Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

sterilisatie voor of na loopsheid?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

gaga,rusty
Actief
Mijn ras(sen): 1 jack russell
Aantal honden: 1

Re: sterilisatie voor of na loopsheid?

Ongelezen bericht door gaga,rusty »

tollerlover; jij denkt toch niet echt he dat ik namen ga noemen of zo he ga jou een beetje lopen vertellen van hoe en wat als je toch al doet dat je alles kan/kent dus wrm zou ik je dan die moeite gaan besparen?
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

gaga,rusty schreef:malinois; hij krijgt de kans er niet voor omdat ik hem daar er in voor ben want hij krijgt meteen op zijn donder van mijn stem. en veel zal hij dan toch niet uit kunnen halen wegens hakkie takkie weg zakkie.

tollerlover; ja dat weet ik wel maar daar gaat het hier nu niet over en ze doen het wel in asiels honden castreren/steriliseren.
Asiels laten zelden de honden castreren, gewoonweg omdat dat te duur is. Steriliseren al helemaal niet omdat daar een nog groter prijskaartje aan hangt.
Voor Tessa heeft de vorige eigenaar een afstandsbedrag aan het asiel moeten betalen en ik als adoptand ook een bedrag. Ik kan je vertellen dat een castratie meer kost dan die 2 bedragen bij elkaar :ugh: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Liesbeth schreef: Asiels laten zelden de honden castreren, gewoonweg omdat dat te duur is. Steriliseren al helemaal niet omdat daar een nog groter prijskaartje aan hangt.
Voor Tessa heeft de vorige eigenaar een afstandsbedrag aan het asiel moeten betalen en ik als adoptand ook een bedrag. Ik kan je vertellen dat een castratie meer kost dan die 2 bedragen bij elkaar :ugh: .
Steriliseren bij zowel reuen als teven is niet duurder dan castreren, ingreep is kleiner hè... Gaat er dan om de eileiders door te knippen of af te binden. Alle hormoon producerende organen blijven achter. Is veel minder werk dan de hele handel weghalen.
Enige voordeel van zo'n ingreep is dat de teef niet meer vruchtbaar is. Ze is dan nog even vervelend tijdens loopsheden & 'die vieze reuen' ook natuurlijk :roll:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

gaga,rusty schreef:tollerlover; jij denkt toch niet echt he dat ik namen ga noemen of zo he ga jou een beetje lopen vertellen van hoe en wat als je toch al doet dat je alles kan/kent dus wrm zou ik je dan die moeite gaan besparen?
je hoeft het niet open en bloot op het forum te zetten mag ook in een pbtje :wink: je hoeft echt niet bang te zijn dat ik dat ga misbruiken want die "macht' heb ik niet. ben alleen nieuwsgierig welk asiel het wel doet. gewoon om mijn horizon te verbreden.
ellen
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

gaga,rusty schreef:malinois; hij krijgt de kans er niet voor omdat ik hem daar er in voor ben want hij krijgt meteen op zijn donder van mijn stem. en veel zal hij dan toch niet uit kunnen halen wegens hakkie takkie weg zakkie.
dan kun je dat toch ook als je teef loops is... ja het kost misschien wat moeite maar dat hoort nu eenmaal bij het hebben van een hond...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

gaga,rusty schreef:tollerlover; jij denkt toch niet echt he dat ik namen ga noemen of zo he ga jou een beetje lopen vertellen van hoe en wat als je toch al doet dat je alles kan/kent dus wrm zou ik je dan die moeite gaan besparen?
omdat die er bijna niet zijn misschien? Ik ben ook erg benieuwd hoor, als ik op dierenasiels.com kijk, is bijna alles intact... hoe kan dat dan? Dat strookt toch niet met jouw verhaal er over?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Badu schreef:
Liesbeth schreef: Asiels laten zelden de honden castreren, gewoonweg omdat dat te duur is. Steriliseren al helemaal niet omdat daar een nog groter prijskaartje aan hangt.
Steriliseren bij zowel reuen als teven is niet duurder dan castreren, ingreep is kleiner hè... Gaat er dan om de eileiders door te knippen of af te binden. Alle hormoon producerende organen blijven achter. Is veel minder werk dan de hele handel weghalen.
Enige voordeel van zo'n ingreep is dat de teef niet meer vruchtbaar is. Ze is dan nog even vervelend tijdens loopsheden & 'die vieze reuen' ook natuurlijk :roll:
Tja, ik heb een paar jaar geleden een paar DA'en ernaar gevraagd en zij vonden een sterilisatie over het algemeen lastiger uit te voeren dan een castratie.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
booster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya

Ongelezen bericht door booster »

het is geen www.dierenasiels.com meer maar ikzoekbaas.nl
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

booster schreef:het is geen www.dierenasiels.com meer maar ikzoekbaas.nl
De eerste is vandaag nog gewoon bijgewerkt.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ze zijn er beide maar "ik zoek baa" is van de dierenbescherming en beide doen hun werk goed.
ellen
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

als ik op www.dierenasiels.com krijg, krijg ik dierenasiels.com en geen ikzoekbaas.nl
Zal mij een worst zijn, ze zijn niet gecastreerd/gesteriliseerd in het algemeen in asiels daar gaat het me om en jij draait maar om de brij heen met url's
Afbeelding
gaga,rusty
Actief

malinois; je vergeet 1 ding dat die reu van mij is en ik een andere reu die ik niet ken zal ook echt niet naar mij luisteren als ik "foei" zeg. en booster heeft wel gelijk
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

gaga,rusty schreef:malinois; je vergeet 1 ding dat die reu van mij is en ik een andere reu die ik niet ken zal ook echt niet naar mij luisteren als ik "foei" zeg. en booster heeft wel gelijk
hahaha daar ben jij toch ook bij... ik heb ook een intacte teef die altijd los loopt dus ook als ze loops is. Dacht je dat er maar 1 reu de kans krijgt bij mij om haar te dekken :neenee: Daar heb ik niemand anders voor nodig hoor....
En waar heeft Booster gelijk in? :denken: dierenasiels.com bestaat nog gewoon hoor.... ow en op zoekbaas huppeldepup staat dat meerendeel nog intact is van de honden :wink:
Afbeelding
gaga,rusty
Actief

malinois; ja duh dat ik er bij ben wie anders? maar goed ik wil haar gewoon laten castreren en daar mee uit en dat je daar problemen mee hebt is jou probleem en niet het mijne. en zal er ook niet van wakker liggen maar ben blij als ze dadelijk gewoon na haar eerste loopsheid onder het mes gaat want ik heb dadelijk er meer voordelen aan dan de nadelen en ik weet dat er nadelen aan zitten maar blijf toch gefocust op de voordelen wat vele van jullie ook eens zouden moeten doen inplaats alleen maar de nadelen omhoog gooien terwijl er ook goeie dingen er aan zitten. maar goed wie ben ik omdat te zeggen.
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

gaga,rusty schreef:malinois; ja duh dat ik er bij ben wie anders? maar goed ik wil haar gewoon laten castreren en daar mee uit en dat je daar problemen mee hebt is jou probleem en niet het mijne. en zal er ook niet van wakker liggen maar ben blij als ze dadelijk gewoon na haar eerste loopsheid onder het mes gaat want ik heb dadelijk er meer voordelen aan dan de nadelen en ik weet dat er nadelen aan zitten maar blijf toch gefocust op de voordelen wat vele van jullie ook eens zouden moeten doen inplaats alleen maar de nadelen omhoog gooien terwijl er ook goeie dingen er aan zitten. maar goed wie ben ik omdat te zeggen.
Voordelen: - geen loopsheid - geen kans op pups - (indien voor een bepaalde leeftijd uitgevoerd) kleinere kans op melkkliertumoren - kleinere kans op baarmoederontsteking - geen schijnzwangerschap

Nadelen: - hond wordt vaak sneller dik doordat castratie nadelig werkt op de stofwisseling. Dit kan zijn weerslag hebben, bijvoorbeeld snellere slijtage van gewrichten. -risico op verslechtering en vermindering van de vacht. Ook het vaal worden van de vacht is volgens mij een risico. - risico op incontinentie. -andere tumoren komen in verhouding weer vaker voor (bottumoren bijvoorbeeld), met name als je al op jonge leeftijd castreert. - risico op gedragsverandering. - de hond moet onder narcose en narcose brengt altijd risico's met zich mee.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

luna2906 schreef:
gaga,rusty schreef:malinois; ja duh dat ik er bij ben wie anders? maar goed ik wil haar gewoon laten castreren en daar mee uit en dat je daar problemen mee hebt is jou probleem en niet het mijne. en zal er ook niet van wakker liggen maar ben blij als ze dadelijk gewoon na haar eerste loopsheid onder het mes gaat want ik heb dadelijk er meer voordelen aan dan de nadelen en ik weet dat er nadelen aan zitten maar blijf toch gefocust op de voordelen wat vele van jullie ook eens zouden moeten doen inplaats alleen maar de nadelen omhoog gooien terwijl er ook goeie dingen er aan zitten. maar goed wie ben ik omdat te zeggen.
Voordelen: - geen loopsheid - geen kans op pups - (indien voor een bepaalde leeftijd uitgevoerd) kleinere kans op melkkliertumoren - kleinere kans op baarmoederontsteking - geen schijnzwangerschap

Nadelen: - hond wordt vaak sneller dik doordat castratie nadelig werkt op de stofwisseling. Dit kan zijn weerslag hebben, bijvoorbeeld snellere slijtage van gewrichten. -risico op verslechtering en vermindering van de vacht. Ook het vaal worden van de vacht is volgens mij een risico. - risico op incontinentie. -andere tumoren komen in verhouding weer vaker voor (bottumoren bijvoorbeeld), met name als je al op jonge leeftijd castreert. - risico op gedragsverandering. - de hond moet onder narcose en narcose brengt altijd risico's met zich mee.
dit dus, waar zijn AL die voordelen nu dan? Maar goed je snijd maar rustig raak... ik kan er ook niet wakker van liggen hoor... de hond krijgt straks de ellende niet jij.
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef: dit dus, waar zijn AL die voordelen nu dan? Maar goed je snijd maar rustig raak... ik kan er ook niet wakker van liggen hoor... de hond krijgt straks de ellende niet jij.
Spijtig genoeg :engel:
Afbeelding

booster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya

Ongelezen bericht door booster »

ik dacht dat dierenasiels niet meer actief was en dat ze voortaan ikzoekbaas gebruikte.
Maar waarom is er zoveel opstand tegen castratie terwijl het een veel gebeurde situatie is?
Echt puur op de nadelen of meer het idee er achter?
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

booster schreef:ik dacht dat dierenasiels niet meer actief was en dat ze voortaan ikzoekbaas gebruikte.
Maar waarom is er zoveel opstand tegen castratie terwijl het een veel gebeurde situatie is?
Echt puur op de nadelen of meer het idee er achter?
Valt erg mee, als je objectief kijkt zijn het steeds dezelfde 5 of 6 mensen die moord en brand schreeuwen als er weer een hondje gecastreerd dreigt te worden. Mensen die een wat genuanceerdere kijk op de zaak hebben worden er een beetje zat van steeds weer opnieuw uit te leggen dat het echt wel mee valt, dus hou je alleen de fanatieke schreeuwerds over. Die overstemmen de boel een beetje ;) Als je de argumenten zo lees lijkt het wel zo te zijn dat zij écht denken dat je het zinvol leven van een hondje accuut beëindigt met castratie, de bedoelingen zullen dus wel goed zijn.

Kees
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ach ja, de een schreeuwt bij een castratie en de ander trekt alle registers open als het om homeopathie gaat.
zo hebben we allemaal onze stokpaardjes blijkbaar.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
CKS
Zeer actief

renee-uk schreef:ach ja, de een schreeuwt bij een castratie en de ander trekt alle registers open als het om homeopathie gaat.
Als jij objectief zou kijken op hoeveel van de topics over kwakzalverij ik eigenlijk reager zul je zien dat dat eigenlijk vrij laag is. Alleen als er om een mening gevraagd wordt, meestal. Oh, en de opmerkingen van Pepperofzo de afgelopen dagen waren te grappig om te laten liggen.

De mensen die fel tegen castratie zijn reageren op ELK topic waar de castratie van een onschuldig hondje wordt aangekondigd, en met allerlei duistere voorspellingen 'jouw hondje zal de gevolgen moeten dragen, dus waarom zou ik wakker liggen'.
Dat is het verschil, snap je?

Kees
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Casey schreef:Valt erg mee, als je objectief kijkt zijn het steeds dezelfde 5 of 6 mensen die moord en brand schreeuwen als er weer een hondje gecastreerd dreigt te worden. Mensen die een wat genuanceerdere kijk op de zaak hebben worden er een beetje zat van steeds weer opnieuw uit te leggen dat het echt wel mee valt, dus hou je alleen de fanatieke schreeuwerds over. Die overstemmen de boel een beetje ;) Als je de argumenten zo lees lijkt het wel zo te zijn dat zij écht denken dat je het zinvol leven van een hondje accuut beëindigt met castratie, de bedoelingen zullen dus wel goed zijn.

Kees
Nou zo objectief kijk jij dan in ieder geval niet. Ik ben noch voorstander, noch tegenstander van castratie. Ik vind alleen dat iedere operatie een risico met zich mee brengt en dat het verantwoord is om er dan over na te denken waarom je dat wilt en wat de eventuele nadelen zijn. Of is dat teveel moeite?
CKS
Zeer actief

luna, jij hoort niet bij die paar onheilsprofeten waar ik op doelde. Wat jij schrijft ben ik het mee eens
renee-uk
Zeer actief

Casey schreef:
renee-uk schreef:ach ja, de een schreeuwt bij een castratie en de ander trekt alle registers open als het om homeopathie gaat.
Als jij objectief zou kijken op hoeveel van de topics over kwakzalverij ik eigenlijk reager zul je zien dat dat eigenlijk vrij laag is. Alleen als er om een mening gevraagd wordt, meestal. Oh, en de opmerkingen van Pepperofzo de afgelopen dagen waren te grappig om te laten liggen.

De mensen die fel tegen castratie zijn reageren op ELK topic waar de castratie van een onschuldig hondje wordt aangekondigd, en met allerlei duistere voorspellingen 'jouw hondje zal de gevolgen moeten dragen, dus waarom zou ik wakker liggen'.

Kees
nee hoor dat is niet zo en daar valt ook niks aan te snappen.
jij reageert net zo overdreven heftig op homeopathie als anderen op castratie.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Wat ik zo naar vindt aan gecastreerde honden is dat mijn reuen er zo opgewonden van raken altijd....
Of het nou een teef of een reu is, ze zijn acuut verliefd :tongue:
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Casey schreef:

Kees
tja en jij reageert nog een tandje heftiger op gebruik van homeopathie in elke topic die je daarover maar tegenkomt, waar hier mensen van zijn die daadwerkelijk resultaat hebben gezien, waaronder ik... ik zie liever mensen homeopatische middelen gebruiken dan ondoordachte castratie... want er zijn een paar voordelen. :roll: Helaas heb ik ook de vele malen grotere nadelen hiervan meegemaakt bij een van mijn honden.
Afbeelding
CKS
Zeer actief

malinois schreef:
Casey schreef:

Kees
tja en jij reageert nog een tandje heftiger op gebruik van homeopathie in elke topic die je daarover maar tegenkomt, waar hier mensen van zijn die daadwerkelijk resultaat hebben gezien, waaronder ik... ik zie liever mensen homeopatische middelen gebruiken dan ondoordachte castratie... want er zijn een paar voordelen. :roll: Helaas heb ik ook de vele malen grotere nadelen hiervan meegemaakt bij een van mijn honden.
Sorry maar jullie kletsen uit je nekharen, allebei. Zoek anders even op homeopathie in Medisch, en dan zul je zien datr ik maar héél weinig reageer op dat onderwerp. Alleen als mensen echt om een mening vragen, of het gewoon té grappig is. Kijk maar:
viewtopic.php?f=16&t=238866&p=5417473&hilit=homeopathie#p5417473
Heb ik op gereageerd, was té grappig namelijk. Niet specifiek over homeopathie trouwens, maar dat is wel 1 van de hobbies van Raarknakker dus laten we hem meetellen.
viewtopic.php?f=16&t=238461&hilit=homeopathie
Homeopathie, acupuntuur en glucosamine en ik heb er niet op gereageerd.
viewtopic.php?f=16&t=236988&hilit=homeopathie
Hier plaatst ReneUK een link naar een artikel met homeopathie, geen reactie van mij.
viewtopic.php?f=16&t=232579&hilit=homeopathie
Bloedoor schijnt ook met homeopathie te genezen te zijn, weer geen reactie van mij.
viewtopic.php?f=16&t=230000&hilit=homeopathie
Kennelhoest: ook een geweldige ziekte om met homeopathie behandeld te worden. Kees in geen velden of wegen te bekennen.
viewtopic.php?f=16&t=224862&hilit=homeopathie
Demodex natuurlijk ook....
viewtopic.php?f=16&t=221611&hilit=homeopathie
En uiteraard schijnzwangerschap. Grappig trouwens, in dat topic heb ik wel degelijk regelmatig gepost aar ik ben nooit ingegaan op die suggestie van homeopathie. Tot daar dus mijn 'stokpaardje'.

Gaan jullie nu eens proberen een topic te vinden waarin iemand aankondigt zijn hond te castreren zonder dat jullie twee meteen aan komen vliegen :schrik:

Groetjes,

Kees
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Casey schreef:
malinois schreef:
Casey schreef:

Kees
Sorry maar jullie kletsen uit je nekharen, allebei. Zoek anders even op homeopathie in Medisch, en dan zul je zien datr ik maar héél weinig reageer op dat onderwerp. Alleen als mensen echt om een mening vragen, of het gewoon té grappig is. Kijk maar:
viewtopic.php?f=16&t=238866&p=5417473&hilit=homeopathie#p5417473
Heb ik op gereageerd, was té grappig namelijk. Niet specifiek over homeopathie trouwens, maar dat is wel 1 van de hobbies van Raarknakker dus laten we hem meetellen.
viewtopic.php?f=16&t=238461&hilit=homeopathie
Homeopathie, acupuntuur en glucosamine en ik heb er niet op gereageerd.
viewtopic.php?f=16&t=236988&hilit=homeopathie
Hier plaatst ReneUK een link naar een artikel met homeopathie, geen reactie van mij.
viewtopic.php?f=16&t=232579&hilit=homeopathie
Bloedoor schijnt ook met homeopathie te genezen te zijn, weer geen reactie van mij.
viewtopic.php?f=16&t=230000&hilit=homeopathie
Kennelhoest: ook een geweldige ziekte om met homeopathie behandeld te worden. Kees in geen velden of wegen te bekennen.
viewtopic.php?f=16&t=224862&hilit=homeopathie
Demodex natuurlijk ook....
viewtopic.php?f=16&t=221611&hilit=homeopathie
En uiteraard schijnzwangerschap. Grappig trouwens, in dat topic heb ik wel degelijk regelmatig gepost aar ik ben nooit ingegaan op die suggestie van homeopathie. Tot daar dus mijn 'stokpaardje'.

Gaan jullie nu eens proberen een topic te vinden waarin iemand aankondigt zijn hond te castreren zonder dat jullie twee meteen aan komen vliegen :schrik:

Groetjes,

Kees
weinig??? als ik zoek op jouw naam en homeopathie of kwakzalver dan kom ik pagina's vol tegen....

even een greep:

viewtopic.php?f=27&t=206187&p=4478653&hilit=kwakzalver#p4478653
viewtopic.php?f=16&t=202450&p=4402759&hilit=kwakzalver#p4402759
viewtopic.php?f=23&t=202571&p=4376374&hilit=kwakzalver#p4376374
viewtopic.php?f=23&t=172385&p=3613860&hilit=kwakzalver#p3613860
viewtopic.php?f=23&t=166702&p=3475619&hilit=kwakzalver#p3475619
viewtopic.php?f=27&t=232871&p=5236866&hilit=homeopathie#p5236866
viewtopic.php?f=27&t=229888&p=5147621&hilit=homeopathie#p5147621
viewtopic.php?f=16&t=216433&p=4759865&hilit=homeopathie#p4759865
viewtopic.php?f=16&t=208269&p=4531649&hilit=homeopathie#p4531649
viewtopic.php?f=16&t=209598&p=4565096&hilit=homeopathie#p4565096
viewtopic.php?f=16&t=196112&p=4205328&hilit=homeopathie#p4205328

moet ik nog ff doorgaan?

Om terug te komen, ik heb liever dat mensen homeopathische middelen gebruiken dan er direct een castratie tegenaan gooien. Dat is nog te stoppen, castratie nooit. Dus ja als ik het lees en zo ondoordacht zal ik altijd mijn mening daarin geven ja... in de hoop dat iemand na gaat denken en niet elke geldbeluste dierenarts of GT gaat volgen.
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

booster schreef:ik vindt dat je het allemaal zo kan bekijken hoe je het zelf wilt en je moet niet alleen naar negatieve dingen kijken maar ook naar positieve dingen en als er naar het helpen van 3 positieve dingen uitkomen en 1 negatief dan is het in het algemeen als een positieve ervaring.
Dat ligt er maar net aan hoe zwaar dat negatiev aspect weegt!
Wij hebben er heel bewust voor gekozen om ZaZa niet te laten helpen. Alles afgewogen en uiteindelijk heeft de kans op gedragsverandering de doorslag gegeven. Dat weegt voor ons heel zwaar en al zou het voor de rest allemaal perfect gaan, als haar gedrag zou veranderen, zou dat voor ons echt verschrikkelijk zijn.
renee-uk
Zeer actief

voor zover ik weet heb ik in dit topic niet positief en niet negatief gereageerd op de castratie en waren mijn enige reacties op jou, off topic dus, :U:
en verder lijk je wel een 4e klassertje en die tijd ligt echt te ver achter me op dat niveau bezig te houden.
dag kees, tot in het volgende homeopathie topic :zwaai
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”