Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dunne ontlasting en kvv

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: dunne ontlasting en kvv

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik begrijp het probleem ook niet zo.
ik voer en doe dan meteen het voer voor de volgende dag weer in de curverdoos op het aanrecht.
kan het mooi ontdooien en is het prima op temperatuur de volgende dag.
mijn honden hebben haast nooit diarree en als ze het al eens hebben komt dat door een virus, niet door het eten.

ik zou ook kiezen voor een kvv met pens trouwens
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Esther1963 schreef:Tja een ieder doet het op zijn eigen manier. Ik mag wel zeggen dat mijn honden al flink wat jaren geen diarree meer hebben gehad, zeker niet nu ze al 6½ jaar op de Carnibest zitten.
Hier ook niet, zijn zo goed als nooit aan de diarree... sinds ze op lotgering en smuldier zitten.
Voorheen met brok veel vaker wat flubberontlasting, niet echt diarree maar ook geen vorm... dat hebben ze nu zo goed als niet meer.. hooguit na een kilo pens en da's dan 1x en hoef je ook niks aan te doen verder... de keer erop is het weer normaal. Als ze eens spuitpoep hebben is het een virus over het algemeen... die keren kan ik van alle honden in alle jaren op 1 hand tellen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:ik begrijp het probleem ook niet zo.
ik voer en doe dan meteen het voer voor de volgende dag weer in de curverdoos op het aanrecht.
mijn honden hebben haast nooit diarree en als ze het al eens hebben komt dat door een virus, niet door het eten.

dit dus.. ik haal het ook voor de volgende dag erbij uit... kan het rustig ontdooien...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
jessica74
Zeer actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door jessica74 »

malinois schreef:
jessica74 schreef:ik zet het 2 uur ofzo voor ze het krijgen uit de koelkast anders vind ik het telang duren.
het zou dan nu al beter moeten gaan als je het al een paar keer niet koud geeft.
het kan ook nog een chronische darmontsteking zijn.
2 uur is nog veel te koud, zeker in het midden.. het moet er echt veel langer uitstaan imo....
Wat is er mis met 24 uur als ik vragen mag?
Ik haal het dus rechtstreeks uit de vriezer, en dan in een gesloten curverbox laten ontdooien. Gewoon in de kamer....
Pensen zelfs wat langer, die heb ik vanochtend gegeven en al ruim anderhalve dag eruit hebben staan, anders zijn die nog van binnen bevroren na 24 uur....
het is dan niet meer bevroren dan is het met 2 uur toch wel op kamertemperatuur.
24 uur eruit als het niet meer bevroren is bedoel ik als het nog bevroren is dan is het niet telang voor mij.
ik hou gewoon niet van vlees telang uit de koeling
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik ontdooi het ook gewoon op het aanrecht, niet in de koeling.
Als het nog niet helemaal ontdooid is gooi ik er heet water bij, maak dus een soort slobberprut ervan. Da's hier feest. :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Ik zou het brokvoer eventjes helemaal weglaten, dan weet je zeker of het van de kvv komt..
Misschien kan deze hond nog niet tegen het mengen van vlees met brokken?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, mijn hond heeft als pup Giardia gehad, en later bleek hij ook nog eens niet zo goed tegen ( rauwe) kip te kunnen - pukkels en diarree.
nu vers voer zonder kip en dat gaat best goed. :wink:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

renee-uk schreef:ik begrijp het probleem ook niet zo.

Nou, zo doe ik het hier ook.

Skadi heeft trouwens heel lang dunne ontlasting gehad.
Verschillende dingen geprobeerd (even verdacht van een kippeneiwitallergie omdat een broertje van haar er volgens zeggen last van had), maar niks werkte.
Tot ik er botwerk bij ging geven. Toen ging het goed.
Ze krijgt hier dus als toetje na haar kvv botwerk. Vier kippenekjes of een lamsribbetje of een kippekarkasje, dat soort dingen.
Sinds ik dat voer is de ontlasting nooit meer dun, tenzij er sprake is van een virusje.
Een keer in de week krijgt ze een penslap. Betere probiotica kun je niet geven imo ;)
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Hier ziet het kvv zowel in de winter als in de zomer heel de koelkast niet. Duurt mij veel te lang.

Zag alleen da carmen (crutz) de tip gaf van carnibest light, maar ik de map van cb (die je hebt als je verkooppunt bent) staat heel duidelijk dat zowel de light als aktief niet geschikt is voor pups en opgroeiende honden.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
mirretje
Zeer actief
Mijn ras(sen): een mechelse herder

Ongelezen bericht door mirretje »

het gaat nu prima met de ontlasting!! Hij staat volledig op kvv en ik maak het warm in een bak heet water. Hij krijgt nog wel cavom als belongingssnoepjes. Ik denk dus dat het die kou van de koelkast is geweest. Maar blijf het wel goed in de gaten houden. Hij is vandaag ook ge-ent. Ze waren helemaal weg van hem en volgens de mensen daar was het wel degelijk een mechelaar. Dus we gaan er maar van uit dat het een mechelaartje is. maar eigenlijk boeit het mij geen bal haha het is een schatje wat voor een soort hond het ook mag wezen.
We hebben een jute zak meegekregen zodat hij alvast kan wennen aan jute en leren spelen en bijten ermee. Verder ben ik iedere dinsdag en donderdagavond welkom om met Rocco te komen kijken. Dan kan hij een hoop leren van de andere honden en ik kan al mijn vragen kwijt bij de eigenaren die zeer ervaren zijn in de knpv sport. Erg leuke en vriendelijke mensen. Over drie weken komt de dierenarts daar weer en mag Rocco zijn laatste enting.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Miranda schreef:Betere probiotica kun je niet geven imo ;)
dit dus, dat vind ik ook vele malen betere probiotica dan welke ook :ok:
Afbeelding
mirretje
Zeer actief

nou helaas kwam de flubberontlasting weer een beetje terug. Op advies van mijn moeder (haar hond had er ook regelmatig last van maar die kreeg brokken) stukje oud bruin brood of beschuit verkruimelen door zijn eten. Nou dat doe ik nu sinds een paar dagen en het gaat super. De ontlasting is weer mooi compact. Ik heb het idee dat Lotgering misschien soms wat te vet is voor hem en dat dat brood helpt om dat vet op te nemen of te verwerken ofzo. Of kletst ik nu onzin? En kan hij als hij volwassen is dan misschien beter tegen dat vet of moet ik echt overwegen om over te stappen? En welk kvv ziet er dan net zo uit als lotgering? Ik vind namelijk die hamburgertjes enzo helemaal niks. Noem ik geen vers vlees.
Afbeelding
Esther1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther1963 »

Carnibest?
Esther en d'r beestenboel

Afbeelding
mirretje
Zeer actief

mm dan kan ik dat dus altijd nog proberen. Maar zou ik moeten overstappen ja of nee of zal hij beter tegen vet kunnen naarmate hij ouder wordt?
Afbeelding
Esther1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther1963 »

Een hond die langer aan de KVV zit heeft een goede darmflora dus misschien dat hij er in de toekomst wel beter tegen kan. Je zou het ook moeten uitproberen wat het beste is voor je hondje en dan niet één weekje, maar langer.
Esther en d'r beestenboel

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mirretje schreef:nou helaas kwam de flubberontlasting weer een beetje terug. Op advies van mijn moeder (haar hond had er ook regelmatig last van maar die kreeg brokken) stukje oud bruin brood of beschuit verkruimelen door zijn eten. Nou dat doe ik nu sinds een paar dagen en het gaat super. De ontlasting is weer mooi compact. Ik heb het idee dat Lotgering misschien soms wat te vet is voor hem en dat dat brood helpt om dat vet op te nemen of te verwerken ofzo. Of kletst ik nu onzin? En kan hij als hij volwassen is dan misschien beter tegen dat vet of moet ik echt overwegen om over te stappen? En welk kvv ziet er dan net zo uit als lotgering? Ik vind namelijk die hamburgertjes enzo helemaal niks. Noem ik geen vers vlees.
ahv :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mirretje schreef:mm dan kan ik dat dus altijd nog proberen. Maar zou ik moeten overstappen ja of nee of zal hij beter tegen vet kunnen naarmate hij ouder wordt?
ik zou het niet doen, gewoon een tijdje blijven voeren minimaal een maand ik zelf zou 2 maanden proberen... en dan kijken hoe het is...
Afbeelding
mirretje
Zeer actief

mooi, dan kijk ik het nog een tijdje aan. Het gaat de ene keer wel goed en de andere keer minder. Nu ik er brood doorheen doe gaat het stukken beter. En wat bedoelde met je eerdere berichtje 'ahv'?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mirretje schreef:mooi, dan kijk ik het nog een tijdje aan. Het gaat de ene keer wel goed en de andere keer minder. Nu ik er brood doorheen doe gaat het stukken beter. En wat bedoelde met je eerdere berichtje 'ahv'?
voer wat op Lotgering lijkt: AHV

http://www.ahv-breda.nl/

ook nog goed betaalbaar voer.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

weet je heel erg zeker dat hij geen giardia heeft?
is daar specifiek op getest?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Ik zou toch een poosje stoppen met de lotgering. Lotgering is niet constant van samenstelling waardoor het dus kan komen dat je pup toch geregeld diarree heeft. Twee van mijn honden hebben dunne en/of breierige ontlasting van lotgering, soms zit er zelfs een soort slijmerig vlies rondom de ontlasting. Ze kunnen dit van alle varianten totaal hebben.

Ik las eerder hier dat je een voer met pens zou moeten geven, pens kan heel goed voor de darmflora zijn maar pas op met de goedkopere kvv met pens. Daar zit vaak veel orgaan in en ook dit kan snel diarree geven. Mijn honden hebben geregeld diarree van goedkopere kvv met pens, terwijl ze prachtige ontlasting hebben van vuile pens van de slager.

Waarom probeer je niet een paar weken carnibest? Het lijkt erop dat veel honden het daar heel goed op doen als ik het zo lees. Mijn honden die snel reageren op sommige voeren hebben prachtige stevige ontlasting van Carnibest. Je kunt gewoon de natuurvoeding nemen, dit gaat meestal prima.
Als de ontlasting dan beter wordt kun je na een tijdje altijd nog kijken of je af en toe iets anders kan voeren. Waarom doorgaan met een voer als je er van alles aan toe moet voegen om de ontlasting goed te houden?
mirretje
Zeer actief

jeetje...zo weet ik toch niet meer wat ik nou moet doen....
De 1 zegt niet overstappen en aankijken en de ander zegt wel overstappen. Ik weet het niet meer hoor. Ik ga het toch nog 2 maandjes aankijken en dan kan ik altijd nog overstappen.
Afbeelding
Thea49
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Friese stabij en Wetterhoun kruising

Ongelezen bericht door Thea49 »

Tammenga is minder vet dan lotgering. Ziet er ook zo uit als lotgering dus geen hamburger vorm of karton.
En je zou ook 1x per week een pens dag kunnen geven gemalen bv van smuldier/tammenga of lekker een lap pens.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

kitty schreef:Ik zou toch een poosje stoppen met de lotgering. Lotgering is niet constant van samenstelling waardoor het dus kan komen dat je pup toch geregeld diarree heeft. Twee van mijn honden hebben dunne en/of breierige ontlasting van lotgering, soms zit er zelfs een soort slijmerig vlies rondom de ontlasting. Ze kunnen dit van alle varianten totaal hebben.

Ik las eerder hier dat je een voer met pens zou moeten geven, pens kan heel goed voor de darmflora zijn maar pas op met de goedkopere kvv met pens. Daar zit vaak veel orgaan in en ook dit kan snel diarree geven. Mijn honden hebben geregeld diarree van goedkopere kvv met pens, terwijl ze prachtige ontlasting hebben van vuile pens van de slager.

Waarom probeer je niet een paar weken carnibest? Het lijkt erop dat veel honden het daar heel goed op doen als ik het zo lees. Mijn honden die snel reageren op sommige voeren hebben prachtige stevige ontlasting van Carnibest. Je kunt gewoon de natuurvoeding nemen, dit gaat meestal prima.
Als de ontlasting dan beter wordt kun je na een tijdje altijd nog kijken of je af en toe iets anders kan voeren. Waarom doorgaan met een voer als je er van alles aan toe moet voegen om de ontlasting goed te houden?
je kunt het ook gewoon een tijdje proberen, het is 'maar' flubber ontlasting geen spuitpoep... dat kun en mag je best even volhouden zonder direct wat anders te gaan proberen.... als ik dat hier had gedaan dan was ik nu nog aan het proberen... kijk het gewoon een maandje aan en dan kun je altijd nog wat anders proberen toch?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mirretje schreef:jeetje...zo weet ik toch niet meer wat ik nou moet doen....
De 1 zegt niet overstappen en aankijken en de ander zegt wel overstappen. Ik weet het niet meer hoor. Ik ga het toch nog 2 maandjes aankijken en dan kan ik altijd nog overstappen.
precies dat bedoel ik... overstappen kan toch altijd nog? :19:
Afbeelding
mirretje
Zeer actief

vind ik ook dus ik volg jou advies ook gewoon op. Dat voelt het beste.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

maar je hondje is echt specifiek getest op giardia?
drie keer ontlasting van verschillende tijden ingeleverd?
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maar ik snap eigenlijk de complete paniek zo ongeveer die er de laatste tijd op het forum is m.b.t. flubberpoepjes... (En daar bedoel ik niemand persoonlijk mee hoor, TS niet en niemand die specifiek in dit topic reageert, maar het valt me gewoon op de laatste tijd in diverse topics).
In al de jaren dat ik honden hebben, hebben ze weleens flubberpoepjes, op brok, op kvv op 'echt' vers etc. Soms 1 dag, soms 3 dagen dan weer maanden niet dan weer een keer wel....
Dat is toch heel normaal? Ik heb zelf ook weleens flubberpoepjes hoor, en geen sec. dat ik daar maar over in paniek raak, weet zeker dat ik het veel vaker heb dan mn honden....
Als ze hier bot hebben gehad poepen ze krijtjes, hebben ze een penslap gehad wil het zo af en toe ook weleens flubberpoepen ook zeker niet altijd...
Gisterochtend heeft Xena gepoept zo hard dat ze het er amper uit kreeg.... en ze heeft toch al geen dagen bot meer gehad gewoon kvv, was ook gewoon donker... Vanochtend was het gewoon normaal... stel dat ze morgen flubberpoepjes zou hebben dan is dat zo... daar zal ik geen sec. wakker van liggen... ook niet waarom het gister nu ineens zo hard was bijv ... :19:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

ik lig er ook niet wakker van maar sinds ik 2 honden met giardia gehad heb let ik toch wel op.
raak zeker niet in paniek van wat anders dan andere poep, maar als dat geflubber met interval weken aanhoudt laat ik toch wel een giardia test doen.
moet er alleen wel bij zeggen dat die giardiapoep anders was dan de 'normale' flubberpoep ;)
Afbeelding

mirretje
Zeer actief

Nee niet drie keer laten testen maar wel verse poep van de ochtend gelijk naar de dierenarts gebracht en die heeft dat getest. Zat geen giardia in. Heb al ander voer gehad. Prins...van die hamburgers. En daar ging het wel goed bij dus ligt aan het voer in mijn ogen. Maar ik vind dat er niet uitzien dat vlees. Heeft hij ook veel meer van nodig dan van lotgering.
En Malinois je hebt helemaal gelijk. Ik ga me er ook niet meer druk om maken. Kijk het eerst eventjes twee maanden aan. Tis alleen zo lastig opruimen die flubberdrollekes.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”