Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Grootte vriezer
Moderator: moderatorteam
- Jeffy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
- Aantal honden: 2
Grootte vriezer
Ik wil onze komende pup graag op vers laten opgroeien. Voornamelijk kvv. Nu ben ik al druk bezig met me erin te verdiepen. Ik zal er misschien ook nog wel een topic over openen, maar nu ben ik wel benieuwd naar jullie vriezers. Je kunt van alles vinden online over wat goed is, wat niet, verschillende kvv soorten en dergelijke, maar over vriezers vind ik niet zoveel.
We hebben nu alleen een vriesvak boven de koelkast, maar dat is niet zo groot en gebruiken we voor onze spullen. Er moet dus een nieuwe vriezer komen. Maar hoe groot moet hij zijn? Ik wil wel graag een kast, geen kist. Maar is een tafelmodel groot genoeg? Of kunnen we beter een maatje groter nemen? Wij zijn wel van het makkelijk dus zullen het wel thuis laten bezorgen. Maar ik zie op meerdere sites dat ze een minimaal bestelbedrag hebben. Ik begrijp dat het natuurlijk verschilt met waar je het besteld, bij de een krijg je meer voor zeg 100 euro dan bij een ander, maar dan nog heb ik geen idee hoeveel je ongeveer krijgt voor dat bedrag.
Dus, wie kan me helpen? Hoe groot is jullie vriezer, hoeveel past erin en hoe lang doe je ermee?
We hebben nu alleen een vriesvak boven de koelkast, maar dat is niet zo groot en gebruiken we voor onze spullen. Er moet dus een nieuwe vriezer komen. Maar hoe groot moet hij zijn? Ik wil wel graag een kast, geen kist. Maar is een tafelmodel groot genoeg? Of kunnen we beter een maatje groter nemen? Wij zijn wel van het makkelijk dus zullen het wel thuis laten bezorgen. Maar ik zie op meerdere sites dat ze een minimaal bestelbedrag hebben. Ik begrijp dat het natuurlijk verschilt met waar je het besteld, bij de een krijg je meer voor zeg 100 euro dan bij een ander, maar dan nog heb ik geen idee hoeveel je ongeveer krijgt voor dat bedrag.
Dus, wie kan me helpen? Hoe groot is jullie vriezer, hoeveel past erin en hoe lang doe je ermee?
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Re: Grootte vriezer
Ik dacht dat onze 270 liter was, een staande, vet groot. Met lades. Tja hoeveel kan daarin? Ik bestel nu nog bij Lotgering en die leveren in kratjes. Zo'n groot krat die je ook wel op de markt ziet met groente. Laatst hadden we 6 kratten met rollen kvv en barf en die pasten er makkelijk in, met onze spullen erbij nog (waren dacht ik twee kratten kvv en de rest barf). Wel zijn sommige dingen niet goed te stapelen zoals bot, penslappen, karkassen. Dus dan prop je gewoon flink! Kratjes van Lotgering hebben 36 rollen kvv van 500 gram. En hoe lang doe je daarmee, eh.. nou de barf gaat altijd hard, die heb ik bijbesteld omdat ik nog genoeg kvv had. Dan bestel ik een half kratje kvv erbij omdat dat moet, maar dat past er altijd wel bij. Ik heb twee honden en voer 1 kilo kvv per dag en geef daar dan nog runderkraakbeen bij of lamsribben ofzo. Dus ik doe ongeveer een maand met één krat kvv. Ik ga wel bij een andere bestellen want de kvv's zijn ze hier niet zo enthousiast over. Heb je deze link al? http://voerwijzer.com/kvv-vergelijken?o ... =asc&keys=
- Jeffy
- Zeer actief
Ja die site gebruik ik in mijn onderzoek
Dank je wel 
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Ik heb 2 vriezers staan omdat ik ook opsla voor andere mensen, 1 van 1.60 hoog en 1 van 1.80 hoog. Lotgering past een krat van ongeveer bij mij in 1.5 lade, mss 2 maar dat is echt de max. Kratje bestaat uit 36 rollen zoals Fizgig al zei. Hier doe ik voor Laicka 36 dagen mee maar ik barf ook 2 dagen in de week.
Ik weet niet hoe veel je per keer wilt inslaan en hoe lang je ermee doet, denk dat je je dat eerst eens af zou kunnen vragen
Ik weet niet hoe veel je per keer wilt inslaan en hoe lang je ermee doet, denk dat je je dat eerst eens af zou kunnen vragen
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Ik heb een tafelmodel, maar dan wel een smalle vriezer. Was een aanbieding bij de makro voor 80 euri.
Deze is compleet voor de KVV. Ik krijg in die drie laden net geen 36 kg lotgering. Ik gebruik dus nog een beetje 'gewone vriezer' voor het hondenvoer.
Van die 36 kg doe ik zo'n 4 weken met mijn honden (1,5 kg per dag gaat er doorheen).
Deze is compleet voor de KVV. Ik krijg in die drie laden net geen 36 kg lotgering. Ik gebruik dus nog een beetje 'gewone vriezer' voor het hondenvoer.
Van die 36 kg doe ik zo'n 4 weken met mijn honden (1,5 kg per dag gaat er doorheen).
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb het afgelopen jaar steeds 2 lades van ons tafelmodel vrieskastje in gebruik gehad, en op zich kan dat wel maar ik vond het behelpen. Ik kon er voor 2 weken ongeveer in kwijt. Ik vries ook voor onszelf vrij veel in en dan is het voor mij gewoon net niet genoeg. Daarom heb ik er nu een kistje van zo'n 200 liter bij gekocht. Had ik de hele vriezer voor KVV kunnen gebruiken dan was het wel genoeg geweest.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb een tafelmodel én een kist.
Maar ik heb dan ook vijf honden.
Voor een of twee lijkt me een tafelmodel genoeg, zo een met vier lades dus.
Maar ik heb dan ook vijf honden.
Voor een of twee lijkt me een tafelmodel genoeg, zo een met vier lades dus.
- Jeffy
- Zeer actief
Het is voor een hond, een witte herder. We hebben ook 2 katten die ik graag op vers zou zetten, maar die zien dat zelf nog niet zo zitten. Maar we kunnen het dan in ieder geval makkelijker proberen.
Ik vind het zelf zo lastig inschatten. Vriezers gaan in liters en kvv in kilo's. En ik ben daar helemaal niet handig in
We hebben voor de katten paardenvlees gehaald. Dat was 4 kilo maar in massa veel kleiner dan ik had verwacht. Als ik het zo lees is een tafelmodel voor één hond wel voldoende. Nu maar eens naar leuke prijzen van vriezers gaan kijken.
Bedankt allemaal
Meer ervaringen zijn altijd welkom natuurlijk 
Ik vind het zelf zo lastig inschatten. Vriezers gaan in liters en kvv in kilo's. En ik ben daar helemaal niet handig in
Bedankt allemaal
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Ik hou marktplaats altijd goed in de gaten, tot nu toe geen spijt gehad
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Contacteer:
Ik heb hier 2 tafelmodel vriezers staan met elk 3 lades.
- Isis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kortharige collieteven Maggie en Kate
Waar hebben jullie zo'n "extra" vriezer staan?
Ik zou graag de vrieskist in de garage zetten, als er straks 2 honden vriesvoer eten, maar ik weet niet of dat kan ivm. koude winters en onverwarmde garage.
Ik zou graag de vrieskist in de garage zetten, als er straks 2 honden vriesvoer eten, maar ik weet niet of dat kan ivm. koude winters en onverwarmde garage.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Ik denk dat je zeker aan een tafelmodel genoeg hebt.
Voor mijn grotert gebruik ik 3-3,5 lades voor zijn eten. Hier gaat 2 kg per dag doorheen.
Voor mijn grotert gebruik ik 3-3,5 lades voor zijn eten. Hier gaat 2 kg per dag doorheen.

- Jeffy
- Zeer actief
Bedankt allemaal
We gaan maar eens rondneuzen waar we een leuke vriezer vandaan kunnen halen.
@Isis, wij zullen hem of in de keuken, of in de werkkamer neerzetten. Die gebruiken we nu voornamelijk voor opslag. Het ligt er een beetje aan hoeveel herrie hij maakt denk ik.
@Isis, wij zullen hem of in de keuken, of in de werkkamer neerzetten. Die gebruiken we nu voornamelijk voor opslag. Het ligt er een beetje aan hoeveel herrie hij maakt denk ik.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik had indertijd voor mijn 4 herders een kist, maar doe het nu voor 2 herders met een tafelmodel kast met 3 laden.
gaat prima, kan er voor een week of 2 kvv in kwijt.
het ding staat in de schuur, geen verwarming in de winter, maar ook dat gaat prima.
gaat prima, kan er voor een week of 2 kvv in kwijt.
het ding staat in de schuur, geen verwarming in de winter, maar ook dat gaat prima.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Thea49
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Friese stabij en Wetterhoun kruising
Ik begon met een kistje van 100 liter dacht dar kan genoeg in.
Nou niet dus hihihi 3 maanden later dus een kast van 257 liter met 7 lades.
Ieder vak voor 1 dag van de week. Kan nu wel een bestelling van 100 euro erin kwijt.
Ik portioneer gelijk en leg dus in goede la. Nu hoef ik maar de juiste la open te trekken en ik zie wat ik moet voeren.
Ik heb 1 hond op kvv en 1 hond op Barf
Nou niet dus hihihi 3 maanden later dus een kast van 257 liter met 7 lades.
Ieder vak voor 1 dag van de week. Kan nu wel een bestelling van 100 euro erin kwijt.
Ik portioneer gelijk en leg dus in goede la. Nu hoef ik maar de juiste la open te trekken en ik zie wat ik moet voeren.
Ik heb 1 hond op kvv en 1 hond op Barf

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb nu een kistje van 120 liter geloof ik. Kon ik 2 tot 2,5 krat lotgering in kwijt. Heb nu vlees In rollen en platte pakjes en daar kan ik denk ik zeker 50 kilo van kwijt.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- *Marina*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel
Ik heb een tafelmodel kast 2,5 lade en daar past zo'n 25 kilo rollen in. Daarnaast heb ik nog een vrieskist (whrilpool) van 204 liter en daar gaat met gemak 70 kilo in. Ik vind de kist veel prettiger in gebruik dan de kast, de lade zorgen toch inefficient gebruik.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik heb een kist waar ik 72 kilo lotgering in kwijt kan. Dat is genoeg voor ongeveer 6 weken voor 4 honden 
- sam2011
- Actief
- Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog
staat hier een 450liter vrieskist.. zo'n horeca ding
lotgering vult hem tijdig, onderhand weten ze hem te vinden.
lotgering vult hem tijdig, onderhand weten ze hem te vinden.
a dog is a dog, it isn't a child