Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwarte ronde plekken op Fodor zijn huid

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ήυs

Zwarte ronde plekken op Fodor zijn huid

Ongelezen bericht door Ήυs »

Hij heeft zoveel jeuk weer.. Na de operatie ging het een poos goed maar de jeuk is van zijn buik naar zijn oksels gegaan. Hij krabt zich een ongeluk. Ik smeer zo nu en dan hydrocortiderm, dat verzacht het wel.

Maar wat nieuw is, en opvalt, zijn de zwarte ronde plekken.

Heeft iemand dit ooit gezien?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Zwarte ronde plekken op Fodor zijn huid

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik zie niks bijzonders, tenzij je die pigmentvlekken bedoelt?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Ήυs

Marjoleine schreef:Ik zie niks bijzonders, tenzij je die pigmentvlekken bedoelt?
Die zaten er niet ;) en verdwijnen ook.
nicole en de woefkes
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): het kooikerhondje en de newfoundlander
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door nicole en de woefkes »

het lijken naar mijn idee blauwe plekken, roxie heeft ook een keer zo'n soort plek gehad, en dat was dus een blauwe plek. (zijn er toen voor naar de da gegaan)

wat voor eten krijgt hij? roxie heeft namelijk ook heel veel gekrabd, toen ze brokken kreeg. toen ze op vers werd gezet was het bijna over, en nu doe ik velcote door haar eten, en geeft ik heel weinig rund en is het helemaal over. dus misschien is dat een idee (als je zoiets nog niet deed :wink: )
Groetjes,

Nicole en de woefkes

Afbeelding
Reina 1-10-04 Scotty 5-10-09 Roxie 10-9-08 Blitzy 2-1-08
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Fafo schreef:
Marjoleine schreef:Ik zie niks bijzonders, tenzij je die pigmentvlekken bedoelt?
Verdwijnen? Hoe bedoel je?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Ήυs

Marjoleine schreef:
Fafo schreef:
Verdwijnen? Hoe bedoel je?
Dat die zwarte vlekken geen pigment vlekken zijn. Die had hij namelijk niet. Ze verdwijnen dus ook weer, en bij de eerste foto zit er ook een geïrriteerde rand omheen.
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Pigmentvlekken komen en gaan. Knoeppie had na de darmoperatie waarbij de hele binnenboel er uit gelegen heeft een rand van 15 centimeter breed rond het litteken wat helemaal zwart was geworden, na máánden zag je die heel langzaam wegtrekken..
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

De plekken kunnen ook van de allergie komen hoor; als Puchu veel last van z'n allergie heeft, dan heeft hij ineens een hele donkere huid
bovenop zijn voeten. Wordt de allergie minder, dan wordt die huid weer mooi licht roze.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Heb het één keer eerder gezien bij een golden.... zij bleek uiteindelijk een te traag werkende schildklier te hebben.

Wat zijn de verschijnselen van een trage schildklier?
Symptomen die u kunt merken zijn:

•Sloomheid
•Dik worden ondanks weinig eten
•Niet afvallen ondanks het afvaldieet(!)
•Sjokkende gang
•Droeve gelaatsuitdrukking
•Wisselende kreupelheid
•Ontstoken droge ogen
•Diarree of juist obstipatie
•Vachtproblemen zoals jeuk, schilfers en kaalheid
•Meer opzoeken van warmere ligplaatsen dan anders
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Onze kat Kyuu had iets soortgelijks rond zijn bek, maar dat bleek uiteindelijk een plastic-allergie (van de voerbak). Weet de DA het niet?
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Nawosh had/heeft ook zulke plekken. Ik smeer ze vaak in met wat vaseline en dan zijn ze na een dag of wat weg. Het zijn inderdaad donkere plekken met een wat rodige kern. Ze jeuken blijkbaar wel want als ik de vaseline er op smeer, krabt ze altijd even mee.
Groetjes, Marjan
Janie
Actief
Mijn ras(sen): Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Janie »

Hier ook bekend mee, na allergie.
Wanneer de huid heelt, krijgt het zwarte plekken. Ook zoals rond de piem van jouw hond.
Littekenweefsel kan zwart worden bij honden. En dus ook verdwijnen. Maar ook blijven, bij heftigere kwetsuren.

Volgensmij is het tijd voor het volledig naspitten en testen van voeding, weerstand, omgeving enzovoort.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Fafo schreef: Dat die zwarte vlekken geen pigment vlekken zijn. Die had hij namelijk niet. Ze verdwijnen dus ook weer, en bij de eerste foto zit er ook een geïrriteerde rand omheen.
Dat had Jaymz (onze vorige hond ook). Wij hebben het laten onderzoeken en er kwam niks uit. Geen bacterie, geen schimmel, gewoon niks. Regelmatig had hij er een of meerdere. Jaymz had er geen last van, voor zover ik heb gemerkt. Overigens had Jaymz heel veel huidproblemen. Na het scheren van de vacht (al vind ik dat ook gelijk weer zo drastisch voor Fodor) heeft hij die plekken niet meer gehad.
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Wordt het niet langzaam olifantenhuid?
Senna heeft het ook van de allergische reacties. Als de huidflora verstoord is zie je dat in de vorm van olifantenhuid.
Ik zou laten uitzoeken waar hij zo'n jeuk van heeft.
Sen is bijv. allergisch voor de kopramijt en de meelmijt en heeft een soort van hooikoorts. Hij staat op een halfje pred per dag in de maanden april t/m sept. Dan is de jeuk het hevigst.
Groetjes Belinda
Afbeelding
Ήυs

Bedankt voor de vele reacties!

Ik weet alleen dat hij nooit eerder van deze vlekken had, het is echt omdat hij daar een geïrriteerde huid heeft. En ontzettend loopt te krabben.

We hebben al zoveel onderzoeken gehad, ivm zijn huid, ook al naar een dermatoloog geweest ervoor, maar ze kunnen niets vinden. Hij heeft nu hypoallergeen voer.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Pigment-vlekken komen ook zomaar hoor. Miep heeft er ineens 2 (duidelijke) op haar tong.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Bruno had dit ook, hij had ook rode plekken en korstjes. Ik ben met hem naar de dierenarts geweest en die zei dat het door allergie kwam en door een stafylokokken huidinfectie. Als je bij google afbeeldingen stafylokokken huid hond intypt, krijg je afbeeldingen te zien. Misschien dat dat het is? Is volgens mij omdat de huid plaatselijk een slechte weerstand krijgt door de allergieplekken waardoor bacteriën door kunnen dringen. Bruno kreeg een prik en dat was een cocktail van antihistamine en nog wat dingen (eigen preparaat volgens mij) en nu is het veel minder, bijna weg. We hebben hem nu een maand en hij krijgt nu ook kvv dus dat heeft ook geholpen waarschijnlijk. En gewoon goed ontvlooien. Ik ben trouwens wel een leek op dit gebied.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Fizgig schreef:Als je bij google afbeeldingen stafylokokken huid hond intypt, krijg je afbeeldingen te zien.
Voor de nog zelf denkende generatie denk ik dat het verstandiger is om gewoon naar de DA te gaan en een afkrabsel te laten maken.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Marion. schreef:
Fizgig schreef:Als je bij google afbeeldingen stafylokokken huid hond intypt, krijg je afbeeldingen te zien.
Voor de nog zelf denkende generatie denk ik dat het verstandiger is om gewoon naar de DA te gaan en een afkrabsel te laten maken.
Haha, dat lijkt me sowieso een goed idee. Maar ik nam aan dat ze dat al geweest waren. Als ik trouwens verder zoek, ziet stafylokokken er ook uit als roodheid en puistjes. Ik weet wel (uit eigen ervaring, jaja) dat huidproblemen vaak lastig op te lossen zijn en dat je je suf zoekt voor je weet wat er aan de hand is.
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Ik vind het erg lijken op blauwe plekken, misschien vergezocht maar: kan het niet zijn dat hij extreem snel last heeft van blauwe plekken (wellicht door een medisch probleem?). Op de plekken waar hij jeuk heeft bijt en krabt hij natuurlijk ook veel, dit veroorzaakt die plekken dan weer.

Misschien toch nog een keer bloed laten prikken? Er zijn vast wel aandoeningen die ervoor zorgen dat honden sneller bloeden? Als mijn hond deze plekken zou hebben zou ik toch gaan, de pigmentvlekken bij mijn honden zien er toch anders uit. Zeker het 'geaderde' op één van de foto's vind ik twijfel geven.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Caro. schreef:De plekken kunnen ook van de allergie komen hoor; als Puchu veel last van z'n allergie heeft, dan heeft hij ineens een hele donkere huid
bovenop zijn voeten. Wordt de allergie minder, dan wordt die huid weer mooi licht roze.
Dit dus, Tirsa had exact hetzelfde. Je zou een allergie test kunnen laten doen, dan weet je waarvoor je hond allergisch is en of je iets kunt doen. Anders zou ik, in overleg met je DA, cetirizine gebruiken. Dat hielp bij Tirsa heel goed tegen de jeuk.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”