Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dilemma

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

safari

Dilemma

Ongelezen bericht door safari »

14 dagen geleden heeft onze 2e hond haar intrede gedaan en ik ben nu aan het uitkijken naar nummer drie. Heb het al "in de week gezet" bij mijn man. Die moet echt even wennen aan het idee en het is sowieso iets om even over na te denken. Je moet tenslotte niet over 1 nacht ijs gaan en je haalt wel iets levends in huis dat nog jaren bij je zal blijven.
Maar nu, ons 2e hondje komt uit de opvang in Belgie, we hebben het met haar getroffen en ze is ook nog eens van het ras waar ik alleen maar van kon dromen.
Twee vliegen in 1 klap dus. Ik ben de site van betreffende organisatie al een tijd aan het volgen en het verbaast me iedere keer weer dat er zo verschrikkelijk veel kleine rashondjes zitten. Dus ook regelmatig Mopsjes (die je in Nederland bijna niet tegenkomt in het asiel) en nog veel meer van een bepaald "merk".

Waar ik nu dus tegen aan loop is het volgende.
Alle hondjes (ongeveer 80% denk ik) daar zullen bijna zeker van zo'n puppyfabriek afkomstig zijn. Er kan mee gefokt zijn, een impuls aankoop geweest zijn of nestoverschot. Hoe dan ook ze zoeken een goed tehuis en dat wil ik best bieden. Maar hou ik zo niet het hele puppyfarm idee in stand. Een pup kopen in Belgie peinzen we niet eens over. Dat is zeker geen optie. We willen er echt 1 uit de opvang en ik heb nu helemaal de smaak te pakken wat Mopsen betreft.

Wat vinden jullie?
dagmar88
Zeer actief

Re: Dilemma

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Geef het eerst eens een paar maanden om te zien hoe het karakter van je tweede hondje zich gaat ontwikkelen.
Bij welk asiel komt ze vandaan?
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

sluit me aan bij Dagmar
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
safari

Ik ben niet van plan om er morgen al 1 te halen. Natuurlijk moeten er eerst weer een paar maanden overheen gaan, zeker niet eerder dan augustus. We zijn er al achter dat hondje nummer twee (7 jaar) een typische Mops is. Vrolijk, trouw en een tikkie eigenwijs. Ze kan het prima vinden met onze eerste hond, ze liggen samen in de mand, poetsen elkaar en spelen steeds vaker. Ook vreemde honden, klein of groot vind ze prima dus met dat karakter zit het wel goed.
Het neemt niet weg dat ik me dus blijf afvragen hou ik zo de puppyindustrie niet gaande door ook zo'n afdankertje uit de opvang te halen.
safari

Het gaat om Dieren zonder dak in Lommel
dagmar88
Zeer actief

Dat dacht ik al ja, unco jerry.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

inderdaad veel rashondjes! wel leuk eens iets anders te zien dan jack husseltjes en herders!
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

safari schreef:Het gaat om Dieren zonder dak in Lommel
Dat is toch wat voorheen "Unco Jerry" was?

Mag ik dan aanraden voorzichtigheid te betrachten???
Dit asiel koopt / handelt voor zover ik weet bewust in broodfokpups; koopt die op om door te verkopen.
Er zijn ook incidentjes met "zwanger verkochte teefjes" waarvan ze de pups terug wilden om te verkopen (!!).

Meer details geef ik graag in pb.

Suzanne
safari

Ik heb nog nooit gehoord van "unco Jerry", wij waren een maand of drie zoekende voor we onze tweede hond vonden (en toen kwamen we eigenlijk voor een andere maar ze stal ons hart). Ik ken ze alleen als "dieren zonder dak" en suzanne123 je mag altijd een PB sturen.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

is mischien een ander gewoon asiel niets ?

daar zitten ook leuke hondjes.

ik weet er verder niets van af hoor.

Ik zou zeggen doe wat je hart je in geeft.

wel leuk dat je herplaatsers een kans wil geven.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Suzanne123 schreef:

Dit asiel koopt / handelt voor zover ik weet bewust in broodfokpups; koopt die op om door te verkopen.
Er zijn ook incidentjes met "zwanger verkochte teefjes" waarvan ze de pups terug wilden om te verkopen (!!).

Suzanne
Juist. Er zijn een aantal Belgische asiels die dit doen en daar moet je nooit een dier vandaan halen. Je denkt goed te doen, maar je houdt eigenlijk de broodfok in stand. Je zou ook, mocht je een bepaald ras als herplaatser willen, een herplaatser via de rasvereniging kunnen halen.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Muk schreef:
Suzanne123 schreef:

Suzanne
Juist. Er zijn een aantal Belgische asiels die dit doen en daar moet je nooit een dier vandaan halen. Je denkt goed te doen, maar je houdt eigenlijk de broodfok in stand. Je zou ook, mocht je een bepaald ras als herplaatser willen, een herplaatser via de rasvereniging kunnen halen.
deze info zou ik zeker serieus nemen... en dus elders kijken voor een leuke herplaatser.
Afbeelding
safari

Boodschap begrepen. Thanks :J:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Als je echt een leuk herplaatshondje uit Belgie wilt.
Kijk dan eens bij Dierenasiel Canina , die zit in Essen net over de grens bij Roosendaal.

3 van mijn katten komen daar vandaan.

Super mensen daar, het is er ook brandschoon.
In de meeste asiels ruik je echt een pislucht, daar rook ik alleen maar schoonmaakmiddel.

( en dat is niet omdat ik een afspraak had, want ik ben toen op de bonnefooi daarheen gereden )

Honden worden er 3x per dag uitgelaten, gaan voor zover het kan allemaal in een grote groep los mee , ruime verblijven voor zowel de honden als katten

De periode van gedumpte honden en katten komt er weer aan, en ze zullen al snel weer bomvol zitten.
Er zal daar vast wel een leuk hondje voor je tussen zitten, en dan weet je ook zeker dat het goed zit
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

** Angela ** schreef:Als je echt een leuk herplaatshondje uit Belgie wilt.
Kijk dan eens bij Dierenasiel Canina , die zit in Essen net over de grens bij Roosendaal.

3 van mijn katten komen daar vandaan.

Super mensen daar, het is er ook brandschoon.
In de meeste asiels ruik je echt een pislucht, daar rook ik alleen maar schoonmaakmiddel.

( en dat is niet omdat ik een afspraak had, want ik ben toen op de bonnefooi daarheen gereden )

Honden worden er 3x per dag uitgelaten, gaan voor zover het kan allemaal in een grote groep los mee , ruime verblijven voor zowel de honden als katten

De periode van gedumpte honden en katten komt er weer aan, en ze zullen al snel weer bomvol zitten.
Er zal daar vast wel een leuk hondje voor je tussen zitten, en dan weet je ook zeker dat het goed zit
Canina, is ( nu ) een zeer goede asiel : de 2 Lhasa's ( 2 stb hondjes ) van een vriendin komen er van . Wij zijn er ook gewoon even langs gegaan, en idd : het rook er lekker fris, en toen wij er waren, gingen net een paar honden met vrijwilligers wandelen . 2 labradors van vrienden, komen er trouwens ook van .
Binnenkort, is er weer de sponsorwandeling van het asiel .
snuffel11
Zeer actief

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Deze opvang krijg afgedankte teefjes die anders de kop in gedrukt worden..ze proberen ook zeer schrijnende gevalletjes mee tekrijgen bij die fukkers vandaan..dus hoe je erbij komt dat ze de broodfok in stand houden is mij een raadsel. Ze kopen ook geen broodfokpups op. Suzanne123, als je laster wilt verspreiden over deze opvang ga eerst je huiswerk goed doen dan ip roepen dat ze broodfokpups opkopen! Ze krijgen afgedankte broodfokteefjes die hun 'werk' niet meer kunnen uitvoeren en die anders afgemaakt worden. Dieren zonder dak gunnen deze hondje een toch nog mooi leventje na jaar in en jaar uit pups te hebben moeten werpen in het donker en de viezigheid!
~Suzanne~
Zeer actief

Snuffel, even rustig doen.

Het is geen laster, het is de waarheid zoals ik die ken en ik ga niet openbaar zetten waar ik aan mijn info kom.

Als je bewust broodfokteefjes opkoopt ben je bezig om het in stand te houden zoals je dat ook doet als je er pups koopt. Die broodfucker lacht zich een ongeluk dat iemand nog geld geeft voor zijn afdankertje en er liggen zo 3 nieuwe teven te werpen.

Als je als asiel een teefje meegeeft wat zwanger blijkt te zijn en je eist de pups terug om die te kunnen verkopen en je wilt NUL bijdragen in de kosten... mag jij 3 x raden wat ik daarvan vind.

Zo zijn er veel meer voorbeelden, dus, wie moet er nu zijn huiswerk maken??

Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 30 mar 2012 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
snuffel11
Zeer actief

Suzanne123 schreef:Snuffel, even rustig doen.

Het is geen laster en ik ga niet openbaar zetten waar ik aan mijn info kom.

Suzanne
Snuffel is rustig :19:

Snuffel snapt alleen niet waarom je iedere keer hun zwart maakt met dingen die niet waar zijn, deed je toen ook al toen ik mn hondje er vandaan wilde halen.... Als je niet weet wat ze doen en hoe ze het doen moet je je goed laten informeren en of langs gaan ip dingen te zeggen wat gewoon NIET waar is!
~Suzanne~
Zeer actief

snuffel11 schreef:

Het is geen laster en ik ga niet openbaar zetten waar ik aan mijn info kom.

Suzanne
Snuffel is rustig :19:

Snuffel snapt alleen niet waarom je iedere keer hun zwart maakt met dingen die niet waar zijn, deed je toen ook al toen ik mn hondje er vandaan wilde halen.... Als je niet weet wat ze doen en hoe ze het doen moet je je goed laten informeren en of langs gaan ip dingen te zeggen wat gewoon NIET waar is!
Ik heb mijn post hierboven aangepast.

Een groot deel van mijn info heb ik uit de eerste hand en daarmee heb ik over dit onderwerp genoeg gezegd.

Dat je me niet gelooft vind ik jammer, heel jammer.

Suzanne
safari

Snuffel11, wij hebben dus zo'n afgedankt teefje en we zijn er erg blij mee. Ik weet dat alle hondjes die daar vandaan komen gesteriliseerd of gecastreerd worden. Het ging mij alleen om het grotere geheel toen ik met dit topic begon. Pups afnemen van een farm lijkt mij sowieso niet oke, maar als er een soort van doorschuif systeem van de moeders komt (waar ik nu wel lol van heb hoor) vroeg ik mij dus af of ik het op die manier ook niet in stand hou?
anne_lies
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie, Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door anne_lies »

safari schreef:Snuffel11, wij hebben dus zo'n afgedankt teefje en we zijn er erg blij mee. Ik weet dat alle hondjes die daar vandaan komen gesteriliseerd of gecastreerd worden. Het ging mij alleen om het grotere geheel toen ik met dit topic begon. Pups afnemen van een farm lijkt mij sowieso niet oke, maar als er een soort van doorschuif systeem van de moeders komt (waar ik nu wel lol van heb hoor) vroeg ik mij dus af of ik het op die manier ook niet in stand hou?

Ik vind zelf van niet. De mensen die de pupjes kopen op zo'n farm houden de boel in stand. Zou er helemaal niemand die pupjes kopen hoeft er ook geen moeder hond of nest over schot in het asiel te belanden. En is er geen asiel die het opvangt komen ze er wel op een minder leuke manier af.
Voor op gesteld dat het om een gewoon asiel gaat en geen handlanger van zo'n puppyfarm.
Afbeelding
snuffel11
Zeer actief

Het is geen laster, het is de waarheid zoals ik die ken en ik ga niet openbaar zetten waar ik aan mijn info kom.

Als je bewust broodfokteefjes opkoopt ben je bezig om het in stand te houden zoals je dat ook doet als je er pups koopt. Die broodfucker lacht zich een ongeluk dat iemand nog geld geeft voor zijn afdankertje en er liggen zo 3 nieuwe teven te werpen.

Als je als asiel een teefje meegeeft wat zwanger blijkt te zijn en je eist de pups terug om die te kunnen verkopen en je wilt NUL bijdragen in de kosten... mag jij 3 x raden wat ik daarvan vind.

Zo zijn er veel meer voorbeelden, dus, wie moet er nu zijn huiswerk maken??

Suzanne
Waarom ik je niet geloof? Ik heb zelf met mn eigen ogen daar gezien hie het werkt en wat ze doen!

Ze kopen geen teefjes op...ze krijgen ze mee.... Laat staan die zwanger zijn, als of zo,n fukker zn geld gaat mis lopen door een drachtige teef weg te doen, yeah right!

Ik hoef mn huiswerk niet te maken, ik ben er zelf geweest medere keren en ik ben lid van een andere stichting die zeer goed in contact staat met hen en samen werkt en weet precies hoe het reilt en zeilt daar....

Je probeerde toen mij ook al te overtuigen van deze laster praatjes maar je kreeg geen vat op me en werderom nou weer niet. Omdat ji toen een slechte ervaring had met een hond of was het de viezigheid waar je over viel, ben het ff kwijt en geen zin om terug te zoeken is ineens deze stichting fout!

en jij hebt/had het toen over die uncle jerry of wat dan ook...dit is dieren zonder dak die je zwart maakt! En dat vind ik zeer spijtig daar ik vind en vele andere met mij dat zij zeer goed werk verrichten en er geen cent aan verdienen!

Hun gunnen die afgedankte teefjes een nieuw leven en die fukker lacht niet want het scheelt hem die beesten te doden en op te ruimen. Geen cent verdienen ze aan deze stichting.

Maar goed, ik lul tegen de muur want je hebt je eigen idee ervan en probeerd nou iedereen ervan te overtuigen dat het een foute stichting is...wat jij wilt...ik weet beter en gelukkig vele met mij, alleen nogmaals niet zo netjes om dingen te roepen die gewoon weg niet waar zijn, niet over DZD over uncle jerry heb ik geen mening want die kan ik niet....

Ik laat het maar weer hier bij.....
snuffel11
Zeer actief

safari schreef:Snuffel11, wij hebben dus zo'n afgedankt teefje en we zijn er erg blij mee. Ik weet dat alle hondjes die daar vandaan komen gesteriliseerd of gecastreerd worden. Het ging mij alleen om het grotere geheel toen ik met dit topic begon. Pups afnemen van een farm lijkt mij sowieso niet oke, maar als er een soort van doorschuif systeem van de moeders komt (waar ik nu wel lol van heb hoor) vroeg ik mij dus af of ik het op die manier ook niet in stand hou?
Weet ik, want ik herkende je teefje van de foto op de site ;-)

Nee, ik vind niet dat dit in stand houden is van. En waarom niet, gewoon weg dat anders deze teefjes het met de dood moeten bekopen als DZD ze niet opvangt en probeerd een gouden mand voor ze te vinden.

Als je een pup zou kopen van die fukkers dan wordt het een ander verhaal ;-)
BFA
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): alle rassen
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door BFA »

suzanne123, je hebt geen flauw idee waar je het over hebt en ik kan mij dan ook verschrikkelijk kwaad maken om dit soort stomme berichten.
Dieren zonder dak is een VZW waar menig mens een voorbeeld aan kan nemen.
Ook dieren die wij redden waar wij even geen plaats voor hebben gaan naar dieren zonder dak en wij werken al een behoorlijke tijd samen met deze VZW.
Ik mag toch wel zeggen dat wij meer op de hoogte zijn van de situatie bij deze VZW dan menig ander mens daar wij persoonlijk dagelijks contact hebben met deze mensen.
Honden die zij kopen uit de broodfok?...waar haal je in godsnaam deze informatie vandaan?
Eigenlijk zou ik niet eens de moeite moeten nemen om op deze waanzin te reageren maar ondanks dat ik niets met mensen heb zijn er toch nog wel een paar mensen die mij heel dierbaar zijn en de vrouw die deze VZW runt is er een van.....wie aan haar komt, die komt aan mij.
Afbeelding
No Animal should live in pain
dagmar88
Zeer actief

BFA schreef: Eigenlijk zou ik niet eens de moeite moeten nemen om op deze waanzin te reageren maar ondanks dat ik niets met mensen heb zijn er toch nog wel een paar mensen die mij heel dierbaar zijn en de vrouw die deze VZW runt is er een van.....
Sinds wanneer?
BFA
Vaste gebruiker
Contacteer:

sinds wanneer wat?
zij mij dierbaar is of dat ik niets met mensen heb?
mensen hebben mijn vertrouwen al jaren geleden beschaamd......
de vrouw is al minimaal 5 jaar een hartsvriendin van mij...
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

BFA schreef:sinds wanneer wat?
zij mij dierbaar is of dat ik niets met mensen heb?
mensen hebben mijn vertrouwen al jaren geleden beschaamd......
de vrouw is mij al minimaal 5 jaar een hartsvriendin van mij...
Sinds wanneer die dame daar de zaak runt. Jouw relatie tot diegene is voor mij niet interessant.
BFA
Vaste gebruiker
Contacteer:

die vrouw runt daar de zaak vanaf het begin....zij heeft de hele vzw opgericht
eind 2009 om exact te zijn...
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

BFA schreef:die vrouw runt daar de zaak vanaf het begin....zij heeft de hele vzw opgericht
:wink: Dan is zij dus ook verantwoordelijk voor het zwangere broodfok teefje dat vorig jaar deze tijd bij de koper drachtig bleek te zijn en waarvan de pups terug geëist werden?

Er zullen er vast wel meer zijn die dit forum niet vinden voor advies.
Langzamerhand begin ik trouwens te snappen waarom de mensen met een hond van daar hun bek dicht houden.
Helemaal met foto's van de omstandigheden.
Bizar.
BFA
Vaste gebruiker
Contacteer:

geloof me, mensen hebben veel te snel een oordeel klaar.
vaak zijn dit mensen die zelf geen vinger uitsteken maar wel een ander zwart proberen te maken.
ik heb diverse malen met haar in de stront gestaan om honden te redden en ik weet nog veel meer dingen die zij achter de schermen heeft gedaan....
een vrouw om respect voor te hebben....

en de drachtige teef....ach ja, blijkbaar weet iedereen zo goed hoe het verhaal in elkaar zit....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”