Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voor de mensen die glucosamine en chondroitine gebruiken..

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Quibus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldogs
Aantal honden: 2

Voor de mensen die glucosamine en chondroitine gebruiken..

Ongelezen bericht door Quibus »

Voor de mensen die glucosamine en chondroitine gebruiken voor de hond en er goeie ervaringen mee hebben.....hoe snel hebben jullie de verbetering op gemerkt?
Wij zijn afgelopen dinsdag begonnen met het geven van glucosamine en chondroitine en vragen ons af waneer je ongeveer verbetering zou moeten kunnen op merken....ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Groetjes Alie.

Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Voor de mensen die glucosamine en chondroitine gebruiken

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Je moet zo'n twee weken aanhouden en dan moet je gaan merken dat het bewegen langzaamaan makkelijker gaat.
AfbeeldingAfbeelding
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Twee tot vier weken. Wel had ik met verschillende in pilvorm geen resultaat, en met het vloeibare binnen twee weken.
Ik gebruik de vloeibare die eigenlijk voor paarden is. Ik heb hier een super resultaat mee: http://www.nutri-science.nl/NL/gewricht ... riaid.html
Quibus
Zeer actief

Cashel Vale schreef:Twee tot vier weken. Wel had ik met verschillende in pilvorm geen resultaat, en met het vloeibare binnen twee weken.
Ik gebruik de vloeibare die eigenlijk voor paarden is. Ik heb hier een super resultaat mee: http://www.nutri-science.nl/NL/gewricht ... riaid.html

Ik heb die site even bekeken....maar ik zag dat een paard van 500 kilo eerst 2x daags 25 ml nodig heeft....hoeveel geef jij je hond dan als ik vragen mag?
Quibus zit rond de 50 kilo dus ik vraag me af wat hij dan nodig zal hebben.
Groetjes Alie.

Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

Quibus schreef:
Cashel Vale schreef:Twee tot vier weken. Wel had ik met verschillende in pilvorm geen resultaat, en met het vloeibare binnen twee weken.

Ik heb die site even bekeken....maar ik zag dat een paard van 500 kilo eerst 2x daags 25 ml nodig heeft....hoeveel geef jij je hond dan als ik vragen mag?
lijkt mij dat hij dan 2x daags 2,5ml nodig heeft.
Afbeelding
Quibus
Zeer actief

bellabeest schreef:
Quibus schreef:

lijkt mij dat hij dan 2x daags 2,5ml nodig heeft.

Zo dacht ik dus ook....maar dat is zo weinig dat je het haast niet af kunt meten. :80: vandaar ook de vraag.
Groetjes Alie.

Afbeelding
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Niet bij de hond, maar wel vroeger voor onze kat met arthrose. Na 2 weken kon hij weer al dan niet met moeite zelf de bank op komen, dat kon eerst niet doordat zijn rug vast zat.
Afbeelding
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Quibus schreef:

Je begint met 10 dagen 1 x 10 ml, daarna 1 x 5 ml. Aanpassen aan behoefte. Ik heb hier gewoon een spuit liggen waar ik het mee af meet. en doe het sóchtends over zijn eten.
Mijn reu heeft artrose ovegehouden van een val. Hij is nu bijna 12 jaar. Zit nu een kleine drie jaar op ArthriAid, verder niets. Toen had ik het bijna opgegeven dat hij echt oud zou worden, nu fiets ik iedere morgen drie km met hem en loopt hij elke dag nog eens 45 minuten in het bos en speelt hier nog veel met de andere honden. Ik ben er dus erg blij mee.
Quibus
Zeer actief

Cashel Vale schreef:
Quibus schreef:

Je begint met 10 dagen 1 x 10 ml, daarna 1 x 5 ml. Aanpassen aan behoefte. Ik heb hier gewoon een spuit liggen waar ik het mee af meet. en doe het sóchtends over zijn eten.
Mijn reu heeft artrose ovegehouden van een val. Hij is nu bijna 12 jaar. Zit nu een kleine drie jaar op ArthriAid, verder niets. Toen had ik het bijna opgegeven dat hij echt oud zou worden, nu fiets ik iedere morgen drie km met hem en loopt hij elke dag nog eens 45 minuten in het bos en speelt hier nog veel met de andere honden. Ik ben er dus erg blij mee.

:80: :E: Wow dat klinkt niet verkeerd zeg....maar die dosering die jij noemt is dat wat jou hond krijgt? en zo ja mag ik vragen wat zijn gewicht is?
Mijn reu is namelijk zo'n 50 kilo dus vraag ik me af wat hij nodig zou hebben.
We hebben nu capsules glucosamine en capsules chondroitine we zijn er nog maar net mee begonnenn ...maar mocht het niet het effect hebben waar we op hopen dat lijkt dit me wel een optie om te proberen....helemaal als ik lees wat jij nog met je hond kunt doen. :ok:
Groetjes Alie.

Afbeelding
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Red weegt 25 kg, maar dit is wat ze ook adviseren voor een labrador. Ik zou denk ik beginnen met 15 ml, daarna 10 en mocht het dan nog goed gaan kijken of je nog kan afbouwen. Heb ik iets verkeerd met hem gedaan, zoals per ongeluk zwemmen in te koud water dan geef ik hem ook tijdelijk meer. Ik zie dan heel snel resultaat.
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

ik heb ook net een verhaaltje geplaatst over mijn hondje.
ik heb gewoon pillen van de hema, maar deze werken dus beter?
Aussi
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Aussi »

Humane pillen zijn af te raden voor honden, beter is gewoon bij de DA halen: Cosequin is een erg fijn middel, daar begin je met 3 keer daags 1 tablet, vinden ze ook nog lekker!, en daarna 1x daags. als onderhoud en bij kou kun je weer opvoeren
Matje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jones - Kruising Engelse Springer
Finley - Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Matje »

Met 2 weken merkte ik al verschil bij Jones. Met groenlipmossel erbij nog tandje betere verbetering :ok:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Aussi schreef:Humane pillen zijn af te raden voor honden, beter is gewoon bij de DA halen: Cosequin is een erg fijn middel, daar begin je met 3 keer daags 1 tablet, vinden ze ook nog lekker!, en daarna 1x daags. als onderhoud en bij kou kun je weer opvoeren
De ingredienten zijn gelijk, dus ik zie niet in waarom humane (en fors goedkopere) pillen af te raden zijn?

Bij onze vorige hond had ik meerdere, goede (honden) merken geprobeerd, maar uiteindelijk hielpen de pillen van de da het best. Nu krijgt onze huidige hond de pillen van het Kruidvat. Die werken net zo goed als de pillen van de da.
Ik vond het wel heel opvallend dat de werking van de verschillende pillen en poeders zo kan verschillen per hond.
Matje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jones - Kruising Engelse Springer
Finley - Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Matje »

Muk schreef:
Aussi schreef:Humane pillen zijn af te raden voor honden, beter is gewoon bij de DA halen: Cosequin is een erg fijn middel, daar begin je met 3 keer daags 1 tablet, vinden ze ook nog lekker!, en daarna 1x daags. als onderhoud en bij kou kun je weer opvoeren
De ingredienten zijn gelijk, dus ik zie niet in waarom humane (en fors goedkopere) pillen af te raden zijn?

Bij onze vorige hond had ik meerdere, goede (honden) merken geprobeerd, maar uiteindelijk hielpen de pillen van de da het best. Nu krijgt onze huidige hond de pillen van het Kruidvat. Die werken net zo goed als de pillen van de da.
Ik vond het wel heel opvallend dat de werking van de verschillende pillen en poeders zo kan verschillen per hond.
Gaat vooral om de hoeveelheid/ samenstelling vitamine A die erin zit. Anders nemen honden het niet goed op. Maar kan idd ook per hond verschillen. Net zoals mensen verschillend kunnen reageren op bepaald supplementen (het goed kunnen opnemen ervan of niet).
Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Mijn hond krijgt ook de pillen van het kruidvat.
Die werken heel goed.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

ik lees ook mee met dit onderwerp. ben nu een week bezig met glucosamine en hoop ook op verbetering.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”