Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vanaf woensdag een nieuwe uitdaging

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Vanaf woensdag een nieuwe uitdaging

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Aangezien vriendlief nog volop in de IPO zit met onze 2 heren ga ik nog wel eens mee naar de hondenclub.
Dit jaar ben ik daar al 8 jaar lid, en ook altijd fanatiek getraint.

Helaas is Kenji de laatste paar maanden best achteruit gegaan waardoor ik alleen nog maar kan speuren en Flyballen met haar.

Nu kwam er wel eens een vrouwtje die 3 Rottweilers heeft, en die is sindskort ook lid. ( andere rassen dan de duitse herder worden nu toegelaten )

Wij raakten in gesprek , ze had mij bezig gezien met Kenji en vroeg zich af waarom ik niet verder ging met haar.
Ik legde het uit, en vertelde het ook dat ik het trainen eigenlijk wel mis.
Gewoon lekker bezig zijn met de hond, want dat is toch echt heel wat anders dan Flyball.

En toen kwam ze met het voorstel om met een van haar honden te gaan trainen.
Was zo overdonderd dat ik niet eens verder gevraagd heb, maar meteen ja heb gezegd.

Ik weet alleen dat ze dus een Rottweiler is , Jazzy ( of Jessie kan ook ) heet en als ik me niet vergis is ze tussen de 1 en 2 jaar oud.

Ze kent de basis , maar is verder nog helemaal groen, tikkie terughoudend naar vreemden , maar dat moet geen probleem zijn.

Die mevrouw heeft haar rug gebroken gehad en is nu dus niet meer in staat om met alle 3 de honden te trainen.
Een andere clubgenoot heeft haar andere hond over genomen om te trainen en zij traint met een zusje van Jazzy.
Die is helemaal niet voor vreemden , dus die moet ze wel zelf doen.

Woensdag ga ik met de grote uitdaging beginnen.
Eerst maar eens elkaar wat beter leren kennen, op een appart veldje een beetje spelen en aan de hand daarvan kijk ik wel wanneer ik echt begin met trainen.

Vind het wel erg spannend, maar tegelijkertijd ook erg leuk.
Zal wel wennen worden, want ik heb altijd met Duitse herders getraint, en een Rottweiler is natuurlijk wel wat anders.

Maar ik heb er wel heel veel zin in
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Vanaf woensdag een nieuwe uitdaging

Ongelezen bericht door Inge »

Je leert er allicht weer een boel van. Succes!
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
** Angela **
Zeer actief

Vorige week woensdag voor het eerst kennis gemaakt.

Ze heet dus idd Jazzy en in mei word ze 2 jaar.
Is geopereerd aan ED , is nog bezig met aqua training om de bespiering weer optimaal te krijgen.

Maar volgens de dierenarts moet dit allemaal geen probleem zijn om volop te gaan trainen.
Natuurlijk houden we er wel rekening mee, maar voor mij is het gewoon een fijn hondje om mee te trainen.

Ze kwam uit de auto, en ze zat meteen al in mn nek en dat doet ze niet gauw volgens haar baasje.
De klik was er dus al haha.

Ze was in het begin wel even naar het vrouwtje aan het zoeken, maar met veel afleiding ging dat wel goed.
Beetje gespeelt met het balletje waar ze nog niet zo veel om geeft
Zit, af en hier met een snoepje, klein stukje laten volgen ...

Gaat harstikke goed, alleen was ze wel afgeleid door de andere honden op t veld, maar kreeg daarna wel snel de aandacht terug ( ok voor even dan ;-) )

Helaas moest ik van zondag tot gisteren werken, dus kon ik niet naar de hondenclub.
Maar we zijn net naar ons renveldje gereden, komt nooit iemand dus je kan er lekker trainen.

In het begin was ze nogal kijkerig naar de bus, want daar zat haar vrouwtje.
Daarna ging het echt super, netjes een paar pasjes volgen, zit, af, voet.

Met hier ging ze rondjes rond me rennen, maar daar was ik al voor gewaarschuwd.
Maar met een beetje oefenen ging dat daarna wel goed.
En ik hou daar wel van van een beetje stoute hond , betekent toch dat ze er lol in hebben .

Op een gegeven moment merkte ik dat de aandacht een beetje verslapte, en ben ik met een leuk bal spelletje ermee gestopt.

Binnenkort start ik met speuren met haar en als er wat meer appel op zit mag ze ook manwerk gaan doen.

T is wel erg wennen hoor, ze zijn echt totaal anders dan Duitse herders ook in het werken.
Maar dat komt wel goed ;-)

Ben tot nu toe echt superblij met dit aanbod, lekker weer trainen ook al is dat met een heel ander ras dan ik gewent ben
René
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door René »

Welke vereniging zit je met ipo ? fijn dat andere rassen eindelijk toegelaten worden :E: Word de cane corso bij jullie toegelaten ? als je het niet weet wil je dat dan voor mij navragen? Niet dat ik wil maar ken cc bezitters die op zoek zijn waar ze toegelaten worden en zijn zelfs bezig nu om een "cc vereniging " op te zetten
Afbeelding

Eens een Cane Corso je leven lang een Cane Corso
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

wat leuk angela :ok:
en ik ben ook wel benieuwd hoe het anders is dan met een dh.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
** Angela **
Zeer actief

Duitse herders zijn toch wat drukker.

Yvonne ( het vrouwtje van Jazzy ) zei dat Jazzy druk is.
Nou dat is echt niets vergeleken met een Duitse herder hoor haha

Vind de Rottweilers stukken rustiger, echt zo van waar zou ik me nou druk om maken
Daarbij gaf Jazzy op een gegeven moment wat signalen dat ik zoiets had van en nu moet ik uitkijken.

Een Duitse herder had dan allang gebeten na die signalen, dus ik trok me hele wijselijk al wat terug.
Nee dan moest je kroelen met haar.

En dat is ook bij de andere Rotties van Yvonne zo.

Ze hebben ook wel wat aanmoediging nodig, waar een Duitse herder al klaar staat om er volle bak tegenaan te gaan staan hun zich nog te bedenken of ze er wel echt zin in hebben.

Dat zag ik vroeger bij de Rotties van mijn nicht en die in het asiel ook al.

Geeft niks, tis gewoon ff wennen en ook erg leuk om eens ervaring met een ander ras op te doen.

@René , ik train bij VDH kringgroep Terneuzen.
Is een Duitse herder vereniging, maar sinds kort worden er ook andere werkhondenrassen toegelaten.
Mits het aantal Duitse herders hoger blijft dan het aantal andere rassen.

Voor zover ik weet valt een Cane Corso niet onder de werkhonden rassen ( lijst is te vinden op de site vd NBG geloof ik )
Er zullen vast wel verenigingen zijn die dat toelaten , maar dan kan je er geen examen mee doen
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

René schreef:Welke vereniging zit je met ipo ? fijn dat andere rassen eindelijk toegelaten worden :E: Word de cane corso bij jullie toegelaten ? als je het niet weet wil je dat dan voor mij navragen? Niet dat ik wil maar ken cc bezitters die op zoek zijn waar ze toegelaten worden en zijn zelfs bezig nu om een "cc vereniging " op te zetten
een rottweiler is wel iets anders dan een CC natuurlijk. Een Rottweiler is een hond uit de voormalige werkhondenlijst van de IPO dus mocht altijd al gewoon IPO doen. Dit itt de CC.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief

ja juist leuk denk ik om het anders te moeten aanpakken, dan blijf je zelf ook meer bij de les.
ben benieuwd hoe het jullie verder vergaat angela, hou je ons op de hoogte?

oh en foto's lijken me ook leuk, zal vreemd zijn jou en een rottie ipv met een dh :mrgreen:
Laatst gewijzigd door renee-uk op 09 mar 2012 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Contacteer:

** Angela ** schreef:Duitse herders zijn toch wat drukker.

Yvonne ( het vrouwtje van Jazzy ) zei dat Jazzy druk is.
Nou dat is echt niets vergeleken met een Duitse herder hoor haha

Vind de Rottweilers stukken rustiger, echt zo van waar zou ik me nou druk om maken
Daarbij gaf Jazzy op een gegeven moment wat signalen dat ik zoiets had van en nu moet ik uitkijken.

Een Duitse herder had dan allang gebeten na die signalen, dus ik trok me hele wijselijk al wat terug.
Nee dan moest je kroelen met haar.

En dat is ook bij de andere Rotties van Yvonne zo.

Ze hebben ook wel wat aanmoediging nodig, waar een Duitse herder al klaar staat om er volle bak tegenaan te gaan staan hun zich nog te bedenken of ze er wel echt zin in hebben.

Dat zag ik vroeger bij de Rotties van mijn nicht en die in het asiel ook al.

Geeft niks, tis gewoon ff wennen en ook erg leuk om eens ervaring met een ander ras op te doen.

@René , ik train bij VDH kringgroep Terneuzen.
Is een Duitse herder vereniging, maar sinds kort worden er ook andere werkhondenrassen toegelaten.
Mits het aantal Duitse herders hoger blijft dan het aantal andere rassen.

Voor zover ik weet valt een Cane Corso niet onder de werkhonden rassen ( lijst is te vinden op de site vd NBG geloof ik )
Er zullen vast wel verenigingen zijn die dat toelaten , maar dan kan je er geen examen mee doen
de werkhondenlijst bestaat niet meer, toch zullen er weinig verenigingen zijn die een CC zullen toelaten.

Leuk trouwens :ok:
Wij hebben ook Rottweilers op de vereniging en je ziet echt enorme verschillen met de mechels en duitsers. Maar dat zie ik nu al tussen een DH en een MH sinds ik zeer regelmatig een DH pup te logeren heb... wat een wereld van verschil... ik hou het toch maar bij de belg :F:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief

malinois schreef:Maar dat zie ik nu al tussen een DH en een MH sinds ik zeer regelmatig een DH pup te logeren heb... wat een wereld van verschil... ik hou het toch maar bij de belg :F:
:pffff:
Afbeelding

René
Vaste gebruiker

Nou de cc is natuurlijk wel een erfbewaker net als de rotweiler dus als je het zo bekijkt is het wel een werkhond of zie ik dat verkeerd ?
Ik heb een topic geopend met een filmpje van een cc en van een mechelaar heel indruk wekkend als je het mij vraagd :mrgreen: in het buitenland word trouwens wel heel veel met de cc gewerkt op youtube vind je heel wat mooie filmpjes :E:
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
malinois schreef:Maar dat zie ik nu al tussen een DH en een MH sinds ik zeer regelmatig een DH pup te logeren heb... wat een wereld van verschil... ik hou het toch maar bij de belg :F:
:pffff:
:F: hij is wel erg leuk hoor... maar zo anders.... :F:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

René schreef:Nou de cc is natuurlijk wel een erfbewaker net als de rotweiler dus als je het zo bekijkt is het wel een werkhond of zie ik dat verkeerd ?
Ik heb een topic geopend met een filmpje van een cc en van een mechelaar heel indruk wekkend als je het mij vraagd :mrgreen: in het buitenland word trouwens wel heel veel met de cc gewerkt op youtube vind je heel wat mooie filmpjes :E:
hij stond niet op de voormalige werkhondenlijst dus mocht geen IPO doen.
Dit zijn de rassen die er wel op stonden:

Kelpie
Belgische Herders
- Groenendaeler
- Laekense
- Mechelse
- Tervuerense
Duitse Herder
Beauceron
Briard
Picardische Herder
Pyrenese Herder
- à poil long
- à fase rase
Australian Cattle Dog
Bouvier des Ardennes
Bouvier des Flandres
Airedale Terrier
Dobermann
Riesenschnauzer zwart
Riesenschnauzer peper en zout
Boxer
Rottweiler
Anatolische Herdershond
Hovawart
In Nederland kan verder de Hollandse Herder aan examens en wedstrijden deelnemen als zijnde "werkhond".

Veel verenigingen zullen de CC niet accepteren, waarom niet? A. omdat ze resultaatgericht zijn en zo'n hond zal nooit zo hoog draaien als een Duitser of een mechelaar zal doen. Zullen dus nooit hoog in de wedstrijden draaien.
Dan kost een hond waar je oneerbiedig gezegd, toch niets mee kan, alleen maar heel veel kostbare tijd die je al nodig hebt bij alle honden die het misschien wel kunnen halen. Daarnaast hebben ze ook geen werkende rasvereniging waar ze eigen wedstrijden kunnen draaien dus ook daarin kunnen ze niet meedraaien.
B. omdat ze een aanslag zijn op de toch al schaarse pakwerkers bij een vereniging....

Waarom iets doen met een hond waar ze niet voor gefokt zijn?
Ik neem ook geen mechelaars om daar sledehondensport mee te doen. Of een husky om daar IPO mee te doen...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
malinois schreef:
Ik neem ook geen mechelaars om daar sledehondensport mee te doen. Of een husky om daar IPO mee te doen...
toch nogal geen klein verschilletje - op de keper beschouwd is de CC van oorsprong zelfs nog meer verdedigingsgericht gefokt dan welke herder dan ook.

maar ja, die puntjes altijd hè, je zou ook een keer iets doen alleen voor de lol zeg :roll: .
Er zijn best verenigingen die recreatief trainen dus die zullen misschien best zo'n hond accepteren...Ooit hebben we bij een vorige vereniging een kangal gehad... geen pakwerker kon hem draaien, de hond was vele malen groter en sterker dan de toen aanwezige pakwerker... ik vind het niet erg dat verenigingen die wel resultaatgericht zijn dit niet doen. Dat verschil moet er gewoon zijn vind ik...
Als ik zie bij ons, als we het al inkorten op donderdagavond, dan zijn we nog pas om 23.30 - 00.00 uur klaar... en dan zijn nog niet eens alle trainende honden er.
Dat kan gewoon niet... zelfs de oudere ervaren honden zoals Xito bijv. bijten niet eens meer door de weeks puur omdat de tijd er niet is.
Hoeft ook niet vind ik zelf, als ik hem nu na 6 jaar nog iets moet leren dan zou dat erg slecht zijn... dat moet ik gewoon bijhouden.
Dan kun je niet al je kostbare tijd ook nog in honden stoppen waar niks mee bereikt zal kunnen worden... Daarnaast heb je ook nog eens met de fysieke gesteldheid van je pakwerkers te maken. Wij zijn in het gelukkige bezit van 2 jonge goede pakwerkers, maar daar zijn we echt een uitzondering mee... gisteren was er maar eentje... maar die moet dan wel even in zn uppie 15 honden doen... dat gaat je echt niet in de koude kleren zitten.

Train je recreatief dan kun je je tijd misschien wel beter verdelen heb je vaak ook meer plek voor zulke honden... ik vind het trouwens mooi om te zien hoor daar niet van...
Afbeelding
René
Vaste gebruiker

Inge ik ben blij met jou :E: :LOL:
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
malinois schreef:
Inge O schreef:
malinois schreef:
toch nogal geen klein verschilletje - op de keper beschouwd is de CC van oorsprong zelfs nog meer verdedigingsgericht gefokt dan welke herder dan ook.

maar ja, die puntjes altijd hè, je zou ook een keer iets doen alleen voor de lol zeg :roll: .
Er zijn best verenigingen die recreatief trainen dus die zullen misschien best zo'n hond accepteren...Ooit hebben we bij een vorige vereniging een kangal gehad... geen pakwerker kon hem draaien, de hond was vele malen groter en sterker dan de toen aanwezige pakwerker... ik vind het niet erg dat verenigingen die wel resultaatgericht zijn dit niet doen. Dat verschil moet er gewoon zijn vind ik...
Als ik zie bij ons, als we het al inkorten op donderdagavond, dan zijn we nog pas om 23.30 - 00.00 uur klaar... en dan zijn nog niet eens alle trainende honden er.
Dat kan gewoon niet... zelfs de oudere ervaren honden zoals Xito bijv. bijten niet eens meer door de weeks puur omdat de tijd er niet is.
Hoeft ook niet vind ik zelf, als ik hem nu na 6 jaar nog iets moet leren dan zou dat erg slecht zijn... dat moet ik gewoon bijhouden.
Dan kun je niet al je kostbare tijd ook nog in honden stoppen waar niks mee bereikt zal kunnen worden... Daarnaast heb je ook nog eens met de fysieke gesteldheid van je pakwerkers te maken. Wij zijn in het gelukkige bezit van 2 jonge goede pakwerkers, maar daar zijn we echt een uitzondering mee... gisteren was er maar eentje... maar die moet dan wel even in zn uppie 15 honden doen... dat gaat je echt niet in de koude kleren zitten.

Train je recreatief dan kun je je tijd misschien wel beter verdelen heb je vaak ook meer plek voor zulke honden... ik vind het trouwens mooi om te zien hoor daar niet van...
ja, dat begrijp ik ook wel - er zijn altijd honden teveel en pakwerkers tekort, ook in een recreatieve vereniging - en een vereniging mag uiteraard zelf beslissen wie er wel of niet bij komt maar dat is wat anders dan zeggen dat andere rassen niet geschikt zouden zijn omdat ze op wedstrijd een paar puntjes minder halen of omdat het 'hun tak' niet zou zijn.

niet volgens die paar 'pipo's' die ooit in een ver verleden die lijst hebben opgesteld misschien, nee, maar met de echte realiteit hoeft dat daarom niks te maken te hebben. op de lijst staan ook honden waar je geen wereldkampioen gaat mee worden (riesenschnauzer, hovawart) maar dat 'mag' dan wel want ze staan op die lijst - vind ik persoonlijk een quatschreden :wink: .
maar een vereniging die wel op wedstrijden mee wil draaien met honden zal daar dus in moeten schiften. Groot gelijk dus imo. En nogmaals er zijn ruim voldoende andere verenigingen, want je ziet op wedstrijden nog geen 1/5 e deel van alle aangesloten verenigingen... sommige draaien nooit examens zelfs....
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
René schreef:Inge ik ben blij met jou :E: :LOL:
:pffff: :mrgreen:

ik hak ook al langer met dat bijltje (hoewel het dan zelfs een 'erkend' (maar toch niet geliefd :evil: ) ras is :mrgreen: .
Ik weet zeker dat ik welkom ben met een Hovawart bij mn huidige vereniging, mits ik er voor de volle 200% voor ga net als met mn mechelaars...
En dat laatste is toch vaak een probleem met wat minder bekende rassen in de IPO... heb er zelf ervaring mee bij dobers, rottweilers en bouviers bijv.
En natuurlijk zijn er mensen die het tegengestelde bewijzen, prima toch! Ik zie graag andere rassen werken hoor...
Afbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Inge O schreef:
malinois schreef:
Inge O schreef:

ik hak ook al langer met dat bijltje (hoewel het dan zelfs een 'erkend' (maar toch niet geliefd :evil: ) ras is :mrgreen: .
Ik weet zeker dat ik welkom ben met een Hovawart bij mn huidige vereniging, mits ik er voor de volle 200% voor ga net als met mn mechelaars...
En dat laatste is toch vaak een probleem met wat minder bekende rassen in de IPO... heb er zelf ervaring mee bij dobers, rottweilers en bouviers bijv.
En natuurlijk zijn er mensen die het tegengestelde bewijzen, prima toch! Ik zie graag andere rassen werken hoor...
inderdaad, de meeste van die bazen zijn niet zo fanatiek maar dat heeft ook een reden : je hebt het maar helemaal af te wachten hoe fanatiek je hónd erin wordt, daar hang je gewoon van af en hoe meer druk er door wie dan ook wordt opgezet (omwille van de punten - zie mijn 'gezeur' over happende vonkje die alleen 'vast!!! vasttt!!!!!' te horen krijgt), hoe lager de kans dat je het er ook werkelijk ver mee brengt.

als je met dat soort ras aankomt mág je niet te fanatiek zijn want dan is de kans op een teleurstelling bijzonder groot. daarom zitten ze vooral 'in handen' van mensen die het voor de lol doen, niet toevallig dus.
Dit onderschrijf ik volkomen. Ik moest ook behoorlijk omschakelen van herder naar bull mastiff in de manier hoe je je verwachtingen naar de hond duidelijk maakt.
Wiel
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
malinois schreef:
Inge O schreef:

inderdaad, de meeste van die bazen zijn niet zo fanatiek maar dat heeft ook een reden : je hebt het maar helemaal af te wachten hoe fanatiek je hónd erin wordt, daar hang je gewoon van af en hoe meer druk er door wie dan ook wordt opgezet (omwille van de punten - zie mijn 'gezeur' over happende vonkje die alleen 'vast!!! vasttt!!!!!' te horen krijgt), hoe lager de kans dat je het er ook werkelijk ver mee brengt.

als je met dat soort ras aankomt mág je niet te fanatiek zijn want dan is de kans op een teleurstelling bijzonder groot. daarom zitten ze vooral 'in handen' van mensen die het voor de lol doen, niet toevallig dus.
ik snap je hoor en helemaal je frustratie over dat vast vast verhaal wat je laatst idd vertelde over Vonkje... :ugh:
Maar ook met een mechelaar is het altijd afwachten hoor, kijk en voor mij geldt, de hond meot het leuk vinden dan vind ik het ook leuk.
We kijken wel hoever we komen eerst maar eens vzh, dan IPO I dan II dan III etc. etc. etc. alles wat daarna komt is meegenomen. Maar goed ik heb dan ook geen wk ambities maar als ik iets doe, ga ik er wel voor de volle 100% voor. Ik ken ook wel mensen die nooit een wedstrijd zullen lopen met een hond, niet om de hond want die heeft het wel maar zijzelf hebben het gewoon niet in zich... toch zijn ze er altijd en geven zich voor de volle 100%. En die hebben dan ook DH of MH's.
En wat ik bij andere rassen zoals de dobers en boeven etc. heb ervaren is dat het toch niet net die extra willen geven die ze graag zien op een vereniging, ook al haalt een hond 'alleen maar' IPO III... Dus ook met regen, met 20 graden vorst of 30 graden hittegolf.... Maar dan kunnen ze niet tegen de kou, ze worden ziek van de regen of ze vallen flauw als het te warm is... (allemaal lukrake voorbeelden maar je snapt hoop ik wat ik bedoel).
Of ze moeten naar een show om de week dus missen de helft van de trainingen, of de hond moet eerst 3 nesten krijgen als ze IPO I heeft en dan pas verder als ze een jaar of 4 is... kijk en dat is dus wat je wil. Ga je voor africhting zul je de andere dingen moeten aanpassen...

Dat soort dingen kom je bij bijv. de mechelaar en de duitser vele malen minder tegen is mijn ervaring.
Afbeelding
boxergek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxers...
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door boxergek »

FF tussendoor. Bestaat de werkhondenlijst niet meer?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

boxergek schreef:FF tussendoor. Bestaat de werkhondenlijst niet meer?
nee
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

nou, bij ons lopen de boxer-eigenaars rustig mee op Atibox en Bundessieger. (één is zelfs een behoorlijke legende. Zijn vorige 2 honden, 1 leeft nog, zijn in behoorlijk veel boxerlijnen terug te vinden) De persoon met zijn Riesenschnauzer stond eveneens met zijn teef op het WK.
Onze rott zou het ook enorm ferm kunnen schoppen (nog een echte sporthond, geen zo een mastodont zoals je ziet op show :schrik: ) maar zijn baas interesseert het niet zo.
Het enige wat we nog niet hebben, is een Duits op het Wk :mrgreen: De mechel stond er ook al 2 jaar op rij.
** Angela **
Zeer actief

Inmiddels train ik niet meer met Jazzy

Voor ik met haar begon te trainen had ik duidelijk tegen de eigenaresse gezegd dat ik ook wel eens op de trainingsdagen moet werken.
Voor haar geen probleem zei ze.

Intussen had ik het trainen met Ditch ook weer opgepakt, want hij werd een beetje vervelend zonder het trainen.

Het gebeurde dus idd dat ik een aantal keer moest werken , ik gaf dat altijd netjes 2 wkn van te voren aan ( want dan hebben we het nieuwe rooster ).
Geen probleem en werk gaat altijd voor zegt ze.

En ineens krijg ik een berichtje van ja ik heb iemand anders om met Jazzy te trainen want jij kan nooit en je traint ook weer met Ditch en nog meer dingen.

Ze vergat wel even dat als ik op de woensdag niet kon , ik er wel op de zondag was en dat ik ook wel eens op haar heb staan wachten op de club ( of op een andere dag dat we hadden afgesproken ergens anders te trainen ) , en dat mevrouw dan zonder tegenbericht niet kwam opdagen.

Nou ja , dan niet he , heb haar trouwens al in geen maanden meer op de hondenclub gezien.

Train nu weer lekker met Ditch , en natuurlijk met Ziva.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”