En hoezo dan ?Liesbeth schreef:Magnetron en kvv wordt, over het algemeen, afgeraden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kvv van albertheijn ??
Moderator: moderatorteam
-
Canidae
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix
- Aantal honden: 1
Re: Kvv van albertheijn ??
-
Mojuan
- Zeer actief
Canidae schreef:En hoezo dan ?Liesbeth schreef:Magnetron en kvv wordt, over het algemeen, afgeraden.
Vitamineverlies, maar dat is vooral als je het helemaal gaat ontdooien in de magnetron.
Als je het alleen maar ná ontdooien eventjes erin zet om de kou eraf te halen, zie ik geen problemen.

- Liesbeth
- Zeer actief
Ik meen dat het meer te maken heeft met het verhitten van bot wat in kvv kan zitten. Bot wordt hard als je het verhit en kan dan voor problemen in de ingewanden zorgen.Paulala schreef:Canidae schreef:En hoezo dan ?Liesbeth schreef:Magnetron en kvv wordt, over het algemeen, afgeraden.
Vitamineverlies, maar dat is vooral als je het helemaal gaat ontdooien in de magnetron.
Als je het alleen maar ná ontdooien eventjes erin zet om de kou eraf te halen, zie ik geen problemen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Mojuan
- Zeer actief
Bij enkel en alleen ontdooien of de kou eraf, gebeurt dit niet. (wél bij gaar maken)Liesbeth schreef:
Ik meen dat het meer te maken heeft met het verhitten van bot wat in kvv kan zitten. Bot wordt hard als je het verhit en kan dan voor problemen in de ingewanden zorgen.
Daarnaast gaat het nu toch over die paté van de AH? Die bevat echt geen gemalen bot lijkt mij.

- Liesbeth
- Zeer actief
Ik denk het ook niet, maar iemand anders denkt van welPaulala schreef:Bij enkel en alleen ontdooien of de kou eraf, gebeurt dit niet. (wél bij gaar maken)Liesbeth schreef:
Ik meen dat het meer te maken heeft met het verhitten van bot wat in kvv kan zitten. Bot wordt hard als je het verhit en kan dan voor problemen in de ingewanden zorgen.
Daarnaast gaat het nu toch over die paté van de AH? Die bevat echt geen gemalen bot lijkt mij.
http://www.klacht.nl/albert-heijn/klach ... -diervoer/
Hopelijk doet de link het nu wel.
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 23 feb 2012 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
- Aantal honden: 2
Liesbeth, je linkje werkt niet, even tussen URL tags zetten 
Edit: deze bedoelde je? http://www.klacht.nl/2012/02/gevaarlijk-diervoer/
Maar dan, als waar is dat het vlees verhit/bewerkt is zoals boven al gezegd werd, dan is bot erin toch juist gevaarlijk? AH snapt het idee van KVV dus echt niet... Tarwebloem, conserveermiddel, verhittting..
Maar dan, als waar is dat het vlees verhit/bewerkt is zoals boven al gezegd werd, dan is bot erin toch juist gevaarlijk? AH snapt het idee van KVV dus echt niet... Tarwebloem, conserveermiddel, verhittting..

-
Canidae
- Zeer actief
Ik had het over oppiepen in de magnetron, daar bedoelde ik mee de hap op kamertemperatuur brengen. ( lekker husselen met je vingers door die kleffe massa van de AH om de temp. te checken ). Dat is dus niet hetzelfde als verhitten.
Eigenlijk is het maar een smerige hap, vooral die muffe graanlucht.....
Moet kvv niet altijd gemalen bot bevatten om volwaardig te zijn ?
Edit : bevat smuldier gemalen bot ?
- Liesbeth
- Zeer actief
Inmiddels tussen url gezetdancingdaydream schreef:Liesbeth, je linkje werkt niet, even tussen URL tags zetten
Inderdaad, volgens mij slaat Appie de plank mis en zolang er nog zoveel onduidelijk is, komt het er bij mij niet in
-
Mojuan
- Zeer actief
Canidae schreef:Ik had het over oppiepen in de magnetron, daar bedoelde ik mee de hap op kamertemperatuur brengen. ( lekker husselen met je vingers door die kleffe massa van de AH om de temp. te checken ). Dat is dus niet hetzelfde als verhitten.
Nee kvv hoeft geen gemalen bot te bevatten, ze gebruiken geregeld calciumsupplementen.
Smuldier vlees compleet bevat géén gemalen bot, en de pens compleet ook niet volgens mij.
De kipversie wel (die is niet compleet trouwens) die bestaat (voor zover ik weet) uit gemalen karkassen.

-
Canidae
- Zeer actief
- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
dancingdaydream schreef:Liesbeth, je linkje werkt niet, even tussen URL tags zetten
Volgens mij is het ook GEEN kvv. Niet rauw. Wat is jullie idee, ziet het er rauw uit, ruikt het rauw?
Ik heb het gevraagd aan de klantenservice, met ook de vraag of het bot bevat, welke conserveermiddelen, welke organen/spiervlees en dergelijke... Ik hoop op snel antwoord.
- dagmar88
- Zeer actief
Zal eens een pakje open maken.Meike schreef:dancingdaydream schreef:Liesbeth, je linkje werkt niet, even tussen URL tags zetten
Volgens mij is het ook GEEN kvv. Niet rauw. Wat is jullie idee, ziet het er rauw uit, ruikt het rauw?
Ik heb het gevraagd aan de klantenservice, met ook de vraag of het bot bevat, welke conserveermiddelen, welke organen/spiervlees en dergelijke... Ik hoop op snel antwoord.
Er komt wel aardig wat bloed/vleesvocht uit gelopen.
- Meike
- Zeer actief
Ik heb antwoorden van AH gekregen. Het is wel rauw, vlees compleet bevat 76,6% vlees en de vleesproducten zijn o.a. runderlever, -hart en -longen. Calciumbronnen: 0,0014% calciumjodaat, max. 0,6% bot. Conservering is 0,003% kopersulfaat en wordt in beperkte mate toegepast omdat het om een rauw product gaat. Het mag in de praktijk niet te snel bederven indien de hondenbezitter de diervoering na ontdooien in de bijkeuken, koelkast of anderzinds bewaart bij wisselende (buiten)temperaturen.
- dagmar88
- Zeer actief
De kip variant ziet er anders echt niet rauw uit...Meike schreef:Ik heb antwoorden van AH gekregen. Het is wel rauw, vlees compleet bevat 76,6% vlees en de vleesproducten zijn o.a. runderlever, -hart en -longen.
- Meike
- Zeer actief
Ik heb alle antwoorden in het nieuwsbericht op Voerwijzer gezet:
http://www.voerwijzer.com/nieuws/albert ... iesvoeding
Kun je precies zien wat ze erover zeggen. Ik heb de voeding niet zelf bekeken, de ene zegt dat het er wel rauw uitziet en de ander dus weer van niet...
http://www.voerwijzer.com/nieuws/albert ... iesvoeding
Kun je precies zien wat ze erover zeggen. Ik heb de voeding niet zelf bekeken, de ene zegt dat het er wel rauw uitziet en de ander dus weer van niet...
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Wat ik niet begrijp is dat smuldier eruit is gegooid omdat ze het niet eens waren met de prijsverhoging. Nu komen ze met een eigen merk dat duurder is dan smuldier. Ik snap dat dus niet.
Rodi is hier overigens nog wel verkrijgbaar maar aangezien de ruimte hiervoor terug is gebracht naar 2 rijtjes, verwacht ik dat het eruit gaat als de voorraad op is. Dan is het voor mij ook de laatste keer dat ik daar geweest ben. De jumbo verkoopt nu ook smuldier dus dan ga ik alleen nog maar daarheen.
Rodi is hier overigens nog wel verkrijgbaar maar aangezien de ruimte hiervoor terug is gebracht naar 2 rijtjes, verwacht ik dat het eruit gaat als de voorraad op is. Dan is het voor mij ook de laatste keer dat ik daar geweest ben. De jumbo verkoopt nu ook smuldier dus dan ga ik alleen nog maar daarheen.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- dagmar88
- Zeer actief
Dat het duurder is in de winkel hoeft natuurlijk niet te betekenen dat de inkoop voor AH ook duurder is.Tanja Simba&Bella schreef:Wat ik niet begrijp is dat smuldier eruit is gegooid omdat ze het niet eens waren met de prijsverhoging. Nu komen ze met een eigen merk dat duurder is dan smuldier. Ik snap dat dus niet.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
De rodi wordt bij de AH hier nog steeds aangevuld dus ik hoop dat ze het gewoon blijven verkopen.

- Lucky luke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua mix
Rodi is hier inmiddels uit de schappen verdwenen.
Jammer, vond het ideaal zo die porties in 4.
Maar nu het erge, Lukas vreet die AH KVV niet! (vlees compleet)
Smuldier at-ie wel maar niet met graagte.
De Rodi echter ging erin als koek!
Nu mn vraag dus; Waar is Rodi nog te krijgen??

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Gewoon bij de dierenspeciaalzaak
Op de site van rodi kun je kijken wat voor jou het dichtsbijzijnde verkooppunt is.

- dagmar88
- Zeer actief
Bij andere AH's en inline zit het nog in het assortiment, dus dat zouden ze voor je moeten kunnen bestellen.Lucky luke schreef:Rodi is hier inmiddels uit de schappen verdwenen.
- Liesbeth
- Zeer actief
Vrij veel supers hebben Rodi in het assortiment, gewoon eens bij een andere supermarkt kijken.
-
Forecastle collies
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 10
Ja ik had ze ook meegenomen
Omdat ik dacht dat is net Rodi
Maar er zitten meer toevoegingen in en het is geen 100% vlees
Moet je maar goed op de verpakking lezen
Dus bij mij krijgen ze het niet meer
Dan maar liever smuldier ,dat is wel 100% vlees
En ik geef aan de oudere regelmatig Duck ,dat is echt klasse
Alleen betaal je daar meer voor
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
vind je? ik vind dat echt nat karton... nee doe mij maar lotgering en smuldier. Dat bevalt me nog het beste.Forecastle collies schreef: En ik geef aan de oudere regelmatig Duck ,dat is echt klasse

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Ik heb het ook geprobeerd en ze vonden het heerlijk. ( nou vinden ze alles heerlijk, zolang het maar geen brokken zijn) Ik heb ook niet echt gelet op wat er precies in zat.
Ik vond het vreselijk plakkerig, ze zijn echt lang bezig ( voor hun doen dan) geweest de bakken leeg te krijgen, het leek wel stopverf.
Voor zo nu en dan vind ik het prima, en ik zal het best nog eens een keer meenemen als ik bij de ap ben.
Gewoon voor het lekkere.
Smuldier bevalt me tot nu toe nog het beste van allemaal.
Ik vond het vreselijk plakkerig, ze zijn echt lang bezig ( voor hun doen dan) geweest de bakken leeg te krijgen, het leek wel stopverf.
Voor zo nu en dan vind ik het prima, en ik zal het best nog eens een keer meenemen als ik bij de ap ben.
Gewoon voor het lekkere.
Smuldier bevalt me tot nu toe nog het beste van allemaal.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
duck zit vol met granenForecastle collies schreef:Ja ik had ze ook meegenomen

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Duck vind ik inderdaad net gemalen pulp, en daarnaast zit het vol met granen dus dat geef ik Ol echt alleen in uiterst geval van nood. Nooit dus, want op Carnibest en Smuldier (afgewisseld, volledig smuldier is dan weer geen succes hier) doet ie het geweldig 
Ik geloof dus ook niet dat ik het nodig vind om AH spullie te gaan halen, als ik dit zo lees
Ik geloof dus ook niet dat ik het nodig vind om AH spullie te gaan halen, als ik dit zo lees
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Als ik de Pens compleet versie naast de Pens compleet versie van Rodi zet zie ik geen verschil, het ziet er hetzelfde uit, het ruikt hetzelfde en het plakt evenveel en het wordt beide met smaak gegeten door Napoleon.
De vleesvariant hoef ik nooit te halen want de Keizer lust geen 'rood' vlees dus die vergelijking kan ik niet maken. Smuldier hoef ik niet meer nadat hij daar elke keer ziek van werd en dat verkopen ze ook niet meer in de suup hier.
De vleesvariant hoef ik nooit te halen want de Keizer lust geen 'rood' vlees dus die vergelijking kan ik niet maken. Smuldier hoef ik niet meer nadat hij daar elke keer ziek van werd en dat verkopen ze ook niet meer in de suup hier.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
conserveermiddelen worden toegepast om onder wisselende omstandigheden van bewaren (bijv. koelkast, bijkeuken) het product voor een bepaalde tijd goed te houden voor consumptie
tarwebloem wordt toegepast ter verbetering van absorptie en of bindingseigen. tarwemeel vergroot de water/vetbinding !
De diervoeding vlees compleet bestaat voor 70,6% uit vleesgrondstoffen. Het is zeker niet de bedoeling dat de dieren tonnetjerond worden en daarom is de voeding uitgebalanceerd. De opmerking van de klant m.b.t. de aanbevolen hoeveelheid wordt meegenomen en beoordeeld.
En dan snap ik dus nog niet waarom tarwebloem wordt toegepast in kvv.
tarwebloem wordt toegepast ter verbetering van absorptie en of bindingseigen. tarwemeel vergroot de water/vetbinding !
De diervoeding vlees compleet bestaat voor 70,6% uit vleesgrondstoffen. Het is zeker niet de bedoeling dat de dieren tonnetjerond worden en daarom is de voeding uitgebalanceerd. De opmerking van de klant m.b.t. de aanbevolen hoeveelheid wordt meegenomen en beoordeeld.
- Liesbeth
- Zeer actief
Renske schreef:conserveermiddelen worden toegepast om onder wisselende omstandigheden van bewaren (bijv. koelkast, bijkeuken) het product voor een bepaalde tijd goed te houden voor consumptie
Voor het belang van de hond zie ik dit ook niet. Maar ik denk dat het toevoegen van bloem het makkelijker maakt om die burgers in een mal te persen, vormbehoud zonder vochtverlies