Afgelopen donderdag ben ik met mijn hond (bijna 6 jaar) naar de Da geweest omdat hij bloed druppelde uit zijn penis.
Hij heeft dit een maand eerder ook al gehad en uit urineonderzoek bleek toen dat hij geen blaasontsteking had,
maar er waren wel wat spermacellen gevonden
Het bloeden stopte vanzelf na ongeveer 2 dagen en toen waren er naar mijn idee geen loopse teven in de buurt.
We konden tenminste zonder kwijlende hond onze ronde lopen
Maar afgelopen donderdag bleek na rectaal onderzoek dat hij prostaat ontsteking heeft.
Hij heeft een injectie gehad en een Ab-kuur EN het advies : Castreren of een implantaat.
Ik vind het wel een hele grote beslissing.
En ik hoop dan ook op ervaringen van mensen die hier ook mee te maken hebben gehad.
De dokter had het niet over een vergrote prostaat.
Wel is mijn hond deze X super opgewonden door mijn andere hond,die nu loops is!
Maar wat ik niet snap bij mijn hond is het volgende :
Mijn reu heeft nu al 5 X de loopsheid van mijn andere hond meegemaakt.
En nooit heeft hij er op gereageerd,ja een beetje snuffelen en dan werd hij afgesnauwd door mijn andere hond en daarmee was het klaar,helemaal niks aan de hand.(dus niet janken,klappertanden etc...)
En op het moment dat mijn andere hond (het teefje dus) zichzelf wilt aanbieden,dan gaat ze meteen uit logeren bij mijn ouders.
Zo heb ik het al die andere keren gedaan en het ging altijd goed,maar nu op de 1 of ander manier is zijn geslachtsdrift op zijn TOP EN op hol geslagen!!!(hij probeerde zelfs mij te bespringen
Ik kreeg al wel de tip hier om pompoenpitolie in combi met zaagbladpalm te geven.
Iemand anders hier ook ervaring mee?
Ik weet alleen niet of mijn hond hier tegen kan omdat hij Atopie heeft.
Groetjes Saskia