Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbulls.. Het 'Moeilijke' Ras

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

kipo
Zeer actief

Re: Pitbulls.. Het 'Moeilijke' Ras

Ongelezen bericht door kipo »

renee-uk schreef:
kipo schreef:
renee-uk schreef:
kipo schreef: Bij jou klopt het wel, bij Kenzo snapte je er nog niks van en toen je Nova kreeg begon je het door te krijgen :mrgreen: Oh en dat geldt voor Renee ook :mann:
had gekund als gina mijn eerste hondje was geweest, maar aangezien ze dat bij lange na niet was is helaas ook dit argument niet steekhoudend
next :pffff:
langer nodig gehad om het onder de knie te krijgen??? :engel:
neen, de uitzondering die de regel bevestigt :tong:
:F:
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door semmyboy »

Zilla schreef:
semmyboy schreef:Ik vind het 1 van de liefste honden.
Heb weinig pitbulls heftig zien blaffen naar mijn hond. Natuurlijk zullen er een paar zijn.
Ik ben gek van de bulk mastiffs boerboels enz..
Zelf ben ik eerder banger voor een klein hondje die heel agressief zit te blaffen dan voor een pitbull die het wel fijn vind om een aai over zijn hoofd te krijgen.
En het ligt altijd aan de eigenaar of de hond vals is of niet. Gewoon een goede opvoeding en dan heb je een goede hond!
En vaak is het zo met die tapijt op pootjes dat ze opgetilt worden als pup voor een grote hond dat het eventueel gevaarlijk zou kunnen zijn.

Zelf heb ik een Duitse herder en ik merk toch wel veel dat er een bochtje omheen gelopen word. Soms ook wel heel overdreven. Of de hond gaat vast als mijn Duitse herder er aan komt.
Tja de Duitsers staan er helaas ook bekend om dat ze vals zouden kunnen zijn. Maar dat ligt gewoon aan de baas.
Want mijn Duitse herder is een schat van een hond en kan het goed vinden met iedere hond.
Nooit aan gedacht dat die mensen weleens een bochtje om lopen omdat ze denken 'daar heb je er weer één die denkt met het liefste DuitseHerders hondje van de hele wereld te lopen maar er eigenlijk geen bal van snapt?'

Daar loop ik ook meerdere blokjes voor om hoor :wink: jammer dat mensen voor pittige rassen blijven kiezen, zichzelf gelijk tot Cesar Millan benoemen en vooral maar denken dat door alles te onderschatten het vanzelf wel goed komt :19:
Voordat we een Duitse herder namen hebben we veel informatie ingewonnen voordat we hem namen.
En ik heb een oom die al jaren lang met Duitse herders werkt.
Het is onze eerste hond. Maar we zijn evengoed heel consequent en blijven hem elke dag trainen.
We nemen niet zomaar een Duitse herder omdat het zo leuk is om een Duitse herder te hebben en omdat het stoer is. Maar ik wou graag een hond om wat mee te doen, bijvoorbeeld speuren. En lekkere wandelingen met hem te maken. Ik heb alle tijd voor hem, dus het is geen hond die zich zou gaan vervelen.
We zitten ook op cursus en blijven dat ook doen.
Natuurlijk snap ik wel mensen die mij niet kennen dat ze denken van daar heb je er weer 1 met een Duitse herder die er geen bal van snapt. Maar dat heb ik ook wel bij andere mensen met honden.
De pittigere rassen vind ik juist leuk omdat je er wat mee kan doen. Als je ze goed traint heb je er wat aan. Mijn hond is ook mijn hobby ik vind het heerlijk om er mee bezig te zijn.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

semmyboy schreef: En het ligt altijd aan de eigenaar of de hond vals is of niet. Gewoon een goede opvoeding en dan heb je een goede hond!
En vaak is het zo met die tapijt op pootjes dat ze opgetilt worden als pup voor een grote hond dat het eventueel gevaarlijk zou kunnen zijn.

Zelf heb ik een Duitse herder en ik merk toch wel veel dat er een bochtje omheen gelopen word. Soms ook wel heel overdreven. Of de hond gaat vast als mijn Duitse herder er aan komt.
Tja de Duitsers staan er helaas ook bekend om dat ze vals zouden kunnen zijn. Maar dat ligt gewoon aan de baas.
Want mijn Duitse herder is een schat van een hond en kan het goed vinden met iedere hond.
semmyboy schreef:De pittigere rassen vind ik juist leuk omdat je er wat mee kan doen. Als je ze goed traint heb je er wat aan. Mijn hond is ook mijn hobby ik vind het heerlijk om er mee bezig te zijn.
Ik ook.
Maar uit het bovenstaande blijkt wel weer hoe goed je geïnformeerd bent.

Ik vind het trouwens erg fijn wanneer honden bij het passeren even aan de lijn worden genomen.
Rekening houden met elkaar heet dat.

Oh, en wat een dom woord is vals. Mijn hond is niet vals, ze is hond agressief.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik verbaas me er altijd over dat er nog steeds legio mensen zijn die de negatieve raseigenschappen van honden gooien op slechte opvoeding. Terwijl de positieve raseigenschappen uiteraard deel uitmaken van het ras en geen fluit te maken hebben met opvoeding. :mrgreen:

Een herder herdert. Een jachthond jaagt. Een 'vechthond' vecht. Daar zijn ze eeuwenlang op uitgeselecteerd. Zal er een individuele hond tussen zitten die niet herdert/jaagt of vecht, is het een niet-representatieve vertegenwoordiger van het rás.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

lieke schreef:Ik verbaas me er altijd over dat er nog steeds legio mensen zijn die de negatieve raseigenschappen van honden gooien op slechte opvoeding. Terwijl de positieve raseigenschappen uiteraard deel uitmaken van het ras en geen fluit te maken hebben met opvoeding. :mrgreen:

Een herder herdert. Een jachthond jaagt. Een 'vechthond' vecht. Daar zijn ze eeuwenlang op uitgeselecteerd. Zal er een individuele hond tussen zitten die niet herdert/jaagt of vecht, is het een niet-representatieve vertegenwoordiger van het rás.
nee lieke da is nie. want hun poepiewoepie is zoooo lief! :engel:

nou zijn mijn poepiewoepies ook heeeeel lief, maar ook kuttekoppen :engel: al snapt lola dan weer wel dat je van colliedames weinig te vrezen hebt :mrgreen:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

lieke schreef:Ik verbaas me er altijd over dat er nog steeds legio mensen zijn die de negatieve raseigenschappen van honden gooien op slechte opvoeding. Terwijl de positieve raseigenschappen uiteraard deel uitmaken van het ras en geen fluit te maken hebben met opvoeding. :mrgreen:
Beestje is 9 maanden.
Toen was dat kreng van mij ook nog aardig sociaal.
Ik gok zo maar eens meneer? er over een jaar of wat hele andere denkbeelden op na houdt.

Ik snap alleen niet dat je met zo'n 'alles moet gezellig samen spelen in het park' houding een DH aanschaft.
Maar ja, 'die tapijt op pootjes' daar kan je natuurlijk niet mee over straat he :LOL:

semmyboy schreef:Ik ben heel kieskeurig met honden!
De lelijkste/stomste honden top 5
1-maltezers(zijn te lief en schattig en zo schattig dat ze gewoon lelijk zijn!!)
2-Alle teriers(die blaffen dag in dag uit en zijn onwijs druk vind ze ook heel lelijk)
3-Jack russels(hyperactief en blaffen ook dag in dag uit)
4-chiwawa's of hoe je het schrijft(gewoon vreselijk!)
5-pekineesjes,poedels en verder alle kleine hondjes
Sorry voor de mensen met de kleine hondjes maar ik vind ze gewoon echt vreselijk!
Ik hou gewoon niet van honden die klein schattig en harig zijn.
Vind het helemaaaaal vreselijk als er een strikje in hun haar hebben.
En ik hou ook niet van bedelhonden of honden die continu blaffen.
boomerhondjes, leeuwhondjes en border collie's vind ik ook vreselijk!
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Ik doe niks goed hier hè?
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
dagmar88
Zeer actief

semmyboy schreef:Ik doe niks goed hier hè?
boehoe

:ok: Staat je nog altijd vrij om je eens goed in te lezen.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Mwah, je stelt dingen geeoon veel te zwart-wit.

Kijk ik heb 3 labradors, die staan bekend om hun lompheid en hun vriendelijke open karakter, waardoor het allemans vriendjes zijn, zeer sociaal.
Nou is mijn jongste zeer zeker geen allemans vriend, andere mensen boeien hem niet, sociaal is hij tegen reuen en dan vooral reuen die praatjes hebben niet :schrik: die lust hij als ontbijt :wink: dus zou je kunnen zeggen dat hij hondagressief is.

Om dan te zeggen dat dit door opvoeding komt, is erg kort door de bocht, ik heb ze namelijk hetzelfde opgevoed en behandel ze verder ook hetzelfde. Gelukkig staan ze goed onder appel, dus heb ik nooit problemen met andere honden die ik tegenkom.
Een hond is een hond, zijn raseigenschappen......jachthond, vechthond, waker.....moet je daarbij niet vergeten, maar zoals ik al aangeef, er zijn altijd uitzonderingen, zelfs labjes kunnen krengen zijn :pffff: :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Mwoah. Dat niet. Tis enkel wel zo dat als je over het hebben van een apbt-ast en noem maar op te "makkelijk" denkt je nog wel eens bedrogen uit kan komen en feit is dat er dan in geen enkel geval een "winnaar" zal zijn.

Een pitbull, de amstaff,staff geef het beestje welke naam dan ook....vind ik persoonlijk de meest lieve en schitterende honden die er bestaan laat dat voorop staan. Zeker voor het gezin/kinderen. Maar tis ook gewoon een feit dat het nu niet bepaald de meest vredelievende hond is voor waar het soortgenoten aantaat :wink: Begrijp me niet verkeerd hoor. Persoonlijk heb ik nagenoeg geen negatieve ervaringen vwb hondagressieve pitbulls/staffs. En ja, en die mening deel ik wel enigzins met je. Dat ligt voor een zeer groot gedeelte inderdaad wel aan hoe de hond is grootgebracht.

Bij ons thuis en ook bij anderen stonden al die honden dusdanig onder appél dat ze luisterden zonder dat je ook maar 1 woord hoefde te zeggen. Máár dat is gewoonweg zo heb ik inmiddels (hier) wel geleerd meer uitzondering dan regel.

Paar jaar geleden dacht ik er zelf ook veel te makkelijk over hoor. Ik keek naar onze eigen situatie en in mijn belevenis was het allemaal peanuts. Iets waarvan ik dacht och dat kan ik later/straks toch ook wel. Maar na tal van gesprekken die daarover zijn gegaan besef ik me inmiddels wel degelijk dat het verre van "peanuts" is dat een hond is/wordt zoals die van ons waren of zoals die ik ken/kende.

Tis namelijk niet alleen maar het "opvoeden" want tussen opvoeden en een hond dusdanig onder appél hebben zit (zo weet ik nu dus wel) een wereld van verschil. En zo heb ik geleerd is ook de "afkomst" (lijnen) van dergelijke honden nu ook niet bepaald onbelangrijk.

Dus ja, ik ga voor een zeer groot gedeelte met je mee dat opvoeding/onder appél hebben van een hond ervoor zorgt hoe een hond uiteindelijk 'volwassen' wordt. Máár daarbij moet je dus gewoon nooit vergeten waar de honden ooit oorspronkelijk voor gefokt zijn :wink:

Ik weet nagenoeg zeker dat mocht Nell er niet meer zijn. Er hier een pitbull in huis komt. En dan ga ik er in beginsel simpelweg gewoon vanuit dat ik een hond aan de lijn heb die ik op een gegeven moment gewoon niet meer los zal kunnen hebben. Maar goed, voor mij is dan weer belangrijker hoe lief een hond in het gezin is en niet hoe "lief" deze met andere honden zou kunnen spelen :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Lunatic schreef:

Kijk ik heb 3 labradors, die staan bekend om hun lompheid en hun vriendelijke open karakter, waardoor het allemans vriendjes zijn, zeer sociaal.
Nou is mijn jongste zeer zeker geen allemans vriend, andere mensen boeien hem niet, sociaal is hij tegen reuen en dan vooral reuen die praatjes hebben niet :schrik: die lust hij als ontbijt :wink: dus zou je kunnen zeggen dat hij hondagressief is.

Om dan te zeggen dat dit door opvoeding komt, is erg kort door de bocht, ik heb ze namelijk hetzelfde opgevoed en behandel ze verder ook hetzelfde. Gelukkig staan ze goed onder appel, dus heb ik nooit problemen met andere honden die ik tegenkom.
Een hond is een hond, zijn raseigenschappen......jachthond, vechthond, waker.....moet je daarbij niet vergeten, maar zoals ik al aangeef, er zijn altijd uitzonderingen, zelfs labjes kunnen krengen zijn :pffff: :LOL:
Allemansvriend hoeft ook niet, vind ik zelf een minder trekje van de labrador.
Is er goed uit te trainen overigens.
Maar hondagressief herken ik dan weer helemaal niet, gelukkig. :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

een hond is behalve zijn ras ook nog een individu en dat is wat mensen nogal eens willen vergeten.

het is mij trouwens ook een raadsel waarom iemand die zoveel belang hecht aan gezellig spelen op hondenveldjes voor een dh reu gaat, de kans dat dat niet lukt is zoveel groter dan dat dat wel goed gaat.
niet alles is maakbaar, ook niet in de hondenwereld.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

labje schreef:
Lunatic schreef:

Dat is ook maar een kreet die andere mensen waarschijnlijk zouden gebruiken, eigenlijk is hij dat niet namelijk, hij negeert andere honden compleet, tot ze opdringerig en met praatjes in zijn persoonlijke zone komen.... maar dan nog is een uh genoeg om hem op z'n kont te laten zitten en mij het op te laten knappen :wink: hondagressie hoeft dus geen enkel probleem te zijn, mits goed onder appel!

Het komt bij labjes veel vaker voor hoor, kijk maar eens op een gemiddelde show :tongue:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Lunatic schreef:
labje schreef:
Lunatic schreef:

Dat is ook maar een kreet die andere mensen waarschijnlijk zouden gebruiken, eigenlijk is hij dat niet namelijk, hij negeert andere honden compleet, tot ze opdringerig en met praatjes in zijn persoonlijke zone komen.... maar dan nog is een uh genoeg om hem op z'n kont te laten zitten en mij het op te laten knappen :wink: hondagressie hoeft dus geen enkel probleem te zijn, mits goed onder appel!

Het komt bij labjes veel vaker voor hoor, kijk maar eens op een gemiddelde show :tongue:
Niet andere mensen, het waren toch echt jóuw woorden :wink:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Nanna schreef:
smoekie schreef: Ik weet nagenoeg zeker dat mocht Nell er niet meer zijn. Er hier een pitbull in huis komt.
dat gaat Ed nooit goed vinden ;-)
:goeie: Heb geleerd he Nanna :wink: Heb inmiddels na al die jaren dus ook wel geleerd dat Ed geen verschil zal zien tussen een JR en een bouvier (bij wijze van spreken) en tegen de tijd dat hij dat verschil wel weet is hij al verkocht :LOL:

Edit: Als ik zeg dat het een lief labje is, is er geen haan die er naar kraait :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jeannet »

smoekie schreef:
Nanna schreef:
smoekie schreef: Ik weet nagenoeg zeker dat mocht Nell er niet meer zijn. Er hier een pitbull in huis komt.
dat gaat Ed nooit goed vinden ;-)
:goeie: Heb geleerd he Nanna :wink: Heb inmiddels na al die jaren dus ook wel geleerd dat Ed geen verschil zal zien tussen een JR en een bouvier (bij wijze van spreken) en tegen de tijd dat hij dat verschil wel weet is hij al verkocht :LOL:

Edit: Als ik zeg dat het een lief labje is, is er geen haan die er naar kraait :F:

wat vals :mrgreen:
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Jeannet schreef:wat vals :mrgreen:
Wrom :engel:
renee-uk
Zeer actief

wat schuift het als ik mijn mond hou?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
smoekie
Zeer actief

renee-uk schreef:wat schuift het als ik mijn mond hou?

:goeie: Da's al onderweg :engel:

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1#p5407351
renee-uk
Zeer actief

smoekie schreef:
renee-uk schreef:wat schuift het als ik mijn mond hou?

:goeie: Da's al onderweg :engel:

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1#p5407351
:schrik: :schrik:
nou ga ik het zeker zeggen :pffff:
Afbeelding

smoekie
Zeer actief

:jank: :jank: :jank: :jank: :jank: Lekker dan weer :S: :S: :S:
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier

Ongelezen bericht door primera »

Ik vind het geen moeilijk ras, het is een ras wat alles over heeft voor zijn baas/gezin. Ze zijn heel leergierig en bomvol energie en razend snel. De pitjes die ik hier tegen kom zijn niet vecht gericht of hond agressief. Je moet wel ten alle tijden in de kop houden dat als hij een hond of wat dan ook niet mag en je bent de hond niet de baas er grote dingen mis kunnen gaan. Het gaat vaak fout als je de hond niet de baas bent en eeuwig gelooft dat als je je pittbull perfect opvoed er nooit wat fout kan gaan.
Ik heb zelf geen pittbull en ik ga er ook geen nemen omdat ik ze persoonlijk niet mooi vind (sorry voor degene die dat wel doen, persoonlijke mening) vind ze wel lief maar ik ben nu eenmaal totaal verliefd op de engelse bullterrier en dat formaat vind ik groot zat. Ervoor omlopen zal ik niet en ze zullen zeker een aai krijgen als baas het goed vind. Los laten spelen met mijn huidige hond zou ik niet doen, ken ook geen pitt die in mijn losloop gebieden loopt wel een amstaff waar we mee los lopen en wat goed gaat... maar ik loop ook niet in grote groepen rond.
sam2011
Actief
Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog

Ongelezen bericht door sam2011 »

semmyboy schreef:Ik ben heel kieskeurig met honden!
De lelijkste/stomste honden top 5
1-maltezers(zijn te lief en schattig en zo schattig dat ze gewoon lelijk zijn!!)
2-Alle teriers(die blaffen dag in dag uit en zijn onwijs druk vind ze ook heel lelijk)
3-Jack russels(hyperactief en blaffen ook dag in dag uit)
4-chiwawa's of hoe je het schrijft(gewoon vreselijk!)
5-pekineesjes,poedels en verder alle kleine hondjes
Sorry voor de mensen met de kleine hondjes maar ik vind ze gewoon echt vreselijk!
Ik hou gewoon niet van honden die klein schattig en harig zijn.
Vind het helemaaaaal vreselijk als er een strikje in hun haar hebben.
En ik hou ook niet van bedelhonden of honden die continu blaffen.
boomerhondjes, leeuwhondjes en border collie's vind ik ook vreselijk!
grappig, als je je nu eens inleest kom je ineens tot ontdekking dat er ook terriers zijn die bijna niet blaffen, en verder is je laatste lap tekst ongeveer hetzelfde als wat je zegt in je top 5.

verder vraag ik mij nogsteeds af waar de opmerking VECHTras vandaan komt, de molossers, dogachtingen en Terriers zijn na inlezen in het ras duidelijk waak/werkhonden alleen bedoelt voor een iets ander soort werk als de DH, MH, etc.

wel vindt ik dat de baas er een groot aandeel in bezit of een hond al dan niet hond agressief ook daadwerkelijk schade aanricht.
a dog is a dog, it isn't a child
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Zoooooooooooo,.........10 pagina's doorgeploeterd,... :8):

Alle voordelen en vooroordelen van/over "vechthonden" heb ik langs zienkomen en ik merk dat er de afgelopen 30 jaar niets veranderd is,.......... :roll:
Ik denk dat ik me maar lekker buiten de discussie ga houden,.... :wink:
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Djago Djago
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Pitbull Rednose (ga ik vanuit want ken zijn achtergrond niet)

Ongelezen bericht door Djago Djago »

Heb de mijne nog niet zo lang en ik moet toch zeggen dat ik er tot op de dag van vandaag geen enkele moeite mee heb gehad betreft andere honden. Er is dan wel een aanvaring of hevige stoeipartij geweest met een Amstaff, echter lopen ze alweer samen te spelen en rennen op de open velden. Het gaat dus prima wat betreft het loslopen en andere hondenrassen. De mijne is dan ook nog wel een pup van 6 mnd, is hij wat te onstuimig tegen andere honden wordt die direct gecorrigeerd door de desbetreffende hond. Dan is het ook gelijk klaar en kunnen ze ook weer superlief spelen met elkaar. Ik loop hier in de buurt dan wel met grotere groepen honden en baasjes met allerlei verschillende rassen. Het gaat tot nu toe dus altijd meer dan prima. Wat mij betreft dus geen probleemras of iets dergelijks. Er loopt hier overigens 1 hond rond (grote bullterrier) waar iedereen met een grote boog en aangelijnd omheen loopt. Deze hond heeft namelijk al verschillende honden gegrepen en het is iedere keer, wonder boven wonder, goed afgelopen.

Of het in de toekomst iets zal worden om voor op te passen, kan ik nu nog niet inschatten. Ik ga er in ieder geval alles aan doen om mijn hond zo sociaal mogelijk te maken tegen alles en iedereen. Ik weet wat voor ras ik heb dus het is sowieso altijd oppassen geblazen natuurlijk.
Afbeelding
Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Zilla »

Djago Djago schreef:Heb de mijne nog niet zo lang en ik moet toch zeggen dat ik er tot op de dag van vandaag geen enkele moeite mee heb gehad betreft andere honden. Er is dan wel een aanvaring of hevige stoeipartij geweest met een Amstaff, echter lopen ze alweer samen te spelen en rennen op de open velden. Het gaat dus prima wat betreft het loslopen en andere hondenrassen. De mijne is dan ook nog wel een pup van 6 mnd, is hij wat te onstuimig tegen andere honden wordt die direct gecorrigeerd door de desbetreffende hond. Dan is het ook gelijk klaar en kunnen ze ook weer superlief spelen met elkaar. Ik loop hier in de buurt dan wel met grotere groepen honden en baasjes met allerlei verschillende rassen. Het gaat tot nu toe dus altijd meer dan prima. Wat mij betreft dus geen probleemras of iets dergelijks. Er loopt hier overigens 1 hond rond (grote bullterrier) waar iedereen met een grote boog en aangelijnd omheen loopt. Deze hond heeft namelijk al verschillende honden gegrepen en het is iedere keer, wonder boven wonder, goed afgelopen.

Of het in de toekomst iets zal worden om voor op te passen, kan ik nu nog niet inschatten. Ik ga er in ieder geval alles aan doen om mijn hond zo sociaal mogelijk te maken tegen alles en iedereen. Ik weet wat voor ras ik heb dus het is sowieso altijd oppassen geblazen natuurlijk.
Hoop voor je dat t zo blijft :wink: Maar sta niet raar te kijken als je hondje straks 2 jaar is en opeens ander gedrag gaat vertonen.
Afbeelding
Djago Djago
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Pitbull Rednose (ga ik vanuit want ken zijn achtergrond niet)

Ongelezen bericht door Djago Djago »

Daar zal ik niet raar van opkijken hoor :neenee:

Ik ben me zeker wel bewust van mijn ras. Het is aan mij om het iedere dag weer in goede banen te leiden. :engel:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Zilla schreef:
Djago Djago schreef:Heb de mijne nog niet zo lang en ik moet toch zeggen dat ik er tot op de dag van vandaag geen enkele moeite mee heb gehad betreft andere honden. Er is dan wel een aanvaring of hevige stoeipartij geweest met een Amstaff, echter lopen ze alweer samen te spelen en rennen op de open velden. Het gaat dus prima wat betreft het loslopen en andere hondenrassen. De mijne is dan ook nog wel een pup van 6 mnd, is hij wat te onstuimig tegen andere honden wordt die direct gecorrigeerd door de desbetreffende hond. Dan is het ook gelijk klaar en kunnen ze ook weer superlief spelen met elkaar. Ik loop hier in de buurt dan wel met grotere groepen honden en baasjes met allerlei verschillende rassen. Het gaat tot nu toe dus altijd meer dan prima. Wat mij betreft dus geen probleemras of iets dergelijks. Er loopt hier overigens 1 hond rond (grote bullterrier) waar iedereen met een grote boog en aangelijnd omheen loopt. Deze hond heeft namelijk al verschillende honden gegrepen en het is iedere keer, wonder boven wonder, goed afgelopen.

Hoop voor je dat t zo blijft :wink: Maar sta niet raar te kijken als je hondje straks 2 jaar is en opeens ander gedrag gaat vertonen.
of niet in dit geval want haar hond is geen pitbull. geen zuivere in ieder geval
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

massam schreef:
Zilla schreef: Hoop voor je dat t zo blijft :wink: Maar sta niet raar te kijken als je hondje straks 2 jaar is en opeens ander gedrag gaat vertonen.
of niet in dit geval want haar hond is geen pitbull. geen zuivere in ieder geval
De staf/pit kruisingen die ik ken worden over het algemeen toch wel overheerst door die voorouder, in uiterlijk en karakter.
Heerlijk handig wanneer de andere kant molosser is :roll: :schrik:
Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Zilla »

massam schreef:
Zilla schreef:

Dat is dan nog een soort van 'geluk' achteraf :ok: wanneer dit hondje idd gekocht is met de intentie dat het vooral fijn met andere hondjes moet kunnen spelen. Al klopt wat Dagmar zegt ook natuurlijk..
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”