer) de grootste zorgen en een hard hoofd erin of dit goed
zou komen en nu gaat hij alweer 3,5 uur mee op pad.... oké grotendeels in de kar, maar als het aan hem lag, waarschijnlijk
nog wandelend ook
Geweldig! Geef 'm maar een dikke zoen op z'n koppie
en voor de andere boeffies ook natuurlijk 
Ruim een week geleden hadden jullie (en iedereen zo ongeveer) de grootste zorgen en een hard hoofd erin of dit goed
zou komen en nu gaat hij alweer 3,5 uur mee op pad.... oké grotendeels in de kar, maar als het aan hem lag, waarschijnlijk
nog wandelend ook
Geweldig! Geef 'm maar een dikke zoen op z'n koppie
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Geweldig MJ, dat het zo goed gaat
Kijk hem nou zitten in de kar
Onvoorstelbaar dat hij zo snel geneest. Gijs is gewoon een enorme doorzetter.
Dat rustig houden zal inderdaad wel moeilijk zijn. Hij gaat natuurlijk helemaal door het dolle heen als jij thuiskomt van het werk. Het is maar goed dat Hans thuis is, en hij hem in de hout greep kan houden. De freggel...... Gijs dan he. Niet Hans
Dat rustig houden zal inderdaad wel moeilijk zijn. Hij gaat natuurlijk helemaal door het dolle heen als jij thuiskomt van het werk. Het is maar goed dat Hans thuis is, en hij hem in de hout greep kan houden. De freggel...... Gijs dan he. Niet Hans
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ja, het is echt een ontzettend doorzettertje en het liefst zou hij nu al gewoon de hele wandeling zelf lopen.
Kan ie best , vindt ie.
Hahaha, kruimel.
Knuffels / zoen worden doorgegeven !
Kan ie best , vindt ie.
Hahaha, kruimel.
Knuffels / zoen worden doorgegeven !
-
S@ndr@
- Zeer actief
goed van je dat je hem een beetje remt, op deze leeftijd denken ze dat ze god zijn
.
maar het zegt ook wel dat hij zich heel goed voelt, en dat is alleen maar positief natuurlijk
maar het zegt ook wel dat hij zich heel goed voelt, en dat is alleen maar positief natuurlijk
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Wat een geweldige update
Maffe Gijsje, meent alweer alles te kunnen. Dat worden nog vijf lange weken, maar het is het allemaal waard als het mannetje daarna weer helemaal in orde is.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
Wat geweldig zeg dat het zo goed gaat met hem
Heel veel sterkte met de rust
En een dikke knuffel voor het mannetje
Heel veel sterkte met de rust
En een dikke knuffel voor het mannetje

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
Hoe gaat het inmiddels met Gijsje MJ? Ben heel erg benieuwd of het herstel zo voorspoedig blijft gaan (en hoeveel grijze haren hij jullie bezorgd met zijn overmoed van wat hij allemaal al weer kan).

- MJ
- Zeer actief
Hey wat lief van je.....en je wilt niet wéten hoe goed je zit met je laatste zin .lieveheersbeestje83 schreef:Hoe gaat het inmiddels met Gijsje MJ? Ben heel erg benieuwd of het herstel zo voorspoedig blijft gaan (en hoeveel grijze haren hij jullie bezorgd met zijn overmoed van wat hij allemaal al weer kan).
Gijsje is beter verklaard ..vindt ie zelf. Al vanaf de dag na de operatie en dat is alleen maar 'erger' geworden zeg maar. Mannetje zit vol energie en snapt er natuurlijk geen klap van.
En dan sta ik er vanaf morgen alleen voor en begint dus mijn 3 weken 'zomer'vakantie omdat Hans weer gaat varen voor 3 weken. Heb maar alvast meelij met me.
Gijsjes herstel gaat gewoon als een tierelier.
Maar dat mag dus niet. Ik moet hem echt zo rustig mogelijk houden en hem geen onverwachte bewegingen laten maken.
Euh ja...makkelijker gezegd als gedaan.
En het is gewoon reuzesneu.Ik kan het hem niet uitleggen en hij is ons gewoon soms te vlot af.
Volgende week maandag staat er een afspraak voor Gijsje voor de fysio.
Hopelijk draagt dat ook bij aan Gijsjes gehele herstel en krijg ik handvaten...da's ook handy.
Maar mannetje gaat goed ! Oh yeah !
Dit..die verschillende emoties in zo'n korte tijd, donderdag nog zo ontzettend bang zijn dat ik Gijsje moest laten gaan en zaterdag een Gijsje hebbende die dravend de kliniek uitlieptekkel schreef:
dat was eergisteren!
wat een verschillende emoties in die paar dagen, wat zal je moe daarvan zijn!
l
Dat , Gijsje zo in de smiezen houden en af en toe nog een dagje werken tussendoor
Nogmaals iedereen ontzettend bedankt...jullie weten niet half wat jullie lieve berichtjes voor mij , maar zeker ook voor Hans die toch alleen zat die dagen in Utrecht en maar moest afwachten tot ik belde met nieuws ons er door getrokken hebben.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Super dat het zo goed gaat met Gijsje!!
En ik hoop dat je de komende tijd wat meer kan ontspannen
En ik hoop dat je de komende tijd wat meer kan ontspannen

- MJ
- Zeer actief
Dank je wel Hillie ! Komt vast goed. 
- KyraYouri
- Actief
- Mijn ras(sen): middenslag schnauzer peper/zout
kruising labrador - Aantal honden: 2
Het heeft heel erg veel impact als 1 van de diertjes ziek is. Op het moment zelf kun je vaak wel 'overeind' blijven, maar de klap komt vaak later.
Ik weet ook uit ervaring hoe het is om een hond, die zichzelf beter heeft verklaard, rustig te moeten houden. Echt heel erg vervelend. Maar probeer ook een beetje vertrouwen in Gijsje te hebben. Het probleem is dat je toch niet alles kunt voorkomen, ook al zou je hem opsluiten in een bench dan nog zou hij zich kunnen blesseren.
Ik weet ook uit ervaring hoe het is om een hond, die zichzelf beter heeft verklaard, rustig te moeten houden. Echt heel erg vervelend. Maar probeer ook een beetje vertrouwen in Gijsje te hebben. Het probleem is dat je toch niet alles kunt voorkomen, ook al zou je hem opsluiten in een bench dan nog zou hij zich kunnen blesseren.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Wat fijn dat het zo goed gaat met het ventje.... 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ben zo blij dat de kleine freggel het zo goed doet

In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Fijn om te lezen!
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Wat heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat met het dappere mannetje
Hopelijk zijn jullie ook een beetje hersteld van al die emoties die jullie hebben doorstaan, dat is niet niks geweest
Geef hem van mij ook maar een dikke knuf en die malle grijze een dikke
en Dustje natuurlijk niet vergeten. Voor jouw ook een dikke
Oké nou weer effe nuchter
hopelijk mag hij weer snel alles doen 

- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
Wat ontzettend fijn dat het met Gijsje nog steeds zo goed gaat! Al lijkt het me wel een lastige klus om hem enigszins rustig te houden. Heel veel sterkte daarmee!

- MJ
- Zeer actief
Ja heeeeeerlijk dat weertje, maar nu nog even wat actie erbij ,MJ.

En nee, ik kan niet alles voorkomen helaas...hoe graag ik ook zou willen.
Net ging de deurbel. Nooooit gaat hier de deurbel.
3 hondjes woeferdewoef voor de deur natuurlijk. Opperste staat van paraatheid. Oh grmbl. Dat ding er maar af gehaald dus.
Alle knuffels geef ik door Alma !

En als ie helemaal beter is geef ik hem gewoon op zijn donder en maak hem even goed wijs dat ie dit de volgende keer maar mooi uit zijn mooie bolletje laat.Ozo.

Nee...die bench wordt het idd helemaal niet. Hij komt met dat ding en al naar je toe en loopt maar te rammen en te doen. Bij je is hij het rustigst.KyraYouri schreef:Het heeft heel erg veel impact als 1 van de diertjes ziek is. Op het moment zelf kun je vaak wel 'overeind' blijven, maar de klap komt vaak later.
En nee, ik kan niet alles voorkomen helaas...hoe graag ik ook zou willen.
Net ging de deurbel. Nooooit gaat hier de deurbel.
3 hondjes woeferdewoef voor de deur natuurlijk. Opperste staat van paraatheid. Oh grmbl. Dat ding er maar af gehaald dus.
malinois schreef:Wat fijn dat het zo goed gaat met het ventje....
Dee schreef:Fijn om te lezen!
Ik ben ook helemaal blij hier.Die freggel doet het goeddddd !Tiny schreef:Ben zo blij dat de kleine freggel het zo goed doet![]()
Hahaha !alm@ schreef:Wat heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat met het dappere mannetjeHopelijk zijn jullie ook een beetje hersteld van al die emoties die jullie hebben doorstaan, dat is niet niks geweest
Geef hem van mij ook maar een dikke knuf en die malle grijze een dikke
en Dustje natuurlijk niet vergeten. Voor jouw ook een dikke
Oké nou weer effe nuchter
hopelijk mag hij weer snel alles doen
Alle knuffels geef ik door Alma !
Gaat goedkomen ! Dank je wel hoor .lieveheersbeestje83 schreef:Wat ontzettend fijn dat het met Gijsje nog steeds zo goed gaat! Al lijkt het me wel een lastige klus om hem enigszins rustig te houden. Heel veel sterkte daarmee!
Ik ben ook zeker heeel erg blij dat hij het zo doet Inge....en ik vang hier 1000000000000 x keer liever achteraan als dat het manneke nu nog wiebelig zou zijn .Inge O schreef:arme gijs (en arme jullie/jij), kan je hem niet in coma laten brengen voor de resterende weken? heeft hij nergens meer last van.
je moet maar zo denken (en dat doe je vast ook wel) dat dit toch altijd nog veel leuker is dan een gijsje die zo moeizaam zou herstellen dat je hem bijna moet aanporren om iets te ondernemen.
En als ie helemaal beter is geef ik hem gewoon op zijn donder en maak hem even goed wijs dat ie dit de volgende keer maar mooi uit zijn mooie bolletje laat.Ozo.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
Hopeloos he dat rustig houden van een hond, je vind het ook zo sneu. Maar wel geweldig dat het zo snel zo goed gaat met Gijs. 

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
Angelique.
Wat heerlijk dat hij het zo goed doet
En jij verft je haren maar als deze periode voorbij is hoor

En jij verft je haren maar als deze periode voorbij is hoor
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Jee wat een avontuur hebben jullie beleefd (sorry, heb dit compleet gemist) Wat fijn dat het weer zo goed met Gijs gaat! 
- MJ
- Zeer actief
Hahaha, het zal nodig zijn dan,ja. Maar als dat het enige is teken ik daar voor.Angelique. schreef:
En jij verft je haren maar als deze periode voorbij is hoor![]()
-
Angelique.
MJ schreef:Hahaha, het zal nodig zijn dan,ja. Maar als dat het enige is teken ik daar voor.Angelique. schreef:
En jij verft je haren maar als deze periode voorbij is hoor![]()
Mijn idee idd !
- MJ
- Zeer actief
Re: Gijsje
Gister naar de fysio geweest met Gijsje.
En dat is toch best eng voor een hondje wat vreemden spannend vindt.
Het aanraken door vreemden vindt ie iig erg vervelend. Hij vertrouwt dat niet. Snoepjes halen is prima, voorzichtig aan de hand snuffen..maar als de vreemde handen verder gaan deinst Gijs achteruit.
En wat ben ik dan blij dat ie toch, door mij te vertrouwen, zich laat behandelen. Alles ging vol rust en als ik hem in positie bracht , bij hem zat en geruststelde breef ie braaf liggen. Topper is het !
Fijne fysio ook die het goed aanvoelde en begreep waar het bij Gijsje om draaide. Dat scheelt een boel !
Het voelt an sich allemaal prima aan .Joehoe ! Links nek wel wat stijver (daar zijn ze naar binnen gegaan met de OP) dus logisch ... en we hebben oefeningen meegekregen om over 2 weken weer terug te komen. Gijsje zou met 7-9 maanden hopelijk 70 % van zijn kracht in de nek terug hebben. 100 % wordt dat niet meer.
In de gegevens staat dat er wel een plaatje/slotje is aangebracht zodat daar , op die bewuste plek, de hernia niet meer terug kan komen maar ook dat Gijsje idd een 'aanleghondje' is.
Waarschijnlijk zal hij zijn hoofdje links niet helemaal meer naar zijn flank kunnen brengen..nu komt ie ongeveer tot 90 graden maar ala....
Bekken rechts stond hoger en daar is ze even mee bezig geweest en dan zag je Gijsje opkijken. Toch een reactie dat ie het daar wat voelt.Als ze daar wegging legde hij zijn hoofdje weer neer.
Hij heeft het super gedaan en ik ben bere trots op de man.
En dat is toch best eng voor een hondje wat vreemden spannend vindt.
Het aanraken door vreemden vindt ie iig erg vervelend. Hij vertrouwt dat niet. Snoepjes halen is prima, voorzichtig aan de hand snuffen..maar als de vreemde handen verder gaan deinst Gijs achteruit.
En wat ben ik dan blij dat ie toch, door mij te vertrouwen, zich laat behandelen. Alles ging vol rust en als ik hem in positie bracht , bij hem zat en geruststelde breef ie braaf liggen. Topper is het !
Fijne fysio ook die het goed aanvoelde en begreep waar het bij Gijsje om draaide. Dat scheelt een boel !
Het voelt an sich allemaal prima aan .Joehoe ! Links nek wel wat stijver (daar zijn ze naar binnen gegaan met de OP) dus logisch ... en we hebben oefeningen meegekregen om over 2 weken weer terug te komen. Gijsje zou met 7-9 maanden hopelijk 70 % van zijn kracht in de nek terug hebben. 100 % wordt dat niet meer.
In de gegevens staat dat er wel een plaatje/slotje is aangebracht zodat daar , op die bewuste plek, de hernia niet meer terug kan komen maar ook dat Gijsje idd een 'aanleghondje' is.
Waarschijnlijk zal hij zijn hoofdje links niet helemaal meer naar zijn flank kunnen brengen..nu komt ie ongeveer tot 90 graden maar ala....
Bekken rechts stond hoger en daar is ze even mee bezig geweest en dan zag je Gijsje opkijken. Toch een reactie dat ie het daar wat voelt.Als ze daar wegging legde hij zijn hoofdje weer neer.
Hij heeft het super gedaan en ik ben bere trots op de man.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Re: Gijsje ( 1e keer fysio gehad blz 25)
nou zo te horen is het ook een lekker mannetje
fijn dat er wat aan gedaan kan worden , moet hij nog meer behandelingen?
fijn dat er wat aan gedaan kan worden , moet hij nog meer behandelingen?
Fenneke en Baloe

- MJ
- Zeer actief
Het is een héérlijk ventje , Fenneke.
Over 2 weken moeten we iig weer terug. Gaat ze kijken hoe goed we geoefend hebben.
Over 2 weken moeten we iig weer terug. Gaat ze kijken hoe goed we geoefend hebben.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat fijn dat de fysio Gijsje goed aanvoelt, scheelt inderdaad stress bij hem en bij jou. En 70 procent is een heleboel als je bedenkt dat hij volledig verlamt was. Geef de flinke kanjer maar een dikke kus van Kier, ze is trots op haar man 
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso