Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eerste kipkarkas voor Moos
Moderator: moderatorteam
-
Mojuan
- Zeer actief
Eerste kipkarkas voor Moos
Vandaag dan eindelijk toch de stap durven zetten om Moos een barfhapje te geven.
Hij heeft een biologische kipkarkas gekregen, en deze heb ik eerst even voor hem vastgehouden.
Maar al snel zat hij zowat in mijn vingers, en het leek wel of hij nooit anders te eten heeft gekregen.
Dus ik heb het maar los gelaten, en hij heeft alles netjes gekraakt, ik was stomverbaasd hoe ervaren hij leek te zijn, en dat terwijl hij altijd Pedigree brokken heeft gekregen.
Waarschijnlijk heeft hij tijdens zijn eerste jaren op Bonaire (daar liep hij vaak een aantal dagen mee met zwerfhonden om vervolgens weer thuis te komen) wel eens een vogeltje of konijntje gevangen en verschalkt?
Hoe dan ook, hij vond het heerlijk, het hazenvlees dat ik als toetje had bedacht vond hij dan weer totaal niets helaas, dat kreeg ik er met geen mogelijkheid in bij hem, zelfs niet met een blikje haring in tomatensaus erdoorheen.
Ik heb het in de koelkast gezet, en meng er morgen wat pens doorheen en dan eens zien of hij het als ontbijt wil eten. Iets anders krijgt hij niet.
Hij heeft een biologische kipkarkas gekregen, en deze heb ik eerst even voor hem vastgehouden.
Maar al snel zat hij zowat in mijn vingers, en het leek wel of hij nooit anders te eten heeft gekregen.
Dus ik heb het maar los gelaten, en hij heeft alles netjes gekraakt, ik was stomverbaasd hoe ervaren hij leek te zijn, en dat terwijl hij altijd Pedigree brokken heeft gekregen.
Waarschijnlijk heeft hij tijdens zijn eerste jaren op Bonaire (daar liep hij vaak een aantal dagen mee met zwerfhonden om vervolgens weer thuis te komen) wel eens een vogeltje of konijntje gevangen en verschalkt?
Hoe dan ook, hij vond het heerlijk, het hazenvlees dat ik als toetje had bedacht vond hij dan weer totaal niets helaas, dat kreeg ik er met geen mogelijkheid in bij hem, zelfs niet met een blikje haring in tomatensaus erdoorheen.
Ik heb het in de koelkast gezet, en meng er morgen wat pens doorheen en dan eens zien of hij het als ontbijt wil eten. Iets anders krijgt hij niet.

- Priscill@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 5
Re: Eerste kipkarkas voor Moos
He wat leuk. Die Moos wordt lekker verwend op zijn oude dag.
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi

-
Mojuan
- Zeer actief
Pens is het wondermiddel!
Hij heeft heel zijn bak leeggegeten vanmorgen.
Voortaan als ik iets nieuws ga proberen maar meteen een bakje pens ontdooien voor de zekerheid, altijd makkelijk.
Het drolletje dat hij vanmorgen produceerde was bijna lachwekkend, het was zo klein dat het wel van een chihuahua leek haha.
Echt waar, zoiets heb ik nog nooit gezien, 1 mini keuteltje, meer was het niet, dat zal het kipkarkasje zijn geweest.
Hij heeft heel zijn bak leeggegeten vanmorgen.
Voortaan als ik iets nieuws ga proberen maar meteen een bakje pens ontdooien voor de zekerheid, altijd makkelijk.
Het drolletje dat hij vanmorgen produceerde was bijna lachwekkend, het was zo klein dat het wel van een chihuahua leek haha.
Echt waar, zoiets heb ik nog nooit gezien, 1 mini keuteltje, meer was het niet, dat zal het kipkarkasje zijn geweest.

- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
- Aantal honden: 1
Wat leuk dat Moos het lekker vindt. Prima toch zo weinig poep daar ben ik zo blij mee. Wat sterker smakend vlees vindt mijn Moos ook "even wennen" maar hij eet het wel altijd op. Laat Moos maar lekker genieten... 

Neeltje
-
Mojuan
- Zeer actief
Vamiddag weer keurige ontlasting, mooi stevig en vrijwel geurloos.
Dit bevalt ons wel.
Dit bevalt ons wel.

- mirretje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een mechelse herder
dus de hond haalt in ieder geval alle voedingsstoffen eruit. Bij brokken komt er volgens mij een hoop rotzooi bij de ontlasting waardoor het zo gaat stinken. Ik ga morgen voor het eerst kvv halen. Zondag komt ons hondje dus ben benieuwd wat die ervan vind. En ook hoe dat gaat met de ontlasting. Zou fijn zijn als het niet stinkt wat met een pup kan ik nog niet zo ver lopen(naar het bos ofzo) dus zal ik veel poep moeten opruimen.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

-
widje
- Actief
- Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog
die van mij snapt er dus helemaal niks van. ze was laatst een dag bij mijn broertje voor oppas en die geeft zijn katten ook regelmatig vers dus baily mocht meedoen. nou ze heeft er voornamelijk flink mee lopen gooien, rennen en andere spelletjes gedaan zoals dump t in de vijver en duik het weer op maar de katten hebben t uiteindelijk maar opgegeten.
-
Mojuan
- Zeer actief
De avond erna heeft hij nog zo'n kipkarkas/kippenrug (was meer een rug eigenlijk) gekregen, en dat ging perfect.
Een lekkere bak met pens en rijst erbij en Moos was blij.
Vanmorgen Darf eko kvv met wat kippenhartjes, ook dat ging er heel goed in.
Een lekkere bak met pens en rijst erbij en Moos was blij.
Vanmorgen Darf eko kvv met wat kippenhartjes, ook dat ging er heel goed in.