Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nelson en zijn slechte eten/nieren zijn goed!
Moderator: moderatorteam
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nelson en zijn slechte eten/nieren zijn goed!
Zucht, toch nog maar eens een berichtje hier. Nelson is inmiddels alweer ruim 12 en heeft onlangs problemen gehad met zijn prostaat, die het formaat had van een ruime tennisbal. Echo gemaakt, medicijnen gehad, controle-echo gemaakt en alles oogt weer netjes voor een ouwe kerel.
Hij is verder ook helemaal nagekeken en alles is ip goed. Hij is ook levendig, holt elke dag nog fijn 2 keer mee het bos door en hij is vrolijk.
Het enige probleem wat rest is zijn eetgedrag. Hij eet matig/slecht.
Dierenarts houdt het op maagproblemen/te veel maagzuur.
Hij adviseerde in eerste instantie om het te proberen met brood/koekjes om zo de maagzuurproduktie wat te remmen. Hij braakt niet, at bij de dierenarts rap de koekjes op dus medicatie wilde hij nog mee wachten.
Ondertussen eet hij best wat koekjes, soms wat eigen eten en verder lekkers, maar het blijft emmeren. Ik heb maagcomposium voor hem wat ik dus ook nauwelijks naar binnen krijg. Hij is nog wel netjes op gewicht, maar ik word er niet helemaal blij van.
Vaak moet ik de eerste hapjes in zijn bek proppen waarna hij wel soms verder eet. Het blijft alleen allemaal wat onder de maat.
Is er iemand die dit herkent of nog tips heeft voor me? Ik raak al met al wat gefrustreerd als ik zelfs moet smeken of ie een biefstukje of kip wil opeten...
Hij is verder ook helemaal nagekeken en alles is ip goed. Hij is ook levendig, holt elke dag nog fijn 2 keer mee het bos door en hij is vrolijk.
Het enige probleem wat rest is zijn eetgedrag. Hij eet matig/slecht.
Dierenarts houdt het op maagproblemen/te veel maagzuur.
Hij adviseerde in eerste instantie om het te proberen met brood/koekjes om zo de maagzuurproduktie wat te remmen. Hij braakt niet, at bij de dierenarts rap de koekjes op dus medicatie wilde hij nog mee wachten.
Ondertussen eet hij best wat koekjes, soms wat eigen eten en verder lekkers, maar het blijft emmeren. Ik heb maagcomposium voor hem wat ik dus ook nauwelijks naar binnen krijg. Hij is nog wel netjes op gewicht, maar ik word er niet helemaal blij van.
Vaak moet ik de eerste hapjes in zijn bek proppen waarna hij wel soms verder eet. Het blijft alleen allemaal wat onder de maat.
Is er iemand die dit herkent of nog tips heeft voor me? Ik raak al met al wat gefrustreerd als ik zelfs moet smeken of ie een biefstukje of kip wil opeten...
Laatst gewijzigd door Eline* op 26 mar 2012 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Re: Nelson en zijn slechte eten
als ie goed op gewicht is/blijft en hij is verder tierig, zou ik me niet al te veel zorgen om hem maken denk ik.. Zijn gebit is in orde, neem ik aan?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ben je zelf niet een beetje veel nadruk gaan leggen op dat eten?
wat gebeurt er als ie eens een paar dagen niet eet?
wat gebeurt er als ie eens een paar dagen niet eet?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Hier hetzelfde met mijn bijna 12 jarige Dixie. Ze gaat steeds slechter eten. Wel is ze nog superaktief.
Ik vind haar aan de magere kant dus ik wil graag dat ze iets meer binnen krijgt.
Ze is het meest dol op het voer wat ik het minst graag geeft op dit moment. Rodi, Duck, brokken en blik
Voor vlees en de beter merken kvv trekt ze haar neus op.
Ik vind haar aan de magere kant dus ik wil graag dat ze iets meer binnen krijgt.
Ze is het meest dol op het voer wat ik het minst graag geeft op dit moment. Rodi, Duck, brokken en blik
Voor vlees en de beter merken kvv trekt ze haar neus op.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
maupie werd ook wat magerder toen ze ouder werd. Ze at nog wel goed, maar er kwam niets meer bij. Teveel eten kwam er weer uit in de vorm van grotere drollen. Hoort ook een beetje bij het ouder worden, minder spieren enzo..
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
tja, hij is niet te mager, hij is nog fit, voorzover zijn leeftijd dat toelaat dan, hij is vrolijk ik zou me er niet zo druk om maken eigenlijk..
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Zijn zijn nieren al getest? Nanni begon namelijk met slecht eten, werd kieskeurig. Ooit zei Inge O dat het nierproblemen kunnen zijn, alleen was ik bang voor de uitslag dus nooit getest. Tot ze 's nachts kwijl begon te spugen, bleken haar nieren niet goed te zijn
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Gebit is goed en de dierenarts heeft hem uitgebreid bekeken bij de echo en gezien het beeld zag hij geen verdenking mbt nierproblemen dus daar ga ik maar even vanuit.
Reden dat ik me zorgen maak is omdat hij nu al weer een week of 2 echt zeer matig tot slecht eet. Een dagje slecht eten valt me bij hem niet eens op, maar dag na dag na dag maakt wel dat ik me zorgen ga maken.
Ik heb besloten dat als het weekend zo doormoddert ik toch maar vraag om maagzuurremmers om dit te doorbreken..
Reden dat ik me zorgen maak is omdat hij nu al weer een week of 2 echt zeer matig tot slecht eet. Een dagje slecht eten valt me bij hem niet eens op, maar dag na dag na dag maakt wel dat ik me zorgen ga maken.
Ik heb besloten dat als het weekend zo doormoddert ik toch maar vraag om maagzuurremmers om dit te doorbreken..
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Heb je al Recovery van Royal Canin geprobeerd, Eline?
Veel honden en katten zijn daar gek op en er zit heel veel in.
Knuffel voor de oude man!
Veel honden en katten zijn daar gek op en er zit heel veel in.
Knuffel voor de oude man!
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Wat kreeg hij normaal te eten?
Mijn Beetle at altijd prima, maar nooit overdreven veel. Toen ze ouder werd >13 had ze af en toe ook dat ze een bepaald merk voer niet meer wilde eten. Sommige andere merken at ze wel.
Zelf zou ik verschillende merken kvv proberen, misschien dat daar iets tussen zit wat hem aanstaat?
Mijn Beetle at altijd prima, maar nooit overdreven veel. Toen ze ouder werd >13 had ze af en toe ook dat ze een bepaald merk voer niet meer wilde eten. Sommige andere merken at ze wel.
Zelf zou ik verschillende merken kvv proberen, misschien dat daar iets tussen zit wat hem aanstaat?
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Inge, dat was mijn idee ook. De dierenarts gaf echter aan dat nierproblemen eigenlijk altijd gepaard gaan met meer drinken ( niet aan de orde ) en omdat hij verder eigenlijk alleen maar is opgeknapt na die kuur voor zijn prostaat ( aktiever en drukker) achtte hij het niet waarschijnlijk dat daardoor zijn eten een probleem is. Hij gaf aan dat gezien zijn leeftijd enige achteruitgang van zijn organen natuurijk mogelijk is, maar dat hij het niet waarschijnlijk vindt dat het feit dat hij slecht eet daarmee samenhangt.
Renske, hij kreeg altijd kvv en dat krijgt hij nog, gemengd met zo ongeveer van alles. Hij kan het vandaag eten en morgen laten staan.
Ik heb hem net een bak gegeven met gekookte kip, knakworstjes, rodiworst en wat rijst, waarbij hij de rodiworst er tussenuit heeft gegeten en vervolgens de rest laat staan en aan een penskluifje begint te eten binnen. Hij heeft dus een paar happen op en een handje brokjes en een kluifje vandaag. En 2 uur door het bos gehold...die eikel zou toch trek moeten hebben..
Ik merk wel dat hij echt aversie heeft van bepaalde dingen en hij bv koekjes, die hij normaal gesproken niet graag eet, nu wel graag eet. Liever een koekje dan een beetje blikvoer.
Kortom, ik ben de weg wat kwijt!
Ariane, ik heb van alles geprobeerd, maar volgens mij zit het hem niet zo zeer in wat ik geef alswel op welk moment en of ik hem aan het eten krijg. Als hij eenmaal een paar happen op heeft wel hij nog wel eens wat dooreten. Maar goed, we hebben het over portie's die kiki eet..ik denk dat hij nu zo rond de 200 gram eten per dag wegwerkt en dat is wat weinig voor een lummel van 30 kilo.
Renske, hij kreeg altijd kvv en dat krijgt hij nog, gemengd met zo ongeveer van alles. Hij kan het vandaag eten en morgen laten staan.
Ik heb hem net een bak gegeven met gekookte kip, knakworstjes, rodiworst en wat rijst, waarbij hij de rodiworst er tussenuit heeft gegeten en vervolgens de rest laat staan en aan een penskluifje begint te eten binnen. Hij heeft dus een paar happen op en een handje brokjes en een kluifje vandaag. En 2 uur door het bos gehold...die eikel zou toch trek moeten hebben..
Ik merk wel dat hij echt aversie heeft van bepaalde dingen en hij bv koekjes, die hij normaal gesproken niet graag eet, nu wel graag eet. Liever een koekje dan een beetje blikvoer.
Kortom, ik ben de weg wat kwijt!
Ariane, ik heb van alles geprobeerd, maar volgens mij zit het hem niet zo zeer in wat ik geef alswel op welk moment en of ik hem aan het eten krijg. Als hij eenmaal een paar happen op heeft wel hij nog wel eens wat dooreten. Maar goed, we hebben het over portie's die kiki eet..ik denk dat hij nu zo rond de 200 gram eten per dag wegwerkt en dat is wat weinig voor een lummel van 30 kilo.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Niet om je bang te maken, maar Nanni dronk niet meer of iets. Enige was dat ze slechter at, wat je zegt, ene dag at ze alles op, dag erna niet. Ze werd ook magerder, maar dat is natuurlijk niet raar als je minder eet. Haar klachten kwamen toen ze 's nachts kwijl begon te spugen en zodoende die test.Eline* schreef:Inge, dat was mijn idee ook. De dierenarts gaf echter aan dat nierproblemen eigenlijk altijd gepaard gaan met meer drinken ( niet aan de orde )
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Chira dronk niet meer, werd ook niet magerder en was actief, ze viel ineens om, nierfalen en een slecht hart..en dat kwam als donderslag bij heldere hemel, ik zou echt een goede check laten uitvoeren hoor als je er niet gerust op bent!

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Als hij gekookte kip en knakworst al niet wil eten, dan klinkt het wel alsof er iets goed mis kan zijn. Bij twijfel zou ik inderdaad een uitgebreide check laten doen.Eline* schreef: Ik heb hem net een bak gegeven met gekookte kip, knakworstjes, rodiworst en wat rijst, waarbij hij de rodiworst er tussenuit heeft gegeten en vervolgens de rest laat staan en aan een penskluifje begint te eten binnen.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Balen. Ik weet wel dat mijn katten hoe ouder ze worden, steeds meer lekkerbekken worden. Misschien omdat hun smaakpapillen wat versleten zijn, heb ik wel eens gedacht. Als ik nu bijvoorbeeld patat met mayonaise zit te eten, komt mijn 16 jarige kat bedelen, deed ze vroeger nooit. Toen ze jonger waren, aten ze echt alleen blikvoer en brokjes, ook als ik ze een stukje kaas aanbood, wilde ze het niet. Nu wel, vooral oma vindt alles lekker. De kvv van de hondjes eet ze ook graag. En mijn jonge katertje van bijna twee, als je die een stukje ham geeft, gaat hij ermee spelen en eet het niet op.
Maar ja, dat zijn katten. Ik heb wel laatst in een webwinkel een pot gemalen penspoeder gezien, dat kun je door het voer mengen. Als ie pensbotjes lekker vindt, misschien dat het eten dan wat aantrekkelijker wordt? Je kunt natuurlijk ook zelf een paar pensstaafjes in de keukenmachine gooien en zo verkruimelen.
Maar ja, dat zijn katten. Ik heb wel laatst in een webwinkel een pot gemalen penspoeder gezien, dat kun je door het voer mengen. Als ie pensbotjes lekker vindt, misschien dat het eten dan wat aantrekkelijker wordt? Je kunt natuurlijk ook zelf een paar pensstaafjes in de keukenmachine gooien en zo verkruimelen.
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Lila haar nieren zagen er op de echo goed uit totdat het bloed terug kwam. Ze had nierfalen. Het eerste wat opviel was slecht eten.
Ik zou dus toch zijn bloed na laten kijken voor de zekerheid
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Oké, helder! Ik bel maandag wederom met de dierenarts!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
tineke
Sterkte met de oude man Eline ,hopelijk kan de da iets vinden wat ook nogeens simpel te behandelen is 
- Ariane
- Erelid
Dat is inderdaad weinigEline* schreef: Ariane, ik heb van alles geprobeerd, maar volgens mij zit het hem niet zo zeer in wat ik geef alswel op welk moment en of ik hem aan het eten krijg. Als hij eenmaal een paar happen op heeft wel hij nog wel eens wat dooreten. Maar goed, we hebben het over portie's die kiki eet..ik denk dat hij nu zo rond de 200 gram eten per dag wegwerkt en dat is wat weinig voor een lummel van 30 kilo.
- Ariane
- Erelid
Maar Eline zegt dat Nelson niet meer drinkt dan anders en dat is toch altijd het geval bij nierfalen dacht ik?Demi schreef:Lila haar nieren zagen er op de echo goed uit totdat het bloed terug kwam. Ze had nierfalen. Het eerste wat opviel was slecht eten.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hoeft niet kan wel, Dusty had dat pas op het allerlaatste moment toen het echt te laat was...Ariane schreef:Maar Eline zegt dat Nelson niet meer drinkt dan anders en dat is toch altijd het geval bij nierfalen dacht ik?Demi schreef:Lila haar nieren zagen er op de echo goed uit totdat het bloed terug kwam. Ze had nierfalen. Het eerste wat opviel was slecht eten.
viewtopic.php?f=16&t=114350&hilit=dusty
Ik zou wel even naar de DA gaan Eline...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Lila dronk in het begin van haar nierfalen amper wat. Dat vele drinken kwam pas later. Later was ook op de echo te zien dat haar nieren niet meer glad waren, maar toen was ze zeker 2,5 maand verdermalinois schreef:hoeft niet kan wel, Dusty had dat pas op het allerlaatste moment toen het echt te laat was...Ariane schreef:Maar Eline zegt dat Nelson niet meer drinkt dan anders en dat is toch altijd het geval bij nierfalen dacht ik?Demi schreef:Lila haar nieren zagen er op de echo goed uit totdat het bloed terug kwam. Ze had nierfalen. Het eerste wat opviel was slecht eten.
viewtopic.php?f=16&t=114350&hilit=dusty
Ik zou wel even naar de DA gaan Eline...
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Als ik google op dorstprikkel hond, krijg ik alleen maar teksten over katten die zo'n slechte dorstprikkel hebben. En dit vond ik nog:
http://www.royalcanin.nl/ioh/voedingb2.php?s=Natrium
Weet iemand of dat klopt, dat een hond geen natrium verliest?
http://www.royalcanin.nl/ioh/voedingb2.php?s=Natrium
Weet iemand of dat klopt, dat een hond geen natrium verliest?
-
Melanie 74
Even een bloedonderzoek en je hebt meer duidelijkheid Elina. Sterkte het is niet leuk als het zo duidelijk wordt dat je hond oud wordt.
-
linda met 4
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): rasloos en markiesjes
ik dacht ook gelijk aan nierfalen. Ik heb een opvanghondje gehad die ook zo slecht had, hij dronk niet veel, maar zijn nieren waren helemaal op.
Wat zou het leven zijn zonder honden?- Roelfien
- Zeer actief
Inderdaad even bloed laten testen op nierwaarden. Als nieren slecht functioneren krijgen ze soms ook ontstekingen in de keel en in de bek en dat eet dan ook niet fijn. Mijn katten hadden dat. Bloedtestje weet het binnen 15 minuten. Succes, hopelijk is hij gewoon een kieskeurig kereltje. 
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik probeer voor morgen een afspraak te maken. Ik ben er naar en verdrietig van. Ik hoop van harte dat het meevalt. Hij is weliswaar een oudje, maar er zit nog zoveel levenslust in dat ik het hem echt zou gunnen gewoon nog een jaar of wat mee te gaan.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
-
linda met 4
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): rasloos en markiesjes
ja, het is ook verdrietig. Oude hondjes zijn ook zo leuk en je hebt zoveel samen beleefd. Ik kan er ook niet goed tegen hoor. Hopelijk valt het allemaal mee. En met een nierdieet, kan je misschien weer even vooruit als het aan de nieren ligt.
Wat zou het leven zijn zonder honden?- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Nelson en zijn slechte eten/nieren zijn goed!
Nou, we zijn weer thuis; er is uitgebreid bloedonderzoek gedaan en daar krijg ik woensdag de uitslag van. Wel heeft ze even nu de nierfunktie's bekeken en die uitslagen waren goddank keurig netjes! Ik ben daar dus ieder geval enorm opgelucht over.
Ik heb maagzuurremmers meegekregen en woensdag hoor ik dus verder of er nog dingen zijn. Voor nu ieder geval even blij!
Ik heb maagzuurremmers meegekregen en woensdag hoor ik dus verder of er nog dingen zijn. Voor nu ieder geval even blij!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki