Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mjam! Dobey eigen merk Diner

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Mjam! Dobey eigen merk Diner

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik had een proefzakje diner van Biofood, dat heb ik aan Moos gegeven.
Hij vond dit zo zalig, dat ik wel een zakje voor hem wilde kopen zodat hij dat af en toe kan krijgen.
Maar helaas geen verkooppunt dicht in de buurt, dus ik ben gaan zoeken naar een ander merk diner. Ik dacht dit gevonden te hebben in de supermarkt, maar bij het openen van de zak bleek het er totaal niet op te lijken. Het waren bijna alleen maar brokjes die vrijwel allemaal hetzelfde waren, en een enkel maisvlokje.
Dus verder zoeken, en toen zag ik bij Dobey een mooi klein zakje van eigen merk, waar allerlei soorten brokjes in zitten, en veel vlokken en gepofte dingetjes.
Moos is blij, hij smult er echt van. Hij krijgt het maar af en toe, en dan is het feest.
Hij valt er nog sneller op aan dan op kvv of Barf, gekkerd.

Normaal voer ik nooit zoiets als diner, dus is het mij totaal niet opgevallen, maar dit spul is bij ons in de winkels bijna nergens meer te vinden.
Ik vraag me af of er mensen zijn die nog diner voeren, en zoja waar ze dit dan kopen en welk merk.
:zweep:
shadow1
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 3

Re: Mjam! Dobey eigen merk Diner

Ongelezen bericht door shadow1 »

Klopt diner gaat er bijna helemaal uit
Ik voerde eerst Bonzo diner is er dus uit gehaalt,toen over op de fauna land diner maar weer ook eruit gehaalt.
Heb nu de diner van de ah
Afbeelding
groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
Mojuan
Zeer actief

Zit er in die van de AH ook zo weinig vlokken en gepofte stukjes?
Heb jij geen Dobey in de buurt? Dan zou je die kunnen proberen.

Ze verkopen bij onze Dobey ook Jarco brokken, en ik zag op internet dat Jarco een diner heeft.
Deze hadden ze niet in de winkel staan, maar ik kan hem daar wel bestellen. Ik denk zelf dat Jarco betere ingredienten heeft en dus minder ongezond is.
Daarom bestel ik als dit zakje op is, een zakje van Jarco.

Van het merk Excellent bestaat ook een diner waar veel dingetjes in zitten, maar die is alleen in 10kg te koop, en dat vind ik veel teveel.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Ik geef mijn honden zo nu en dan diner van Cavom. Dat is eigenlijk gepofte mais met kleine langwerpige geperste brokjes er doorheen. Ze vinden het heerlijk. Kelan, mijn collie heeft erg gevoelige darmen en heeft snel diarree. Deze diner verdraagt hij goed. Verder krijgen ze kvv van Smuldier en Lotgering. Als afwisseling of als ik vergeten ben kvv uit de vriezer te halen is het wel goede voeding, vind ik.

Dit Cavom diner is helaas alleen in grote zakken te koop (10 kg? ), dus voor jou te groot, denk ik. Ik bewaar het in een afgesloten plastic ton zodat het lang goed blijft. Dus dan hoef ik meestal maar een of twee keer per jaar zo'n grote zak te kopen.
Ik kijk hier in het noorden ook al rond voor een goede diner, maar hier is behalve de Cavom ook niets te vinden.....Biofood lijkt me ook wel goed. Daar kan ik ook wel eens achteraan.

Volgens mij is er bij ons, een dorp verder ook een Dobey dierenwinkel. Ik zal daar eens kijken naar het eigen merk diner waar jij het over hebt. Lijkt mij ook wel wat! :wink:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik voerde het vroeger ook regelmatig aan mijn oude maltezertje! Mijn ervaring is dat honden het idd erg lekker vinden! In de winkel is het moeilijk te krijgen tegenwoordig, je kunt even kijken op www.huisdierplein.nl . Daar staan verschillende merken diners op, o.a van biofood en bonzo en ook in kleine verpakkingen!
shadow1
Actief

Ik wist niet dat cavom ook diner had
Hier kunnen ze niet tegen diner met die grote gele vlokken erin gehaait dat ik kots en diner kan ruimen
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Diner van Bonzo zag ik wel ergens staan, maar daar zaten heel veel brokken en heel weinig 'dingetjes' in.
Het liefst heb ik die van Biofood, maar ik ga er geen kilometers voor rijden. Dus volgende keer die van Jarco, schijnt ook een goed merk te zijn zonder kunstmatige conserveringsmiddelen enz.
Mojuan
Zeer actief

freskin schreef:Ik geef mijn honden zo nu en dan diner van Cavom. Dat is eigenlijk gepofte mais met kleine langwerpige geperste brokjes er doorheen.
Zou je voor mij misschien een foto kunnen maken van dat voer?
Ik wil graag weten hoe het eruit ziet, vooral de verhouding brok/mais etc.
Ik zag het te koop staan op mp, en heb een mail gestuurd voor een foto, maar die had de verkoper niet voor me. Ook kreeg ik geen ingrediëntenlijst, maar alleen een analyse.
Dus als je voor mij de ingrediëntenlijst zou willen overtypen, dan ben ik helemaal blij. :engel:
freskin
Zeer actief

Paulala schreef:
freskin schreef:Ik geef mijn honden zo nu en dan diner van Cavom. Dat is eigenlijk gepofte mais met kleine langwerpige geperste brokjes er doorheen.
Zou je voor mij misschien een foto kunnen maken van dat voer?
Ik wil graag weten hoe het eruit ziet, vooral de verhouding brok/mais etc.
Ik zag het te koop staan op mp, en heb een mail gestuurd voor een foto, maar die had de verkoper niet voor me. Ook kreeg ik geen ingrediëntenlijst, maar alleen een analyse.
Dus als je voor mij de ingrediëntenlijst zou willen overtypen, dan ben ik helemaal blij. :engel:
Ik zal er straks een foto van maken. Het ziet er vrij eentonig uit: gepofte mais met wat geperste brokjes er doorheen. Maar het ruikt lekker en mijn honden vinden het heerlijk. Hier is ook nauwelijks diner te krijgen. Mijn vriendin (woont 50 min. rijden bij mij vandaan) geeft haar honden diner van Biofood. Dat ziet er echt goed uit. Je ziet verschillende stukjes groenten e.d. Ik wil dat ook eens gaan proberen. Het zal wel ergens te bestellen zijn.Op de site van de link die SuzieC1970 doorgaf staat ook diner van Biofood in 10 kg. zakken. Die wil ik wel eens proberen.
groetjes, ingrid

freskin
Zeer actief

Als je op de foto's klikt, zie je ze in het groot:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Analyse Cavom compleet diner:

Ruw eiwit
24,0%
Ruw vet
16,5%
Ruwe celstof
1,9%
As
7,0%
Vocht
7,0%
Fosfor
0,8%
Calcium
1,0%
Natrium
0,3%
Kalium
0,6%
Mangaan
22 mg/kg
Magnesium
1100 mg/kg
Koper
8 mg/kg
IJzer
130 mg/kg
Zink
100 mg/kg
Kobalt
2 mg/kg
Jodium
1,5 mg/kg
Selenium
0,2 mg/kg
Vitamine A
16000 IE/kg
Vitamine D3
1600 IE/kg
Vitamine B1
16,5 mg/kg
Vitamine B2
16 mg/kg
Vitamine B6
8,5 mg/kg
Vitamine B12
0,035 mg/kg
Vitamine E
250 mg/kg
Vitamine C
150 mg/kg
Vitamine K3
3 mg/kg
D. Pantotheenzuur
27 mg/kg
Nicotinezuur
75 mg/kg
Choline Chloride
1750 mg/kg
Folinezuur
2,5 mg/kg

Je ziet wel: het ziet er eentonig uit, maar mijn honden vinden het heerlijk. Ik vind het zelf ook lekker ruiken als er warm water overheen gaat. :tongue:
groetjes, ingrid

Mojuan
Zeer actief

Bedankt voor de foto's!
De analyse had ik al, de ingredientenlijst nog niet, toch heel erg bedankt voor de moeite.

Ziet er op zich niet verkeerd uit, want juist die gepofte dingetjes ruiken zo lekker en daar doet Moos een moord voor.
Die van Biofood is erg goed ja, daar had ik dat proefzakje van.
freskin
Zeer actief

Graag gedaan :wink:

Die gepofte mais ruikt echt heel lekker. Ik vind het jammer dat er niet meer keus is in diners voor honden. Vroeger had je ook een soort daar zaten een soort havermoutvlokken in met stukjes groenten en brokjes. Ik dacht dat dat van het merk Hols was. Nadeel daarvan was dat je het vrij lang moest weken voor je het aan je hond kon geven. Maar buiten Cavom en Biofood zou ik zo gauw geen ander merk diner weten. Ja, misschien nog Bonzo of Beneful. Maar dat zijn volgens mij de wat mindere merken.
groetjes, ingrid

Mojuan
Zeer actief

Wat ik nu weet:

Dobey eigen merk
Biofood
Bonzo
Jarco
Prins
Cavom
Excellent
Royal canin selection 7
SuzieC1970
Zeer actief

Paulala schreef:Wat ik nu weet:

Dobey eigen merk
Biofood
Bonzo
Jarco
Prins
Cavom
Excellent
Royal canin selection 7
Die diner van Royal canin heb ik vroeger wel eens gehad, ziet er echt heel goed uit. Jammer genoeg kon mijn hond er toen niet tegen. Kreeg er vreselijke jeuk van...
Mojuan
Zeer actief

Het is overal alleen maar te koop in zakken van 15kg, dus dat is wel jammer.
Vroeger toen ik in de dierenwinkel werkte, was de RC selection 7 zonder brokken erin. Dat was een 'diner' die je zelf nog met je eigen brok moest mengen.
Tegenwoordig zitten er wel brokken in toch?
shadow1
Actief

Paulala schreef:Wat ik nu weet:

Dobey eigen merk
Biofood
Bonzo
Jarco
Prins
Cavom
Excellent
Royal canin selection 7

Bonzo kan je schrappen hoor,dat is er al een paar maanden uit
Ik heb zelf een paar maanden geleden nog gebelt met bonzo,maar helaas ze hebben het uit het assortiment gehaald :boos:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

lola vindt het ook zo lekker. die is zo'n muts met eten dus ik durf niet zo'n grote zak te kopen omdat ik bang ben dat ze het niet meer hoeft ineens
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

shadow1 schreef:

Ik heb zelf een paar maanden geleden nog gebelt met bonzo,maar helaas ze hebben het uit het assortiment gehaald :boos:
Oh is dat zo?
Bij ons in de winkels ligt het nog, maar dat zullen dan wel de laatste zakken zijn tot het uitverkocht raakt.
massam schreef:lola vindt het ook zo lekker. die is zo'n muts met eten dus ik durf niet zo'n grote zak te kopen omdat ik bang ben dat ze het niet meer hoeft ineens
Voor mij is zo'n grote zak sowieso onhandig, dan kan ik uiteindelijk een groot deel weggooien.
Julia mag het niet, die heeft een glutenallergie/intolerantie, Anders eet maar heel weinig, en Moos krijgt het maar eens in de week ofzo.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Paulala schreef:
shadow1 schreef:

Oh is dat zo?
Bij ons in de winkels ligt het nog, maar dat zullen dan wel de laatste zakken zijn tot het uitverkocht raakt.
massam schreef:lola vindt het ook zo lekker. die is zo'n muts met eten dus ik durf niet zo'n grote zak te kopen omdat ik bang ben dat ze het niet meer hoeft ineens
Voor mij is zo'n grote zak sowieso onhandig, dan kan ik uiteindelijk een groot deel weggooien.
Julia mag het niet, die heeft een glutenallergie/intolerantie, Anders eet maar heel weinig, en Moos krijgt het maar eens in de week ofzo.
waarom zou je dat weggooien dan?
Hier krijgen ze eens per week of soms 2 weken de groentemix van Fokker bij hun kvv, ik denk ergens wel iets te vergelijken met een dinner alleen dan zonder brok.
Die zak staat er al ruim een jaar hoor... ik doe er eeuwen mee....loopt niet weg hoor na een paar weken :wink:

http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... try/214767

Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mojuan
Zeer actief

Omdat het dan allang over datum is en veel te lang open staat.
Overigens zie ik het nut er ook niet echt van in om een grote zak te kopen, want dat neemt alleen maar weer ruimte in voor niets.
Nu staat er een klein zakje in de kast op een plankje, veel handiger.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Paulala schreef:Omdat het dan allang over datum is en veel te lang open staat.
Overigens zie ik het nut er ook niet echt van in om een grote zak te kopen, want dat neemt alleen maar weer ruimte in voor niets.
Nu staat er een klein zakje in de kast op een plankje, veel handiger.
dat het over de datum is daar kijk ik echt niet na... ik heb hier brokken in de auto staan voor het geval dat als ik onderweg ben en het nodig heb bladibla... ik denk dat dit wel 3 jaar oud is als het niet ouder is... ze eten het nog steeds met smaak hoor met speuren of als ik geen vlees mee kan nemen naar een wedstrijd oid.
Nee daar geloof ik dus helemaal niet in die houdbaarheiddata, maar goed dat heb ik ook met mn eigen eten, daar kijk ik er ook niet naar.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mojuan
Zeer actief

Nou ik kijk daar wel naar, en vooral omdat ik zelf altijd heel snel ziek ben van voedsel dat op het randje zit.
Als het een zak brok is dat nog helemaal dicht is, dan durf ik het wel aan om het (binnen bijv. een maand) op te voeren.
Maar iets dat al geopend is en dan zolang? Nee, daar neem ik liever geen risico's mee.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Paulala schreef:Nou ik kijk daar wel naar, en vooral omdat ik zelf altijd heel snel ziek ben van voedsel dat op het randje zit.
Als het een zak brok is dat nog helemaal dicht is, dan durf ik het wel aan om het (binnen bijv. een maand) op te voeren.
Maar iets dat al geopend is en dan zolang? Nee, daar neem ik liever geen risico's mee.
hmm heb je deze week niet naar de radio geluisterd zeker? Dat er zoveel onnodig voedsel weggegooid wordt door dergelijke houdbaarheidsdata terwijl het dus nog prima gegeten kon worden. :wink:

http://www.nd.nl/artikelen/2012/maart/1 ... onderzocht

brok valt daar ook onder bij mij.... dat kan bijna niet bederven.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

malinois schreef:
Paulala schreef:Nou ik kijk daar wel naar, en vooral omdat ik zelf altijd heel snel ziek ben van voedsel dat op het randje zit.
hmm heb je deze week niet naar de radio geluisterd zeker? Dat er zoveel onnodig voedsel weggegooid wordt door dergelijke houdbaarheidsdata terwijl het dus nog prima gegeten kon worden. :wink:

Ja dat kan allemaal best zo zijn, maar ik word dus heel snel ziek van voedsel dat op het randje zit.
Dan krijg ik heel erge buikpijn, ik word misselijk en soms moet ik kotsen, maar meestal wordt het diarree.
En dat is echt geen pretje.
Ik zorg dus gewoon dat ik nooit teveel ergens van koop, en zo hoef ik dus niets weg te gooien. Daarom voor mij gewoon kleinere verpakkingen. Dé oplossing.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

malinois schreef:

Even offtopic, vanmiddag kregen we thee binnen op ons werk via de inname.
Zat nog in plastic gesealed en verzegeld in een houten kistje maar we keken naar de datum en daarop stond houdbaar tot 1998 :O:
Nu hoef je je niet echt strikt aan een houdbaarheidsdatum te houden maar 14 jaar was me toch iets té lang geleden dus heb ik die weggegooid.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
SuzieC1970
Zeer actief

Bij huisdierplein is het bonzo diner anders nog gewoon te bestellen hoor....
SuzieC1970
Zeer actief

SuzieC1970 schreef:Bij huisdierplein is het bonzo diner anders nog gewoon te bestellen hoor....
En ik zie net dat ze daar ook fokker en RC diner in 3 kg verpakkingen hebben, en Canex diner per 4,5 kg. keus zat dus voor diegenen die geen grote zakken willen hebben... Gewoon goed zoeken en dan is er nog zat te vinden! :ok:
Mojuan
Zeer actief

rc diner in kleinverpakking zie ik er niet opstaan, kan ik niet vinden
SuzieC1970
Zeer actief

Paulala schreef:rc diner in kleinverpakking zie ik er niet opstaan, kan ik niet vinden
Ik zat door alle pagina's te zoeken van voeding en toen kwam ik het bijna achteraan tegen gister en nu kijk ik weer en kan ik het ook nergens meer vinden! :boos: :boos: Maar zie nu weer hele andere merken dan gister dus volgens mij hebben ze hun site aangepast....(Zag net wel dat kanjer diner per 4 kg ook kan...pfff)
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”