Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Konijnen op mijn dakterras

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Konijnen op mijn dakterras

Ongelezen bericht door Fizgig »

Een heleboel ook nog! Zes om precies te zijn, haha, vijf dames en een heer. Een dagje op het dakterras in de zon:

Shelly lust wel een biksje of twee
Afbeelding

Van links naar rechts: Nelly&Muffin, Bonny, Ginger, Pien, Dopje (de enige man)
Afbeelding

Nelly&Muffin zijn de enige twee die samen leven, ze zijn ook meteen de meest eigenwijze van het hele stel. Nelly is anderhalf keer zo groot als Muffin maar ze zijn erg dol op elkaar:
Afbeelding

Knappe Pientje, erg fotogeniek konijn
Afbeelding

En haar vriendje, Dopje, ook al zo'n knapperd
Afbeelding

Oe dat ruikt best lekker! Afblijven Dopje, niet nog meer konijntjes!(zijn ballen moeten er nog af)
Afbeelding

Ginger geniet van het zonnetje
Afbeelding

Bonny heeft te lange nagels en nu is haar blonde haardos wat slordig! Toch nog een mooie meid
Afbeelding

Hee laat mij nou kijken!
Afbeelding

Ik zie er vier!
Afbeelding

Het blijft leuk om te kijken
Afbeelding

En dan s' avonds het hele spul weer naar binnen, want het wordt twee-drie graden en dat zijn ze niet gewend. Bovendien moet ik nog goeie nachthokken maken. Zucht, mijn rug doet pijn! Maar het was weer erg gezellig met al die konijnen op mijn dakterras!
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Re: Konijnen op mijn dakterras

Ongelezen bericht door Dee »

Ik heb nog een konijnenflat te koop :engel:
Fizgig
Zeer actief

Dee schreef:Ik heb nog een konijnenflat te koop :engel:
Da's veel te klein voor ze, ze zijn gewend aan zeeën ruimte inmiddels. Ze zijn ook best groot, tussen de 3 en 5 kg. Binnen hebben ze een hele slaapkamer voor zichzelf, daar heb ik ze net zo staan, alleen op de grond grote plexiglas platen om de vloer te beschermen en dekens en doeken eroverheen. Het is de bedoeling dat ze naar buiten gaan, maar ze hebben ook chronische snot, dus daar moet ik altijd rekening mee houden. Onder de 5 graden buiten laten, doe ik alleen met goeie nachthokken. En dat moeten aparte hokken worden, want dan moet er in elke ren eentje staan zeg maar.

Maar wat ik ook nog kan doen, de slaapkamer waar ze zitten, heeft een raam naar het dakterras toe. Ik zit te denken om daar een trappetje te maken voor ze, zodat ze zelf naar binnen kunnen als ze willen! Maar bedankt voor het aanbod.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Wat een gezellige boel..ze zien er goed uit je konijnen :ok:
Fizgig
Zeer actief

Lillith schreef:Wat een gezellige boel..ze zien er goed uit je konijnen :ok:
Dankjewel! Ik doe er ook wel mijn best voor, moet ik zeggen, want ze hebben dus chronische snot. Af en toe krijgen ze nog antibiotica. Ik moest laatst ook constateren dat ze toch nog best gezond zijn. Altijd goeie keutels, eten flink hooi en drinken ook goed. Nooit problemen met gebitten, gas of verstopping. Het is niet goedkoop, konijnen, maar op de snot na, hebben ze nooit problemen (afkloppen!). Ik durf ze alleen niet te laten castreren, eigenlijk wil ik ze allemaal castreren, maar dan kan de snot weer flink de kop opsteken. Mijn vriend zegt dat als een konijn een niesbui krijgt terwijl ik lig te slapen, ik me kreunend omdraai! Dus ik wil dat ze nu even gezond blijven.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Waarom al die lappen .? weghalen die zooi en laat ze lekker van het zonnetje genieten met een klein plekkie schaduw.
Vechten ze omdat je ze apart hebt zitten .?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Fizgig
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Waarom al die lappen .? weghalen die zooi en laat ze lekker van het zonnetje genieten met een klein plekkie schaduw.
Vechten ze omdat je ze apart hebt zitten .?
Nou omdat ze dan wat privacy hebben, Shelly wil nog wel eens met een konijn spelen, door de ren heen, en dan gaat de hele ren verschuiven. Sommige konijnen vinden dat eng en komen dan niet meer te voorschijn. Als ik dekens ophang, gaat ze geen neusje-duw doen! Vooral Muffin en Pien spelen graag met Shelly, maar ja, dan blijf ik steeds die ren terugzetten.

Ja ze zitten apart omdat het wijven zijn he, die gaan vechten. Haha, mannen ook hoor. Konijnen kun je het best mannetje-vrouwtje koppelen. Maar dat kan niet met 6 vrouwen en 1 man. Ik wilde er nog mannen bij halen, maar ze hebben allemaal snot en dus wordt elk nieuw konijn meteen besmet. Vorig jaar heb ik er een blauwe hangoor bij gehaald en die ging dood aan een longontsteking, terwijl hij antibiotica kreeg. Dus dat doen we maar niet meer helaas. Een paar aan iemand overdoen zou ik best willen, maar ja, ze hebben wel soms antibiotica nodig dus niemand begint daaraan. Dan houdt ik ze liever zelf voor ze in de pot verdwijnen! Op deze manier zijn ze best happy, maar ik zoek nog wel eens naar rammen die een nieuw huisje nodig hebben, die ook chronische snot hebben. Zijn moeilijk te vinden natuurlijk.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat een konijnenparadijs.. :ok:
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

thom schreef:Wat een konijnenparadijs.. :ok:
Leuk he, konijnenland. Ze hebben ook speelgoed he, speeltunnels en knuffels met belletjes erin. Die koop ik bij de speelgoedwinkel bij de babyspullen, herrie maken vinden konijntjes namelijk helemaal te gek. Af en toe krijgen ze een kartonnen doos of een hoop wc rollen met hooi gevuld. Of ik rol gewoon een paar rollen wc papier af over de rennen heen. Vinden ze leuk! De knuffels worden ook gewassen en verzorgd door ze. Pien vindt het enig om met een knuffel in haar bekkie door de ren heen en weer te springen, gekke meid. Konijnen zijn leuk!
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ziet er heerlijk voor ze uit zeg :E:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
geertje1978
Zeer actief

Ongelezen bericht door geertje1978 »

Leuke foto's, maar mijn konijn zou jaloers worden met die volle voerbakken als die van jouw
Afbeelding
Lieve Jack,het gaat je goed *29-01-09* En opa Sjonnie *17-06-2011*
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ziet er vrolijk uit
Afbeelding
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Dat ziet er uit als een villawijk voor konijnen :E:
&nicole
Zeer actief

Ongelezen bericht door &nicole »

mijn bun zou t ook wel gezellig vinden daar :engel:
nee ik houd t ventje lekker zelf :lekkerpuh:

Ziet er gezellig uit!,
konijnen zijn idd erg leuk, wij hebben er altijd 2 gehad. Nijntje was gecastreerd dus daar hadden we eerst een vrouwtje bij, dat ging altijd heel goed, alleen werd t vrouwtje ziek dus hebben we haar moeten laten inslapen. nu hebben we bun alweer zo'n 6 jaar, en nijn is ongeveer anderhalf jaar geleden weggevallen. hij is 12 geworden!

nu zetten we niks meer bij bun, hij heeft zn caviavriendje& khyra en hij heeft overdag de hele tuin tot zn beschikking :wink:
Fizgig
Zeer actief

geertje1978 schreef:Leuke foto's, maar mijn konijn zou jaloers worden met die volle voerbakken als die van jouw
Het zijn halve Vlaamse reuzen dus ze eten ook wel veel biks hoor. Die bak eten ze niet in één dag leeg meestal. Maar ze zijn wel een beetje te dik, volgens mij, want de wammen zijn enorm en de ram heeft spek in zijn nek, haha. Ik ben niet zo van het afwegen, ze zijn ook best lang ziek geweest dus dan denk je, ach een beetje meer voor de reserves. Nu gaat het wel wat beter dus ik ben al aan het minderen op de wortels!
Fizgig
Zeer actief

Hihi da's Pien, die is de dikste, denk ik. Het knuffelt wel lekker zo dik. Ja, ze moeten ook wat dunner worden idd maar ze eten wel nog steeds hun nachtkeutels. Als ze echt heel lomp worden, kunnen ze zich niet meer dubbelvouwen namelijk. Vlaamse reuzen mogen wel 225 gram biks per dag, van science selective dan. Da's veel hoor, meer dan een hand vol. Ze zijn wel iets kleiner maar toch wel flinke konijnen. Maar goed, op het dakterras hebben ze toch iets meer ren ruimte dus hoop ik dat ze ook door beweging wat afvallen. Dikke konijnen, dat hoort natuurlijk niet, ik las hier ergens laatst dat er zowat geen magerder vlees is dan konijnenvlees, eh..nou mijn konijnen zijn niet geschikt voor een light dieet idd. Ik ben heel lang met ze in de weer geweest met antibiotica en was erg bang dat ze een longontsteking zouden ontwikkelen. Maar daar helpt vet ook niet tegen natuurlijk. Zucht, dat wordt konijntjes achter hun kont aanzitten deze zomer. En geen worteltjes meer!
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Fizgig schreef:
geertje1978 schreef:Leuke foto's, maar mijn konijn zou jaloers worden met die volle voerbakken als die van jouw
Het zijn halve Vlaamse reuzen dus ze eten ook wel veel biks hoor. Die bak eten ze niet in één dag leeg meestal. Maar ze zijn wel een beetje te dik, volgens mij, want de wammen zijn enorm en de ram heeft spek in zijn nek, haha. Ik ben niet zo van het afwegen, ze zijn ook best lang ziek geweest dus dan denk je, ach een beetje meer voor de reserves. Nu gaat het wel wat beter dus ik ben al aan het minderen op de wortels!
Gezellig zo met z'n allen!
Maar ze hebben écht niet zoveel biks nodig. Hier krijgen ze bijna elke dag een handje met z'n 2en.. en tussendoor wat fruit of wat groente (maar net wat we eten)
Ik zie dat je science selective geeft? Dan ben je zo door een 10 kg zak heen, 2/3 weken?? Ik zou eerder veel meer minderen op de brokjes als op groente/fruit.
Ik vind ze allemaal inderdaad vrij dik ogen..
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Fizgig schreef:Hihi da's Pien, die is de dikste, denk ik. Het knuffelt wel lekker zo dik. Ja, ze moeten ook wat dunner worden idd maar ze eten wel nog steeds hun nachtkeutels. Als ze echt heel lomp worden, kunnen ze zich niet meer dubbelvouwen namelijk. Vlaamse reuzen mogen wel 225 gram biks per dag, van science selective dan. Da's veel hoor, meer dan een hand vol. Ze zijn wel iets kleiner maar toch wel flinke konijnen. Maar goed, op het dakterras hebben ze toch iets meer ren ruimte dus hoop ik dat ze ook door beweging wat afvallen. Dikke konijnen, dat hoort natuurlijk niet, ik las hier ergens laatst dat er zowat geen magerder vlees is dan konijnenvlees, eh..nou mijn konijnen zijn niet geschikt voor een light dieet idd. Ik ben heel lang met ze in de weer geweest met antibiotica en was erg bang dat ze een longontsteking zouden ontwikkelen. Maar daar helpt vet ook niet tegen natuurlijk. Zucht, dat wordt konijntjes achter hun kont aanzitten deze zomer. En geen worteltjes meer!
Geloof dat als jij een kindje had dat die ook hollands welvaren :wink: zou zijn , volgens mij ben je een beetje van het verzorgende en bemoederige typje wat alles omzet in vreten aanslepen in het goed willen zijn en koesteren.
Geen wortels weglaten. :neenee:
Gewoon iedere dag lekker vers gras/groenten en beetje hooi en die brokken weglaten voor het grrootste gedeelte. :ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Zilla »

Wortels zijn hele grote dikmakers voor konijnen ;-) vol met suiker. Idem voor fruit.

Verder is hooi het belangrijkst voor een konijn en is 225 gram bicks veel, zeker voor het formaat van jou konijnen. Mijn koppel (1 vlaam en 1middelgroot) krijgen samen maar 100 gram bicks en de rest bestaat uit hooi, veel hooi, nog meer hooi, kruiden en groenten. Daar hou je ze echt gezonder mee dan met bakken vol bicks :wink:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef:
Fizgig schreef: Zucht, dat wordt konijntjes achter hun kont aanzitten deze zomer. En geen worteltjes meer!

Longeren!
Afbeelding

:tongue:
Fizgig
Zeer actief

Mijn vriend zegt altijd, is niet erg hoor dat ze zo dik zijn. Als de derde wereld oorlog uitbreekt, hebben wij een goeie voorraad vlees voor handen! Haha, ik eet vegetarisch natuurlijk, hij noemt me altijd vegeteur, vind ie grappig. Hij plaagt me vaak met mijn vegetarisch zijn, hij is nogal een carnivoor. Ik bak zijn ribeye's en steaks wel voor hem dus hij moet niet zo zeuren. En hij is zelf ook heel verliefd op de konijntjes hoor, hij doet gewoon mans.

Ja okee okee, ik ben me er nu van bewust dat ze echt te dik zijn, het was niet zo'n prioriteit voor me of het was aan mijn aandacht ontsnapt maar jullie hebben me weer de ogen geopend. Ik weet niet of mijn kinderen dik zouden zijn want ik zou ze natuurlijk vegetarisch voeren eh.. eten geven dus daar word je niet dik van. Ik ben zelf wat magertjes, 1.82 en 65 kilo. En ik ben geen snoeper. Mijn katten zijn dan weer niet erg dik, behalve Sam de rooie theemuts. Ik snack zelf nooit dus vergeet het ook voor de dieren.

Ik geef mijn konijnen iig alleen groente, fruit en kruiden als lekkers, héél soms koop ik een zakje met konijnenkoekjes. Elke dag krijgen ze andijvie, vaak witlof en winterpeen, en soms appel of banaan. En bakken met hooi, dat is niet aan te slepen. (is er iemand die nog een goed merk hooi kan adviseren, ik vind de meeste bagger) Het zijn vooral de biks. Wat een goeie gok dat ik drie weken met een zak van tien kilo doe zeg, nou ja, het is vier weken nu er eentje dood is sinds een paar maanden.

Hihi grappig een wortel aan een touwtje, misschien niet eens zo'n slecht idee. Want erg veel rennen doe ze idd niet. Maar het komt echt door hun snot, en mijn neurotische pogingen ze in leven te houden, haha. Ik geloof dat dat nu wel gelukt is dus nu maar aan de konijnenlijn. Misschien moet ik maar een dagboek bijhouden hier met een overzicht van hun gewicht en de voortgang van het dieet, een beetje een stok achter de deur is niet weg natuurlijk.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Zo, da's zeker een konijnenparadijsje. :) Dat bedoelde ik ook in het andere topic; zoveel lieve snuitjes die je aandacht willen. Ze zijn echt heel erg leuk!! :D
Afbeelding
Turrie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Turrie »

Wat een gezelligheid!
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”