Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nagel gebroken en misschien teentje ook

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Tank
Zeer actief

Nagel gebroken en misschien teentje ook

Ongelezen bericht door Tank »

Zaterdag bleef tank haken met zijn voorpootje toen hij de bank af sprong. Hij piepte en liep een beetje mank rechtsvoor. Hij gaf duidelijk pijn aan bij zijn vijfde teentje die de grond niet raakt maar ik zag er niks aan. Vandaag nog steeds pijn en heb dierenarts gebeld die zegt dat er een foto gemaakt moet worden, kan goed gebroken zijn en het beste is om dan de teen er af te halen. Nu kijk ik nog eens goed en zie ik dat zijn nagel helemaal gebarsten is tot in het vlees en een klein beetje bloed. Nog steeds pijn en beetje mank. Zal ik het nog even aankijken of nageltje/ teentje er af laten halen?
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: Nagel gebroken en misschien teentje ook

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Ik zou het maar aankijken. Eventueel een verbandje er omheen tegen het stoten (niet te strak). "Even" dat teentje weghalen kost je klauwen met geld en is niet een klein operatietje.
Tank
Zeer actief

Ben wel verzekerd dat scheelt het gaat me ook niet om de kosten maar inderdaad om de ingreep. De dierenarts zei letterlijk dat het een heel simpele ingreep is en dat de hond er weinig last van zal hebben. In tegenstelling tot nu ik heb er een pijnstiller ingestopt maar hij heeft nog steeds pijn.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Ik zou wel wat aan die gespleten nagel laten doen, dat kan vreselijk zeer doen bij aanraken of stoten tegen een stoeprand bijvoorbeeld.
En die teen, hier werd ook vrij snel door bepaalde da's in de mond genomen dat de teen het best verwijderd kon worden toen mijn teefje haar teen gebroken had. (foto's bij eigen da lieten overigens geen breuk zien, maand later was er nog geen verbetering en zijn er 3d foto's gemaakt en daarop was te zien dat de teen gebroken was geweest maar toch teveel inspanning ipv rust telkens niet kon herstellen.
Uiteindelijk is ze echt heel rustig gehouden, plassen in de tuin bijvoorbeeld geen wandelingen. En is het toch goed geheeld.
Als reden, want de da die amputatie had geadviseert heb ik om uitleg gevraagd, was dat hij de kans groot achtte dat bij herstel na zo'n breuk die teen een zwakke plek blijft. Dat met springen en rennen de hond misschien snel last zou krijgen van de oude breuk in de teen en snel zou manken.
Daar zit wat in, is echter gelukkig in het geval van mijn hond niet aan de orde, het is nu ruim 2 jaar geleden.

Doe voorlopig maar rustig met hem. Beterschap!
Tank
Zeer actief

Blondie was dat bij jouw hond ook het vijfde teentje die de grond niet raakt? Want het maakt wel uit denk ik dat hij tijdens het lopen die teen dus niet belast. Ik kan ook gewoon wandelen met hem dan mankt hij niet, alleen als het teentje ergens tegenaan komt dan mankt hij even. Die nagel zit me wel dwars eigenlijk, maar wat kan je laten doen er aan? Als hij er helemaal af moet dat doet ook erg pijn denk ik.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Tank schreef:Blondie was dat bij jouw hond ook het vijfde teentje die de grond niet raakt? Want het maakt wel uit denk ik dat hij tijdens het lopen die teen dus niet belast. Ik kan ook gewoon wandelen met hem dan mankt hij niet, alleen als het teentje ergens tegenaan komt dan mankt hij even. Die nagel zit me wel dwars eigenlijk, maar wat kan je laten doen er aan? Als hij er helemaal af moet dat doet ook erg pijn denk ik.
De gebroken teen bij bluf was volgens mij de tweede teen.
De nagel van Finn was ergens in de midden.
Ga je zelf eens na als je nagel doormidden is of gescheurd tot je nagelriem en je blijft in bijvoorbeeld een wollen trui hangen. Niet zo een fijn gevoel.
Zelf heb ik bij een gescheurde nagel al zoiets van eraf die hap. Een hond zal ook gaan kauwen op de nagel omdat het irriteert. Eraf is dan beter, of zo zelf knippen dat het gespleten eraf is. Ik ben er niet zo'n ster in :engel: en mijn hond heeft veel meer vertrouwen in de da met nagelschaar dan in mij met nagelschaar. Wegknippen van het gespletene kan al een groot deel van verlichting geven voor je hond.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

laat eerst die nagel maar weghalen...
daar hebben ze meer last van dan een gebroken teen is mijn ervaring. Hier hebben ze weleens een gebroken teen gehad (dober) zonder dat we het gemerkt hebben... dat zagen we een tijd later bij rontgenfoto's voor een andere blessure.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”