Sjaak is 15,5 jaar oud, altijd in hele goede gezondheid geweest, nooit ziek geweest en gedokterd.. gelukkig
Het afgelopen 1,5 jaar is hij erg aan het dementeren, zindelijkheidstraining kwijt, doof, slechtziend, chagrijnig/angstiger, stinkt noem maar op echt een oud mannetje geworden, 2maanden geleden hebben we een check up laten doen bij de DA, rontgenfoto laten maken urine na laten kijken.. alles 100% oke
Nu heb ik de laatste 1 1/2 maand een aantal keren gezien ( 1x in de 2 wkn ongeveer) dat hij bloed bij de Ontlasting heeft, het gaat om hleder bloed.. de ene keer 1 mooie keutel en een plasje bloed erbij
meestal zie ik het niet gebeuren want meestal gebeurd het in een onbewaakt moment, eerder heb ik gezien een plasje heldere vloeistof met rode vlokken erin??
laatst had ie wat dunnere ontlasting met vaste en 4 helder rode plekken erin
vanavond wil ik even langs het inloop spreekuur, maak me wel zorgen, maar omdat het niet consequent gebeurd of laat merken dat hij pijn heeft of ziek is heb ik het nog even aangekeken.
Sjaak slaapt over het algemeen de hele dag, mocht hij wakker zijn overdag is hij totaal de weg kwijt , 's avonds komt hij meestal tot leven en schooit en eet als de beste? vind het allemaal met de dag moeilijker worden.. de een zegt hij heeft geen dierwaardig leven meer en de ander zegt zolang hij geen pijn heeft lekker laten... maar heb zelf steeds vaker vraagtekens of het beter is voor m om hem (krijg het haast niet getypt) in te laten slapen of te wachten tot hij echt iets ernstig heeft en met pijnen kampt.
zijn hier mensen met soortgelijke ervaringen? ik zal wel laten weten hoe het bij de DA is afgelopen.. iig bedankt voor het lezen van mijn verhaal