Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Barf ingeslagen
Moderator: moderatorteam
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Barf ingeslagen
Bosduifmix, eendenlever, eendenhart, kippenmaagjes, kippenhartjes, organenmix, paardenvlees, inktvis, sprot, hertenvlees, gedr. paardenlever en gedr. paardenmaag, heb ik gisteren besteld. Ik wilde nog antilopenvlees bestellen maar toch maar niet. Weet niet of dat wel goed is voor de tandjes namelijk. Ik ben er helemaal enthousiast over, haha, en dat terwijl ik al levenslang vegetarisch eet. Ik sta dus ook met grote gruwel de boel te knippen of in stukken te hakken, maar hoe vaker je dat doet, hoe meer je eraan went. Dus nu raak ik ook alles gewoon aan, dat deed ik eerst alleen met latex handschoenen aan. Ik heb ook nog wat kvv's besteld, gewoon omdat ze een gekke mix hadden, die je niet overal kunt krijgen. Kiezebrink, Alaska, Carnibest, Farm food, Shaweca, met fazant en geitenvlees enzo. Gewoon om te proberen. Shelly en Bruno houden namelijk het meest van hun barfhapjes, misschien moet ik dus wel helemaal om en zelf gaan samenstellen. Ik heb ook in de vriezer nog liggen: runderknars, rundermerg, lamsribben, penslappen en wat karkassen, ik voel me rijk!
Ik vroeg me af, zijn er veel echte barfers op dit forum en hoe begonnen jullie ermee, gewoon voor de leuk ook of uit noodzaak? Voor mij dus van beide een beetje omdat barf er zo hups meteen in gaat en met kvv's blijft er vaak wat staan. Of omdat je het echt gezonder vindt? Vind ik ook. Op zich ben ik altijd al bewust met eten bezig geweest, juist omdat ik vegetariër ben, kijk ik al mijn leven lang op etiketten. Dus het barfen is eigenlijk logischer dan ik dacht.
Ik vroeg me af, zijn er veel echte barfers op dit forum en hoe begonnen jullie ermee, gewoon voor de leuk ook of uit noodzaak? Voor mij dus van beide een beetje omdat barf er zo hups meteen in gaat en met kvv's blijft er vaak wat staan. Of omdat je het echt gezonder vindt? Vind ik ook. Op zich ben ik altijd al bewust met eten bezig geweest, juist omdat ik vegetariër ben, kijk ik al mijn leven lang op etiketten. Dus het barfen is eigenlijk logischer dan ik dacht.
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Barf ingeslagen
Ben met Charlie begonnen. Toen ik haar met 13 weken overnam was ze mager en klein.Fizgig schreef: Ik vroeg me af, zijn er veel echte barfers op dit forum en hoe begonnen jullie ermee, gewoon voor de leuk ook of uit noodzaak? Voor mij dus van beide een beetje omdat barf er zo hups meteen in gaat en met kvv's blijft er vaak wat staan. Of omdat je het echt gezonder vindt? Vind ik ook. Op zich ben ik altijd al bewust met eten bezig geweest, juist omdat ik vegetariër ben, kijk ik al mijn leven lang op etiketten. Dus het barfen is eigenlijk logischer dan ik dacht.
Had me al wat ingelezen, maar toen maar besloten er meteen aan te beginnen.
Inmiddels is het wel duidelijk dat ze allergisch is voor onder andere granen en ook geen rijst/aardappel in grotere hoeveelheden verdraagt.
De honden eten op het moment 1 dag yoghurt/fruit, 2 dagen kvv, 3 dagen samengesteld en 1 dag een heel prooidier.
Niko daar bij een handje brok (cavom), rijst of pasta.
De katten 6 dagen barf en 1 dag blik, soms een handje brok.
Ik voer graag gevarieerd tegen een beetje redelijke prijs en Charlie doet het het beste op een iets ander percentage.
Ook vind ik het fijner te kunnen zien wat ze eten. Vandaar dus overwegend barf.
De kvv is omdat ze dat ook wel eens graag lusten.
De katten gaven zelf aan liever zelf samengesteld te eten. Op het moment dat ze de konijnkarkassen voor de honden onder m'n neus weg kaapten en afknaagden heb ik dus besloten geen kvv meer te voeren
- Thea49
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Friese stabij en Wetterhoun kruising
Boy heeft bijna 5 jaar brokken gehad.
In september vorig jaar kregen we Bency erbij. En ineens had ik zoiets van wil van die brokken af.
Vlees leek me veel lekkerde voor honden en vond het verhaal erachter ook wel logische
Dus ben me goed gaan inlezen. Toen begonnen met de kiezebrinkmixen. Ging er wel in. Bij Boy niet altijd.
Maar vond het toch al gauw best prijzig. Dus toen voorzichtig wat Barf dingetjes gekocht en ja Bency vond het geweldig.
Boy absoluut niet. Die eet nu wel Tammenga mixen maar nog vaak wil hij het niet eten.
Toen ik Boy pas had had ik ook wel over Barf gelezen ik werkte toen bij een dierenwinkel en ja mijn baas zei nee joh moet je echt niet doen. Brokken zijn compleet en met botten krijg je een hoop ellende darmen geperforeerd, tekorten ect.
Dus was weer beetje vergeten.
Maar sinds oktober dus toch begonnen. Wou echt dat ik het bv 4 jaar geleden al had doorgezet, dan had Boy het mss ook beter geaccepteerd.
Of het echt goedkoper is ben ik nog steeds niet uit.
Boy kreeg RC en deed met een zak van 15 kilo waar ik ook nog eens korting opkreeg zeker 3 maanden. Boy eet minder als gemiddelde hond en advies.
Nu kost het me 1 euro per dag aan Tammenga en dan nog 3 a4 kippennekken per dag. moet erwel bij zeggen dat de katten ook gemiddeld ongeveer 100 gram tammenga eten . Dus kost het 0,80 cent voor Boy en 0,20 cent voor de katten.
Bency kost gemiddeld 1,35 per dag.
In september vorig jaar kregen we Bency erbij. En ineens had ik zoiets van wil van die brokken af.
Vlees leek me veel lekkerde voor honden en vond het verhaal erachter ook wel logische
Dus ben me goed gaan inlezen. Toen begonnen met de kiezebrinkmixen. Ging er wel in. Bij Boy niet altijd.
Maar vond het toch al gauw best prijzig. Dus toen voorzichtig wat Barf dingetjes gekocht en ja Bency vond het geweldig.
Boy absoluut niet. Die eet nu wel Tammenga mixen maar nog vaak wil hij het niet eten.
Toen ik Boy pas had had ik ook wel over Barf gelezen ik werkte toen bij een dierenwinkel en ja mijn baas zei nee joh moet je echt niet doen. Brokken zijn compleet en met botten krijg je een hoop ellende darmen geperforeerd, tekorten ect.
Dus was weer beetje vergeten.
Maar sinds oktober dus toch begonnen. Wou echt dat ik het bv 4 jaar geleden al had doorgezet, dan had Boy het mss ook beter geaccepteerd.
Of het echt goedkoper is ben ik nog steeds niet uit.
Boy kreeg RC en deed met een zak van 15 kilo waar ik ook nog eens korting opkreeg zeker 3 maanden. Boy eet minder als gemiddelde hond en advies.
Nu kost het me 1 euro per dag aan Tammenga en dan nog 3 a4 kippennekken per dag. moet erwel bij zeggen dat de katten ook gemiddeld ongeveer 100 gram tammenga eten . Dus kost het 0,80 cent voor Boy en 0,20 cent voor de katten.
Bency kost gemiddeld 1,35 per dag.

- Fizgig
- Zeer actief
Hihihi, mijn katten zijn net zo, die jatten ook kvv en gehakt en rauwe vis. Alleen als ik kvv in hun bakje doe met etenstijd, eten ze het niet. Ik heb één kat met diabetes en die moet dus altijd eten. Ik gaf dus hem eerst alleen blikvoer maar dan wil de rest van hem snoepen, zucht, dus ben nu weer terug naar blikvoer met de katten. Misschien ga ik ook maar wat karkassen voor ze in stukken knippen..
Maar inderdaad, ik zie ook graag wat het is, een kvv ziet er zo onsmakelijk en onherkenbaar uit. En het is ook zo'n rare kleur, rauw vlees hoort toch ook een beetje rood te zijn. Ik vind dat er maar weinig bloed uit komt lopen ook. Shelly is echt een wolfje, die vindt barfen echt heel lekker. Ze is ook heel goed in knagen omdat ze haar poten er goed bij gebruikt. Bruno is er wat minder handig in, voor hem schep ik de rundermerg nog wel eens uit. Maar runderknars, daar is ie heel goed in, dat hoor je zowat bij de buren. Ik zie gewoon dat ze het veel lekkerder vinden en dat vind ik belangrijk.
Maar inderdaad, ik zie ook graag wat het is, een kvv ziet er zo onsmakelijk en onherkenbaar uit. En het is ook zo'n rare kleur, rauw vlees hoort toch ook een beetje rood te zijn. Ik vind dat er maar weinig bloed uit komt lopen ook. Shelly is echt een wolfje, die vindt barfen echt heel lekker. Ze is ook heel goed in knagen omdat ze haar poten er goed bij gebruikt. Bruno is er wat minder handig in, voor hem schep ik de rundermerg nog wel eens uit. Maar runderknars, daar is ie heel goed in, dat hoor je zowat bij de buren. Ik zie gewoon dat ze het veel lekkerder vinden en dat vind ik belangrijk.
- Fizgig
- Zeer actief
Ja de kosten, als ik kijk naar wat een goede brok kost, kost zo 5 euro de kilo. Ik zou iig geen prutbrokken willen voeren, dus dan werd het taste of the wild. En de duurdere kvv mixen zijn gemiddeld 4 euro per kilo. Nou da's 4 euro per dag, dat kan ik wel betalen. Smuldier vindt Bruno lekker maar Shelly laat het staan. En Lotgering, ze hebben heel vaak dat ze het allebei laten staan. En soms eten ze het allebei wel met smaak. Te wisselend dus, vind ik. Maar dat blijf ik ook gewoon aanbieden, dan hebben ze elke dag wat anders.
Als je zelf samenstelt, moet je wel een grote vriezer hebben. Die heb ik gelukkig, en dan kun je grote hoeveelheden bestellen want dat is vaak goedkoper natuurlijk. Ik heb nu ook 2 kilo schapenvet liggen, was in de aanbieding voor 2 euro per kilo. Ik vind het ook erg leuk om zo'n site als caroba helemaal uit te pluizen. Dan vindt je wel koopjes. Volgende keer bestel ik bij Lupa, denk ik, die hebben ook een heel mooi assortiment. Alleen moet je 200 euro bestellen als je in Noord Holland woont, pff, discriminatie! Anders betaal je 20 euro bezorgkosten. Dus dan moet je wel groot inslaan. Ik heb er wel lol in!
Als je zelf samenstelt, moet je wel een grote vriezer hebben. Die heb ik gelukkig, en dan kun je grote hoeveelheden bestellen want dat is vaak goedkoper natuurlijk. Ik heb nu ook 2 kilo schapenvet liggen, was in de aanbieding voor 2 euro per kilo. Ik vind het ook erg leuk om zo'n site als caroba helemaal uit te pluizen. Dan vindt je wel koopjes. Volgende keer bestel ik bij Lupa, denk ik, die hebben ook een heel mooi assortiment. Alleen moet je 200 euro bestellen als je in Noord Holland woont, pff, discriminatie! Anders betaal je 20 euro bezorgkosten. Dus dan moet je wel groot inslaan. Ik heb er wel lol in!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dan weet ik niet wat je geeft maar als ik hier lotgering laat ontdooien, dus echt ontdooien 24 uur uit de koeling... dan heb ik de bodem van de curverbak vol bloed hoor, ik kan er minimaal een mok mee vullen.... Ook bij Smuldier komt er behoorlijk veel vocht uit.Fizgig schreef:Hihihi, mijn katten zijn net zo, die jatten ook kvv en gehakt en rauwe vis. Alleen als ik kvv in hun bakje doe met etenstijd, eten ze het niet. Ik heb één kat met diabetes en die moet dus altijd eten. Ik gaf dus hem eerst alleen blikvoer maar dan wil de rest van hem snoepen, zucht, dus ben nu weer terug naar blikvoer met de katten. Misschien ga ik ook maar wat karkassen voor ze in stukken knippen..
Dat krijgen de hondjes dus weer. Overigens heeft het vlees de kleur die het heeft, pens is grijs/groen dus waarom moet het vlees dan rood zijn
Moet je eens wat beter bij de supermarkt kijken

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Echt zelf samenstellen vind ik wat te veel werk. Ik geef kvv en daarnaast wat barfspul als aanvulling. Ik ben kvv gaan geven omdat ik het (na inlezen) ook logischer en gezonder vind. De afgelopen weken heb ik weer wat geprobeerd met gedeeltelijk brok (Cavom), maar daarvan gingen ze acuut in dubbele hoeveelheden poepen, dus ik ben weer overgestapt op volledig kvv. Ik heb er deze keer lamsribbetjes en lamshartjes bij, de ribbetjes gingen er al met veel smaak in, de hartjes krijgen ze van de week.Fizgig schreef: Ik vroeg me af, zijn er veel echte barfers op dit forum en hoe begonnen jullie ermee, gewoon voor de leuk ook of uit noodzaak? Voor mij dus van beide een beetje omdat barf er zo hups meteen in gaat en met kvv's blijft er vaak wat staan. Of omdat je het echt gezonder vindt? Vind ik ook. Op zich ben ik altijd al bewust met eten bezig geweest, juist omdat ik vegetariër ben, kijk ik al mijn leven lang op etiketten. Dus het barfen is eigenlijk logischer dan ik dacht.

Groetjes,
Sandra
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
psies.malinois schreef:dan weet ik niet wat je geeft maar als ik hier lotgering laat ontdooien, dus echt ontdooien 24 uur uit de koeling... dan heb ik de bodem van de curverbak vol bloed hoor, ik kan er minimaal een mok mee vullen.... Ook bij Smuldier komt er behoorlijk veel vocht uit.Fizgig schreef:Hihihi, mijn katten zijn net zo, die jatten ook kvv en gehakt en rauwe vis. Alleen als ik kvv in hun bakje doe met etenstijd, eten ze het niet. Ik heb één kat met diabetes en die moet dus altijd eten. Ik gaf dus hem eerst alleen blikvoer maar dan wil de rest van hem snoepen, zucht, dus ben nu weer terug naar blikvoer met de katten. Misschien ga ik ook maar wat karkassen voor ze in stukken knippen..
Dat krijgen de hondjes dus weer. Overigens heeft het vlees de kleur die het heeft, pens is grijs/groen dus waarom moet het vlees dan rood zijnOverigens hoe kom je erbij dat het vlees altijd rood moet zijn?
als je Tammenga ontdooid zie je ook vleesvocht op de bodem van de bak. dat heb je met al het vlees dat je koopt.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
psies.malinois schreef:dan weet ik niet wat je geeft maar als ik hier lotgering laat ontdooien, dus echt ontdooien 24 uur uit de koeling... dan heb ik de bodem van de curverbak vol bloed hoor, ik kan er minimaal een mok mee vullen.... Ook bij Smuldier komt er behoorlijk veel vocht uit.Fizgig schreef:Hihihi, mijn katten zijn net zo, die jatten ook kvv en gehakt en rauwe vis. Alleen als ik kvv in hun bakje doe met etenstijd, eten ze het niet. Ik heb één kat met diabetes en die moet dus altijd eten. Ik gaf dus hem eerst alleen blikvoer maar dan wil de rest van hem snoepen, zucht, dus ben nu weer terug naar blikvoer met de katten. Misschien ga ik ook maar wat karkassen voor ze in stukken knippen..
Dat krijgen de hondjes dus weer. Overigens heeft het vlees de kleur die het heeft, pens is grijs/groen dus waarom moet het vlees dan rood zijnOverigens hoe kom je erbij dat het vlees altijd rood moet zijn?
als je Tammenga ontdooid zie je ook vleesvocht op de bodem van de bak. dat heb je met al het vlees dat je koopt.
- Cuddie_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Petit Brabancon, Leonberger
De hond bij mijn ouders (mijn hondje eigenlijk) heb ik ook na 9 jaar ofzo pas op KVV gezet. Hij krijgt nu al 1,5 jaar Carnibest en hij doet het er fantastisch op! We hebben vanalles verder nog geprobeerd van KVV zoals smuldier, BARFmenu etc, maar carnibest had zowel mijn voorkeur als die van de hond.
Nu mijn eigen hond (sinds ik uit huis ben) ook direct op de Carnibest en ook hij doet het er super op!
Ik ben niet van plan aan BARF te beginnen omdat ik het te veel gedoe vind en een veel te kleine vriezer heb haha. Maar ik zou wel hier en daar iets erbij willen voeren zoals lamsribjes of kippennekjes o.i.d. Waar halen jullie dat vandaan?
Nu mijn eigen hond (sinds ik uit huis ben) ook direct op de Carnibest en ook hij doet het er super op!
Ik ben niet van plan aan BARF te beginnen omdat ik het te veel gedoe vind en een veel te kleine vriezer heb haha. Maar ik zou wel hier en daar iets erbij willen voeren zoals lamsribjes of kippennekjes o.i.d. Waar halen jullie dat vandaan?
- dagmar88
- Zeer actief
Dianavdberkt schreef:psies.malinois schreef:dan weet ik niet wat je geeft maar als ik hier lotgering laat ontdooien, dus echt ontdooien 24 uur uit de koeling... dan heb ik de bodem van de curverbak vol bloed hoor, ik kan er minimaal een mok mee vullen.... Ook bij Smuldier komt er behoorlijk veel vocht uit.Fizgig schreef:Hihihi, mijn katten zijn net zo, die jatten ook kvv en gehakt en rauwe vis. Alleen als ik kvv in hun bakje doe met etenstijd, eten ze het niet. Ik heb één kat met diabetes en die moet dus altijd eten. Ik gaf dus hem eerst alleen blikvoer maar dan wil de rest van hem snoepen, zucht, dus ben nu weer terug naar blikvoer met de katten. Misschien ga ik ook maar wat karkassen voor ze in stukken knippen..
Van de kvv's die ik ken lijken Darf, Shaweca, Carnibest en All Animal het meest op wat ik door de gehaktmolen draaide.
Duck, Rodi, eigen merk AH, Lotgering, Energique, Prins totalcare zijn in vergelijking daar mee een stuk bleker/grauwer.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
lotgering bleek??? vind je dit bleek?dagmar88 schreef:Dianavdberkt schreef:psies.malinois schreef:dan weet ik niet wat je geeft maar als ik hier lotgering laat ontdooien, dus echt ontdooien 24 uur uit de koeling... dan heb ik de bodem van de curverbak vol bloed hoor, ik kan er minimaal een mok mee vullen.... Ook bij Smuldier komt er behoorlijk veel vocht uit.Fizgig schreef:Hihihi, mijn katten zijn net zo, die jatten ook kvv en gehakt en rauwe vis. Alleen als ik kvv in hun bakje doe met etenstijd, eten ze het niet. Ik heb één kat met diabetes en die moet dus altijd eten. Ik gaf dus hem eerst alleen blikvoer maar dan wil de rest van hem snoepen, zucht, dus ben nu weer terug naar blikvoer met de katten. Misschien ga ik ook maar wat karkassen voor ze in stukken knippen..
als je Tammenga ontdooid zie je ook vleesvocht op de bodem van de bak. dat heb je met al het vlees dat je koopt.Ik weet niet hoe Tammenga er uit ziet, maar snap best wat fizgig bedoelt.
Van de kvv's die ik ken lijken Darf, Shaweca, Carnibest en All Animal het meest op wat ik door de gehaktmolen draaide.
Duck, Rodi, eigen merk AH, Lotgering, Energique, Prins totalcare zijn in vergelijking daar mee een stuk bleker/grauwer.

zo zien ze er toch echt allemaal uit hier, zelfs nog wat donkerder....
duck ziet eruit als papier marche, maar lotgering en smuldier toch absoluut niet... en grauw (smuldier bijv) komt van de pens...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
monique1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaniël en JR met een te groot ego
Lamsribben en lamshart bij de islamitische slager zoal ook kip !
- Cuddie_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Petit Brabancon, Leonberger
Dankjewel 
- dagmar88
- Zeer actief
Dat is niet wat ik bedoel met grauw.malinois schreef:
lotgering bleek??? vind je dit bleek?
zo zien ze er toch echt allemaal uit hier, zelfs nog wat donkerder....
duck ziet eruit als papier marche, maar lotgering en smuldier toch absoluut niet... en grauw (smuldier bijv) komt van de pens...
En ja, wat ik geleverd kreeg was vaak bleek/grauw. Denk door de hoeveelheid vet, maar ook doordat het ontdooid aan kwam.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
net het eten van de honden klaargemaakt, zo heeft Lotgering er hier altijd dus uitgezien... nog nooit een andere kleur gehad en dit ligt er al ruim 24 uur uit...

Dit is trouwens de totaal met pens...
Menig pakje gehakt in de super is minder rood dan dit

Dit is trouwens de totaal met pens...
Menig pakje gehakt in de super is minder rood dan dit

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik bestel het bij Lotgering bij mn vlees.Cuddie_ schreef:De hond bij mijn ouders (mijn hondje eigenlijk) heb ik ook na 9 jaar ofzo pas op KVV gezet. Hij krijgt nu al 1,5 jaar Carnibest en hij doet het er fantastisch op! We hebben vanalles verder nog geprobeerd van KVV zoals smuldier, BARFmenu etc, maar carnibest had zowel mijn voorkeur als die van de hond.

-
Peter27
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ik heb helaas niet de luxe van een grote vrieskist en vind het eerlijk gezegd ook te onpraktisch.. KVV bevalt me uitstekend. Ik geef zelf overwegend Smuldier wegens de goede verkrijgbaarheid en de gunstige prijs/kg. Daarbij krijgt mijn hond ongeveer 3x per week een rauw eitje of een lamshartje erbij en ik vervang 2 maaltijden per week door een lekkere kippenbout. En daar doet ze het uitstekend op dus voorlopig zijn we allebei tevreden 
Wat ik je wel wil adviseren is om je HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL goed in te lezen.. Zelf samenstellen is niet zo eenvoudig als het lijkt.
Wat ik je wel wil adviseren is om je HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL goed in te lezen.. Zelf samenstellen is niet zo eenvoudig als het lijkt.
blablabla 
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik doe maar wat, al jaren.
Ik ben begonnen met kvv erbij geven en ik geef alweer flink wat jaren alleen vers. Ze krijgen hier halfom.
En dan doe ik dus maar wat: de helft kvv en de andere helft barf ik, net wat ik kan krijgen maar ook wat ze lusten.
De ene is kieskeuriger dan de ander.
De enige die echt alles lust is Fien maar die eet 100 gram per dag dus dat schiet niet op.
Die moet het dus doen met wat ik eraf knip van wat de rest eet.
Aan kvv geef ik Lotgering en mixen van Herby en Kiezenbrink. Barfspul scharrel ik overal op.
Als we binnenkort verhuisd zijn hoop ik wat meer handige adresjes binnen bereik te hebben voor barfdingen!
Ik ben begonnen met kvv erbij geven en ik geef alweer flink wat jaren alleen vers. Ze krijgen hier halfom.
En dan doe ik dus maar wat: de helft kvv en de andere helft barf ik, net wat ik kan krijgen maar ook wat ze lusten.
De ene is kieskeuriger dan de ander.
De enige die echt alles lust is Fien maar die eet 100 gram per dag dus dat schiet niet op.
Die moet het dus doen met wat ik eraf knip van wat de rest eet.
Aan kvv geef ik Lotgering en mixen van Herby en Kiezenbrink. Barfspul scharrel ik overal op.
Als we binnenkort verhuisd zijn hoop ik wat meer handige adresjes binnen bereik te hebben voor barfdingen!
-
ayke
- Actief
- Mijn ras(sen): xherder
- Aantal honden: 1
Mijn katten eten al een paar jaar KVV en Barf. Dus de hond gaat er ook op over.
Kira kreeg in het asiel goedkope lam rijst brokken, ze was te dik en haar vacht stonk. Hier wilde ze in het begin bijna niet eten. Tot ik haar een stukje paard aanbood dat ging er wel met smaak in. Dus in plaats van eerst brokken te voeren is ze bijna gelijk gaan barfen en KVV gaan eten. Nu zit ik alleen met een bak Cavom en een bak lam rijst brokken.
Haar tanden zijn al een heel stuk opgeknapt, ze begint te snappen dat je op dikke runderlappen moet knagen en knagen op karkassen gaat prima.
Kira kreeg in het asiel goedkope lam rijst brokken, ze was te dik en haar vacht stonk. Hier wilde ze in het begin bijna niet eten. Tot ik haar een stukje paard aanbood dat ging er wel met smaak in. Dus in plaats van eerst brokken te voeren is ze bijna gelijk gaan barfen en KVV gaan eten. Nu zit ik alleen met een bak Cavom en een bak lam rijst brokken.
Haar tanden zijn al een heel stuk opgeknapt, ze begint te snappen dat je op dikke runderlappen moet knagen en knagen op karkassen gaat prima.