Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dilemma

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

Re: Dilemma

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Wat in dit verband dan altijd leuk is om te zien, is dat er ineens forumleden blijken te zijn die je anders nooit ziet....

Verbazingwekkend...

Suzanne
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Er zijn nog andere asiels in België die op een goede manier honden herplaatsen. Maar als het perse een rashond moet zijn kan je dan niet beter bij een rasvereniging informeren naar herplaatsers?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Suzanne123 schreef:Wat in dit verband dan altijd leuk is om te zien, is dat er ineens forumleden blijken te zijn die je anders nooit ziet....

Verbazingwekkend...

Suzanne
Het lijkt op iets. Iets met RD*.
Waarvan je de naam beter niet kunt noemen, anders komen ze en masse vanonder hun stenen gekropen :schrik:

Afbeelding

motorrijder voor beestjes, je kunt ook gewoon de zoekfunctie gebruiken.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik had ook al last van associaties in die richting :?
is er een verband of lijkt het alleen op elkaar?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Anja »

BFA schreef: en de drachtige teef....ach ja, blijkbaar weet iedereen zo goed hoe het verhaal in elkaar zit....
Ik weet het niet, maar ik ben wel erg nieuwsgierig. Vertel eens...
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
~Suzanne~
Zeer actief

Dat verhaal staat hier toch gewoon op het forum? Of is dat weggehaald omdat het eh.. beter was om het weg te halen?

Het verhaal staat me nog helder voor de geest; dus tenzij die eigenaresse van het teefje het verhaal bij elkaar verzon.... ?

Suzanne
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Suzanne123 schreef:Dat verhaal staat hier toch gewoon op het forum? Of is dat weggehaald omdat het eh.. beter was om het weg te halen?

Het verhaal staat me nog helder voor de geest; dus tenzij die eigenaresse van het teefje het verhaal bij elkaar verzon.... ?

Suzanne
Nee hoor, het staat er nog gewoon op :wink: Als de eigenaresse dat verzon heeft ze wel een erg levendige fantasie...
~Suzanne~
Zeer actief

Kijk, ik heb mijn ervaringen en de verhalen die mij uit de eerste hand worden verteld. Die verhalen kunnen gelogen / aangedikt zijn, maar daarvoor zijn het me teveel verhalen, ook hier op het forum.

Iemand anders kan andere ervaringen hebben maar omdat IK die niet heb geef ik mijn verhalen zoals ik ze ken. Het rare in dit soort situtaties is dat de ene ervaring echt 100% anders is dan de andere.

Hebben de mensen van de ervaringen dan gewoon een ander beeld erbij?
Hebben de mensen van het asiel dan de ene keer het bij het rechte eind en een volgende keer niet?

We zullen het nooit weten; ik was niet bij de andere mensen, net zo min als de mensen die nu zo fel tegen mij ingaan bij mijn ervaring waren en dus niet kunnen zeggen dat ik "die verzin".

Laten we dan maar aannemen dat er beslist heel veel verschillende ervaringen zijn. Dat wil zeggen: ervaringen die veel van elkaar verschillen.

En, mijn mening speelt hierin ook mee: ik vind dat het opkopen van uitgefokte dieren beslist en 100% meehelpt om broodfok in stand te houden. Dus; het opkopen door een asiel of organisatie van uitgefokte broodfokteefjes beslist meehelpt om het in stand te houden, precies alsof je er een pup koopt. Dat keur ik dus streng af en daar reken ik een ander dus ook op af zeg maar. Ook dit dier "wordt niet gered" maar de aankoop van een uitgefokt broodfokteefje zorgt voor geld in het laadje bij de "fokker" die zich 10 slagen in de rondte lacht en daarvoor weer een ander teefje koopt / aanhoud.

Suzanne
snuffel11
Zeer actief

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Suzanne123 schreef:Wat in dit verband dan altijd leuk is om te zien, is dat er ineens forumleden blijken te zijn die je anders nooit ziet....

Verbazingwekkend...

Suzanne
Wat dan leuk is is dat ik al vanaf 2003 hier lid ben en hier dagelijks lees al vanaf die tijd en soms wat post...of mag je alleen reageren als je dagelijks mee doet aan het geklets hier op het forum en duizende posten op je naam hebt staan omdat het anders verbazingwekkend is? Beetje vaag vind je niet. Ik reageer daarop wat ik de moeite vind om op te reageren niets meer en niets minder en dat jij het verbazingwekkend vind is jouw probleem! Zoek er vooral wat achter :wink:
brit1973
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): De afdankertjes, ex-broodfokteefjes, de vergeten honden.
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door brit1973 »

Heerlijk, hoe hier met alle modder smijten naar elkaar, niemand het meer heeft over het onderwerp...
Ben een weekje in Lommel geweest, ja bij DZD ja, en het heeft een diepe indruk op me achtergelaten.
Kan het iedereen (vooral alle vuilspuiters hier) aanbevelen om dat ook eens te doen.
Als je het hebt over bevlogenheid, 24/7, dag- en nacht in touw zijn voor de honden.
Diep, diep respect voor DZD en de mensen die daar achter zitten!
Zij staan open voor alle "afdankers" uit de broodfok, jong, oud of bezwangerd.

Dikke No-No voor iedereen hier die beweert dat ze de broodfok in stand houden....ga eens kijken bij een broodfokker en kijk dan nog eens bij DZD. Wie het verschil dan nog niet ziet??
Denkt u wel eens aan de moeder van uw schattig pupje? Ik wel...
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Is 1,5 geleden :LOL:

Safari zit inmiddels weer op 2 trouwens.
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Ik zat ook al even met grote ogen te kijken dat Safari zwart was, blijkt het een oud bericht te zijn.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
brit1973
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): De afdankertjes, ex-broodfokteefjes, de vergeten honden.
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door brit1973 »

Het ging meer over de discussie over DZD hier. Die had ook al weinig meer te maken met het eerste bericht. :wink:
Denkt u wel eens aan de moeder van uw schattig pupje? Ik wel...
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Discussies over broodfok mogen wat mij betreft niet vaak genoeg naar boven komen hoor.
Ik ben verder niet bekend met DZD.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
hoe komen broodfokkers aan hun klanten als niemand ze wil kopen ?. :denken:

oh ja, je hebt er special leuke sites en asielen voor , die dat voor hun wel willen doen ..
ik zou dat zeker doen, . " het in stand houden van deze handel " .. :roll:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Frederique schreef:Ik zat ook al even met grote ogen te kijken dat Safari zwart was, blijkt het een oud bericht te zijn.

ik ook! :80:
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

M@scha schreef:
Frederique schreef:Ik zat ook al even met grote ogen te kijken dat Safari zwart was, blijkt het een oud bericht te zijn.

Wat lief dat jullie vergeten waren dat ik weg ben geweest. Ben nu toch wel officieel nieuweling af. :cheer:
brit1973 schreef:Het ging meer over de discussie over DZD hier. Die had ook al weinig meer te maken met het eerste bericht. :wink:
Nou welkom op het HF, hier zwieren alle topics alle kanten op. Heb daar zelf geen enkel probleem mee!
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

M@scha schreef:

:goeie: Ik dacht al wat hebben ze haar geflikt en wat heb ik "gemist" :schrik:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

smoekie schreef:
M@scha schreef:

Hahaha hier nog een, denk al huh Safari zwart?? :balon: :denken:
Owww oud topic. :idea:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Safari

smoekie schreef:
M@scha schreef:

Ik ben er gewoon nog hoor Smoekie :J: en ik ga het ook even anders doen. Let op!

brit1973 schreef:Heerlijk, hoe hier met alle modder smijten naar elkaar, niemand het meer heeft over het onderwerp...
Ben een weekje in Lommel geweest, ja bij DZD ja, en het heeft een diepe indruk op me achtergelaten.
Kan het iedereen (vooral alle vuilspuiters hier) aanbevelen om dat ook eens te doen.
Als je het hebt over bevlogenheid, 24/7, dag- en nacht in touw zijn voor de honden.
Diep, diep respect voor DZD en de mensen die daar achter zitten!
Zij staan open voor alle "afdankers" uit de broodfok, jong, oud of bezwangerd.

Dikke No-No voor iedereen hier die beweert dat ze de broodfok in stand houden....ga eens kijken bij een broodfokker en kijk dan nog eens bij DZD. Wie het verschil dan nog niet ziet??
Wat fijn dat jouw ervaring met DZD zo goed is. Mijn ervaring is anders maar is al wel ruim anderhalf jaar geleden, dus wie weet is er wel eea veranderd sindsdien en dat hoop ik van harte.
Ik kreeg mijn hondje vies, stinkend en onder de vlooien mee. Op een mail over enkele gegevens van haar heb ik nooit antwoord gekregen, evenmin de DA kosten vergoed gekregen die ik in de eerste week al voor haar heb moeten maken. ik weet niet wie daar de leeftijden schat van de honden maar die had een bril nodig. Mijn hondje was ruim vier jaar ouder dan haar geschatte leeftijd. Wij hebben dan ook maar zeven maanden van haar mogen genieten.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Haha ik zat al te zoeken want ik zag Safari ineens op zwart staan :Q: is het ouwe meuk die naar boven is gehaald
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Safari

cloris schreef:Haha ik zat al te zoeken want ik zag Safari ineens op zwart staan :Q: is het ouwe meuk die naar boven is gehaald
Nou weet ik best dat ik net vijftig geworden ben maar om het nou te hebben over oude meuk...... :mep: :LOL:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Safari schreef:
cloris schreef:Haha ik zat al te zoeken want ik zag Safari ineens op zwart staan :Q: is het ouwe meuk die naar boven is gehaald
Nou weet ik best dat ik net vijftig geworden ben maar om het nou te hebben over oude meuk...... :mep: :LOL:
:LOL: :LOL:
Afbeelding
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

thom schreef:
Safari schreef:
:LOL: :LOL:
:LOL: :LOL: kom op zeg het leven begint pas.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Safari

Cloris begon :pffff:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Safari schreef: Wat fijn dat jouw ervaring met DZD zo goed is. Mijn ervaring is anders maar is al wel ruim anderhalf jaar geleden, dus wie weet is er wel eea veranderd sindsdien en dat hoop ik van harte.

nee, er is nog niets veranderd.
Safari

maart schreef:
Safari schreef: Wat fijn dat jouw ervaring met DZD zo goed is. Mijn ervaring is anders maar is al wel ruim anderhalf jaar geleden, dus wie weet is er wel eea veranderd sindsdien en dat hoop ik van harte.

nee, er is nog niets veranderd.
:cry: :cry:
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mary »

Inge O schreef:wat is dzd?
Dit zeurt door?
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Safari schreef:
smoekie schreef: :goeie: Ik dacht al wat hebben ze haar geflikt en wat heb ik "gemist" :schrik:
Ik ben er gewoon nog hoor Smoekie :J: en ik ga het ook even anders doen. Let op!
:ok: :J:

Safari schreef:

:goeie: :LOL: :LOL: :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Mary schreef:
Inge O schreef:wat is dzd?
Dit zeurt door?
Dieren zonder dak
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Plaats reactie