Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoofd van Irene
Moderator: moderatorteam
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
hoofd van Irene

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Re: hoofd van Irene
Is dat het lyme paard?
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
yep
- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Angstige blik
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ze is er nu wel vanaf gelukkg
de ''einshoes'' ook .
Maar ze is wel aan het aftakelen hoor.
Dit is trouwens een foto van 2 jaar geleden.
Ze kampt nu veel met rugblesures.
we zijn een beetje aan het bekijken wat het beste werkt voor haar stil zetten werkt niet.
alleeen buiten draven en stappen word mevrouw heel druk door en loopt ze hele tijd met haar hoofd hoog waardoor ze dus juist de rug gaat belasten.
Als we haar in de bak willen rijden moeten we haar na gefelijk gaan rijden en ook veel over gangen rijden. wat een probkleem geeft met haar pees links achter.
de fisio terapuit komt nu om de 2/3 weken.
en elke keer moet iets recht gezet worden en moeten we daarna weer gaan opbouwen zeg maar.
is best wel lastig.
de ''einshoes'' ook .
we zijn een beetje aan het bekijken wat het beste werkt voor haar stil zetten werkt niet.
alleeen buiten draven en stappen word mevrouw heel druk door en loopt ze hele tijd met haar hoofd hoog waardoor ze dus juist de rug gaat belasten.
Als we haar in de bak willen rijden moeten we haar na gefelijk gaan rijden en ook veel over gangen rijden. wat een probkleem geeft met haar pees links achter.
en elke keer moet iets recht gezet worden en moeten we daarna weer gaan opbouwen zeg maar.
is best wel lastig.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief

Dit ben ik op haar
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Vind het meevallen. Vind dit zo'n typische tuigerblik. Die kunnen zo apart draaien met hun ogen. Hoeven ze niet bang voor te zijn.antheman schreef:Angstige blik
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Dit is puur een Irene Blik die eigenlijk niet stil kan staan die eigenlijk wel een sprintje wil trekken.
En dan weet ze ook nog dat ik daar sta. want ze wil dan dat ik er naast blijf ook nog. dus als je met haar mee loopt of fietst en je blijft even achter dan kijkt ze echt achterom van kom je nog. ga je er voorbij dan heeft de ruiter een probleem lol.
Maar ze weet dat niet meer wag. was uitstap stuk lol.
En dan weet ze ook nog dat ik daar sta. want ze wil dan dat ik er naast blijf ook nog. dus als je met haar mee loopt of fietst en je blijft even achter dan kijkt ze echt achterom van kom je nog. ga je er voorbij dan heeft de ruiter een probleem lol.
Maar ze weet dat niet meer wag. was uitstap stuk lol.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Als je het paard rijtechnisch goed aan het werk/gymen zet, maak je haar sterker, zodat ze haar rug weer kan gebruiken en dan komt de nageefelijkheid ook vanzelf, een paard gelijk nageefelijk rijden kan niet;) dat betekent dat het paard dit op de hand doet en niet omdat het lijf/rug lost dus heeft het geen meerwaarde voor de verbetering van haar rug helaas, kan je niemand zoeken die jou kan en wil helpen? dan zou ik zeker in de klassieke hoek zoeken of iemand die echt bezig is met correct je paard revaliderend rijden.toots schreef:Ze is er nu wel vanaf gelukkg
de ''einshoes'' ook .
is best wel lastig.
Je kan namelijk in stap heel heel ver komen, draf en overgangen rijden is dan niet eens nodig, dat moet je pas willen doen op het moment dat je paard dat lichamelijk aankan;)
Dan zal je zien dat de fysio minder hoeft te doen..
Prachtig paard overigens, ik houd wel van tuigers

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
hoi cloris bedankt voor de reactie.
Irene is mijn verzorgpaard. Dat in de eerste plaats dus niet mijn eigen paard.
we hebben hulp van een instructrise die in plaats van ons les geeft nu regelmatig op haar rijd zo dra ze wel weer kan draven. Omdat wij ons lichaam allebei niet goed gebruiken (de eigenaresse en ik ook niet) hier hebben we medische redenen voor.
Maar Het punt is dat voordat we haar rij technisch op dat punt hebben dat we haar sterker kunnen maken om het maar even zo te zeggen. mankeerd er weer iets waardoor het weer niet verder kan en dat we weer van obder af beginnen.
Nu hebben we een andere methode gehad van de fysio namelijk moesten we een week longeren die is achter de rug daarna alleen maar met zadel rijden en niet doorzitten en juist veel draven. voorheen was het altijd heel erg opbouwen.
Maar inmiddels denk ik zelf dat we het in het geheel bij stappen moeten laten al een tijdje eigenlijk. alleen paard wil heel graag en eigenaresse wil dat ook wel heel graag.
o ja we willen zeker niet gelijk nagefelijk rijden want dat kan ook niet. maar we moeten er wel naartoe om haar uiteinelijk helemaal los te kunnen rijden.
ergens denk ik dat dit een vaag bericht is. maar hoop dat ik enigzins verduidelijking heb gebracht.
we hebben hulp van een instructrise die in plaats van ons les geeft nu regelmatig op haar rijd zo dra ze wel weer kan draven. Omdat wij ons lichaam allebei niet goed gebruiken (de eigenaresse en ik ook niet) hier hebben we medische redenen voor.
Maar Het punt is dat voordat we haar rij technisch op dat punt hebben dat we haar sterker kunnen maken om het maar even zo te zeggen. mankeerd er weer iets waardoor het weer niet verder kan en dat we weer van obder af beginnen.
Nu hebben we een andere methode gehad van de fysio namelijk moesten we een week longeren die is achter de rug daarna alleen maar met zadel rijden en niet doorzitten en juist veel draven. voorheen was het altijd heel erg opbouwen.
Maar inmiddels denk ik zelf dat we het in het geheel bij stappen moeten laten al een tijdje eigenlijk. alleen paard wil heel graag en eigenaresse wil dat ook wel heel graag.
o ja we willen zeker niet gelijk nagefelijk rijden want dat kan ook niet. maar we moeten er wel naartoe om haar uiteinelijk helemaal los te kunnen rijden.
ergens denk ik dat dit een vaag bericht is. maar hoop dat ik enigzins verduidelijking heb gebracht.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Eigenlijk een teken dat er iets niet klopt aan de het rij technische gedeelte;)toots schreef:hoi cloris bedankt voor de reactie.
lichtrijden is zwaarder voor de rug dan doorzitten... draven is heel belastend voor een paard wat ook nog eens een pees probleem heeft, ik zou lekker nog een tijdje longeren.Nu hebben we een andere methode gehad van de fysio namelijk moesten we een week longeren die is achter de rug daarna alleen maar met zadel rijden en niet doorzitten en juist veel draven. voorheen was het altijd heel erg opbouwen.
het blijft altijd lastig, aan de longe laten lopen en onder het zadel stappen?Maar inmiddels denk ik zelf dat we het in het geheel bij stappen moeten laten al een tijdje eigenlijk. alleen paard wil heel graag en eigenaresse wil dat ook wel heel graag.
Ja hoor, tis een lastig iets hoor en daar moet je eigenlijk op zoek naar iemand die echt maatwerk kan leveren, die weet wat je moet doen voor die rug icm die pees.o ja we willen zeker niet gelijk nagefelijk rijden want dat kan ook niet. maar we moeten er wel naartoe om haar uiteinelijk helemaal los te kunnen rijden.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
jah.
in principe staat Irene onder behandeling van dierenartsen in bodegrafen.
en van een fisio therapeute die zeggen wel het zelfde.
Ook bezoeken we regelmatig de den hoek kliniek dat zijn alternatieve. deze zeggen eigenlijk voornamelijk buiten rijden en alleen de rechte stukken draven of galoperen (wat ik wel goed snap) alleen we moeten ook nagefelijk gaan rijden. en Irene word heel heet buiten en gaat heel hoog lopen met haar hoofd echt een tuiger.
maar ze zeggen allemaal wel het zelfde. dat ze wel in beweging moet blijven.
buiten rijden heeft irene minder last , maar is voor zowel Judith als mij ook makkijker dat is gewoon zitten, je hoeft niet echt rondjes te rijden.
dus dat kan het zijn, daarbij vind irene dat ook leuk.
maar ook als we alleen buiten rijden dat gaat wel beter maar na een tijdje komt er toch weer een blessure.
het is en blijft moeilijk.
in principe staat Irene onder behandeling van dierenartsen in bodegrafen.
en van een fisio therapeute die zeggen wel het zelfde.
Ook bezoeken we regelmatig de den hoek kliniek dat zijn alternatieve. deze zeggen eigenlijk voornamelijk buiten rijden en alleen de rechte stukken draven of galoperen (wat ik wel goed snap) alleen we moeten ook nagefelijk gaan rijden. en Irene word heel heet buiten en gaat heel hoog lopen met haar hoofd echt een tuiger.
maar ze zeggen allemaal wel het zelfde. dat ze wel in beweging moet blijven.
buiten rijden heeft irene minder last , maar is voor zowel Judith als mij ook makkijker dat is gewoon zitten, je hoeft niet echt rondjes te rijden.
dus dat kan het zijn, daarbij vind irene dat ook leuk.
maar ook als we alleen buiten rijden dat gaat wel beter maar na een tijdje komt er toch weer een blessure.
het is en blijft moeilijk.