Maatje kwispelt dus zijn staart doorlopend stuk. Is hier wat aan te doen? Ik vind het zo sneu en zit ook niet te wachten op een half- of staartloze hond.
Bloed zit (zat) overal
Moderator: moderatorteam
o.a. Hij is een echte kwispelaar. Tegen de koelkast, deurtjes van de keuken. Je kan het zo gek niet bedenken.Janie schreef:Hoe doet hij dat? Tegen een tafel of deurpost enz?
Tara schreef:Heel af en toe wordt hier ook wel eens een staart stukgeslagen, je moet nu echt zorgen dat het wondje goed geneest en dat er weer haar op de staartpunt komt.
Zolang er nog een wondje op zit, of nog niet genoeg haar op de punt blijft het kwetsbaar, en dan wordt het een gebed zonder einde.
Bij de dierenarts kun je een staartbeschermer krijgen, dat lijkt een beetje op een badmintonshuttle.
Die tape je met pleistertape vast aan de staart, en zo krijgt het kans om te genezen.
Verder moet je echt proberen om de hond rustig te houden in huis.
Als hier te hard gekwispeld wordt laat ik de honden altijd even zitten, want het is maar weer zó voor elkaar.![]()
Mijn oudste had twee jaar geleden ook weer een periode van elke keer stukslaan, gék werd ik er van.
Was het wondje nét weer dicht, en zat ik te wachten tot er weer haar op zat, en dan sloeg hij hem weer stuk.
Toen heb ik een staartbeschermer voor hem gemaakt van een oude handdoek.
Je knipt een T-vorm, en maakt van het haakse stuk een soort slurfje.
Daar deed ik zijn staart dan in, en sloeg de twee haakse stukken langs zijn zij, onder zijn buik langs, en knoopte ze op zijn rug vast.
Zo had hij een goede bescherming om zijn kapotte staart, en daarmee is het uiteindelijk het snelst genezen.
Dit las ik net op het Ierse Wolfshonden forumkrullie schreef:koop een stuk isolatierol met grote diameter.
in de helft knippen.
gaatjes erin voor de lucht.
en dan met leukoplast aan elkaar tapen.
hopelijk geneest het snel, en leert hij ervan.
sterkte ermee.
klopt, zo deden ze het al heel lang.Asterix schreef:@Tara: Bedankt![]()
![]()
Dit las ik net op het Ierse Wolfshonden forumkrullie schreef:koop een stuk isolatierol met grote diameter.
in de helft knippen.
sterkte ermee.
Thxkrullie schreef:klopt, zo deden ze het al heel lang.Asterix schreef:@Tara: Bedankt![]()
![]()
in de helft knippen.
sterkte ermee.![]()
en mijn ervaring is het de beste methode om de wond te laten genezen.
Asterix schreef:Thxkrullie schreef:klopt, zo deden ze het al heel lang.Asterix schreef:@Tara: Bedankt![]()
![]()
in de helft knippen.
sterkte ermee.![]()
en mijn ervaring is het de beste methode om de wond te laten genezen.
Wel om de wond te laten genezen, maar hoe kan een hond ervan 'leren'? Je kunt een hond toch niet afleren om te kwispelen?krullie schreef:koop een stuk isolatierol met grote diameter.
in de helft knippen.
sterkte ermee.
Neeltje schreef:Wel om de wond te laten genezen, maar hoe kan een hond ervan 'leren'? Je kunt een hond toch niet afleren om te kwispelen?krullie schreef:koop een stuk isolatierol met grote diameter.
in de helft knippen.
sterkte ermee.