Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kvv vraagjes
Moderator: moderatorteam
- Kat1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Akita
- Aantal honden: 1
kvv vraagjes
Eventjes gewoon een vraagje.
Ik lees hier op dit forum zo veel positieve verhalen over kvv. Zo zou het in ieder geval een heel stuk beter zijn dan de meeste blikrommel uit de supermarkt. Wat natuurlijk ook weer logisch is. Eigenlijk spreekt het me heel erg aan om onze pup ook met dit soort lekker eten kennis te laten maken.
Onze pup van bijna 9 weken oud heeft al wat probleempjes gehad met zijn gezondheid. (heb een topic in het medisch gedeelte aangemaakt.) en ik vermoed dat dit met zijn eten te maken heeft. iedere keer na het eten van zijn brokjes zie ik dat hij verschrikkelijke jeuk aan zijn snuitje krijgt en aan zijn pootjes gaat likken. Zou het een goed idee zijn om met de dierenarts te praten over een overschakeling naar kvv? Hij moet er toch heen morgen.
Andere tussendoortjes dan zijn brokjes krijgt hij allang niet meer en zijn snoetje is gelukkig al een stuk beter, maar nog steeds niet helemaal weg. heeft iemand anders ervaringen met jeuk, opgezwollen snoetjes en blaasjes op de ogen door Eukanuba brokjes?
Ik zie dat het een wat langer verhaaltje is geworden, maar ik ben echt een beginner qua kvv al heb ik het een en ander wel opgezocht. Zo weet ik dat een volledige maaltijd pens compleet of vlees compleet moet zijn. Geld dit voor alle vier de maaltijden die Aiko nu nog krijgt?
Wat zijn goede merken en waar kan ik die in Helmond krijgen?
Wat is een gemiddelde richtlijn qua prijs?
Heeft iemand ervaringen met honden die het juist NIET goed deden op kvv en wat geven jullie die dan?
Ik lees hier op dit forum zo veel positieve verhalen over kvv. Zo zou het in ieder geval een heel stuk beter zijn dan de meeste blikrommel uit de supermarkt. Wat natuurlijk ook weer logisch is. Eigenlijk spreekt het me heel erg aan om onze pup ook met dit soort lekker eten kennis te laten maken.
Onze pup van bijna 9 weken oud heeft al wat probleempjes gehad met zijn gezondheid. (heb een topic in het medisch gedeelte aangemaakt.) en ik vermoed dat dit met zijn eten te maken heeft. iedere keer na het eten van zijn brokjes zie ik dat hij verschrikkelijke jeuk aan zijn snuitje krijgt en aan zijn pootjes gaat likken. Zou het een goed idee zijn om met de dierenarts te praten over een overschakeling naar kvv? Hij moet er toch heen morgen.
Andere tussendoortjes dan zijn brokjes krijgt hij allang niet meer en zijn snoetje is gelukkig al een stuk beter, maar nog steeds niet helemaal weg. heeft iemand anders ervaringen met jeuk, opgezwollen snoetjes en blaasjes op de ogen door Eukanuba brokjes?
Ik zie dat het een wat langer verhaaltje is geworden, maar ik ben echt een beginner qua kvv al heb ik het een en ander wel opgezocht. Zo weet ik dat een volledige maaltijd pens compleet of vlees compleet moet zijn. Geld dit voor alle vier de maaltijden die Aiko nu nog krijgt?
Wat zijn goede merken en waar kan ik die in Helmond krijgen?
Wat is een gemiddelde richtlijn qua prijs?
Heeft iemand ervaringen met honden die het juist NIET goed deden op kvv en wat geven jullie die dan?
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Re: kvv vraagjes
Je zou het met je dierenarts kunnen overleggen, maar er zijn heel veel dierenartsen die niet voor rauw voeren zijn.
http://voerwijzer.com/kvv-vergelijken
Dit is een handige site om kvv's te vergelijken.
Ik zou zelf, vooral met een AA pup, gaan voor een kvv met een natuurlijke calciumbron.
Verder handig leesvoer: voernatuurlijk.nl en barfplaats.nl.
http://voerwijzer.com/kvv-vergelijken
Dit is een handige site om kvv's te vergelijken.
Ik zou zelf, vooral met een AA pup, gaan voor een kvv met een natuurlijke calciumbron.
Verder handig leesvoer: voernatuurlijk.nl en barfplaats.nl.

-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Eukanuba wordt in de wandeling ook wel eens Jeukaneuba genoemd.
Dat zegt genoeg denk ik.
Dat zegt genoeg denk ik.
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Dat wilde ik ook net typen..Ennath schreef:Eukanuba wordt in de wandeling ook wel eens Jeukaneuba genoemd.
Dat zegt genoeg denk ik.
- Tank
- Zeer actief
Je kan smuldier proberen makkelijk te verkrijgen in veel supermarkten en goedkoop. Neem dan wel de complete versies. Als dat bevalt kan je altijd nog kijken of je andere merken wil voeren, je mag alle merken door elkaar geven zolang je hondje het er goed op doet is veel afwisseling aan te raden.
- Kat1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Akita
Wat een duidelijk schema! dank je wel. En die andere sites ga ik ook eens even goed bekijken. vraagje; Waarom zijn de meeste dierenartsen niet zo gecharmeerd van rauw voeren? Ik koop die brokken niet bij hem, dus het financiele plaatje zal het toch niet zijn?
Jeukanuba? Die kende ik nog niet. Wij vervangen die 'j' door een 'n'.
Gossie zeg....denk je ook een goeie brok aan je hondje te geven, germ. Wat maakt het dan dat het zo vaak jeukt bij hondjes? Ik dacht echt dat er een vrij hoog vleesgehalte in zat.
Tank: bedankt voor je uitleg. Goed om te weten dat ik dan het beste alleen compleet kan geven.
Wat betreft alle merken, bedoel je het merk smuldier in alle complete smaken of bedoel je dat ik dan zo nu en dan kan afwisselen met zeg maar Rodi ofzo?
Jeukanuba? Die kende ik nog niet. Wij vervangen die 'j' door een 'n'.
Gossie zeg....denk je ook een goeie brok aan je hondje te geven, germ. Wat maakt het dan dat het zo vaak jeukt bij hondjes? Ik dacht echt dat er een vrij hoog vleesgehalte in zat.
Tank: bedankt voor je uitleg. Goed om te weten dat ik dan het beste alleen compleet kan geven.
Wat betreft alle merken, bedoel je het merk smuldier in alle complete smaken of bedoel je dat ik dan zo nu en dan kan afwisselen met zeg maar Rodi ofzo?
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Ik zou voor nu even kijken naar een biologisch merk als DARF.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Jeuk hóeft natuurlijk niet door de brok te komen he?Kat1 schreef:Wat een duidelijk schema! dank je wel. En die andere sites ga ik ook eens even goed bekijken. vraagje; Waarom zijn de meeste dierenartsen niet zo gecharmeerd van rauw voeren? Ik koop die brokken niet bij hem, dus het financiele plaatje zal het toch niet zijn?
Jeukanuba? Die kende ik nog niet. Wij vervangen die 'j' door een 'n'.![]()
Qua kvv vind ik ook Darf en Tinlo (BARFmenu) goed ogen, maar die heb ik zelf nog niet gevoerd. Je kunt inderdaad voor de complete variant, maar je hebt ook kvv's die compleet zijn door diersoorten af te wisselen geloof ik.
- Tank
- Zeer actief
Je kan gewoon met alle merken afwisselen die je wil. Er zijn behoorlijk veel merken in verschillende prijsklassen. Online is er veel te krijgen maar vaak moet je dan wel grote hoeveelheden bestellen, als je hondje het er niet goed op doet dan zit je met de rest. In de dierenwinkel kan je vaak ook wel een aantal merken krijgen, dan kan je 1 pakje halen en kijken hoe het valt.
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
De meeste dierenartsen willen niet aan het rauwe voer omdat ze hebben geleerd op school dat brokjes beter zijn. Sponsered by Royal Canin/Eukanuba, vul zelf maar in
En persoonlijk denk ik dat het financiële plaatje wel meespeelt, want als hij nou allergisch is, dan kan hij op dure hypo-allergene, hypo-sensitive brokken die je, verrassend, bij de dierenarts kunt krijgen. Gelukkig zijn er ook dierenartsen die er anders over denken hoor!
Ik zou je met klem een KVV met natuurlijke calciumbron aanraden. Niet alle supplementen worden net zo goed opgenomen als de natuurlijke stof zeg maar. En met een pup in de groei wil je graag dat het spijsverteringsproces zo optimaal mogelijk verloopt, want hij/zij heeft alles nodig voor de groei!
Veel voedselallergieën komen trouwens door graan (of andere toevoegingen) in brokken (of KVV), dus als je het helemaal op safe wilt spelen dan zou je kunnen beginnen met een KVV zonder granen of rijst en van een diersoort die je pup nog niet heeft gehad.
Persoonlijk vind ik je pup wel heel jong hoor voor een allergie, ik dacht altijd dat zoiets wel even de tijd nodig had om te ontwikkelen. En ik denk nog even verder, kan het allergie zijn voor het bakje waar hij/zij uit eet? Plastic of metaal misschien? Ik hoop dat je de oplossing vind voor de kleine pup!
Ik zou je met klem een KVV met natuurlijke calciumbron aanraden. Niet alle supplementen worden net zo goed opgenomen als de natuurlijke stof zeg maar. En met een pup in de groei wil je graag dat het spijsverteringsproces zo optimaal mogelijk verloopt, want hij/zij heeft alles nodig voor de groei!
Veel voedselallergieën komen trouwens door graan (of andere toevoegingen) in brokken (of KVV), dus als je het helemaal op safe wilt spelen dan zou je kunnen beginnen met een KVV zonder granen of rijst en van een diersoort die je pup nog niet heeft gehad.
Persoonlijk vind ik je pup wel heel jong hoor voor een allergie, ik dacht altijd dat zoiets wel even de tijd nodig had om te ontwikkelen. En ik denk nog even verder, kan het allergie zijn voor het bakje waar hij/zij uit eet? Plastic of metaal misschien? Ik hoop dat je de oplossing vind voor de kleine pup!

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Wat dat betreft: hond van een vriendin ontwikkelde in ene een hevige allergie, eindeloze onderzoeken verder kwamen ze erachter dat de Ariel van samenstelling veranderd was. En hondlief sliep altijd naast haar op bed, op die schone Ariel lakens.MirandaH schreef:En ik denk nog even verder, kan het allergie zijn voor het bakje waar hij/zij uit eet? Plastic of metaal misschien? Ik hoop dat je de oplossing vind voor de kleine pup!
Ander wasmiddel genomen ...... hondje hersteld.