Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dunne ontlasting en kvv

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: dunne ontlasting en kvv

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
crutz schreef:
malinois schreef:
mirretje schreef:ik wil ook maar 1 soort kvv geven hoor maar ik vroeg dat omdat ik niet weet of ze wel smuldier hebben bij de dierenwinkel vandaar de vraag welke merken nog meer goed zijn.
ow oke dan begreep ik het verkeerd...
Prins is ook wel goed alleen wel prijzig... , Rodi hebben ze meestal ook wel, ik vond het niks met die ene doperwt erin, duck is ook wel goed al vind ik het eruit zien als papier maché.. :wink: energique heb ik vroeger wel gegeven vond ook ook prima kvv. Van zowel prins als energique weet ik dat ze lichte varianten hebben voor darmproblemen.

vind Prins, Rodi, Energique en Duck zo droog en kartonachtig overkomen

weet niet waar je woont, vaak zijn er nl ook verkoop punten ipv een dierenspeciaalzaak.
van prins en Energique vind ik dat weer niet... tenminste het is wel een jaar of 6 geleden dat ik het gevoerd heb dus hoe het er nu uitziet weet ik niet...... Van duck idd. wel. Maar sowieso vind ik kvv's als lotgering, ahv, carnibest, Smuldier er veel natuurlijk uitzien dus ik zou dat vele malen liever voeren. :wink:

das voor mij ook een tijd geleden, maar vind dat van alles wat in hamburgervormpjes geperst wordt ;-)
jessica74
Zeer actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door jessica74 »

malinois schreef:
jessica74 schreef:
het hele forum is toch van horen zeggen.
vind je? De meesten reageren uit eigen ervaring hoor... niet van horen zeggen.
ik bedoel dus dat ik de informatie heb van het forum van mensen die het gebruiken en als ik het dan neerzet is het van horen zeggen. ja oke ik heb het zelf niet geprobeerd, maar ik heb de ervaringen van mensen die het gebruiken gelezen op het forum.
dat is dus niet zomaar uit de lucht gegrepen.

elke hond is ook weer anders de 1 kan het er goed opdoen de ander niet.
als je dan een hond hebt die steeds aan de dunne is en er zijn meerdere honden met dit voer die dat ook hebben zou ik dat eerst uitsluiten.
mirretje
Zeer actief
Mijn ras(sen): een mechelse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mirretje »

Nou onze pup heeft geen giardia!! Das mooi zeg. Nog even ander kvv voer halen en dat eens proberen. Dan stap ik niet over op brok. Eerst even ander kvv proberen met lichtverteerbare ingredienten.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Afbeelding
jessica74
Zeer actief
berner senner

dat is mooi dan heb je al wat uitgesloten.

ben benieuwd hoe het op een andere kvv gaat.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

mirretje schreef:Nou onze pup heeft geen giardia!! Das mooi zeg. Nog even ander kvv voer halen en dat eens proberen. Dan stap ik niet over op brok. Eerst even ander kvv proberen met lichtverteerbare ingredienten.
Dat is in ieder geval goed nieuws!
Zei de DA nog iets over zijn gewicht?
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
mirretje
Zeer actief

Hij vond de hond er goed uit zien en het kon zijn dat er een ander ras doorheen zat en dat hij daarom wat klein van stuk was. Maar mijn DA heeft niet zo heel veel kaas gegeten van hoe rassen behoren te zijn ed dus die oordeelt alleen maar of hij gezond is ja of nee. De pup was goed gespierd en reageerde goed op de testjes die de arts hij hem deed.
Hij vermoed ook dat het aan het soort voer ligt. Hij was het ermee eens om eerst ander kvv te proberen en dan pas brokken :-).
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

mirretje schreef:Hij vond de hond er goed uit zien en het kon zijn dat er een ander ras doorheen zat en dat hij daarom wat klein van stuk was. Maar mijn DA heeft niet zo heel veel kaas gegeten van hoe rassen behoren te zijn ed dus die oordeelt alleen maar of hij gezond is ja of nee. De pup was goed gespierd en reageerde goed op de testjes die de arts hij hem deed.
Hij vermoed ook dat het aan het soort voer ligt. Hij was het ermee eens om eerst ander kvv te proberen en dan pas brokken :-).

top, waar ga je nu voor kijken? al eerder gevraagd, in welke regio zit je, want dan kunnen mensen mss iets aanraden...
mirretje
Zeer actief

ik woon in de buurt van Gennep en ik wou in Gennep eens in de dierenwinkel kijken wat ze daar allemaal hebben.
En vrijdag wilde ik sowieso naar Persingen (afhaalpunt lotgering) om vlees bij te halen en dan nu gewoon een andere totaal menu's afgewisseld met pens en brok.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

mirretje schreef:ik woon in de buurt van Gennep en ik wou in Gennep eens in de dierenwinkel kijken wat ze daar allemaal hebben.
En vrijdag wilde ik sowieso naar Persingen (afhaalpunt lotgering) om vlees bij te halen en dan nu gewoon een andere totaal menu's afgewisseld met pens en brok.

Dobey in Boxmeer heeft Carnibest
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

misschien heeft Tammenga een verkoop punt in je buiurt
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mirretje schreef:Nou onze pup heeft geen giardia!! Das mooi zeg. Nog even ander kvv voer halen en dat eens proberen. Dan stap ik niet over op brok. Eerst even ander kvv proberen met lichtverteerbare ingredienten.
da's in ieder geval fijn te weten!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
jessica74
Zeer actief
berner senner

misschien kan je eers 1 andere kvv uitproberen en niet verschillende dingen anders weet je niet goed welke nu wel en niet goed is voor jou hond.
zou ik doen hoor.
als het dan een aantal dagen goed gaat probeer je 1 ander ding erbij enzo kan je steeds verder gaan.

de lam van lotgering is minder vet omdat er rijst inzit denk ik.
mirretje
Zeer actief

ja die wilde ik sowieso proberen die lam van lotgering en iets met kip ofzo. Maar ik ga eerst die van de dierenwinkel eens proberen. Morgen ga ik er heen. Dat ga ik een week geven en kijken wat dat voor een resultaat geeft.
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Contacteer:

Gaat het al beter?

Afbeelding
mirretje
Zeer actief

mm nog niet echt. Had prins gehaald bij Dobey in Nijmegen. Juist omdat het wat droger is hoopte ik dat het daardoor minder dunne ontlasting zou geven. Ben nu weer bij het afhaalpunt van lotgering geweest en weer vlees gehaald en info gevraagd. Hij vroeg hoe ik het vlees gaf. Nou gewoon direct vanuit de koelkast. Dat kon ook weleens het probleem zijn zei die verkoper. Dat het eten gewoon te koud was. Dus nu probeer ik het eten op kamertemperatuur te geven en dan kijken wat er gebeurd. Die man vond het namelijk zeer vreemd dat de hond dunne ontlasting kreeg van het vlees van lotgering. Hij had ook honden met zeer gevoelige maag maar die deden het erg goed op kvv van lotgering. Dus we kijken nu dit even aan. Geen koud eten meer deze week.
Ik vond dat wel erg logisch klinken.
Afbeelding
jessica74
Zeer actief
berner senner

dat zou heel goed kunnen ik geef het nooit meteen uit de koelkast.
ben benieuwd.
misschien wat te maar ik geef ook geen ijskoudwater lijkt me gewoon niet lekker op de maag. effe de kou eraf. die van mij blijft zolang bij die bak lurken.
Esther1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther1963 »

Ik heb nog niet alledrie de pagina's doorgelezen, maar het viel mij op dat je schreef dat je hond stinkende scheetjes liet. Mijn pup Guusje (nu 13 weken) heb ik anderhalve week terug opgehaald en terwijl ik daar was liet ze winden die enorm stonken en dat kwam omdat ze daar aan de Cavom zat. Ze zit bij mij op de Carnibest en ze heeft nooit meer zulke stinkende winden gelaten.

Wanneer ik het vlees uit de koelkast haal dan warm ik het au bain marie op. Ik zet het ijzeren bakje in een ander bakje met heet water en roer het wat door zodat de ergste koude van de koeling eraf is.
Esther en d'r beestenboel

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ik heb het nooit in de koelkast, gewoon in een curverbox en die staat minimaal 12 tot 24 uur buiten de koeling.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Suske
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:ik heb het nooit in de koelkast, gewoon in een curverbox en die staat minimaal 12 tot 24 uur buiten de koeling.
Hier ook, geen enkel probleem.

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

dunne ontlasting en kvv

Suske schreef:
malinois schreef:ik heb het nooit in de koelkast, gewoon in een curverbox en die staat minimaal 12 tot 24 uur buiten de koeling.
Hier ook, geen enkel probleem.
hier ook, voer 1x per dag & ontdooi gewoon in een rood vleeskrat. Dus 24 uur vooraf.
mirretje
Zeer actief

oh dus dat kan gewoon buiten de koelkast staan? Gaan we ook proberen!! Hoe lang kan dat maximaal buiten de koeling? Zal ook wel aan het weer liggen natuurlijk. En dat van die cavom hoorde ik toevallig vandaag ook van iemand die ik tegenkwam tijdens het hond uit laten. Als de zak leeg is maar eens overstappen op ander brokvoer.
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Contacteer:

mirretje schreef:oh dus dat kan gewoon buiten de koelkast staan? Gaan we ook proberen!! Hoe lang kan dat maximaal buiten de koeling? Zal ook wel aan het weer liggen natuurlijk. En dat van die cavom hoorde ik toevallig vandaag ook van iemand die ik tegenkwam tijdens het hond uit laten. Als de zak leeg is maar eens overstappen op ander brokvoer.
Staat hier om de dag 24 uur buiten de koelkast.
Geef 's ochtends 500 gram en 's avonds 250 gram op het moment.

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mirretje schreef:oh dus dat kan gewoon buiten de koelkast staan? Gaan we ook proberen!! Hoe lang kan dat maximaal buiten de koeling? Zal ook wel aan het weer liggen natuurlijk. En dat van die cavom hoorde ik toevallig vandaag ook van iemand die ik tegenkwam tijdens het hond uit laten. Als de zak leeg is maar eens overstappen op ander brokvoer.
zoals al eerder geschreven staat het hier minimaal tussen de 12 en 24 uur buiten de koelkast. Soms wel iets langer... ooit eens Smuldier vergeten terug te leggen in de vriezer in de schuur (hele doos) na een paar dagen kwam ik er pas achter.. en het was buiten tropisch warm... hondjes hebben er nog heerlijk van gegeten.
Afbeelding
Esther1963
Zeer actief
Contacteer:

Het is allemaal leuk en aardig dat jullie het zolang buiten de koelkast hebben, maar hier gaat het over een hondje die al dunne ontlasting heeft en dan lijkt het mij geen goed advies, ik zou liever het advies van kvv met pro biotica meegeven.

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Esther1963 schreef:Het is allemaal leuk en aardig dat jullie het zolang buiten de koelkast hebben, maar hier gaat het over een hondje die al dunne ontlasting heeft en dan lijkt het mij geen goed advies, ik zou liever het advies van kvv met pro biotica meegeven.
Want?? ik denk dat het vele malen beter is dan het uit de koelkast te geven, ook voor een hond met dunne ontlasting... juist voor een hond met dunnen ontlasting.
desnoods een oude bruine boterham erbij.
Afbeelding
Esther1963
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Esther1963 schreef:Het is allemaal leuk en aardig dat jullie het zolang buiten de koelkast hebben, maar hier gaat het over een hondje die al dunne ontlasting heeft en dan lijkt het mij geen goed advies, ik zou liever het advies van kvv met pro biotica meegeven.
Want?? ik denk dat het vele malen beter is dan het uit de koelkast te geven, ook voor een hond met dunne ontlasting... juist voor een hond met dunnen ontlasting.
Ik schreef eerder dat het wel uit de koeling kan komen maar dat ik het au bain marie op kamertemperatuur maak, niet om het zomaar uit de koelkast te geven. Ik ben ook geen voorstander van brood geven, hetzelfde hondje kan ook allergisch zijn voor granen en voor de granen in brokken (hij krijgt 's avonds een handje Cavom las ik). Als mijn pup zou zijn die aan de dunne is dan geef ik hem darmclear van groene os en okugest van vsm, zeker nu het duidelijk is dat desbetreffende pup geen giardia heeft.

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Esther1963 schreef:
malinois schreef:
Ik schreef eerder dat het wel uit de koeling kan komen maar dat ik het au bain marie op kamertemperatuur maak, niet om het zomaar uit de koelkast te geven. Ik ben ook geen voorstander van brood geven, hetzelfde hondje kan ook allergisch zijn voor granen en voor de granen in brokken (hij krijgt 's avonds een handje Cavom las ik). Als mijn pup zou zijn die aan de dunne is dan geef ik hem darmclear van groene os en okugest van vsm, zeker nu het duidelijk is dat desbetreffende pup geen giardia heeft.
ja alles kan.. maar wie zegt dat? Ik ga maar niet zo uit van een allergie hoor, zeker niet bij een kruising mechelaar (ik vind al die allergieën ineens bij honden sowieso een heel raar fenomeen maar da's wat anders...).. dus hier gewoon altijd een bruine boterham bij wat dunnere ontlasting, echt spuitpoep is hier alleen maar bruin brood zonder iets anders erbij en dat werkt uitstekend.
Tja ik vind persoonlijk dat vlees op een normale manier warm moet worden en niet snel zoals jij doet. Ik doe het ook weleens sporadisch hoor als ik het vergeten ben uit te leggen, maar dan gooi ik een pak smuldier in een emmer heet water en is het ook snel dooi, maar dat is omdat het dan moet. Niet iets voor elke dag, puur gevoelsmatig. Pens is goed voor de darmflora dus ik zou een kvv met pens geven.
Afbeelding
jessica74
Zeer actief
berner senner

ik zet het 2 uur ofzo voor ze het krijgen uit de koelkast anders vind ik het telang duren.
het zou dan nu al beter moeten gaan als je het al een paar keer niet koud geeft.
het kan ook nog een chronische darmontsteking zijn.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jessica74 schreef:ik zet het 2 uur ofzo voor ze het krijgen uit de koelkast anders vind ik het telang duren.
het zou dan nu al beter moeten gaan als je het al een paar keer niet koud geeft.
het kan ook nog een chronische darmontsteking zijn.
2 uur is nog veel te koud, zeker in het midden.. het moet er echt veel langer uitstaan imo....
Wat is er mis met 24 uur als ik vragen mag?
Ik haal het dus rechtstreeks uit de vriezer, en dan in een gesloten curverbox laten ontdooien. Gewoon in de kamer....
Pensen zelfs wat langer, die heb ik vanochtend gegeven en al ruim anderhalve dag eruit hebben staan, anders zijn die nog van binnen bevroren na 24 uur....
Afbeelding
Esther1963
Zeer actief
Contacteer:

Tja een ieder doet het op zijn eigen manier. Ik mag wel zeggen dat mijn honden al flink wat jaren geen diarree meer hebben gehad, zeker niet nu ze al 6½ jaar op de Carnibest zitten.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”