Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoeveel, hoevaak, hoe duur
Moderator: moderatorteam
- Dona85
- Actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker spaniel
- Aantal honden: 1
Re: Hoeveel, hoevaak, hoe duur
Stomme vraag misschien, maar de smuldier compleet is er in 2 varianten zie ik in een linkje hier staan.
De overige staat 'bijvoeding' bij is die dan bijvoorbeeld te combineren met brok?
(dus dat je de bijvoeding smorgens geeft in comb. met brok)
of gewoon de compleet en dan 's avonds nog brok?
De overige staat 'bijvoeding' bij is die dan bijvoorbeeld te combineren met brok?

-
Canidae
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
de niet complete versies kun je gewoon een paar keer per week geven maar niet elke dag. Zie het als een frietje voor ons, wij kunnen ook rustig een paar keer een frietje eten....Dona85 schreef:Stomme vraag misschien, maar de smuldier compleet is er in 2 varianten zie ik in een linkje hier staan.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Dona85
- Actief
Oke duidelijk!
Toen Boyke nog wat jonger was had hij veel last van 'vreemd voer'
iets wat hij op straat vond, of per ongeluk de kattenbrokjes opeten en hij was al aan de dunne...
Kan ik dan wel gewoon ineens smuldier ofzo geven? Of klein beetje bij beetje omschakelen?
iets wat hij op straat vond, of per ongeluk de kattenbrokjes opeten en hij was al aan de dunne...
Kan ik dan wel gewoon ineens smuldier ofzo geven? Of klein beetje bij beetje omschakelen?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik zou hem direct overzetten... en dan heeft ie een dagje wat dunner, dat hebben wij toch ook weleens, dan weet je waar het door komt...Dona85 schreef:Oke duidelijk!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Canidae
- Zeer actief
Brok nooit samen met kvv geven ! Dit is zeer slecht voor de hond. Vlees is snel verterend en brokken zijn langzaam verterend.Nanna schreef:............Ik denk dat als je 's morgens brok met vlees, hart of kip geeft..........
- Dona85
- Actief
maar je kan toch wel smorgens bijv. kvv en 'savonds brok geven?Canidae
Nanna schreef:
............Ik denk dat als je 's morgens brok met vlees, hart of kip geeft..........
Brok nooit samen met kvv geven ! Dit is zeer slecht voor de hond. Vlees is snel verterend en brokken zijn langzaam verterend.
ik vraag dit omdat we vaak een weekenje weg zijn met de boot ofzo en ik dan liever brokken voer en dan de andere dagen kvv?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is al lang achterhaald. Je mag het gewoon samen gevenCanidae schreef:Brok nooit samen met kvv geven ! Dit is zeer slecht voor de hond. Vlees is snel verterend en brokken zijn langzaam verterend.Nanna schreef:............Ik denk dat als je 's morgens brok met vlees, hart of kip geeft..........

-
Canidae
- Zeer actief
Oh...als je een link hebt, graag.malinois schreef:...........Dat is al lang achterhaald. Je mag het gewoon samen geven
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
gewoon even de zoekfunctie gebruiken hier op het forum.Canidae schreef:Oh...als je een link hebt, graag.malinois schreef:...........Dat is al lang achterhaald. Je mag het gewoon samen geven
Overigens heb ik het al die jaren al gedaan, ook al toen het zo 'enorm gevaarlijk' zou zijn, al mijn honden zijn oud geworden

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
en gene bloed geven, want dan worden ze agressiefCanidae schreef:Brok nooit samen met kvv geven ! Dit is zeer slecht voor de hond. Vlees is snel verterend en brokken zijn langzaam verterend.Nanna schreef:............Ik denk dat als je 's morgens brok met vlees, hart of kip geeft..........
en als ze plassen in huis, ff met de neus erdoor. Zijn ze zó zindelijk
-
Canidae
- Zeer actief
Hier lees ik :
Allereerst verteren brokken en vers allebei anders. Brokken bijvoorbeeld bevatten erg veel koolhydraten. Veel koolhyraten zorgen voor een geringe afscheiding van maagsappen en dit maagsap is dan ook minder zuur (pH waarde van rond de 5) terwijl rauw/vers vlees voor een grotere afscheiding van maagsappen zorgt. En tevens is dit maagsap zuurder (pH waarde van 1). Wanneer je brokken geeft, is het maagzuur van de hond minder zuur en komt er dus minder maagsap vrij. En vers/rauw vlees heeft (om optimaal te kunnen verteren) een zuur maagzuur nodig.
Dus tja....lijkt mij plausibel.
Allereerst verteren brokken en vers allebei anders. Brokken bijvoorbeeld bevatten erg veel koolhydraten. Veel koolhyraten zorgen voor een geringe afscheiding van maagsappen en dit maagsap is dan ook minder zuur (pH waarde van rond de 5) terwijl rauw/vers vlees voor een grotere afscheiding van maagsappen zorgt. En tevens is dit maagsap zuurder (pH waarde van 1). Wanneer je brokken geeft, is het maagzuur van de hond minder zuur en komt er dus minder maagsap vrij. En vers/rauw vlees heeft (om optimaal te kunnen verteren) een zuur maagzuur nodig.
Dus tja....lijkt mij plausibel.