Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jahoor, Giardia
Moderator: moderatorteam
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Jahoor, Giardia
Nou Shelly en Bruno hebben giardia, vandaag de uitslag gehad. Mijn dierenarts zegt dat ik mijn katten en konijnen eerst moet laten testen voor ik ze ga behandelen, is dat wel nodig? Mijn dieren hebben allemaal contact met elkaar, Shelly doet wel eens neusje-neusje met de konijnen. Lijkt mij dat ze allemaal besmet zijn. Ik merk dat mijn dierenarts er weinig vanaf weet. Hij zegt dat Bruno het misschien al sinds pup heeft omdat je dit vaker bij pups ziet.(?)
Waar worden katten en konijnen mee behandeld eigenlijk, weet iemand dat? Kan ik daarnaar vragen bij mijn dierenarts. Hij heeft van Bruno ook nog een bloedwerkje gedaan en al zijn waardes zijn verder normaal.
En qua hygiëne, ik lees hierover verschillende dingen. Hier op het forum zeggen de meeste mensen dat je niet veel hebt aan schoonmaken omdat giardia overal zit. Op internet wordt aangeraden je hond op de derde en vijfde dag van de behandeling te wassen. Ik weet het niet, schrobben is niet mijn hobby en als het toch geen zin heeft.. Shelly en Bruno zijn allebei bang voor water ook nog.
Ik zat te denken, kan het zijn dat Bruno door slecht voer, geen vlooienbehandeling, geen goede zorg, een lagere weerstand heeft gekregen (voor wij hem hadden, we hebben hem anderhalve maand) en dat hij daardoor nu giardia heeft? Of is daarmee geen verband? Hij zat onder de korstjes en pukkels en was toch een beetje te licht. Hij is 5 kilo aangekomen in anderhalve maand en nu kun je zien dat hij dat ook nodig had. Nu zijn zijn ribben bedekt als hij staat, eerst niet.
Toch ergens wel 'blij' dat het giardia is, want je ziet wel vaker dat symptomen als misselijkheid en diarree en lusteloosheid, niet tot een duidelijke diagnose leiden. Ik vind Bruno soms zo moe, terwijl we dan niet veel hebben gedaan. Soms slaapt hij de hele dag terwijl we dan alleen naar het park zijn geweest. Ik hoop dat hij nu wat fitter wordt.
O en mijn excuses als ik eigenwijs was over giardia, dat zou best kunnen namelijk. Zou het wel fijn vinden als ik wat adviezen kreeg en niet alleen opmerkingen over dat advies geven aan iemand die niet net zo nuchter is als jullie zijn, geen zin heeft. Want ik kan best luisteren.
Waar worden katten en konijnen mee behandeld eigenlijk, weet iemand dat? Kan ik daarnaar vragen bij mijn dierenarts. Hij heeft van Bruno ook nog een bloedwerkje gedaan en al zijn waardes zijn verder normaal.
En qua hygiëne, ik lees hierover verschillende dingen. Hier op het forum zeggen de meeste mensen dat je niet veel hebt aan schoonmaken omdat giardia overal zit. Op internet wordt aangeraden je hond op de derde en vijfde dag van de behandeling te wassen. Ik weet het niet, schrobben is niet mijn hobby en als het toch geen zin heeft.. Shelly en Bruno zijn allebei bang voor water ook nog.
Ik zat te denken, kan het zijn dat Bruno door slecht voer, geen vlooienbehandeling, geen goede zorg, een lagere weerstand heeft gekregen (voor wij hem hadden, we hebben hem anderhalve maand) en dat hij daardoor nu giardia heeft? Of is daarmee geen verband? Hij zat onder de korstjes en pukkels en was toch een beetje te licht. Hij is 5 kilo aangekomen in anderhalve maand en nu kun je zien dat hij dat ook nodig had. Nu zijn zijn ribben bedekt als hij staat, eerst niet.
Toch ergens wel 'blij' dat het giardia is, want je ziet wel vaker dat symptomen als misselijkheid en diarree en lusteloosheid, niet tot een duidelijke diagnose leiden. Ik vind Bruno soms zo moe, terwijl we dan niet veel hebben gedaan. Soms slaapt hij de hele dag terwijl we dan alleen naar het park zijn geweest. Ik hoop dat hij nu wat fitter wordt.
O en mijn excuses als ik eigenwijs was over giardia, dat zou best kunnen namelijk. Zou het wel fijn vinden als ik wat adviezen kreeg en niet alleen opmerkingen over dat advies geven aan iemand die niet net zo nuchter is als jullie zijn, geen zin heeft. Want ik kan best luisteren.
-
Lillith
- Zeer actief
Re: Jahoor, Giardia
Shit zeg
....ik zou er maar rap de goede pillen van de DA in stoppen.
Voor de rest geen input, ik heb het nog nooit gehad.
Het lijkt me wel dat je aan de schoonmaak moet maar dat hoor je hier vanzelf, succes
Voor de rest geen input, ik heb het nog nooit gehad.
Het lijkt me wel dat je aan de schoonmaak moet maar dat hoor je hier vanzelf, succes
- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
- Aantal honden: 4
Heb het hier vorig jaar gehad, alles aan de medicijnen geweest kreeg pillen voor de katten ook.
En idd alles schoonmaken en wassen. Succes het is even wat maar ja beter dat dan alles weer besmet.
En idd alles schoonmaken en wassen. Succes het is even wat maar ja beter dat dan alles weer besmet.
- Tank
- Zeer actief
He balen zeg maar nu weet je in ieder geval wel wat er aan de hand is, en volgens mij is het wel goed te behandelen. Heb er zelf geen ervaring mee overigens. Je dierenarts die zal toch wel weten wat er met de katten en konijnen moet gebeuren qua behandeling?
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
aah wat vervelend. Giardia kan heel hardnekkig zijn, maar bij anderen is het zomaar weer weg.
Beterschap voor de boel daar.
Beterschap voor de boel daar.

- Fizgig
- Zeer actief
Dankjulliewel. Het is wel vervelend maar goed, ik ga er maar vanuit dat het gewoon te behandelen is inderdaad. We hebben ook meteen maar een allergie screening gedaan, daarvan krijgen we de uitslag vrijdag. Hebben we dat meteen gehad. Ik denk zelf dat ie gewoon allergisch is voor vlooien, want mijn kat heeft precies dezelfde plekjes als hij en die heeft ook wel eens een hotspot gehad.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Het probleem Giardia krijg je met geen mogelijkheid onder controle.
Jouw honden zijn de enige niet waarschijnlijk in de buurt en die poepen ook in hun buurt en worden andere honden ook weer besmet en zo gaat het steeds weer het cirkeltje rond.
Daarnaast zijn vele honden wel besmet maar hebben er geen last van of de DA's denken niet aan Giardia als honden klachten hebben.
En sommige mensen laten het maar zo omdat het zulke vage klachten zijn die heel af en toe de kop op steken met 1 halfzacht keuteltje of een keer een natte flats.
Jouw Bruna kan het ook van jouw honden hebben opgelopen of in je buurt , moeilijk om daar een schuldige voor aan te wijzen.
Misschien zijn je konijnen wel de aanstichters .?
Veel succes en houd er ook rekening mee dat je met zo'n veestapel het misschien ook niet helemaal onder controle kan krijgen.
Jouw honden zijn de enige niet waarschijnlijk in de buurt en die poepen ook in hun buurt en worden andere honden ook weer besmet en zo gaat het steeds weer het cirkeltje rond.
Daarnaast zijn vele honden wel besmet maar hebben er geen last van of de DA's denken niet aan Giardia als honden klachten hebben.
En sommige mensen laten het maar zo omdat het zulke vage klachten zijn die heel af en toe de kop op steken met 1 halfzacht keuteltje of een keer een natte flats.
Jouw Bruna kan het ook van jouw honden hebben opgelopen of in je buurt , moeilijk om daar een schuldige voor aan te wijzen.
Veel succes en houd er ook rekening mee dat je met zo'n veestapel het misschien ook niet helemaal onder controle kan krijgen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Gewoon even ter info: mensen kunnen ook besmet worden met giardia.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
- kipo
- Zeer actief
Dat is wel een heel somber beeld, Kees. Het valt heus wel mee. Infecties ontstaan als de infectiedruk hoger is dan de weerstand, maw er moet meer giardia in de omgeving zijn, dan je honden aankunnen. Daarom wordt schoonmaken en wassen geadviseerd, want jouw honden hebben het nu en dat betekent dat de infectiedruk in hun direkte omgeving (je huis) vrij hoog is (ze scheiden het zelf uit en creëren zo die druk). Buiten is het overal aanwezig, maar lang niet altijd in zulke aantallen dat je honden het opnieuw oplopen, vaak is hun weerstand voldoende om het van zich af te houden.bouvierpoedel schreef:Het probleem Giardia krijg je met geen mogelijkheid onder controle.
Ik zou de konijnen en cavia's wel laten testen, die kunnen het ook hebben, maar ze zijn iha wat gevoeliger voor medicijnen dan honden en katten, dus ik zou ervoor kiezen om die niet te behandelen als het niet nodig is.
-
Janie
- Actief
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Moeilijk, hier in de buurt heerst ook al maanden giardia.
Mijn hond was 2 maanden geleden getest: vrij
(Hij ook af en aan eens een zachte drol/koeienflats, soms wat moe, en hij gaf een tijdje soms over)
Vorige week hoorde ik dat zijn hondenvriendje waar hij heel close mee is Giardia heeft, en niet zo'n beetje ook.
Het zit hier door de hele buurt, en dus zijn hondenvriendje.
Ik ga hem weer laten testen, maar ik zou met geen mogelijkheid weten hoe ik die giardia helemaal uit kan bannen.
Naar mijn weten moet je je huis soppen, en de kleden bijvoorbeeld met een stoomreiniger.
Blijkt dat desbtreffende dierenarts van het hondenvriendje dat allemaal niet echt nuttig vind..
Mijn hond was 2 maanden geleden getest: vrij
(Hij ook af en aan eens een zachte drol/koeienflats, soms wat moe, en hij gaf een tijdje soms over)
Vorige week hoorde ik dat zijn hondenvriendje waar hij heel close mee is Giardia heeft, en niet zo'n beetje ook.
Het zit hier door de hele buurt, en dus zijn hondenvriendje.
Ik ga hem weer laten testen, maar ik zou met geen mogelijkheid weten hoe ik die giardia helemaal uit kan bannen.
Naar mijn weten moet je je huis soppen, en de kleden bijvoorbeeld met een stoomreiniger.
Blijkt dat desbtreffende dierenarts van het hondenvriendje dat allemaal niet echt nuttig vind..
Laatst gewijzigd door Janie op 07 mar 2012 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
hier 1x bij een aangekochte pup Giardia gehad, t dametje was toen 12 weken of zo. Enkel haar behandeld, verder niets aangepakt & was gewoon voldoende...
- Fizgig
- Zeer actief
Ik heb inderdaad veel dieren, de konijnen bijvoorbeeld moest ik allemaal wel houden, want die hebben snot vanaf 12 weken. Zo lang behandel ik ze ook al ervoor, ze zijn nu anderhalf. Je gaat geen konijn weggeven wat ziek is en behandeling nodig heeft. Pech gehad dus. Ik kan ze ook allemaal in de pan gooien natuurlijk maar ik eet vegetarisch. Ik ben erg aan ze gehecht en vindt het belachelijk om ze een spuit te geven, want snot is behandelbaar en ze zijn fit en gezond verder. Mijn katten zijn bijna allemaal bejaard, ik heb er drie van 13, een van 16 en een van 1,5 jaar oud.
Maar het is wel verhelderend wat je zegt, Kees, want het gaat er dus om of je dieren er klachten van hebben. Giardia zal ook zo'n parasiet zijn waar dieren last van krijgen als ze nog iets anders onder de leden hebben, of een slechte conditie hebben. Dat is bij konijnensnot ook zo. Maar voor nu wil ik het wel behandelen bij Shelly en Bruno omdat ze er last van hebben. Mijn konijnen moet ik wel behandelen, omdat hun snot anders weer erger wordt. En mijn katten ook, omdat ze al wat ouder zijn. Het is misschien een veestapel die niet helemaal gezond is maar ik ben erg dol op ze. Dus ik behandel ze als ze ergens last van hebben, maar als ze geen klachten hebben, graag, dan behandel ik niet.
Maar het is wel verhelderend wat je zegt, Kees, want het gaat er dus om of je dieren er klachten van hebben. Giardia zal ook zo'n parasiet zijn waar dieren last van krijgen als ze nog iets anders onder de leden hebben, of een slechte conditie hebben. Dat is bij konijnensnot ook zo. Maar voor nu wil ik het wel behandelen bij Shelly en Bruno omdat ze er last van hebben. Mijn konijnen moet ik wel behandelen, omdat hun snot anders weer erger wordt. En mijn katten ook, omdat ze al wat ouder zijn. Het is misschien een veestapel die niet helemaal gezond is maar ik ben erg dol op ze. Dus ik behandel ze als ze ergens last van hebben, maar als ze geen klachten hebben, graag, dan behandel ik niet.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Je gaat een beetje mank in je betoog.kipo schreef:Dat is wel een heel somber beeld, Kees. Het valt heus wel mee. Infecties ontstaan als de infectiedruk hoger is dan de weerstand, maw er moet meer giardia in de omgeving zijn, dan je honden aankunnen. Daarom wordt schoonmaken en wassen geadviseerd, want jouw honden hebben het nu en dat betekent dat de infectiedruk in hun direkte omgeving (je huis) vrij hoog is (ze scheiden het zelf uit en creëren zo die druk). Buiten is het overal aanwezig, maar lang niet altijd in zulke aantallen dat je honden het opnieuw oplopen, vaak is hun weerstand voldoende om het van zich af te houden.bouvierpoedel schreef:Het probleem Giardia krijg je met geen mogelijkheid onder controle.
Ik zou de konijnen en cavia's wel laten testen, die kunnen het ook hebben, maar ze zijn iha wat gevoeliger voor medicijnen dan honden en katten, dus ik zou ervoor kiezen om die niet te behandelen als het niet nodig is.
Ze moeten het van iemand oplopen toch.?
En weerstand speelt mee in het uiten ,maar dat houd niet in dat ze het niet hebben of op kunnen lopen.
En net wat je zegt kunnen mensen ook besmet zijn en ook zonder klachten zijnn maar wel weer iemand anders besmetten.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Niemand zegt toch dat je je konijnen maar de pan in moet doen of afspuiten.??Fizgig schreef:Ik heb inderdaad veel dieren, de konijnen bijvoorbeeld moest ik allemaal wel houden, want die hebben snot vanaf 12 weken. Zo lang behandel ik ze ook al ervoor, ze zijn nu anderhalf. Je gaat geen konijn weggeven wat ziek is en behandeling nodig heeft. Pech gehad dus. Ik kan ze ook allemaal in de pan gooien natuurlijk maar ik eet vegetarisch. Ik ben erg aan ze gehecht en vindt het belachelijk om ze een spuit te geven, want snot is behandelbaar en ze zijn fit en gezond verder. Mijn katten zijn bijna allemaal bejaard, ik heb er drie van 13, een van 16 en een van 1,5 jaar oud.
Vraag even aan je DA voordat je begint om je snotkonijnen en oude katten te behandelen wat voor bijwerkingen die medicijnen op hun kunnen hebben.?
Want die kunnen nogal aardig zwaar zijn in bijwerkingen.

- Fizgig
- Zeer actief
Aha, ik had al zo'n idee inderdaad, dat honden gewoon met hun weerstand giardia aan moeten kunnen, tenzij er reden is waarom dat niet lukt. Maar dat kan dus door eigen slechte weerstand of door veel giardia in de omgeving, lastig inderdaad. Maar goed, het is ook geen leven of dood natuurlijk, het is geen ernstige ziekte. Ik ga me er niet al te druk om maken, want dat heeft geen zin. We weten het nu en we gaan gewoon behandelen. Ik vind Shelly en Bruno verder hele fitte honden en mijn dierenarts ook. Dus neem aan dat het geen groot probleem gaat zijn voor ze. Als Bruno een darminfectie eraan had overgehouden, zou dat in zijn bloedbeeld te zien zijn. Een buurvrouw van ons heeft ook een hond met giardia, dus ik denk dat het ook in deze buurt heerst.kipo schreef:Dat is wel een heel somber beeld, Kees. Het valt heus wel mee. Infecties ontstaan als de infectiedruk hoger is dan de weerstand, maw er moet meer giardia in de omgeving zijn, dan je honden aankunnen. Daarom wordt schoonmaken en wassen geadviseerd, want jouw honden hebben het nu en dat betekent dat de infectiedruk in hun direkte omgeving (je huis) vrij hoog is (ze scheiden het zelf uit en creëren zo die druk). Buiten is het overal aanwezig, maar lang niet altijd in zulke aantallen dat je honden het opnieuw oplopen, vaak is hun weerstand voldoende om het van zich af te houden.
Ik denk wel dat als giardia lastig te behandelen is, dus dat het terug blijft komen, er kans is dat je hond nog iets anders onder de leden heeft, of klopt dat niet? Want ook al is er veel giardia in de omgeving, na zelf geïnfecteerd te zijn geweest, horen ze toch ook weerstand op te bouwen.
- Fizgig
- Zeer actief
Hahaha, ik verdedigde even de grootte van mijn veestapel. Da's alles. Maar is het dan voldoende om één kat en één konijn te testen eigenlijk? Want het is toch heel erg besmettelijk en als eentje het heeft, hebben ze het allemaal. Ze komen in dezelfde kattenbak en mijn konijnen neuzen heel wat af.bouvierpoedel schreef:Niemand zegt toch dat je je konijnen maar de pan in moet doen of afspuiten.??
Vraag even aan je DA voordat je begint om je snotkonijnen en oude katten te behandelen wat voor bijwerkingen die medicijnen op hun kunnen hebben.?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Daar heb je al een probleem.Fizgig schreef:Hahaha, ik verdedigde even de grootte van mijn veestapel. Da's alles. Maar is het dan voldoende om één kat en één konijn te testen eigenlijk? Want het is toch heel erg besmettelijk en als eentje het heeft, hebben ze het allemaal. Ze komen in dezelfde kattenbak en mijn konijnen neuzen heel wat af.bouvierpoedel schreef:Niemand zegt toch dat je je konijnen maar de pan in moet doen of afspuiten.??
Bij je honden zie je welke keutel hij neer hebt gelegd.
Bij je katten die een kattenbak delen moet je maar gokken welke drol van wie is.
Bij je konijnen net zo als ze bij elkaar zitten of je moet er met je neus bovenop gaan zitten of ze scheiden.
En dan nog kan de 1 de parasiet hebben maar de andere niet.
Dus je kunt er voor kiesen om het hele zooitje ongetest aan de medicijnen te zetten of niet of alleen die dunne kak hebben.
Maar als je alleen medicijnen geeft aan diegeen die uit test giardia heeft kunnen de anderen het ondertussen oplopen.
Dus wat is wijsheid.

- dagmar88
- Zeer actief
Dat vraagt om nieuwe foto'sFizgig schreef:Hij zat onder de korstjes en pukkels en was toch een beetje te licht. Hij is 5 kilo aangekomen in anderhalve maand en nu kun je zien dat hij dat ook nodig had. Nu zijn zijn ribben bedekt als hij staat, eerst niet.
- Fizgig
- Zeer actief
Tja inderdaad, ik moet dan achter ze aan lopen met een opvangnetje voor de drollen achter hun kontje. Want ik heb 6 kattenbakken. Mijn konijnen leven bijna allemaal van elkaar gescheiden, maar ze kunnen wel met hun neusje door de tralies van de ren, die zijn vrij breed. Ze wassen elkaars snuitje door de tralies heen. Dus ik denk zelf, allemaal behandelen. Maar goed, mijn dierenarts vond ook dat ze eerst getest moeten worden, ik bel hem nog wel en bespreek het met hem.
-
miekmiek
ik zou alles behandelen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
goh............
beterschap!
beterschap!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
- Fizgig
- Zeer actief
Nou de eerste pillen zitten erin. Er zouden wel vervelende bijwerkingen zijn aan het medicijn, al ben ik vergeten welke. Ik heb mijn dierenarts ervan overtuigd om toch de hele veestapel te behandelen, dus katten, konijnen en cavia's. Zodat ze in ieder geval even allemaal giardia vrij zijn. Ik ben namelijk wel benieuwd wat het gaat doen met Bruno's energieniveau want dat is niet echt geweldig. We hebben hem nog maar net natuurlijk maar slapen is zijn grootste hobby. Even kijken of dat zo blijft. Als hij energieker wordt, ga ik het wel in de gaten houden dat hij er wel vanaf komt en blijft. Mijn dierenarts heeft gezegd dat ze over drie weken dan weer een kuur moeten.
De uitslag van de allergiescreening was er al en hij is nergens allergisch voor. En zijn gewone bloedbeeld was goed, dus ik ben erg blij. Nu dit nog even behandelen, en dan is ie weer als nieuw! Hij is 5 kilo aangekomen, zijn vacht glanst en wordt nog steeds langer, hij kan het prima vinden met Shelly en eet goed. Ik hoop dat ie nu niet meer hoeft over te geven. Ik vind, misselijkheid, diarree en lusteloosheid, wie voelt zich daar nou lekker bij. Dus ik hoop dat ie nog meer gaat opbloeien dan ie al heeft gedaan! Ik vind het wel een genot hoor, om hem zo te zien opknappen, ondanks de giardia, is ie echt een stuk knapper nu. Zijn hoofd lijkt nu ook niet meer zo'n enorme ballon. De lieverd ligt nu te slapen maar zal hem eens op de foto zetten.
Voor de konijnen heb ik flagyl... nog iets gekregen en voor mijn katten moet ik morgen ophalen. Mijn dierenarts maakte zich ook zorgen om de bijwerkingen omdat ze al wat ouder zijn. Maar vorig jaar hebben ze 6 weken antibiotica gehad omdat ze toen niesziekte hadden en dat ging prima. Dus ik denk dat het goed moet komen.
De uitslag van de allergiescreening was er al en hij is nergens allergisch voor. En zijn gewone bloedbeeld was goed, dus ik ben erg blij. Nu dit nog even behandelen, en dan is ie weer als nieuw! Hij is 5 kilo aangekomen, zijn vacht glanst en wordt nog steeds langer, hij kan het prima vinden met Shelly en eet goed. Ik hoop dat ie nu niet meer hoeft over te geven. Ik vind, misselijkheid, diarree en lusteloosheid, wie voelt zich daar nou lekker bij. Dus ik hoop dat ie nog meer gaat opbloeien dan ie al heeft gedaan! Ik vind het wel een genot hoor, om hem zo te zien opknappen, ondanks de giardia, is ie echt een stuk knapper nu. Zijn hoofd lijkt nu ook niet meer zo'n enorme ballon. De lieverd ligt nu te slapen maar zal hem eens op de foto zetten.
Voor de konijnen heb ik flagyl... nog iets gekregen en voor mijn katten moet ik morgen ophalen. Mijn dierenarts maakte zich ook zorgen om de bijwerkingen omdat ze al wat ouder zijn. Maar vorig jaar hebben ze 6 weken antibiotica gehad omdat ze toen niesziekte hadden en dat ging prima. Dus ik denk dat het goed moet komen.