Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

oproep -> Er heerst een venijnig "griepje" update KAART 19-2

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: oproep -> Er heerst een venijnig "griepje" update KAART

Ongelezen bericht door blondie »

Eergisteren spuugde Bluf. dat is niet zo'n spuger. Maar verder had ze niets, ze liet het merken en ik heb haar op het balkon laten kotsen, beneden tuin of buiten haalde ze niet.
Gisteren kwam Finn ineens bij me staan, toen ik geen aanstalte maakte ging hij naar beneden. Wat me wel deed beseffen dat er meer was dan aandacht vragen. Ook naar beneden en tuindeur opgengedaan. Toen had hij spuitpoep, overigens hebben mijn honden beide nooit echt last van spuitpoep of kotsen, het is wel wat apart, maar was snel over. Daarna was het overigens over. Ze delen hier de symptomen denk, zij spugen en hij spuiten :wink: Denk niet dat dit het virus is, want beiden hebben vandaag nergens last van en ik heb gewoon gegeven wat ik normaliter ook geef, incluis ze naar frolic laten zoeken.
Maar mocht het te maken hebben met het virus, wat ik niet denk omdat er geen honden in de buurt voor zover ik weet 9en zie) last hebben. 2224.
Moskovietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Moskovitische Waakhond
Dwergteckel Ruwhaar
Berner Sennenhond
en een Sint Bernard-kleuter
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Moskovietje »

Of het zin heeft dat ik dit aan een dierenarts laat zien weet ik niet...

Ik heb deze kaart gemaakt voor iedereen waarvan de hond niet lekker is, met de symptomen zoals beschreven in dit topic.
Wanneer deze baasjes naar hun dierenarts gaan, kunnen zij de dierenarts op de hoogte stellen he.
Wat me wel opvalt is het verschil in medicatie die voorgeschreven wordt.

Mochten er nog forummees zijn die hun zieke hond nog niet gemeld hebben .... AUB plaats een post !
Afbeelding

Een dag niet gewandeld met de doggies, is een dag niet geleefd !
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Precies een week geleden was mijn hondje aan het spugen + diarree en veel pijn in haar buik. Dit duurde maar een dag. Vanavond is mijn andere hond aan de spuitpoep gegaan. Mijn postcode is 2717wp.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ja dat valt me ook op dat er verschillen zijn in de behandeling. Dat doet me ook twijfelen om ermee naar de dierenarts te gaan, want een antibiotica kuur vind ik niet goed als je niet zeker weet of er een ontsteking is. En de diarree stoppen, het lichaam wil de ontlasting niet voor niets kwijt, ik gebruik zelf ook nooit iets om diarree te stoppen. Tenzij het wekenlang aanhoudt en er een risico is op uitdroging. Misschien is uitzieken dan toch het beste want dat doen ook veel mensen met goeie afloop.
Vandaag hadden ze weer redelijk vaste ontlasting en hebben goed gegeten dus misschien hoef ik niet naar de da. Vind het gewoon zo lang doormodderen.

De duur van ziek zijn is ook heel verschillend, van een dag tot twee weken, volgens mij. Maar zeker interessant om zo'n kaartje te maken, dat is echt iets wat de burger zelf kan doen. Voor herhaling vatbaar, vind ik, indien nodig.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Fizgig schreef:Ja dat valt me ook op dat er verschillen zijn in de behandeling. Dat doet me ook twijfelen om ermee naar de dierenarts te gaan, want een antibiotica kuur vind ik niet goed als je niet zeker weet of er een ontsteking is. En de diarree stoppen, het lichaam wil de ontlasting niet voor niets kwijt, ik gebruik zelf ook nooit iets om diarree te stoppen. Tenzij het wekenlang aanhoudt en er een risico is op uitdroging. Misschien is uitzieken dan toch het beste want dat doen ook veel mensen met goeie afloop.
Vandaag hadden ze weer redelijk vaste ontlasting en hebben goed gegeten dus misschien hoef ik niet naar de da. Vind het gewoon zo lang doormodderen.

De duur van ziek zijn is ook heel verschillend, van een dag tot twee weken, volgens mij. Maar zeker interessant om zo'n kaartje te maken, dat is echt iets wat de burger zelf kan doen. Voor herhaling vatbaar, vind ik, indien nodig.
Ik mag toch echt hopen voor je honden dat je al eerder naar een da gaat. Wekenlange diarree is nooit goed, namelijk. Een paar dagen aanzien is ok, maar een paar weken afwachten is gewoon laks.
Fizgig
Zeer actief

Ze hebben het vanaf vorige week vrijdag dus iets meer dan een week. En het is geen spuitpoep, maar dunne ontlasting. Ook wisselt het erg, dan weer wat vaster dan weer vla. Ze hebben geen koorts, zijn niet uitgedroogd maar eten wel minder dan normaal. Maar sinds gisteren is er wat verbetering. Dus niet echt reden om naar de dierenarts te rennen, ook om redenen die ik al aangaf.

Wat ben jij streng Muk. Om me nou meteen laks te noemen? Krijg juist steeds te horen dat ik zo'n overbezorgd typje ben!
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Fizgig schreef:Ze hebben het vanaf vorige week vrijdag dus iets meer dan een week. En het is geen spuitpoep, maar dunne ontlasting. Ook wisselt het erg, dan weer wat vaster dan weer vla. Ze hebben geen koorts, zijn niet uitgedroogd maar eten wel minder dan normaal. Maar sinds gisteren is er wat verbetering. Dus niet echt reden om naar de dierenarts te rennen, ook om redenen die ik al aangaf.

Wat ben jij streng Muk. Om me nou meteen laks te noemen? Krijg juist steeds te horen dat ik zo'n overbezorgd typje ben!
Ik ben altijd streng. :pffff:
Wat jij nu zegt klinkt heel anders dan dat je zegt dat je het rustig een aantal weken kan aanzien. Als iemand dit zo leest dan kan die dat ook gaan doen, terwijl eerder naar de da wel nodig zou zijn. Jouw hond heeft overigens niet continu diarree en dat is toch anders. Wat jouw hond heeft kan ook prima Giardia zijn. Dat geeft ook wisselende ontlasting en is heel simpel met een Panacur kuurtje te genezen.
Fizgig
Zeer actief

Ja dat kan ik laten testen natuurlijk. Maar ik geef ze ook wel eens bot, runderknars, lamsribben. En dan hebben ze de volgende dag vastere ontlasting. Dus dan ga ik weer twijfelen. Het is wel zo, de afgelopen week waren ze erg moe steeds, lusteloos, en nu zijn we weer wat fitter. Ik vind een hond lusteloos als je twee keer 20 minuten wandelt en hij de hele dag verder ligt te slapen inclusief de nacht, dat was van de week. Deze week hebben ze de helft gegeten van wat ze normaal eten allebei. Als ik mijn schoenen aan deed, sprongen ze niet meteen op, wat ze altijd doen. Maar vandaag hebben ze lekker gefroliced en anderhalf uur gewandeld.

Ja dat klopte niet wat ik zei, wekenlang aankijken is geen goed idee met diarree. Maar met dunne ontlasting raak je niet snel uitgedroogd en daar zat ik aan te denken. Mijn excuses.
Eastmoor
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eastmoor »

Wilde hier toch nog even de uitslag melden van Korak het overleden Rottweilerpupje uit Friesland. Na het ontlasting onderzoek die negatief was voor Parvo is bij de patholoog toch Parvo uit het onderzoek gekomen bij deze kleine jongen. Gelukkig verder geen zieke honden in de omgeving.
Groetjes Angela
Sommige mensen hebben een Rottweiler.....wij hebben er drie

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

oproep -> Er heerst een venijnig "griepje" update KAART 19-2

Ongelezen bericht door crutz »

Rond 22-2 hier 1 vd honden die 2 dagen niet heeft willen eten & diarree. Verder geen symptomen. Op dag 3 canikur pro gegeven & niet gevoerd & de dag daarna at ze weer & ontlasting weer goed. Verder geen symptomen gezien, gewoon aktief.
Postcode 5396 NL

Van de 16 honden dus maar 1 "zieke" niet besmettelijk neem ik dan aan.
Xhrista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xhrista »

postcode 4454

Saarloos 9 maanden,3-3 dag beetje spugen,niet eten,verder actief.'s Avonds gewoon gegeten.

Vandaag 6-3 ,gewoon gegeten vandaag, actief.Eind vd dag dunne vla ontlasting en vanavond vieze stink spuug.Is zielig ,staat beetje krom,voelt zich dus gewoon beroerd.Drinkt wel.

Nog 3 honden hier lopen,die nergens last van hebben tot nu toe.
1 vd honden is trouwens vrijdag uit Tilburg gekomen.

Gr. Christa
Xhrista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xhrista »

Hij is er weer vanaf gelukkig.Vandag gegeten,normale ontlasting en vrolijk.

Gr. Christa
Moskovietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Moskovitische Waakhond
Dwergteckel Ruwhaar
Berner Sennenhond
en een Sint Bernard-kleuter
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Moskovietje »

Bedankt voor de meldingen en de update over de rottweiler pup,
ik verwerk ze vanavond in mijn kaartje !
Afbeelding

Een dag niet gewandeld met de doggies, is een dag niet geleefd !
Ikke1980
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke1980 »

kruising fox x collie van 8 jaar, 3 dagen zo ziek geweest als een hond (afgelopen week): diarree,braken, niet eten, wel veel drinken, apathisch, koorts (40,1). DA wist het niet, anti-braakmiddel en koortsremmer gekregen.nu is ze gelukkig weer de oude!Postcode 5707.
Laatst gewijzigd door Ikke1980 op 14 mar 2012 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Ikke1980 schreef:kruising fox x collie van 8 jaar, 3 dagen zo ziek geweest als een hond (afgelopen week): diarree,braken, niet eten, wel veel drinken, apatisch, koorts (40,1). DA wist het niet, anti-braakmiddel en koortsremmer gekregen.nu is ze gelukkig weer de oude!Postcode 5707.
das zo te zien niet al te ver van ons vandaan. zal de onze ook in de gaten gaan houden op deze symptomen!
StephanieR
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji

Ongelezen bericht door StephanieR »

Ook hier zijn beide hondjes ongeveer een week geleden ziek geweest. Het begon met Mickey, niet willen eten, in de avond is er uren gejankt maar buiten kwam er niks en lusteloos. 2 dagen later begon Chuck ook met dezelfde symptomen. Mickey heeft uiteindelijk na 1,5 dag gepoept, spuitpoep wat groen was en enorm stonk. Beide wilde ook absoluut niks eten, kip, smuldier, worst, brood, brokjes, niks wilden ze en anders kwam het er weer uit. Ze hebben allebij veel overgegeven maar dronken wel. Beide zijn na 4 dagen weer opgeknapt. Postcode is 3992.
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
Ikke1980
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke1980 »

Sonnie1983 schreef:
Ikke1980 schreef:kruising fox x collie van 8 jaar, 3 dagen zo ziek geweest als een hond (afgelopen week): diarree,braken, niet eten, wel veel drinken, apatisch, koorts (40,1). DA wist het niet, anti-braakmiddel en koortsremmer gekregen.nu is ze gelukkig weer de oude!Postcode 5707.
das zo te zien niet al te ver van ons vandaan. zal de onze ook in de gaten gaan houden op deze symptomen!
Geen idee of het echt dit virus is en/of besmettelijk. Het ging om de hond van mijn ouders, hun andere hond is (nog) niet ziek geworden, hoewel hij wel 1 dag niet gegeten heeft...
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Ikke1980 schreef:
Sonnie1983 schreef:
Geen idee of het echt dit virus is en/of besmettelijk. Het ging om de hond van mijn ouders, hun andere hond is (nog) niet ziek geworden, hoewel hij wel 1 dag niet gegeten heeft...
Bedankt! ik hou het toch in de gaten en zal aan dit topic en de symptomen die hier door iedereen genoemd worden in mijn achterhoofd houden.
Hopelijk waait het hier voor bij. Is niet leuk voor ze zo ziek! en over maandje weer wedstrijd vriendlief waar voor ze aan het trainen zijn.
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Vorige week was Nawosh futloos en afgelopen weekend heeft ze 's nachts binnen dun gepoept. De volgende dag goed gegeten maar alles ook weer uitgebraakt.
Na één dag was het over en een dag later was ze weer normaal actief. 9907
Ik denk dat ik/Romis het misschien heeft meegenomen vanaf de Martinidogshow.
Groetjes, Marjan
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

StephanieR schreef:Ook hier zijn beide hondjes ongeveer een week geleden ziek geweest. Het begon met Mickey, niet willen eten, in de avond is er uren gejankt maar buiten kwam er niks en lusteloos. 2 dagen later begon Chuck ook met dezelfde symptomen. Mickey heeft uiteindelijk na 1,5 dag gepoept, spuitpoep wat groen was en enorm stonk. Beide wilde ook absoluut niks eten, kip, smuldier, worst, brood, brokjes, niks wilden ze en anders kwam het er weer uit. Ze hebben allebij veel overgegeven maar dronken wel. Beide zijn na 4 dagen weer opgeknapt. Postcode is 3992.
zelfde symtomen had sjakie vorige week. kreeg van de dierenarts, maagzuurremmers en pillen voor de misselijkheid. heeft ook een dag of 4/5 geduurd, virus dat heerst volgens de dierenarts.
3612AK
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”