Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dunne ontlasting en kvv

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

jessica74
Zeer actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner
Aantal honden: 2

Re: dunne ontlasting en kvv

Ongelezen bericht door jessica74 »

ik zou een kvv geven waar je goede ontlasting van hebt als dat een tijd goed gaat zijn de darmen hersteld dan kan je eens wat anders proberen.
is het dan het voer van prins wat net karton lijkt dan is het maar even zo beter dan brokken toch.
dat je meer moet geven zal wel want lotgering is vet de meeste kvv's hebben 10% minder vet en ik blijf erbij dat je hond daar gevoelig voor kan zijn.
wil je wat goedkopers kan je nog kivo proberen.
mijn hond is wat gevoelig voor vettere diersoorten zoals geit dan is ze ook aan de dunne ze kan verder goed tegen: carnibest, prins, energique, kivo, darf.
lotgering heb ik niet geprobeerd omdat het al vetter is.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

de giardia parasieten zitten niet constant in de poep, dat is het verneukeratieve van giardia
en het dan weer wel, dan weer niet diarree hebben is een van de symptomen.

maar het maakt mij verder niks uit hoor ik gaf alleen maar aan dat er toch echt wel een andere oorzaak kan zijn dan voer.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mirretje
Zeer actief
Mijn ras(sen): een mechelse herder

Ongelezen bericht door mirretje »

renee-uk schreef:de giardia parasieten zitten niet constant in de poep, dat is het verneukeratieve van giardia

maar het maakt mij verder niks uit hoor ik gaf alleen maar aan dat er toch echt wel een andere oorzaak kan zijn dan voer.
mee eens hoor dat het iets anders zou kunnen zijn maar de hond vertoont verder geen mankementen. is vrolijk, en energiek.
En op prins heeft ie toen geen flubberpoep gehad. Dus vandaar mijn conclusie dat het dan aan het voer moet liggen. En volgens de dierenarts was deze test voldoende voor giardia. Nu weet ik ondertussen dat ook dierenartsen er vaak naast zitten dus daar kun je niet altijd blind op varen maar ik ga er nu na dat prinsverhaal wel van uit dat het aan het voer ligt.
Waar hadden jou honden nog meer last van toen ze giardia hadden?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

mirretje schreef:
renee-uk schreef:de giardia parasieten zitten niet constant in de poep, dat is het verneukeratieve van giardia

mee eens hoor dat het iets anders zou kunnen zijn maar de hond vertoont verder geen mankementen. is vrolijk, en energiek.
En op prins heeft ie toen geen flubberpoep gehad. Dus vandaar mijn conclusie dat het dan aan het voer moet liggen. En volgens de dierenarts was deze test voldoende voor giardia. Nu weet ik ondertussen dat ook dierenartsen er vaak naast zitten dus daar kun je niet altijd blind op varen maar ik ga er nu na dat prinsverhaal wel van uit dat het aan het voer ligt.
Waar hadden jou honden nog meer last van toen ze giardia hadden?
nergens van :?
dat is het hem nou juist wat giardia zo'n gedoe maakt en waarom ik het zo vaak naar voren breng bij hondjes met ontlastingproblemen ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mirretje
Zeer actief

vind ik ook erg prettig hoor dat je me waarschuwd. Maar gister heeft hij de hele dag brokken gehad omdat we van huis weg waren met hem en toen was zijn ontlastig ook prima. Vandaar mijn conclusie dat het aan het voer ligt. Maar vandaag is heeft ie geen zin om te eten. Hij wil en geen vlees en geen brokken. Verder wel spelen en wandelen enzo. Ach een dagje wat minder moet kunnen lijkt me. Maar ja als ie morgen ook niet wilt eten ga ik me alweer zorgen maken...
Afbeelding
mirretje
Zeer actief

mm blijkbaar smaakt het kattenvoer hem wel uitstekend...alle drie de bakjes zijn leeg. Eigenwijze duivel....
Jeetje wat nu. Ik kan de kattenbakjes moeilijk weg zetten. Misschien dat ik ze dan naar boven moet verplaatsen want daar komt de hond niet. Maar ja dan zijn die katten weer een week van de kaart omdat hun voerbakkies zijn verhuisd :pffff: . (zijn drie snotverwende hooghartige je weet wel katers)
Ze zijn al van slag vanwege dat we die pup in huis hebben gehaald en als ik dan ook nog de voerbakjes ga verplaatsen is het hek van de dam ben ik bang. Maar goed als ik het niet probeer weet ik het ook niet zeker. Dus vanaf nu staan de voerbakkies boven en krijgt meneer Rocco alleen zijn brokken/vlees. Eet hij het niet dan haal ik het na een half uurtje weg. Tot het weer tijd is om te eten. Kijken of hij dan weer normaal zijn eigen brokken/vlees gaat eten.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mirretje schreef:mm blijkbaar smaakt het kattenvoer hem wel uitstekend...alle drie de bakjes zijn leeg. Eigenwijze duivel....
Jeetje wat nu. Ik kan de kattenbakjes moeilijk weg zetten. Misschien dat ik ze dan naar boven moet verplaatsen want daar komt de hond niet. Maar ja dan zijn die katten weer een week van de kaart omdat hun voerbakkies zijn verhuisd :pffff: . (zijn drie snotverwende hooghartige je weet wel katers)
Ze zijn al van slag vanwege dat we die pup in huis hebben gehaald en als ik dan ook nog de voerbakjes ga verplaatsen is het hek van de dam ben ik bang. Maar goed als ik het niet probeer weet ik het ook niet zeker. Dus vanaf nu staan de voerbakkies boven en krijgt meneer Rocco alleen zijn brokken/vlees. Eet hij het niet dan haal ik het na een half uurtje weg. Tot het weer tijd is om te eten. Kijken of hij dan weer normaal zijn eigen brokken/vlees gaat eten.
geef je hem niet teveel eten misschien? Kan van Xavi herinneren dat het als pup geen enorme eter was, de aanbevolen hoeveelheid was teveel voor hem. Nu is dat wel anders inmiddels :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mirretje
Zeer actief

ja maar als ik teveel zou geven dan zou hij toch ook de kattenbrokken niet op eten? Hij laat zijn eigen voer staan en eet dus wel het eten van de katten..
Afbeelding
mirretje
Zeer actief

Nou Malinois...ik moet je denk ik gelijk geven...heb de hoeveelheden aangepast en meneer eet nu weer heel gretig. Kattenvoer heb ik boven neer gezet dus die kans heeft ie al niet meer. Hij krijgt nu brokken en vlees afgewisseld in kleinere hoeveelheden en dat gaat perfect. Ontlasting ook perfect. Wel wat meer nu ik weer brokken erbij geef. Maar geen flubberdrolletjes meer gezien. Dus hij krijgt vanaf nu gewoon vlees en brokken om en om.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mirretje schreef:Nou Malinois...ik moet je denk ik gelijk geven...heb de hoeveelheden aangepast en meneer eet nu weer heel gretig. Kattenvoer heb ik boven neer gezet dus die kans heeft ie al niet meer. Hij krijgt nu brokken en vlees afgewisseld in kleinere hoeveelheden en dat gaat perfect. Ontlasting ook perfect. Wel wat meer nu ik weer brokken erbij geef. Maar geen flubberdrolletjes meer gezien. Dus hij krijgt vanaf nu gewoon vlees en brokken om en om.
kijk :ok: hoop dat het nu goed blijft gaan :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mirretje
Zeer actief

Ik zou er zelf nooit aan gedacht hebben dat hij teveel kreeg. Hij kreeg al minder dan voorgeschreven en dat at hij in het begin ook gretig. maar ja die heeft natuurlijk steeds voller gezeten en op een gegeven moment te vol en geen zin meer in eten. En tja het eten van de katten kan er altijd nog wel bij want dat is natuurlijk lekker omdat het juist van de katten is. Ik denk echt dat dit de oplossing is. Hij mag zo zijn tweede bakje voer en het is geweldig dat hij weer bovenop zijn eten duikt en niet van een afstand met opgetrokken neus van bah geen zin in eten. En die extra drolletjes neem ik gewoon voor lief. Blijkbaar helpt het om dat vlees af te wisselen met brokken want de flubberdrollen zijn verleden tijd. Wanneer kan ik eigenlijk over naar 2 maaltijden per dag?
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

mirretje schreef: Wanneer kan ik eigenlijk over naar 2 maaltijden per dag?

Inno krijgt nu al (vrijdag opgehaald & gelijk vanaf vrijdag, vandaag 8 wk oud) maar 2x per dag & overweeg al over te gaan naar 1x met in de ochtend een lamskoteletje als extratje...dat noem ik alleen geen volwaardige maaltijd...maar meer een tussendoortje...
mirretje
Zeer actief

oh dat vind ik wel heel snel hoor. De hond is flink in de groei en dan moet hij toch wat regelmatiger eten krijgen? Of is dat een fabeltje? Rocco krijgt sinds een week 3x per dag eten. En dus geen grote hoeveelheden. Meer eet hij niet. Ben daarom bang dat als ik nu al over zou stappen op twee keer per dag en dan ietsie meer per keer geven dat hij dat niet opeet. Vol is vol. Of zal dat een kwestie van wennen zijn.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

mirretje schreef:oh dat vind ik wel heel snel hoor. De hond is flink in de groei en dan moet hij toch wat regelmatiger eten krijgen? Of is dat een fabeltje? Rocco krijgt sinds een week 3x per dag eten. En dus geen grote hoeveelheden. Meer eet hij niet. Ben daarom bang dat als ik nu al over zou stappen op twee keer per dag en dan ietsie meer per keer geven dat hij dat niet opeet. Vol is vol. Of zal dat een kwestie van wennen zijn.

heb nooit anders gedaan...ze eten hier dan al snel gewoon grote hoeveelheden net voor het slapen gaan (ik voer alles savonds)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mirretje schreef:oh dat vind ik wel heel snel hoor. De hond is flink in de groei en dan moet hij toch wat regelmatiger eten krijgen? Of is dat een fabeltje? Rocco krijgt sinds een week 3x per dag eten. En dus geen grote hoeveelheden. Meer eet hij niet. Ben daarom bang dat als ik nu al over zou stappen op twee keer per dag en dan ietsie meer per keer geven dat hij dat niet opeet. Vol is vol. Of zal dat een kwestie van wennen zijn.
hier krijgen ze rond de 12 weken nog maar 2 x per dag en een boterhammetje extra tussendoor.
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Ik ben uit gemak ook rond een week of 12 overgestapt naar twee keer per dag voeren.
Toen hadden we nog een volwassen Mechelaar erbij en het werd me iets te lastig :wink:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
mirretje
Zeer actief

ok dan kan ik dus binnenkort een keertje overstappen naar twee keer. Nu ff rust omdat hij zo'n gedoe heeft gehad met wel brokken, niet brokken, wel vlees, geen vlees en hij is al van vier terug gegaan naar drie dus nu eerst eventjes een paar weekies drie keer per dag. En nu maar hopen dat het goed blijft gaan met zijn eetlust en hopelijk geen flubberpoepies meer...
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

hoe gaat het nu met eten, ontlasting & gewicht???

even voor vergelijk vd week voor de vlucht onze dame gewogen, 9wk & 2 dagen en 7,5 kilo, Inno oogt nog wat zwaarder, gok dus dat die met 9 wk rond de 8,5 kilo zit...
mirretje
Zeer actief

Eten gaat super. Ontlasting ook perfect. Gewicht was op 08 april 10 kilo. Hij is nu 12 weken oud. Hij ziet er prachtig uit. Mooi gespierd en niets te dik. Krijg heel veel complimentjes als we gaan wandelen dus dat is wel errug leuk. Begint al behoorlijk van vacht te veranderen en daar zit ook een mooie glans overheen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”