Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met de trein naar UK

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Met de trein naar UK

Ongelezen bericht door Irisz »

Ik ga misschien rond april een weekend naar Engeland, met Xavi.
Nu ben ik een beetje aan het informeren voor de mogelijkheden.
Je kunt per trein en per boot. Wat ik begrijp, moet de hond in de trein ofwel in een reiskennel (geen idee of ze er op zitten te wachten dat ik onze showbench van 121 mee neem???) of in een voertuig (was eigenlijk van plan zonder auto te gaan).
Op de boot moet de hond gedurende de hele rit gemuilkorfd zijn als ze niet in een kleine kennel zitten. Nou, dat ga ik Xavi toch echt niet aandoen, onze goedzak. :wink:

Heeft iemand ervaringen met reizen (met hond) naar Engeland en wat de handigste optie is? Zit er anders toch maar aan te denken om de auto mee te nemen, maar dat gaat waarschijnlijk een hoop extra geld kosten en ik ga hem toch ook niet de hele reis in de auto laten zitten.

Alle advies en info welkom.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Met de trein naar UK

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik heb geen ervaring, maar ik zou niet zo'n drama maken van het muilkorven. Gewoon eentje die wat los zit, weekje van te voren aanwennen en er is meestal geen man overboord :wink:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
roes
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door roes »

Als je via de treintunnel gaat (met auto) zit je zelf ook in de auto dus is je hond niet alleen.
Op de boot moet de hond in de auto blijven of in een kennel, je mag hem niet mee aan dek nemen helaas.

Succes !
roes is a state of mind
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

nathalie schreef:Ik heb geen ervaring, maar ik zou niet zo'n drama maken van het muilkorven. Gewoon eentje die wat los zit, weekje van te voren aanwennen en er is meestal geen man overboord :wink:
Het is ook geen drama, maar ik vind het wel sneu. Dat zou wel mijn laatste optie zijn zeg maar. Het is best een aardige rit voor hem en om dan al die tijd met zo'n muilkorf te zitten.....
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

roes schreef:Als je via de treintunnel gaat (met auto) zit je zelf ook in de auto dus is je hond niet alleen.
Op de boot moet de hond in de auto blijven of in een kennel, je mag hem niet mee aan dek nemen helaas.

Succes !
Ik heb zelf sowieso de voorkeur voor de trein (ben zo zeeziek als de pest, haha), dus dat zou dan toch een optie zijn.
Wil eigenlijk alleen de auto thuis laten, omdat ik als de dood ben om in Engeland te moeten rijden, aan de 'verkeerde' kant van de weg. :wink:
Er is geen mogelijkheid om met de trein te gaan zonder auto? En dan gewoon Xavi in zijn bench ofzo?
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

En dan? Dan sta je op het station met je koffer, hond en een enorme bench? Ik ben benieuwd hoe je dat voor je ziet.

Ik vond rijden in Engeland afgelopen weekend reuze meevallen trouwens :ok: Engelsen zijn in het verkeer lang niet zo asociaal als wij hier ;)
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Rijden in engeland is zo moeilijk niet... ik dacht op voorhand ook 'oh oh' maar zodra je de boot af komt wijst het zich vanzelf. Alleen even goed nadenken bij kruispunten en rotondes, maar just follow the flow en het komt goed ;-)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Suuz! schreef:Rijden in engeland is zo moeilijk niet... ik dacht op voorhand ook 'oh oh' maar zodra je de boot af komt wijst het zich vanzelf. Alleen even goed nadenken bij kruispunten en rotondes, maar just follow the flow en het komt goed ;-)
Ja, en als een parkeerwachter tegen je zegt dat je rechts reed, dan zeg je gewoon dat je uit Nederland komt :LOL: :LOL: Die slagbomen stonden ook open trouwens, maar dat was omdat het de uitgang was :mann:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

hier ook alleen ervaring met de treintunnel en ik vind het een aanrader.
links rijden valt alles mee, zeker op de snelweg ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
macho-hayley
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herders
Contacteer:

Ongelezen bericht door macho-hayley »

als je een gewone draadmuilkorf neemt en je went dit inderdaad in een weekje o.i.d aan hebben ze daar echt geen last van hoor. Ik heb er een met een soort van schuifdeurtje bij de neus als je die omhoog doet kan de hond makkelijk water drinken...je kunt hem gewoon een koekje geven...en verder zit hij helemaal niet strak.Macho gedraagt zich in ieder geval niet anders als hij een muilkorf omheeft.
Afbeelding
Terryh
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): English Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Terryh »

Wij gaan regelmatig met de trein (eurostar) naar Engeland met onze Finn. Gewoon lekker met z'n drieen in de auto. Trein tijd max. 40 min. Geen muilkorf en geen bench. Let op regels ivm vlooien & wormen, bloed onderzoek ivm rabies. Regels per 1 januari 2012 iets gewijzigd. Als je gerichte vragen hebt, laat het weten.

Op de boot moet je je hond in de auto achterlaten onder in de boot. Je kan er ook niet zomaar naar toe. Geen haar op mijn hoofd.

Trein is iets duurder, maar dat vind ik geen probleem. Ga liever voor de hondvriendelijke keus.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Terryh schreef:Wij gaan regelmatig met de trein (eurostar) naar Engeland met onze Finn. Gewoon lekker met z'n drieen in de auto. Trein tijd max. 40 min. Geen muilkorf en geen bench. Let op regels ivm vlooien & wormen, bloed onderzoek ivm rabies. Regels per 1 januari 2012 iets gewijzigd. Als je gerichte vragen hebt, laat het weten.

Op de boot moet je je hond in de auto achterlaten onder in de boot. Je kan er ook niet zomaar naar toe. Geen haar op mijn hoofd.

Trein is iets duurder, maar dat vind ik geen probleem. Ga liever voor de hondvriendelijke keus.
Ik denk inderdaad ook dat het de trein gaat worden.
Rabiës enting heeft hij al gehad en sinds januari 2012 is titerbepaling niet meer nodig volgens mij?
Hij wordt ook gewoon jaarlijks geënt tegen Parvo en Weil en tevens kennelhoest.
Wat ik begreep, moet hij 24 tot 48 uur voordat hij Engeland in gaat, behandeld zijn met teken/vlooien middel. Klopt dat?
Anders bel ik gewoon de DA nog even, die weet dat ook wel.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
renee-uk
Zeer actief

ja en ontwormd ook, met handtekening van de DA.
voor alle zekerheid zou ik tegelijkertijd de DA een gezondheidsverklaring laten tekenen in zn paspoort.
dat was verplicht, weet niet of dat nu nog zo is, maar als je er toch bent kan dat meteen ook gebeuren en mee verlegen is beter dan om verlegen ;)

oh en de rabiesenting moet wel nog geldig zijn.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:ja en ontwormd ook, met handtekening van de DA.
voor alle zekerheid zou ik tegelijkertijd de DA een gezondheidsverklaring laten tekenen in zn paspoort.
dat was verplicht, weet niet of dat nu nog zo is, maar als je er toch bent kan dat meteen ook gebeuren en mee verlegen is beter dan om verlegen ;)

Toppie, regel ik dat! :ok:
Rabiës is nog geldig. :-) Ik ga morgen de DA even bellen voor een afspraak. Mag hij gewoon ff een algehele check-up doen en alles in het paspoort zetten.
Xavi is vorige maand ontwormd, is dat voldoende? Geen idee hoe vaak ze verwachten dat je dat doet?
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Vind autorijden links eigenlijk niet moeilijk, het wijst zichzelf eigenlijk wel, alleen snachts heb ik weleens op een lege rotonde gehad dat ik dacht uhm links toch ja links gaan :LOL: los met een bench slepen in een trein lijkt me helemaal niks :schrik: je hebt ook geen kleine hond bij je
renee-uk
Zeer actief

het was zo dat daar dezelfde tijdslimiet voor stond, ik weet alleen niet of dat nu nog zo is.
mijn DA heeft wel getekend toen ;) maar we hebben de ontworming en de ontvlooing niet tegelijk gedaan, veel te belastend.
ik denk dat je DA de nieuwe regels wel zal hebben, die van mij trok altijd een soort stencil uit de la als ik een vraag had over honden en het buitenland.
Afbeelding

Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Irisz schreef:
renee-uk schreef:ja en ontwormd ook, met handtekening van de DA.

Toppie, regel ik dat! :ok:
Rabiës is nog geldig. :-) Ik ga morgen de DA even bellen voor een afspraak. Mag hij gewoon ff een algehele check-up doen en alles in het paspoort zetten.
Xavi is vorige maand ontwormd, is dat voldoende? Geen idee hoe vaak ze verwachten dat je dat doet?
http://www.dogsincluded.nl/invoer/gb.htm staan ook de regels, ontwormen + gezondheidsverklaring moet inderdaad net voor vertrek.
Terryh
Vaste gebruiker

Hoi Irisz,
Alle vragen zijn beantwoord zo te zien. Een fijne vakantie toegewenst!
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Links rijden is een eitje :mrgreen:
Alleen de eerste 2 rotondes in Newcastle gingen mis bij mij :schrik: :engel:

Ik ga zelf 'altijd' met de boot, daarin geen tips dus :wink:

Als je Xavi's paspoort gewoon in orde hebt met alle info, ben je ook met 2 minuten klaar met de controle. Wij waren er al voorbij voor ik het echt doorhad :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Nog even een vraag. Ik ben bezig met het reserveren van de trein en nu stuit ik op een probleempje.
Je kunt alleen betalen met credit card en als student heb ik die natuurlijk niet.
Nu kan ik zonder problemen de credit card van een van mijn ouders lenen en het geld terug storten, maar de eigenaard van de kaart waarmee is betaald, moet aanwezig zijn op het moment van inchecken??
Wordt dus een beetje lastig, want paps en mams gaan niet mee. :wink: Iemand enig idee of je ook op andere manieren kan betalen??
Ik vind het wel een hele kromme regel, want dat betekent dat je alleen gebruik kan maken van de trein als je in het bezit bent van een credit card?
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
renee-uk
Zeer actief

de trein als in de autotrein in calais?
daar kun je ook ter plekke betalen al heb je dan geen gereserveerde plek natuurlijk.
denk trouwens dat dat niet zo'n vreselijk probleem is, er gaan een heleboel treinen en wij zijn wel eens zo erg te laat geweest dat de reservering vervallen was.
moesten we een trein of wat wachten, dat wel ;)
weet alleen niet hoe het is als je een hond meeneemt :?
Afbeelding

Terryh
Vaste gebruiker

Gaan regelmatig naar Engeland (zie eerder bericht).
Betaal altijd met credit card, nog nooit gevraagd of ik de houder was.
Inchecken gaat via een computer als er een reservering is, geen mens komt er aan pas.
Bij paspoort controle gaat het alleen over dat jij het bent, reserveringspapier worden niet gevraagd.
Bij Pet Check is alleen hondenpaspoort nodig.
Ik zou gewoon betalen via card ouders & neem print van reservering mee.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:de trein als in de autotrein in calais?
daar kun je ook ter plekke betalen al heb je dan geen gereserveerde plek natuurlijk.
denk trouwens dat dat niet zo'n vreselijk probleem is, er gaan een heleboel treinen en wij zijn wel eens zo erg te laat geweest dat de reservering vervallen was.
moesten we een trein of wat wachten, dat wel ;)
weet alleen niet hoe het is als je een hond meeneemt :?
Bedoel inderdaad de autotrein in Calais.
Ik vind het niet erg om ter plekke te betalen, maar het zou wel erg vervelend zijn als we 1,5 uur mogen wachten op een plekkie. Vandaar dat ik wilde reserveren.
Mijn kennisje in de UK zou vandaag even bellen naar de luitjes van de Eurotunnel om te vragen wat de mogelijkheden zijn.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Terryh schreef:Gaan regelmatig naar Engeland (zie eerder bericht).
Betaal altijd met credit card, nog nooit gevraagd of ik de houder was.
Inchecken gaat via een computer als er een reservering is, geen mens komt er aan pas.
Bij paspoort controle gaat het alleen over dat jij het bent, reserveringspapier worden niet gevraagd.
Bij Pet Check is alleen hondenpaspoort nodig.
Ik zou gewoon betalen via card ouders & neem print van reservering mee.
Hm...dat klinkt hoopvol. Ik wacht even af wat mijn kennis nog wijzer wordt vandaag en anders moeten we die gok maar nemen.
Heb jij je credit card ook niet hoeven laten zien bij het inchecken?

DA ga ik volgende week even langs om alles in orde te maken.
Bedankt vast voor alle tips, heel fijn!
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
renee-uk
Zeer actief

wij hebben de CC wel een keer moeten laten zien.
hadden ook automatisch ingecheckt (aan zo'n paal) maar moesten toch langs een mevrouw in een controlehuisje.
weet dat nog omdat we niet meer wisten welke card we gebruikt hadden bij de reservering en het even puzzelen was :?

maar dat is wel een paar jaar geleden en daarna niet meer voorgekomen.
wachttijden zullen sowieso wel meevallen trouwens Iris, het is nog geen hoogseizoen en dat scheelt
de prijzen zijn nogal afhankelijk van het tijdstip en daar zitten best verschillen in, maar dat had je al wel gezien denk ik ;)

edit: bij het inchecken hoef je niks meer te laten zien, je krijgt een papier met een letter en die moet je zichtbaar op je raam of op je dashboard hebben.
die letter wordt omgeroepen als je in kunt checken en wordt overal aangegeven op palen met zo'n lichtbord bovenin, kan niet missen.
foezelen lukt niet kan ik je uit ervaring vertellen ;)
Afbeelding

Terryh
Vaste gebruiker

Er is ons nooit naar een credit card gevraagd.
Het is waar dat er veel treinen rijden, wachttijden (zeker nu) zullen niet meer dan een uur zijn.
Net tijd om de hond uit te laten. Restaurant & kleine winkels aanwezig.
Wij hebben vaak meegemaakt dat wij bij het inchecken en eerdere trein konden nemen, zelfs met de kerstvakantie.
renee-uk
Zeer actief

Terryh schreef:Er is ons nooit naar een credit card gevraagd.
Het is waar dat er veel treinen rijden, wachttijden (zeker nu) zullen niet meer dan een uur zijn.
Net tijd om de hond uit te laten. Restaurant & kleine winkels aanwezig.
Wij hebben vaak meegemaakt dat wij bij het inchecken en eerdere trein konden nemen, zelfs met de kerstvakantie.
dat laatste ken ik ook, volgens mij mag je gewoon mee met de eerste lading waar plaats is, als dat eerder is dan je gereserveerd had is dat geen probleem.
ze hebben ook een marge voor als je te laat bent, maar hoeveel dat is weet ik zo niet uit mijn hoofd.
is bij ons al wel vaker voorgekomen en we hebben maar een keer echt lang moeten wachten omdat we toen echt veel en veel te laat waren.

ze hebben lekkere espresso en aan de vasteland kant ook wel lekkere broodjes, aan de engelse kant is dat een stuk minder moet ik zeggen, alhoewel de koffie ook daar lekker is ;)
Afbeelding

Karinkv
Actief
Mijn ras(sen): X wetterhoun
X friese stabij

Ongelezen bericht door Karinkv »

Nou ga ik graag naar Engeland maar heb nog nooir e honden meegenomen.HOe zit het daar met loslopen? Waar gaan jullie naartoe met de honden?
Ikzelf ga meestal naar Londen en omgeving en ga naar musicals enzo, vandaar dat ik de honden nooit meegenomen heb. Ik ga meestal met de boot bij Duinkerken of Calais. Dit is het goedkoopst. Mij is ook nooit op de creditcard gevraagd

Groeten karin
Afbeelding
Karin
Terryh
Vaste gebruiker

Engeland is heel groot, uitlaatplaatsen zijn er genoeg. Bossen ook. De lokale Tourist Bureau kan advies geven per e-mail, telefoon of www-site. Zie links.

http://www.dogsallowed.eu/?Gr.Brittani%EB
http://www.21topdogwalks.co.uk/
http://www.alpineexploratory.com/walkin ... -dogs.html
http://www.walking-routes.co.uk/
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Uiteraard hoeft de creditkaarthouder niet diegene te zijn die daadwerkelijk reist. Vele bedrijven betalen voor hun werknemers ;-).
Zorg wel dat echt alles goed ingevuld is wat je hond betreft anders sta je te klooien!
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”