Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
FHN GG1 programma
Moderator: moderatorteam
- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
FHN GG1 programma
Hoi,
Ik heb de stoute schoenen aan gedaan en ... Rhythm opgegeven voor het GG1 examen. De oefeningen an sich zijn echt het punt niet, dat kan hij allemaal. Ik maak me zorgen over het hond-hond gedeelte. Dat schijnt nu anders ingericht te zijn. Heb de reglementen gelezen en je doet die oefening, en daarna gaan alle honden van het veld en doe je de rest.
Heeft er iemand al eens "nieuwe stijl" FHN examen gedaan?? Ben toch wel een beetje zenuwachtig ....
Ik heb de stoute schoenen aan gedaan en ... Rhythm opgegeven voor het GG1 examen. De oefeningen an sich zijn echt het punt niet, dat kan hij allemaal. Ik maak me zorgen over het hond-hond gedeelte. Dat schijnt nu anders ingericht te zijn. Heb de reglementen gelezen en je doet die oefening, en daarna gaan alle honden van het veld en doe je de rest.
Heeft er iemand al eens "nieuwe stijl" FHN examen gedaan?? Ben toch wel een beetje zenuwachtig ....
-
- Zeer actief
Re: FHN GG1 programma
Nee nog niet, wil met Rowan dit jaar ook GG1 gaan doen. Ben dus heel benieuwd naar hoe het nu gaat met het nieuwe reglement. Heel veel succes in ieder geval!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- mito
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Nee, ik heb vorig jaar examen gedaan, nog niet volgens de 2012 reglementen. Maar volgens mij is er niet heel veel verschil. Waar maak je je dan zorgen over?
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Chihuahua - Aantal honden: 4
Weet niet hoe het bij de FHN is maar bij Cyno is er wel behoorlijk wat verschil....lijkt misschien niet zo maar is er echt wel.
- Frouke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
- Aantal honden: 2
Bedoel je het omcirkelen? Dat is toch niet echt veranderd ten opzichte van het oude reglement. Volgens mij moeten de overige honden wel gewoon tijdens de rest van het examen blijven staan, omdat alle oefeningen achter elkaar gedaan worden.
Maar ben je dan de enige die examen doet? Bij onze hondenschool zijn voorafgaand aan het FHN examen altijd vier lessen met je examengroep om de honden aan elkaar te laten wennen of zijn er juist honden in je groep waar je hond problemen mee heeft?
Maar ben je dan de enige die examen doet? Bij onze hondenschool zijn voorafgaand aan het FHN examen altijd vier lessen met je examengroep om de honden aan elkaar te laten wennen of zijn er juist honden in je groep waar je hond problemen mee heeft?
- poembaa
- Zeer actief
- Contacteer:
"Vroeger" stonden er vier honden op het veld terwijl je alle oefeningen deed. Dat omdat het omcirkelen deel was van het volgprogramma. Nu, volgens de nieuwe reglementen, zou je eerst de blijfoefeningen doen, daarna het omcirkelen. Daarna gaat iedereen het veld af en doe je je andere oefeningen. Tenminste, zo lijkt het uit de reglementen. Ik ben benieuwd of het in de praktijk ook zo werkt.... Ik ga het een keurmeester vragen.
-
- Zeer actief
Je hebt gelijk. Heb het even aan Anita gevraagd vandaag, maar het is inderdaad eerst de blijf oefeningen en dan omcirkelen en dan individueel de andere oefeningen. Wat mij betreft een hele verbetering tov het oude programma. Dat staan op als "paal" vond ik niet echt fijn als je daarna nog je eigen rondje moest lopen.poembaa schreef:"Vroeger" stonden er vier honden op het veld terwijl je alle oefeningen deed. Dat omdat het omcirkelen deel was van het volgprogramma. Nu, volgens de nieuwe reglementen, zou je eerst de blijfoefeningen doen, daarna het omcirkelen. Daarna gaat iedereen het veld af en doe je je andere oefeningen. Tenminste, zo lijkt het uit de reglementen. Ik ben benieuwd of het in de praktijk ook zo werkt.... Ik ga het een keurmeester vragen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- poembaa
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha, jij spreekt de keurmeester eerder dan ik, blijkt wel
.
Ik vind het ook een hele verbetering. Rhythmpie ook denk ik

Ik vind het ook een hele verbetering. Rhythmpie ook denk ik
- mito
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
- Frouke
- Zeer actief
Dat is inderdaad een stuk beter dan de hele tijd op het veld staan, zo had ik het niet begrepen, maar mooi dat het veranderd is
. Zeker als je als laatste bent, tegen de tijd dat je dan zelf examen moet doen is de concentratie weg.
Ik heb aanstaande zaterdag met mijn Border examen GGB van de hondenschool en de week erna examen met een officiële FHN keurmeester, ben benieuwd of er nog verschil in zit.

Ik heb aanstaande zaterdag met mijn Border examen GGB van de hondenschool en de week erna examen met een officiële FHN keurmeester, ben benieuwd of er nog verschil in zit.
- poembaa
- Zeer actief
- Contacteer:
Succes maar dan, altijd spannend! Wij gaan 7 april, als we durven hihi
- Frouke
- Zeer actief
Vind het ook wel spannend hoor en het kan echt alle kanten op. Ze kan alles wel, maar haar concentratieboogje is niet zo lang. Gelukkig hebben we pas 's middags examen, zodat ik niet weer om zeven uur 's morgens naar het bos hoef om haar een beetje uit te laten razen (anders wordt het bij voorbaat niks haha).
Jij ook veel succes! En gewoon gaan hoor, het ergste wat kan gebeuren is dat je zakt
Jij ook veel succes! En gewoon gaan hoor, het ergste wat kan gebeuren is dat je zakt