Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Prostaat Ontsteking.....Castratie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

sassy333
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog en een kruising York-Shire Terrier/Chihuahua
Aantal honden: 2

Prostaat Ontsteking.....Castratie

Ongelezen bericht door sassy333 »

Hallo Allemaal,

Afgelopen donderdag ben ik met mijn hond (bijna 6 jaar) naar de Da geweest omdat hij bloed druppelde uit zijn penis.
Hij heeft dit een maand eerder ook al gehad en uit urineonderzoek bleek toen dat hij geen blaasontsteking had,
maar er waren wel wat spermacellen gevonden
Het bloeden stopte vanzelf na ongeveer 2 dagen en toen waren er naar mijn idee geen loopse teven in de buurt.
We konden tenminste zonder kwijlende hond onze ronde lopen :D .

Maar afgelopen donderdag bleek na rectaal onderzoek dat hij prostaat ontsteking heeft.
Hij heeft een injectie gehad en een Ab-kuur EN het advies : Castreren of een implantaat.
Ik vind het wel een hele grote beslissing.
En ik hoop dan ook op ervaringen van mensen die hier ook mee te maken hebben gehad.
De dokter had het niet over een vergrote prostaat.

Wel is mijn hond deze X super opgewonden door mijn andere hond,die nu loops is!
Maar wat ik niet snap bij mijn hond is het volgende :
Mijn reu heeft nu al 5 X de loopsheid van mijn andere hond meegemaakt.
En nooit heeft hij er op gereageerd,ja een beetje snuffelen en dan werd hij afgesnauwd door mijn andere hond en daarmee was het klaar,helemaal niks aan de hand.(dus niet janken,klappertanden etc...)
En op het moment dat mijn andere hond (het teefje dus) zichzelf wilt aanbieden,dan gaat ze meteen uit logeren bij mijn ouders.
Zo heb ik het al die andere keren gedaan en het ging altijd goed,maar nu op de 1 of ander manier is zijn geslachtsdrift op zijn TOP EN op hol geslagen!!!(hij probeerde zelfs mij te bespringen :gvd: )en piepen en zeuren de hele dag he?

Ik kreeg al wel de tip hier om pompoenpitolie in combi met zaagbladpalm te geven.
Iemand anders hier ook ervaring mee?
Ik weet alleen niet of mijn hond hier tegen kan omdat hij Atopie heeft.

Groetjes Saskia
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Prostaat Ontsteking.....Castratie

Ongelezen bericht door Eline* »

Mijn reu heeft klachten van zijn prostaat. Er is een echo gemaakt om te kijken wat er aan de hand was; enkel uit een rectaal onderzoek weten wat er aan de hand is konden ze niet.
Nelson is 12 en castratie voor mij ip geen optie; ik wil niet dat hij zijn spieren door het gebrek aan hormonen verzwakt. Hij heeft een kuur Ypozane gehad en daarmee zijn de klachten verholpen.
Mijn dierenarts raadde castratie overigens ook af gezien zijn leeftijd en de afname van spierweefsel aan de achterhand. Een implantaat verhoogde volgens hem in eerste instantie de testoseronproduktie, wat dus voor de prostaat niet zo lekker is. Ypozane doet dit niet en werkt een maand of 5.
Daarnaast krijgt hij nu prostavit van bional met daarin inderdaad de middelen die jij noemt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
yvon
Zeer actief

Re: Prostaat Ontsteking.....Castratie

Ongelezen bericht door yvon »

Wij hebben het gehad met onze JR wij waren helaas telaat dat wij er achter kwamen wat er aan de hand was (geen bloed gezien)
op een dag begon hij hard tegillen tijdens het poepen
de DA gebeld konden ook direct komen
onderzoek vergroot prostaat
We hebben Beethoven chemische laten castereren indd de prostaat was verkleind na 3 maand kwam het weer terug weer een keer chemische laten hebben zijn prostaat was toen weer vergroot
op 13 jarige leeftijd nog laten castereren helaas kwam de pijn wel terug toen bleek ook dat zijn rectum gescheurd was (omdat de DA dat toen nog niet kon voelen omdat iedere keer zijn prostaat zo vergroot was
wij waren dus telaat hij is overleden op 14 jarige leeftijd een half jaar na zijn casteratie

Bij onze kruizing Zino (zwart)lag er een plasje bloed onder zijn buik toen hij op stond
direct de DA gebeld konden direct komen na gekeken vergroot prostaat gecatereerd op 6 jarige leeftijd en er is niets aan de hand
Wij wilden Zino nog niet kwijt
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”