Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
brok en kvv combineren?
Moderator: moderatorteam
-
eenertjuh
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): langharige teckel
- Aantal honden: 1
brok en kvv combineren?
ik wil onze teckel graag kvv gaan geven gecombineert met brokken.
nu lees iknet op de site van lotgering dat dat slecht is omdat kvv snel verteert en brokken niet.
mijn rede om te combineren is dat hij dan brok blijft eten en dat dit makkelijk is als ik een keer geen kvv heb door omstandiheden of al hij ergens anders heen gaat en kvv eventueel niet mogenlijk is.
dus voor de uitzonderingen dat kvv even niet mogenlijk is.
is dit dus echt een bezwaar om te combineren?
en welk merk raden jullie aan?
wat vinden jullie van KIVO? (gewijzigd) want dat zit hier in de buurt.
groetjes
Renée
*edit* naam kvv veranderd van carnibest in KIVO
nu lees iknet op de site van lotgering dat dat slecht is omdat kvv snel verteert en brokken niet.
mijn rede om te combineren is dat hij dan brok blijft eten en dat dit makkelijk is als ik een keer geen kvv heb door omstandiheden of al hij ergens anders heen gaat en kvv eventueel niet mogenlijk is.
dus voor de uitzonderingen dat kvv even niet mogenlijk is.
is dit dus echt een bezwaar om te combineren?
en welk merk raden jullie aan?
wat vinden jullie van KIVO? (gewijzigd) want dat zit hier in de buurt.
groetjes
Renée
*edit* naam kvv veranderd van carnibest in KIVO
Laatst gewijzigd door eenertjuh op 06 mar 2012 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
Re: brok en kvv combineren?
Kijk hier eens:
http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken
Ik geef er bij één van de honden brokken bij en er zijn wel meer mensen die dat doen.
Maar het is niet nodig hoor; wanneer je normaal kvv geeft en eens een uitzondering maakt eten ze ook wel
http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken
Ik geef er bij één van de honden brokken bij en er zijn wel meer mensen die dat doen.
Maar het is niet nodig hoor; wanneer je normaal kvv geeft en eens een uitzondering maakt eten ze ook wel
-
eenertjuh
- geregistreerd lid
dank je voor het overzicht..
ik begrijp uit de lijst dat de verhoudingen van carnibest niet bekend is..
kan ik idd ook niet op de site vinden alleen uitgedruk in eiwitten enz.
jammer anders eens bellen straks want wil het toch graag weten.
ik begrijp uit de lijst dat de verhoudingen van carnibest niet bekend is..
kan ik idd ook niet op de site vinden alleen uitgedruk in eiwitten enz.
jammer anders eens bellen straks want wil het toch graag weten.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
brok en kvv combineren?
Ben ooit begonnen met bibi, toen zelf samen gaan stellen, maar dat was met 16 honden & fulltime baan + serieus trainen niet meer te combineren. Toen overgestapt op de "goedkopere" KVV zoals Naturis, Kivo, Lotgering. Inmiddels 2 wk op Carnibest & moet zeggen, had ik veel eerder moeten doen. De kwaliteit is constant, tot nu toe (gaan genoeg kilo's per dag doorheen) geen pakjes v dubieuze kwaliteit qua kleur & geur. Nog geen vermalen oormerken tegengekomen (bij Lotgering wel
)
& niet onbelangrijk, een vriend van ons die slachter is naar t vlees laten kijken & die gelooft hier eerder de juiste verhoudingen spier/bot/orgaan obv kleur/structuur/geur dan bij de andere KVV merken. & t heeft een veterinair keurnummer, ook niet onbelangrijk.
& niet onbelangrijk, een vriend van ons die slachter is naar t vlees laten kijken & die gelooft hier eerder de juiste verhoudingen spier/bot/orgaan obv kleur/structuur/geur dan bij de andere KVV merken. & t heeft een veterinair keurnummer, ook niet onbelangrijk.
-
eenertjuh
- geregistreerd lid
oeps foutje van mijn kant...
bedoelde dat KIVO hier in de buurt zit..
wat zijn de ervaringen hier mee?
*edit*
zie nu dat carnibest hier ook vlakbij wordt verkocht..
welke zoude jullie als eerste proberen KIVO of carnibest?
en hebben jullie kvv langzaam aan geintroduceert?
of ineens overgestapt, onze pup is nu 15 weken
*edit*
-
Lillith
- Zeer actief
Ik geef s'morgens brok en s'avonds kvv, gaat prima geen klachten weinig ontlasting.
Dat was de vraag toch?
Dat was de vraag toch?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
eenertjuh schreef:oeps foutje van mijn kant...
*edit*
met puppen van fokkers die op brok afspenen ben ik altijd cold-turkey overgestapt zonder problemen
combineren kan ook geen kwaad, zijn legio mensen die dat doen zonder problemen, enkel als er al een gevoeligheid in de spijsvertering van de hond zit is het niet aan te raden.
welke keuze heb ik boven al onderbouwt
-
eenertjuh
- geregistreerd lid
dank je voor je reactie!
kvv is helemaal nieuw voor mij..
bij ons hebben de honden altijd brok gegeten, vanddar mijn vele vragen en onzekerhede..
er zijn zoveel verschillen dat ik af en toe door de bomen het bos niet meer zie..
maar met jou reactie kan ik iets
kvv is helemaal nieuw voor mij..
bij ons hebben de honden altijd brok gegeten, vanddar mijn vele vragen en onzekerhede..
er zijn zoveel verschillen dat ik af en toe door de bomen het bos niet meer zie..
maar met jou reactie kan ik iets
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hier lotgering en smuldier... elke dag... alleen als we een wedstrijd hebben neem ik de goedkoopste brok van de jumbo mee (lam/rijst) en krijgen ze daar een maaltijd van...
geen enkel probleem, dat gaat prima.
geen enkel probleem, dat gaat prima.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Wij combineren het dagelijks, omdat onze hond het niet goed deed op alleen brokken (te vaak en ook moeilijk poepen), maar ook niet op alleen kvv (het bleef dunne prut). Nu is ze qua ontlasting, gewicht en huid enorm vooruit gegaan 
- sas&Billy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel
Hier eet onze teckel allebei. zonder de regel van de uren ofzo....nog nooit problemen gehad
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Je moet het volgens mij niet in één maaltijd geven (dus KVV gemengd door de brok) maar verder kan het prima hoor
Ik heb het ook een poos gecombineerd, maar Ollie bleef erg veel poepen én liet op een gegeven moment gewoon z'n brok staan hahaha, dus toen ben ik maar volledig overgegaan
Kivo ken ik niet, maar ik geef nu sinds ruim een jaar grotendeels Carnibest en ik moet zeggen, ik ben er heel blij mee, en Ollie ook. Z'n ontlasting is heel constant, blijft mooi op gewicht, glanst als een spiegel en heeft energie voor 10
Ook ziet het vlees er prima uit, en Ollie vindt het lekker
Kanttekening: Ik ben echt VIES van rauw vlees, vind het vreselijk smerig, en een rol CB maak ik gerust op een nuchtere maag open; het stinkt niet, ziet er mooi uit van kleur en het blijft ook lang mooi in de koelkast.
Maar het is gewoon per hond verschillend, de ene hond doet het prima op energique, en Ollie bijvoorbeeld weer helemaal niet
Kivo ken ik niet, maar ik geef nu sinds ruim een jaar grotendeels Carnibest en ik moet zeggen, ik ben er heel blij mee, en Ollie ook. Z'n ontlasting is heel constant, blijft mooi op gewicht, glanst als een spiegel en heeft energie voor 10
Maar het is gewoon per hond verschillend, de ene hond doet het prima op energique, en Ollie bijvoorbeeld weer helemaal niet
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Is er veel verschil tussen Carnibest en Bibi?crutz schreef:Ben ooit begonnen met bibi, toen zelf samen gaan stellen, maar dat was met 16 honden & fulltime baan + serieus trainen niet meer te combineren. Toen overgestapt op de "goedkopere" KVV zoals Naturis, Kivo, Lotgering. Inmiddels 2 wk op Carnibest & moet zeggen, had ik veel eerder moeten doen. De kwaliteit is constant, tot nu toe (gaan genoeg kilo's per dag doorheen) geen pakjes v dubieuze kwaliteit qua kleur & geur. Nog geen vermalen oormerken tegengekomen (bij Lotgering wel)
Bibi is voor mijn makkelijker te krijgen. Op het moment voer ik trouwens AHV gemengd met brok en daar lijken ze het goed op te doen.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
fes/lou schreef:Is er veel verschil tussen Carnibest en Bibi?crutz schreef:Ben ooit begonnen met bibi, toen zelf samen gaan stellen, maar dat was met 16 honden & fulltime baan + serieus trainen niet meer te combineren. Toen overgestapt op de "goedkopere" KVV zoals Naturis, Kivo, Lotgering. Inmiddels 2 wk op Carnibest & moet zeggen, had ik veel eerder moeten doen. De kwaliteit is constant, tot nu toe (gaan genoeg kilo's per dag doorheen) geen pakjes v dubieuze kwaliteit qua kleur & geur. Nog geen vermalen oormerken tegengekomen (bij Lotgering wel)
Bibi is voor mijn makkelijker te krijgen. Op het moment voer ik trouwens AHV gemengd met brok en daar lijken ze het goed op te doen.
ehm, toen ik Bibi voerde leefde Bertus (???) nog, das dus wel een tijd geleden, weet niet hoe het nu is....
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Oeh, da's inderdaad een tijd geleden. Wat ik begreep was Bertus van het experimenteren en is het voer daarna stabieler geworden, maar ik weet niet of dat waar is.
Maar omdat degene van Carnibest ook ooit samengewerkt heeft met Bibi, dacht ik dat het misschien wel op elaar kleek, aan de andere kant is dat allemaal zo lang geleden dat ze de samenstelling wel 3x over de kop hebben kunnen gooien
Maar omdat degene van Carnibest ook ooit samengewerkt heeft met Bibi, dacht ik dat het misschien wel op elaar kleek, aan de andere kant is dat allemaal zo lang geleden dat ze de samenstelling wel 3x over de kop hebben kunnen gooien
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
vind het wel veel constanter van kwaliteit dan de goedkopere KVV's zoals ik hierboven al schreeffes/lou schreef:Oeh, da's inderdaad een tijd geleden. Wat ik begreep was Bertus van het experimenteren en is het voer daarna stabieler geworden, maar ik weet niet of dat waar is.
en vind het qua verwerk voor jezelf, geur, kleur, structuur etc erg overeenkomen met bibi destijds....& dat geeft me een goed gevoel....heb anders gehad de afgelopen tijd
- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Contacteer:
Ik voer ook KVV(smuldier) en brok(DLG) hoor.
2a3 dagen in de week vers, de rest brok.
Gaat heel goed met de vertering en hij vind het heerlijk die afwisseling.
Hetzelfde geldt voor beide honden.
2a3 dagen in de week vers, de rest brok.
Gaat heel goed met de vertering en hij vind het heerlijk die afwisseling.
Hetzelfde geldt voor beide honden.
-
Sita
- Zeer actief
Hier krijgen ze 's ochtend brokken en 's avonds kivo. En ze doen het er alledrie goed op.
Ik ben erg tevreden over KIVO en merk niets van wisselende kwaliteit en voer het toch al geruime tijd nu. Enige nadeel is dat het nu ook in rollen zit net als de carnibest en als je het iets te lang laat staan bij het ontdooien, dan wil het nog wel eens spetteren. Even opletten dan als je de verpakking open maakt.
Ik ben erg tevreden over KIVO en merk niets van wisselende kwaliteit en voer het toch al geruime tijd nu. Enige nadeel is dat het nu ook in rollen zit net als de carnibest en als je het iets te lang laat staan bij het ontdooien, dan wil het nog wel eens spetteren. Even opletten dan als je de verpakking open maakt.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
eenertjuh
- geregistreerd lid
Bedankt voor jullie reacties..
ga het weekend carnibest halen en eens kijken hoe het onze Jan bevalt..
Wel heb ik nog een vraag, zou ik het beste kunnen beginnen met 1 soort, kijken hoe hij er op reageert en zo langzaam uitbreiden per soort?
Mocht hij dan ergens niet goed op reageren dan weet ik wel van welke ''smaak'' het komt..
groetjes,
Renée
ga het weekend carnibest halen en eens kijken hoe het onze Jan bevalt..
Wel heb ik nog een vraag, zou ik het beste kunnen beginnen met 1 soort, kijken hoe hij er op reageert en zo langzaam uitbreiden per soort?
Mocht hij dan ergens niet goed op reageren dan weet ik wel van welke ''smaak'' het komt..
groetjes,
Renée
- Charell
- Actief
- Mijn ras(sen): Kyra: American Pitbull x American Bulldog
Dayna: Rottweiler x Rhodesian Ridgeback - Aantal honden: 2
Hier doen ze het juist super als ik ze beide geef. ´s Morgens brok (FarmFood), 's avonds KVV (Lotgering). Zondagmorgen pure pens en zondagavond een stuk BARF. Voor 2 grote honden ben ik dan maar E75 in de maand kwijt. Heb vele andere merken geprobeerd, alleen KVV, KVV met BARF, Orijen brok, etc. Maar op deze manier doen ze het hier(!) het beste op.
Je kan inderdaad om de zoveel tijd een smaak erbij toevoegen. Let er dan wel op dat dit dan maar van 1 dier af komt, anders weet je nog niet waar eventuele allergie vandaan komt. Op het forum kan je daar meer over lezen onder; eliminatie-dieët.
Je kan inderdaad om de zoveel tijd een smaak erbij toevoegen. Let er dan wel op dat dit dan maar van 1 dier af komt, anders weet je nog niet waar eventuele allergie vandaan komt. Op het forum kan je daar meer over lezen onder; eliminatie-dieët.
-
boxergek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxers...
Ik voer al een paar jaar Kivo. Hiervoor ook carnibest gegeven, maar daarbij hadden ze veel last van huidschilfers.
Met de kivo niet. Verder hebben ze er minder van nodig en is het nog goedkoper dan carnibest ook.
Brokken krijgen ze af en toe. Als ik de kivo vergeet te ontdooien of iets dergelijks en tijdens de vakanties. Nog nooit problemen gehad dat ze de brokken niet wilden eten.
Met de kivo niet. Verder hebben ze er minder van nodig en is het nog goedkoper dan carnibest ook.
Brokken krijgen ze af en toe. Als ik de kivo vergeet te ontdooien of iets dergelijks en tijdens de vakanties. Nog nooit problemen gehad dat ze de brokken niet wilden eten.

- Sepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner
Hier 's ochtends renske masterclass brokken, en sávonds kvv van rodi of duck. En dat bevalt prima!