Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lotgering.
Moderator: moderatorteam
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Lotgering.
Wie kan mij een beetje wegwijs maken.?
Ik ben van plan om Lotgering te gaan voeren en daarnaast zo af en toe een een handhje brokken Cavom.
Alleen hoe kan ik beginnen met wat te voeren want ik kom er niet uit.
Begin ik met voorgemalen of gelijk met nekken en karkassen.?
Voor een jaar geleden woonde ik nog bij een slager en poelier en kregen ze naast brok kippen nekken en karkassen/gehakt en koeien knoken en nu alleen 2 á 3 x per week naast de cavom smuldier.
Zat zelf te denken aan gemalen kant en klaar Lotgering met iets te kauwen ernaast om de dag.?
Kant en klaar stouw ik ook makkelijker in de vriezer [ klein] dus gaat er meer in.
.
Ik ben van plan om Lotgering te gaan voeren en daarnaast zo af en toe een een handhje brokken Cavom.
Voor een jaar geleden woonde ik nog bij een slager en poelier en kregen ze naast brok kippen nekken en karkassen/gehakt en koeien knoken en nu alleen 2 á 3 x per week naast de cavom smuldier.
Zat zelf te denken aan gemalen kant en klaar Lotgering met iets te kauwen ernaast om de dag.?
Kant en klaar stouw ik ook makkelijker in de vriezer [ klein] dus gaat er meer in.
.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief
Re: Lotgering.
Zo zou ik het inderdaad doen, en 1 x per week vis (kvv of heel) en 1 x per week een penslap.bouvierpoedel schreef: Zat zelf te denken aan gemalen kant en klaar Lotgering met iets te kauwen ernaast om de dag.?
.
Die kvv rollen zijn lekker makkelijk te stouwen ja
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Zo doe ik het ook, ze krijgen zo om de dag iets om op te kauwen/kluiven. Momenteel zijn ze even van de brokken af, maar die wil ik wel weer erbij gaan geven.
Ik heb een tafelmodel vriezer met 3 laden. In 2 van die laden gaat precies een heel krat Lotgering, het derde laatje is voor mijn brood
Ik heb een tafelmodel vriezer met 3 laden. In 2 van die laden gaat precies een heel krat Lotgering, het derde laatje is voor mijn brood

Groetjes,
Sandra
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Is er een verkooppunt in de buurt? Als je maar weinig ruimte hebt, wordt het een dure hobby om te laten bezorgen.
Maar anders idd vlees ik ontdooi voor mijn honden anderhalve kilo vlees en daar doe ik wat brokken door en dat verdeel ik.
Maar jouw honden zijn groter, dus je zult wat meer nodig hebebn.
Maar anders idd vlees ik ontdooi voor mijn honden anderhalve kilo vlees en daar doe ik wat brokken door en dat verdeel ik.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ja hoor Ineke...vlees jij maar een end weg met je ontdooi. Hahahaha !fes/lou schreef: Maar anders idd vlees ik ontdooi voor mijn honden anderhalve kilo vlees en daar doe ik wat brokken door en dat verdeel ik.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Wil naar iedere dag gaan met brok ,maar in het begin zeg maar een 3 á 4 x per week.fes/lou schreef:Is er een verkooppunt in de buurt? Als je maar weinig ruimte hebt, wordt het een dure hobby om te laten bezorgen.
Als dat bevalt eens kijken voor een grotere vriezer.
Dus uit de afwisseling van vlees/kip/vis en daarnaast nekken en dergelijk heb je een goede samenstelling wwar de behoefte uit te halen is.
Naast een handje cavom iedere dag.??

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Ik voer ook Lotgering. Ik bestel altijd het combinatiekrat met 6 soorten. En dan nog erbij: runderkraakbeen, penslappen, eendenkarkassen, lamsribben. Dat geef ik om de dag ongeveer extra, en dan s' avonds want dan kunnen ze het goed s' nachts verteren. Penslap is gewoon een maaltijd. De kvv geeft ze alles wat ze nodig hebben dus de rest is bonus. Bruno's vacht is mooi gaan glimmen, het is wel goed voer, vind ik. Soms knip ik wel wat vet weg van de lamsribben bijvoorbeeld. Ze snijden niet netjes alle vet weg dus dat moet je zelf doen.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Goed he, dat kan ik alleen, dat lukt jou nietMJ schreef:Ja hoor Ineke...vlees jij maar een end weg met je ontdooi. Hahahaha !fes/lou schreef: Maar anders idd vlees ik ontdooi voor mijn honden anderhalve kilo vlees en daar doe ik wat brokken door en dat verdeel ik.![]()
![]()
Daar had een punt tussen moeten staan, dat snap je wel
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- dagmar88
- Zeer actief
Ja, hoor, zeker met die brok nog er bij. In de totaal versie zitten al drie diersoorten (rund, lam, kip).bouvierpoedel schreef: Dus uit de afwisseling van vlees/kip/vis en daarnaast nekken en dergelijk heb je een goede samenstelling wwar de behoefte uit te halen is.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Krijg je het knaagspul zoals nekken en karkassen ook gevroren aangelevert.??dagmar88 schreef:Ja, hoor, zeker met die brok nog er bij. In de totaal versie zitten al drie diersoorten (rund, lam, kip).bouvierpoedel schreef: Dus uit de afwisseling van vlees/kip/vis en daarnaast nekken en dergelijk heb je een goede samenstelling wwar de behoefte uit te halen is.
Hoe lang duurd dat voordat die ontdooid zijn.?

- dagmar88
- Zeer actief
Nee, één van de redenen dat ik het niet meer voer.bouvierpoedel schreef:Krijg je het knaagspul zoals nekken en karkassen ook gevroren aangelevert.??dagmar88 schreef:Ja, hoor, zeker met die brok nog er bij. In de totaal versie zitten al drie diersoorten (rund, lam, kip).bouvierpoedel schreef: Dus uit de afwisseling van vlees/kip/vis en daarnaast nekken en dergelijk heb je een goede samenstelling wwar de behoefte uit te halen is.
Zit natuurlijk heel ver weg van hun en kreeg alles (half) ontdooid aangeleverd.
Maar ik voer nu vrijwel alleen zelf samen gesteld; wanneer ik ze 's avonds hun eten geef zet ik dat voor de volgende dag al neer in een afgesloten plastic bak.
Dat zou je ook 's ochtends kunnen doen, alleen vind ik het zo handiger. Beetje vergeetachtig
De kvv pakketjes zijn in koud of lauw water aardig snel ontdooid, binnen een uur of 2 denk ik.
-
kleine2758
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Vaak is het bevroren, maar soms zo vers dat het nog niet bevroren is.bouvierpoedel schreef:Krijg je het knaagspul zoals nekken en karkassen ook gevroren aangelevert.??dagmar88 schreef:Ja, hoor, zeker met die brok nog er bij. In de totaal versie zitten al drie diersoorten (rund, lam, kip).bouvierpoedel schreef: Dus uit de afwisseling van vlees/kip/vis en daarnaast nekken en dergelijk heb je een goede samenstelling wwar de behoefte uit te halen is.
Eerlijk, ik ontdooi het eigenlijk nooit maar geef het nog bevroren. Nu zijn al mijn honden volwassen en kennen ze het. Maar om aan te leren dat ze niet mogen schrokken, maar echt moeten knagen is bevroren aanbieden een goede manier. Maar als je het 's avonds uitlegt is het de volgende ochtend wel ontdooid, als je het los weg legt op kamer temperatuur.
De mixen ontdooi ik natuurlijk wel!
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik leg s' avonds twee rollen kvv en wat bot in een afwasteil in de keuken met een plank erover. Die zijn dan s' ochtends ontdooid. Wat overblijft, kun je in de koelkast bewaren.
Bij mij komt alles echt keihard bevroren aan, ik woon in Zaanstad. De kippennekken bijvoorbeeld duren langer dan een nacht om te ontdooien. Verder ontdooit bot sneller volgens mij dan kvv, zit minder vocht in.
Bij mij komt alles echt keihard bevroren aan, ik woon in Zaanstad. De kippennekken bijvoorbeeld duren langer dan een nacht om te ontdooien. Verder ontdooit bot sneller volgens mij dan kvv, zit minder vocht in.
-
blondie
- Zeer actief
Ik krijg alles ook bevroren aangeleverd. 1x de pens niet maar die was supervers en dus nog niet ingevroren geweest. Ik neem tegenwoordig ook een combikrat, daarnaast pens en eendennekken, maar die nemen idd veel plek in in de vries. Ook de runderkraakbenen bestel ik en die blijven toch wat langer goed en liggen in de koelkast. Ik haal het voor ik ga slapen uit de vries en zet het weg in de inpandige schuur in een voerbak en de volgende ochtend is het ontdooit.Fizgig schreef:Ik leg s' avonds twee rollen kvv en wat bot in een afwasteil in de keuken met een plank erover. Die zijn dan s' ochtends ontdooid. Wat overblijft, kun je in de koelkast bewaren.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ik krijg alles diepgevroren aangeleverd... alleen de pens is soms vers en nog warm...
Ik heb kratten totaal met vis, totaal en totaal met pens, daarnaast eendennekken en penslappen, lamshartjes vorige keer geprobeerd en aankomende keer bestel ik het runderkraakbeen erbij. Deze heb ik er de laatste keer gratis bijgekregen en die bevielen goed hier... Ik bestel eens per 2 a 3 maanden maar dan ook een vriezer vol dus minimaal 6 kratten en de rest.
Ik heb kratten totaal met vis, totaal en totaal met pens, daarnaast eendennekken en penslappen, lamshartjes vorige keer geprobeerd en aankomende keer bestel ik het runderkraakbeen erbij. Deze heb ik er de laatste keer gratis bijgekregen en die bevielen goed hier... Ik bestel eens per 2 a 3 maanden maar dan ook een vriezer vol dus minimaal 6 kratten en de rest.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- mirretje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een mechelse herder
snap er niets meer van. Jullie geven dus wel brokken bij kvv? Op de site van lotgering staat dat dat niet goed is. Ik heb gister bij een afhaalpunt vlees gehaald van lotgering en die zei ook al dat ik 's avonds gewoon wat Cavom brokken kon geven.
En bevroren vlees aan de hond geven? lijkt me ook niet zo goed voor de maag?
En nog iets anders...hoeveel moet je geven. ook daar zijn heel veel verschillende antwoorden in. Als ik uitga van de site van Lotgering dan kan mijn hond (mechelaar) als ie straks volwassen is genoeg hebben aan 500 gr per dag. Maar gister waar ik dan vlees heb gehaald vond dat ik de pup al 500 gram per dag moest geven. Pup is pas 7 weken. Wat is jullie ervaring? Ze maken het mij wel lastig zo met al die verschillende info. Zie door de bomen het bos niet meer hahaha
En nog iets anders...hoeveel moet je geven. ook daar zijn heel veel verschillende antwoorden in. Als ik uitga van de site van Lotgering dan kan mijn hond (mechelaar) als ie straks volwassen is genoeg hebben aan 500 gr per dag. Maar gister waar ik dan vlees heb gehaald vond dat ik de pup al 500 gram per dag moest geven. Pup is pas 7 weken. Wat is jullie ervaring? Ze maken het mij wel lastig zo met al die verschillende info. Zie door de bomen het bos niet meer hahaha
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee natuurlijk ontdooien maar het wordt bevroren aangeleverd, je mikt alles in een vriezer en haalt eruit wat je de volgende dag nodig hebt... ja dat is achterhaald, je kunt brok gewoon combineren met kvv. Ze krijgen hier alleen maar kvv overigens. En de nekken willen nog wel eens gedeeltelijke ijslolly's zijn als ze ze krijgen... die ontdooien niet zo snel omdat het zo'n klomp is blijft het langer bevroren...mirretje schreef:snap er niets meer van. Jullie geven dus wel brokken bij kvv? Op de site van lotgering staat dat dat niet goed is. Ik heb gister bij een afhaalpunt vlees gehaald van lotgering en die zei ook al dat ik 's avonds gewoon wat Cavom brokken kon geven.
En een pup moet je veel meer geven dan een volwassen hond... mn logeepup (DH van bijna 4 maanden) krijgt nu zo'n 750 - 1000 gram per dag lotgering... verder niks.
Mijn volwassen mechelreuen krijgen op dit moment zo'n 500 gram lotgering en 200 gr, smuldier. Ik heb ze een tijd alleen maar 200gr. smuldier gegeven en 250 lotgering maar ze zijn in de winter toch behoorlijk afgevallen er mag wel weer een paar kilo bij dus vandaar nu wat meer.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- mirretje
- Zeer actief
okidoki...goh wat grappig dat een kleine pup zoveel nodig heeft. Ik snap dat hij flink groeit natuurlijk maar dat daar zo'n verschil in zou zitten had ik niet gedacht haha. Dan moet ik volgende week maar gauw vlees bij gaan halen.
Heb nu de totaal van lotgering in de vriezer liggen om te proberen. Tis wel niet dat puppievoer maar het gewone kvv. Kan geen kwaad of wel? Is toch alleen wat grover gemalen?
Heb nu de totaal van lotgering in de vriezer liggen om te proberen. Tis wel niet dat puppievoer maar het gewone kvv. Kan geen kwaad of wel? Is toch alleen wat grover gemalen?

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Kees,als je vriezer niet zo groot is is er een verkooppunt in Huissen.
Josee (ook forumlid) heeft dat verkooppunt.
Josee Sales,Beemd 28 Huissen 6852 MJ (Arnhem) 06-45544563

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee hoor, dat kan primamirretje schreef:okidoki...goh wat grappig dat een kleine pup zoveel nodig heeft. Ik snap dat hij flink groeit natuurlijk maar dat daar zo'n verschil in zou zitten had ik niet gedacht haha. Dan moet ik volgende week maar gauw vlees bij gaan halen.
Je moet gewoon even naar de hond kijken... voeren op het oog, als ie te dik wordt geef je wat minder, wordt ie magerder geef je wat meer...

- dagmar88
- Zeer actief
Nee hoor, qua vers kan een pup precies hetzelfde eten als een volwassen hond.mirretje schreef:okidoki...goh wat grappig dat een kleine pup zoveel nodig heeft. Ik snap dat hij flink groeit natuurlijk maar dat daar zo'n verschil in zou zitten had ik niet gedacht haha. Dan moet ik volgende week maar gauw vlees bij gaan halen.
Sommige pups eten wel 8-10 % van hun eigen lichaamsgewicht; maar dat verschilt per hond. Dus gewoon even kijken hoe je pup het doet.
Mijn meisje at als pup het dubbele van wat ze nu krijgt
En Niko krijgt er hier ook dagelijks een handje brok bij.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Thanks.marian* schreef:Kees,als je vriezer niet zo groot is is er een verkooppunt in Huissen.
Bezorgd zij ook thuis ,want op dit moment geen vervoer.

- mirretje
- Zeer actief
heb ook al cavom brokken gehaald dus die krijgt hij dan in zo'n ei. Hij moet wel een beetje werken voor zijn eten haha.
Vlees krijgt hij natuurlijk gewoon in zijn bak.
Vlees krijgt hij natuurlijk gewoon in zijn bak.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
bouvierpoedel schreef:Thanks.marian* schreef:Kees,als je vriezer niet zo groot is is er een verkooppunt in Huissen.
Bezorgd zij ook thuis ,want op dit moment geen vervoer.
Dat weet ik niet maar daar kun je misschien even voor bellen of pb-en?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Pups en jonge honden: 50-70 gram per kilo lichaamsgewicht per dag.mirretje schreef:En nog iets anders...hoeveel moet je geven. ook daar zijn heel veel verschillende antwoorden in. Als ik uitga van de site van Lotgering dan kan mijn hond (mechelaar) als ie straks volwassen is genoeg hebben aan 500 gr per dag. Maar gister waar ik dan vlees heb gehaald vond dat ik de pup al 500 gram per dag moest geven. Pup is pas 7 weken. Wat is jullie ervaring? Ze maken het mij wel lastig zo met al die verschillende info. Zie door de bomen het bos niet meer hahaha
Volwassen honden: 20 gram per kilo lichaamsgewicht per dag.
Ongeveer, he.
Gewoon kijken hoe ze het doet en daarop aanpassen.
-
jelle & syb
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Samojeed
2 Friese stabijen
1 Grijze Keeshond
1 Kruising
1 Wetterhoun - Aantal honden: 6
Zomers vinden de honden dat halfbevroren heerlijk , ijsje voor de hond
Ik voer ook brok en KVV , doe het al 2 jr. en de honden hebben er geen last van.
Ik voer op het oog en weeg nooit.
Ik voer ook brok en KVV , doe het al 2 jr. en de honden hebben er geen last van.
Ik voer op het oog en weeg nooit.
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Ik heb niet zoveel ruimte in mijn vriezer en deel 2 verschillende halve kratten met iemand anders. We delen de verzendkosten.
Voor de afwisseling geef ik ongeveer 2x per week smuldier en af en toe wat knauwspul.
Voor de afwisseling geef ik ongeveer 2x per week smuldier en af en toe wat knauwspul.
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Je geeft jezelf meteen het juiste antwoord.bouvierpoedel schreef:Wie kan mij een beetje wegwijs maken.?
.
- sam2011
- Actief
- Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog
cavom is in principe een goede brok, alleen niet voor nog opgroeiende honden...
persoonlijk zou ik juist volledig van die brok af stappen en puur KVV voeren, zorg wel dat je complete pakketten krijgt, dus rollen waar alles in zit. lotgering heeft veel keus, dus dat zou niet moeilijk moeten zijn.
persoonlijk zou ik juist volledig van die brok af stappen en puur KVV voeren, zorg wel dat je complete pakketten krijgt, dus rollen waar alles in zit. lotgering heeft veel keus, dus dat zou niet moeilijk moeten zijn.
a dog is a dog, it isn't a child
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Waarom is cavom niet goed voor opgroeiende honden.?sam2011 schreef:cavom is in principe een goede brok, alleen niet voor nog opgroeiende honden...
Voer het al jaren en zodra ze een 3 á 4 manden zijn gaan ze hier aan de volwassen cavom en heb noig nooit problemen gehad met mijn honden.