We gaan het ontdekken. Ben best een beetje nerveus. De assistente zat alweer te raaskallen over castraties en zo, gezellig zo op de vroege morgen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help, Sjon plast bloed! Wat nu?
Moderator: moderatorteam
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
Re: Help, Sjon plast bloed! Wat nu?
Om kwart voor 12 moeten we naar de dierenarts, dus de soeplepel had ik nog niet ter hand genomen... Hoe verser hoe beter, toch? Ik dacht dat het misschien kon volstaan om met een bakje plas naar de praktijk te gaan, maar helaas, Sjon willen ze ook zien. Ik hoop voor hem dat ie niet getoucheerd hoeft te worden, want dat wordt Geen Pretje, zacht gezegd.
We gaan het ontdekken. Ben best een beetje nerveus. De assistente zat alweer te raaskallen over castraties en zo, gezellig zo op de vroege morgen.
- Maylala
- Zeer actief
Okee. Dit was met afstand het genantste rondje door de straat aller tijden. Ik ben voor het leven getekend. 
Moet ik het plasje eigenlijk in de koelkast zetten de komende 2 uur, of is kamertemperatuur beter?
Moet ik het plasje eigenlijk in de koelkast zetten de komende 2 uur, of is kamertemperatuur beter?
- yukon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het beste is om het nu in de koelkast neer te zetten, en er voor te zorgen dat het weer op kamertemperatuur is als het bij de diereanrts is.
Succes!
Succes!
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
hopelijk alles goed bij de da...niets ernstigers dan een vervelende blaasontsteking!
-
Muk
Hebbu er foto's van?Maylala schreef:Okee. Dit was met afstand het genantste rondje door de straat aller tijden. Ik ben voor het leven getekend.
Sterkte bij de da, het zal wel meevallen denk ik. En zo'n assistente die meteen over castraties begint, moeten ze zelf laten castreren. Alsof je dat zo door de telefoon kunt beoordelen.
- Maylala
- Zeer actief
Sjon heeft een sterk vergroot en ontstoken prostaat, en teveel eiwitten en cysteinen (?) in zijn urine.
Zijn prostaat was echt enorm volgens de da.
Hij heeft een suprelorin
gekregen, antibiotica en rimadyl, over 2 weken weer urine laten checken en over een paar maanden zijn prostaat.
Baal er echt enorm van. 
En nee Muk, mijn gierend over de grond rollende manlief heeft mij en de gele soeplepel gelukkig niet vereeuwigd.
En nee Muk, mijn gierend over de grond rollende manlief heeft mij en de gele soeplepel gelukkig niet vereeuwigd.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ach jee 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Tjonge zeg, dat is niet niks.............. Gelukkig ben je er vandaag direct mee naar de DA gegaan en kun je ingrijpen, eerst met medicijnen en dan verder zien.............. Wat sneu zeg.

-
Muk
Oh, dat is balen zeg (vooral van Sjon, maar ook van het ontbreken van een foto).Maylala schreef:Sjon heeft een sterk vergroot en ontstoken prostaat, en teveel eiwitten en cysteinen (?) in zijn urine.Zijn prostaat was echt enorm volgens de da.
Hij heeft een suprelorin
gekregen, antibiotica en rimadyl, over 2 weken weer urine laten checken en over een paar maanden zijn prostaat.
Baal er echt enorm van.
Je hebt in ieder geval meteen ingegrepen. Hopelijk verdwijnt de ontsteking met de ab, dat is al iets.
Heeft de da het ook over mogelijke oorzaken gehad van de eiwitten en cysteinen? in de urine?
- Maylala
- Zeer actief
Die eiwitten werden mogelijk veroorzaakt door hoe hij reageert op rauwe voeding; hij moet er een tijdje wat macaroni of rijst en wat groente(bouillon) doorheen, en dan kijken of het verbetert.
Gekke hond, van brokken krijgt ie kale plekken, van vlees rare kristallenplas.
Het is ook niet snel goed bij hem. 
Misschien pakt Manlief bij de volgende soeplepel-escapade de camera voor je, Muk.
Gekke hond, van brokken krijgt ie kale plekken, van vlees rare kristallenplas.
Misschien pakt Manlief bij de volgende soeplepel-escapade de camera voor je, Muk.
- Maylala
- Zeer actief
pooh schreef: of net als man Thuur alleen met met hond en soeplepel op pad en dan nog naar huis met een halvolle soeplepel.... (ik was er een paar dagen niet ivm werk en Ameno werd loops...wist Thuur veel, de ziel)
- CKS
- Zeer actief
De cysteinen worden veroorzaakt door iets vreemds in het metabolisme van eiwit, de eiwitten in de urine worden veroorzaakt door het bloed en de onsteking.Maylala schreef:Die eiwitten werden mogelijk veroorzaakt door hoe hij reageert op rauwe voeding; hij moet er een tijdje wat macaroni of rijst en wat groente(bouillon) doorheen, en dan kijken of het verbetert.
Goed trouwens dat je DA meteen een volledig urineonderzoek kon doen. Is castratie een grote ramp voor je?
Groetjes,
Kees
- Maylala
- Zeer actief
Casey schreef:De cysteinen worden veroorzaakt door iets vreemds in het metabolisme van eiwit, de eiwitten in de urine worden veroorzaakt door het bloed en de onsteking.Maylala schreef:Die eiwitten werden mogelijk veroorzaakt door hoe hij reageert op rauwe voeding; hij moet er een tijdje wat macaroni of rijst en wat groente(bouillon) doorheen, en dan kijken of het verbetert.
Euhm.. Wat?
Castratie zou wel een flinke ramp kúnnen zijn; Sjon is behoorlijk reu-agressief maar kan met álle teven, van Maltezer tot Bordeauxdog, gegarandeerd goed. Ik ben erg bang dat de reu-agressie blijft, en dat teven hem ook niet meer serieus gaan nemen. Roos is ook niet bepaald gecharmeerd van castraten, en ik zou het echt afschuwelijk vinden als er veranderingen komen in hun omgang met elkaar, ze zijn een heerlijk harmonieus stelletje.Goed trouwens dat je DA meteen een volledig urineonderzoek kon doen. Is castratie een grote ramp voor je?
Maar we gaan het even ontdekken met die Suprelorin, en hopelijk komt definitieve castratie gewoon helemaal niet aan de orde.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
he shit, toch de optie die ik niet wilde dat het was, maar goed, er is nu ingegrepen en hopelijk is er straks een betere uitslag 
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Goed dat je toch bent gegaan!
Beterschap.
Beterschap.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Hé gadver Mayla precies zoals bij Rock toen
Duimen maar dat de kuur gaat helpen en het niet meer terug komt 

- Maylala
- Zeer actief
Dank voor de beterschapswensen, ik heb ze doorgegeven. 
Jij hebt Rocky laten castreren, toch? Of heb ik nu spookherinneringen?
Hoe reageerden hij en Reina daarop, in gedrag? Als de Suprelorin niet helpt wil ik daarna nog Ypozane proberen, maar als we aan de gang blijven zal er misschien toch een definitievere oplossing moeten komen.
Maar goed, daar gaan we nog maar even helemaal niet vanuit, ik hoop dat het hiermee gewoon klaar is en die kleine mafkees zonder verdere gekkigheid minstens 20 wordt.
Stom he.alm@ schreef:Hé gadver Mayla precies zoals bij Rock toenDuimen maar dat de kuur gaat helpen en het niet meer terug komt
-
tineke
Nou als opsteker kan ik je zeggen dat Rio ook last heeft gehad van zijn prostaat en het goed heeft gedaan op de Suprelorin en dat castratie niet nodig was.
Succes met Sjon Maylala
Succes met Sjon Maylala
- Maylala
- Zeer actief
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Rock had steeds een ontsteking als de buurhond loops was. Na de 4e keer kwamen we helaas niet meer onder de castratie uitMaylala schreef:
Stom he.alm@ schreef:Hé gadver Mayla precies zoals bij Rock toenDuimen maar dat de kuur gaat helpen en het niet meer terug komt
Jij hebt Rocky laten castreren, toch? Of heb ik nu spookherinneringen?
Hoe reageerden hij en Reina daarop, in gedrag? Als de Suprelorin niet helpt wil ik daarna nog Ypozane proberen, maar als we aan de gang blijven zal er misschien toch een definitievere oplossing moeten komen.
Maar goed, daar gaan we nog maar even helemaal niet vanuit, ik hoop dat het hiermee gewoon klaar is en die kleine mafkees zonder verdere gekkigheid minstens 20 wordt.