Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bulldog en pekingees uitgesloten bij Crufts!!!

Moderator: moderatorteam

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: Bulldog en pekingees uitgesloten bij Crufts!!!

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Kan hoor 'algemene waarschuwing', maar dan wel onevenredig hard over de ruggen van een paar mensen. Maar wat mij vooral tegenvalt is het gebrek aan solidariteit. Daar ter plekke en in de rest van de wereld. Ik vind dat niemand zijn hond meer had moeten uitbrengen nadat de eerste BOB zo weggezet werd en geen keurmeester meer had moeten keuren. Die Frank Kane oa heeft toch ook boter op zijn hoofd.............
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Het is inderdaad wel krom dat een hond die op diverse plekken door km werd gekeurd en gewonnen heeft ná een keuring alsnog wordt gediskwalificeerd. Dan inderdaad bij binnenkomst keuren en als ze niet gezond worden bevonden niet toelaten. Heb je ook niet het gezeur dat honden niet in de groepskeuring verschijnen. Weten keurmeesters dat ze gezonde honden keuren.

Overigens werd er in Nederland in het verleden inderdaad bij de deur gecontroleerd. Een dure en tijdrovende klus waarbij volgens mij echt niet werd opgelet op de punten waarop deze honden nu niet in de groepskeuring mochten verschijnen. Meer de algemene gezondheid (oren, ogen). Of teven niet loops waren (werden toen n.l. niet toegelaten op show) en of reuen 2 ingedaalde ballen hadden (waar de km eigenlijk op hoort te letten).
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Branka schreef:
Overigens werd er in Nederland in het verleden inderdaad bij de deur gecontroleerd. Een dure en tijdrovende klus waarbij volgens mij echt niet werd opgelet op de punten waarop deze honden nu niet in de groepskeuring mochten verschijnen. Meer de algemene gezondheid (oren, ogen). Of teven niet loops waren (werden toen n.l. niet toegelaten op show) en of reuen 2 ingedaalde ballen hadden (waar de km eigenlijk op hoort te letten).
Laat ze dat maar weer doen. En dan gelijk de honden even navoelen of ze niet moddervet zijn. En gelijk alles naar huis sturen wat ontstoken oren/ogen heeft, niet normaal kan ademen, hinder heeft van de vacht/vellen of ongezond dik is. Ik denk dat dat veel beter werkt. Krijgen zulke honden geen punten meer, dan is het snel afgelopen.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

The inspecting veterinary surgeon specifically assessed four areas of concern on the health front: eye disease, respiratory problems, skin disease and mobility issues.
Dan vraag ik mij af of de Dashonden ook niet gecontroleerd hadden moeten worden. Bij de overdreven types die ik in de erering zag rondschuiven zou controle op beweging niet verkeerd zijn.

Het is inderdaad afwachten of de fokkers er anders door gaan fokken of hun kop in het zand steken en shows waarop medische afwijkingen wordt gecontroleerd gaan vermijden.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Branka schreef: Het is inderdaad afwachten of de fokkers er anders door gaan fokken of hun kop in het zand steken en shows waarop medische afwijkingen wordt gecontroleerd gaan vermijden.
Of dat er geen keurmeesters meer te vinden zijn die de "high profile" rassen willen keuren, omdat ze zichzelf de eventuele afgang van de door hen aangewezen BOB die later door de dierenarts wordt afgekeurd willen besparen.
Of dat er nog minder exposanten het zeker in Europese landen exorbitant hoge inschrijfgeld liever in hun zak houden dan op het spel te zetten bij een keuring van hun "high profile" ras door de dierenarts.
Zonder exposanten en/of keurmeesters geen hondenshow...
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:
sirene schreef:
Rosita Compagner schreef:Feestboek zegt dat de Mastiff er ook uitligt. Ook een open oog natuurlijk
Anders kan er wel een knieprobleem gevonden worden misschien. Heb je de foto's van die hond gezien :schrik:
:schrik:
Afbeelding
"Secret Charm avec Dibest"
Niet zeiken . :neenee:
Hoe kun je nu knieproblemen hebben als je geen knieen hebt.

ben pas hier, maar wilde net schrijven....."welke knieën???"":LOL:
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

vind het super dat er eindelijk eens wat gebeurd.
Maar denk dat er juist bij de keurmeesters nog wat moet gebeuren.
Vind het raar dat vb die hond met zoveel vel wel als eerste door gaat.
zou niet mogen gebeuren mijn inziens.
Hier heb je geen veterinaire keuring voor nodig.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

*Anita* schreef:vind het super dat er eindelijk eens wat gebeurd.
Maar denk dat er juist bij de keurmeesters nog wat moet gebeuren.
Vind het raar dat vb die hond met zoveel vel wel als eerste door gaat.
zou niet mogen gebeuren mijn inziens.
Hier heb je geen veterinaire keuring voor nodig.
Dit dus. Bij een aantal honden kun je zelfs als leek zien dat de hond last moet hebben van zijn overdreven extra huid, rimpels en bouw. Bij de clumberspaniel ging het om een oog afwijking die ook de keurmeester kan zien. Hij had die hond niet moeten plaatsen is geen schande hoor als er in een ras door de keurmeester niet geplaatste wordt. Hij wordt dan wel door de mangel gehaald door de fokkers maar nu staat hij/zij toch ook voor schut. Op kleine shows gebeurt het best vaak dat in een ras alleen zg's vallen waarom bij een internationale show dan niet? omdat daar alleen kampioenen lopen?
Afbeelding
gevni havanezers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

blacky schreef: Dit dus. Bij een aantal honden kun je zelfs als leek zien dat de hond last moet hebben van zijn overdreven extra huid, rimpels en bouw. Bij de clumberspaniel ging het om een oog afwijking die ook de keurmeester kan zien. Hij had die hond niet moeten plaatsen is geen schande hoor als er in een ras door de keurmeester niet geplaatste wordt. Hij wordt dan wel door de mangel gehaald door de fokkers maar nu staat hij/zij toch ook voor schut. Op kleine shows gebeurt het best vaak dat in een ras alleen zg's vallen waarom bij een internationale show dan niet? omdat daar alleen kampioenen lopen?
Ik ben het hier niet mee eens. Overdrijvingen zouden nooit beloond moeten worden door keurmeesters, als ze kwalijk zijn juist afgestraft. Maar die Clumber waar je het over hebt had gewoon normale hangende oogleden voor het ras. Het is totaal niet het type hond waar ik van houd maar deze Clumber is de mooiste en minst overdreven hond die ik hier ooit heb gezien. Je kunt niet iets gaan afstraffen wat gewoon in de standaard staat. Als je er niet achter staat als km moet je dat ras gewoon niet gaan keuren.
Je kan ook geen Ierse Wolfshond een DQ of een G gaan geven omdat hij te groot is omdat je weet dat het ongezond is. De standaard vraagt het.
Ik vind het heel goed dat er nu iets gedaan is wat wereldnieuws is maar de manier waarop vind ik niet goed. Ten eerste hadden ze dus alle honden van die rassen moeten keuren maar ten tweede vind ik het ook wel heel vreemd van de Kennelclub ed. Zij geven stambomen aan die honden, ze verdienen geld aan stambomen en inschrijvingen shows. Ze weten al jaren wat er aan de hand is.
Ze hadden het mi beter bij de wortel ergens aan kunnen pakken (fokbeleid) en niet ergens aan het topje (een BOB gaan afkeuren).
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef:Kan hoor 'algemene waarschuwing', maar dan wel onevenredig hard over de ruggen van een paar mensen. Maar wat mij vooral tegenvalt is het gebrek aan solidariteit. Daar ter plekke en in de rest van de wereld. Ik vind dat niemand zijn hond meer had moeten uitbrengen nadat de eerste BOB zo weggezet werd en geen keurmeester meer had moeten keuren. Die Frank Kane oa heeft toch ook boter op zijn hoofd.............
Dat gebrek aan solidariteit kan ik me wel voorstellen hoor. Ik voelde trouwens ook geen enkele solidariteit ook al ben ik het niet eens met de manier waarop. Die mensen van de Engelse Bulldog zijn ziende blind. Heb je die tank gezien ? Ja, ze liep prima in vergelijking met wat je hier vaak op shows ziet maar hallo ?! geen enkele overdrijving beweren ze :LOL: Voor de Peek geld voor mij hetzelfde. Als je niet snapt waarom zo'n beestje anders moet dan moet je dat maar een keer voelen.
Met mijn ras heb ik kans ook in zo'n situatie te komen. Als men besluit dat elke hond een compleet gebit moet hebben zijn we de l*l. Ik verwacht echt niet van mensen met andere rassen dat ze dan solidair met me zijn hoor. Ik ga dan zelf proberen ze van het tegendeel te overtuigen en zo niet dan ga ik wel niet meer showen, dan niet.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ach voor mijn gevoel zijn er een paar honden geslachtofferd.
en nu denken de mensen dat er wat word gedaan.
zooooo nu over tot de orde van de dag.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Nou, ik vind het op zich nog niet eens zo'n hele slechte stap van de KC (al hád het natuurlijk netter gekund door bij de wortel te beginnen, ipv bij de top) maar ik ben heel bang dat het hier bij blijft. Gewoon even flink laten zien dat ze er HEUS mee bezig zijn bij de KC, flink wat media aandacht trekken, hoop thumbs up van eerdere critici... En dan nu weer klaar, doen we niks meer aan..
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Nanna schreef:
sirene schreef: Je kan ook geen Ierse Wolfshond een DQ of een G gaan geven omdat hij te groot is omdat je weet dat het ongezond is. De standaard vraagt het.
Grootte en gewicht: Minimum schofthoogte reuen moet 79 cm, teven 71 cm. Minimum gewicht reuen 54,5 kg, teven 40,5 kg. Alles onder deze hoogte of dit gewicht moet uitgesloten worden van competitie. Groot en indrukwekkende verschijning (fors type), inbegrepen schofthoogte en evenredige lichaamslengte, is het ideaal, waarnaar moet worden gestreefd; de bedoeling is een ras te vestigen waarvan de reuen gemiddeld 81- 86 cm. hoog zijn, en dat de benodigde kracht, beweeglijkheid, moed en evenredigheid zal tonen.

Dat vind ik nog acceptabel. Ik vind ook dat een Ier met een schofthoogte van tegen de meter daarop achteruit gezet moet worden. Dat zal niet zo moeilijk zijn want meestal vertonen dergelijke reuzen een abominabel gangwerk. :schrik:
Maar volgens de rasstandaard is zo'n schofthoogte gewoon acceptabel, want er wordt géén maximummaat aangegeven.
Dan moet dus de rasstandaard worden aangepast.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Die hoogte was een voorbeeld hè meiden ;) ik bedoelde gewoon te zeggen dat je als dierenarts niet een hond kunt gaan afkeuren voor iets wat de standaard gewoon vraagt. Ik heb geen idee van de hoogte van een IW. Ik had ook het wit van Dogo kunnen noemen.
Als iets in de standaard een ongezonde eis is moet de standaard aangepast worden. De honden hun BOB ontnemen heeft geen enkele zin. Ik vraag me nu al af wat er verder gaat gebeuren. Ik zag gisteren ergens een buitenlandse reportage over de Crufts en daar werd nergens gesproken over die uitsluitingen.
Als de KC zoveel lef heeft moet ze eisen gaan stellen aan het inschrijven in het stamboek. Eerst geld vangen vanuit het fokken en showen en daarna het feestje ineens afzeggen helpt niet zo.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

sirene schreef:Die hoogte was een voorbeeld hè meiden ;) ik bedoelde gewoon te zeggen dat je als dierenarts niet een hond kunt gaan afkeuren voor iets wat de standaard gewoon vraagt. Ik heb geen idee van de hoogte van een IW. Ik had ook het wit van Dogo kunnen noemen.
Als iets in de standaard een ongezonde eis is moet de standaard aangepast worden. De honden hun BOB ontnemen heeft geen enkele zin. Ik vraag me nu al af wat er verder gaat gebeuren. Ik zag gisteren ergens een buitenlandse reportage over de Crufts en daar werd nergens gesproken over die uitsluitingen.
Als de KC zoveel lef heeft moet ze eisen gaan stellen aan het inschrijven in het stamboek. Eerst geld vangen vanuit het fokken en showen en daarna het feestje ineens afzeggen helpt niet zo.
Heb je ook een punt.
Geloof ook niet dat met deze actie het fokbeleid er anders op word.
Probeer dat hele rijtje aan stamboom uitgiftes en RV's in verschillende landen en FCI en andere show's maar eens te overtuigen in het meegaan op deze golf.
En de fokkers nog natuurlijk ,want zo te horen begrijpen diegeen die nu uitgesloten zijn ook totaal niet waar het over gaat in hun verbazing en onbegrip . Iedereen heeft meegeholpen om hun einprodukt te krijgen zoals die is en al die lof van jaren van heel veel mensen en het systeem word nu in ene tegengesproken door 1 organisatie de Crufts en 1 DA.

Daarnaast hebben deze fokkers wel altijd hun puppen verkocht omdat zij volgens het hele systeem goede honden fokten ,dus of ze nu in ene anders gaan fokken met de kans om hun status te verliezen en kopers is nog maar de vraag.
Daarnaast ben je niet in ene van dit product naar iets wat het niet heeft als het nu een rastypisch probleem is terwijl het jaren werd gezien als iets wat zo hoorden..Moet je als fokker honden gaan gebruiken die jouw clubje altijd heeft uitgesloten . Ik geloof dat deze fokkers die nu uitgesloten werden ook uitgesloten worden van hun clubje waar zij altijd deel van uitmaakten .
Cultuurtjes en clubjes werken wel zo in de praktijk dat als je dat aan de kant zet kunnen we gewoon doen of het niet waar is en verder gaan waar we mee bezig zijn.
Toegeven dat je jarenlang fout bezig bent geweest binnen een georganiseert systeem is heel moeilijk natuurlijk .

Daarnaast hebben ze er een paar uitgehaald en uitgesloten terwijl er heel veel meer liepen die ook binnen dat profiel hadden gepast.
Dus die hebben ook het idee dat hun wel goed bezig zijn en die andere uitgeslotene niet.
Cruft heeft ook jarenlang boter op hun hoofd gehad en zich heel bijzonder gevoeld als toonaangevende show en nu willen ze een statement maken met een enkeling die nu als fout er tussenuit word gepikt.
Terwijl ze de keurmeesters die onderdeel van hun systeem als betrouwbaar en status als Crufts ook hun gang hebben laten gaan tot het moment van dat die DA tevoorschijn moest komen.
Al jarenlang werden er daar honden de hemel in geprezen die nu afgebrand worden door hetzelfde systeem , wat gewoon doorgaat als betrouwbaar voor de rest.
Eigenlijk als je goed kijkt word vertelt dat het gewoon allemaal zo fout en onbetrouwbaar in elkaar zit als de neten ,maar we bejubelen nog wel de eindkeuringen en de status van honden die daar gewonnen hebben door dezelfde keurmeesters en systeem.
Niet allen op crufts natuurlijk maar gewoon het hele showwereldje op zich.
Hoeveel honden hebben er niet de finale gehaald op wereld shows die geopereert waren aan waar sommige honden die nu geoutcast zijn.??

.
.
.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Show”