Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Schilferige huid van aurizon
Moderator: moderatorteam
- jenn90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel - Aantal honden: 4
Schilferige huid van aurizon
We moeten voor onze hond (die heeft chronische oorontsteking)
iedere week de oren behandelen met aurizon.
De oren aan de buitenkant worden behoorlijk vettig dat vond ik logisch,
maar sinds een paar weken zijn de buitenkant van de oren (zeg maar gedeeltelijk
aan zn nek) allemaal schilfers ontstaan en hij heeft daar nu een schilferige huid
(gelukkig jeukloos) wie heeft hier ervaring mee en wat tegen te doen?
aan zn nek) allemaal schilfers ontstaan en hij heeft daar nu een schilferige huid
- yukon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Schilferige huid van aurizon
Hm, had hij dat in het begin niet?
Zou anders even (telefonisch) overleggen met de da.
Collega van mij op het asiel had af en toe aurizon op haar gezicht gekregen (doordat de kat schudde als het in zijn oren zat) en kreeg daar hele rode en jeukende huid van. Kan dus ook voergevoeligheid zijn van de hond.
Collega van mij op het asiel had af en toe aurizon op haar gezicht gekregen (doordat de kat schudde als het in zijn oren zat) en kreeg daar hele rode en jeukende huid van. Kan dus ook voergevoeligheid zijn van de hond.
- jenn90
- Zeer actief
Overleg met de da waren we sowiezo van plan ze moeten eind deze maand voor entingen heen.yukon schreef:Hm, had hij dat in het begin niet?
Voergevoeligheid van de hond die schilfers?
-
Janie
- Actief
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
- Aantal honden: 1
Grappig, mijn hond kreeg dat van de easotic (zalf oorontsteking).
2 x gebruikt, 2 x die schilfers.
Nu laatst otiderm gekregen, toen nergens last van.
Ze hebben mij niet kunnen vertellen wat die schilfers waren en of dat door de zalf kon komen.
Ik denk van wel.
Na een maand waren de schilfers langzaam verdwenen.
2 x gebruikt, 2 x die schilfers.
Nu laatst otiderm gekregen, toen nergens last van.
Ze hebben mij niet kunnen vertellen wat die schilfers waren en of dat door de zalf kon komen.
Ik denk van wel.
Na een maand waren de schilfers langzaam verdwenen.
- yukon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Overgevoeligheid voor de zalfjenn90 schreef:Overleg met de da waren we sowiezo van plan ze moeten eind deze maand voor entingen heen.yukon schreef:Hm, had hij dat in het begin niet?
Voergevoeligheid van de hond die schilfers?
- kipo
- Zeer actief
Ik vind 1 x per week behandelen met aurizon sowieso niet zo;n strak plan. Aurizon bevat cortisonen (tegen de jeuk) een antischimmel-middel en een antibioticum. Door 1x per week te behandelen werk je resistentie van bacteriën in de hand, bovendien wordt door de cortisonen de huid dunner en gevoeliger (heus niet bij incidenteel een kuur, maar wel bij chronisch gebruik). Bij een chronische oorontsteking is er vrijwel altijd meer aan de hand en (voedsel-)allergie is een heel bekende oorzaak. Ik zou zelf stoppen met de aurizon, meteen beginnen met een hypoallergeen of zelf bereid eliminatie-dieet en na een aantal weken (2-4) een kweek laten nemen van het oor.jenn90 schreef:We moeten voor onze hond (die heeft chronische oorontsteking)
- jenn90
- Zeer actief
Dit is in overleg met de da gedaan de hond heeft een eliminatie-dieet achter de rug en in die tijd is de ooronsteking niet over gegaan.kipo schreef:Ik vind 1 x per week behandelen met aurizon sowieso niet zo;n strak plan. Aurizon bevat cortisonen (tegen de jeuk) een antischimmel-middel en een antibioticum. Door 1x per week te behandelen werk je resistentie van bacteriën in de hand, bovendien wordt door de cortisonen de huid dunner en gevoeliger (heus niet bij incidenteel een kuur, maar wel bij chronisch gebruik). Bij een chronische oorontsteking is er vrijwel altijd meer aan de hand en (voedsel-)allergie is een heel bekende oorzaak. Ik zou zelf stoppen met de aurizon, meteen beginnen met een hypoallergeen of zelf bereid eliminatie-dieet en na een aantal weken (2-4) een kweek laten nemen van het oor.jenn90 schreef:We moeten voor onze hond (die heeft chronische oorontsteking)
Nu zelfs staat hij op een dieet zonder de spullen waar hij allergisch voor is.
De hond heeft altijd in zijn leven ooronsteking gehad en dan weer weg. In de praktijk was er nog een hond die dit zelfde had
en de da heeft gebeld met utrecht en die raden dat aan ongeacht het inderdaad geen lekker spul is.
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
- Aantal honden: 1
Prana is 3 weken behandeld met Aurizon (na eerst 4 weken met een ander antibioticum, die hielp niet, dus kweek gemaakt en daarna de aurizon). Eerste 2 weken ging goed, daarna die schilfers. Zat gelukkig al op afbouwschema. De bacterie is er nu wel uit.
In eerste instantie hoopte ik dat de schilfers vanzelf weg zou gaan bij het stoppen van de aurizon, maar dat ging niet. Met wassen gingen de meeste schilfers weg. Bij de tweede keer wassen een paar weken later was alles weg.
In eerste instantie hoopte ik dat de schilfers vanzelf weg zou gaan bij het stoppen van de aurizon, maar dat ging niet. Met wassen gingen de meeste schilfers weg. Bij de tweede keer wassen een paar weken later was alles weg.

------Groetjes Prana-----
- kipo
- Zeer actief
Tja, dan heb je (zeker als eigenaar) geen argumenten meer. Is er wel al eens een kweek gedaan? Ik heb een kennis met een kat, die ook al heel lang telkens terugkerende oorontsteking had, uiteindelijk is daar toch maar eens een kweek van gedaan en daarop heeft ze een heel andere zalf gekregen, sindsdien is het weg (klop af).jenn90 schreef: Dit is in overleg met de da gedaan de hond heeft een eliminatie-dieet achter de rug en in die tijd is de ooronsteking niet over gegaan.
De hond heeft altijd in zijn leven ooronsteking gehad en dan weer weg. In de praktijk was er nog een hond die dit zelfde had
en de da heeft gebeld met utrecht en die raden dat aan ongeacht het inderdaad geen lekker spul is.
Eventueel kun je ook nog met je da overleggen of je niets eens dermiel oordruppels kunt proberen, die zijn op basis van honing, ik weet dat die in een aantal gevallen ook heel goed helpen en er zit geen rommel in.
- jenn90
- Zeer actief
Ojawel heb ik nog steeds argumenten daarom ga ik het als de honden naar de dierenarts gaan voor enting ook zeker vragen.kipo schreef:Tja, dan heb je (zeker als eigenaar) geen argumenten meer. Is er wel al eens een kweek gedaan? Ik heb een kennis met een kat, die ook al heel lang telkens terugkerende oorontsteking had, uiteindelijk is daar toch maar eens een kweek van gedaan en daarop heeft ze een heel andere zalf gekregen, sindsdien is het weg (klop af).jenn90 schreef: Dit is in overleg met de da gedaan de hond heeft een eliminatie-dieet achter de rug en in die tijd is de ooronsteking niet over gegaan.
Eventueel kun je ook nog met je da overleggen of je niets eens dermiel oordruppels kunt proberen, die zijn op basis van honing, ik weet dat die in een aantal gevallen ook heel goed helpen en er zit geen rommel in.