Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

overgang carocroc junior naar adult

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Wolf77
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky/Malamute
Aantal honden: 2

overgang carocroc junior naar adult

Ongelezen bericht door Wolf77 »

Mo-yi ( 10 maanden ) heeft de laatste tijd carocroc brokken, de junior versie. Ik wilde die zak nog leegmaken en dan overgaan naar adult. Vandaag dus een schep gegeven, alleen is alles er weer uitgekomen ( en natuurlijk op mn kleed ipv mn laminaat..) daarnet heeft ze buiten ook nog een aantal keer overgegeven.
Lijkt er dus op dat het van het voer is. Ergens toch beetje raar, tenminste ik had dit niet verwacht zeker niet omdat het hetzelfde merk is. En, lijkt mij, dat de junior brokken juist wat zwaarder zijn ivm hogerere voedingsstoffen?
Ik zal haar vanavond wat rijst geven. Maar denken jullie dat het toch beter is om de juniorbrokken te gaan mengen met de adult?
Als ik eerder van een merk was overgegaan ( was even zoeken welk merk ik wilde gaan voeren en waar ze t ook goed op doet, dus heb wel het een en ander geprobeerd ) maar dat mengde ik eerder ook niet.
Lillith
Zeer actief

Re: overgang carocroc junior naar adult

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik denk dat je hond moet leren op zijn eten te gaan kauwen...ik heb hier ook Carocroc kip/rijst en het zijn best grote brokken...waarschijnlijk slikt je hond ze nu door zoals bij de kleinere maat. Dan gaat het te snel en de hele brokken zetten uit. Zou kleinere porties geven of een anti-schrok bak gebruiken, tot je hem goed ziet kauwen. De brokken zijn groter maar de voedingsstoffen zijn praktisch hetzefde.
Ollie mijn Xlhasa(11mnd.) eet al van jongs af aan de grote brokken, alleen s'morgens trouwens voor de rest kvv, en hij was er in het begin niet handig mee het was echt van KAUWEN. :ugh: :lol1:
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Ja, ik zou inderdaad gaan mengen en de eerste dagen je hond uit je hand laten eten. Niet meer dan 5 brokjes in je hand nemen zodat ze langzamer moet eten. Voer die dagen ook even op twee verschillende tijden. De eerste helft rond 16.00 uur of wanneer je thuiskomt. En de tweede helft na het laatste uitlaatrondje. In die tussentijd even niet spelen, laat haar rustig de voeding verteren. Na ongeveer 1 week kun je, als je dit wilt, de twee voedingen per dag naar elkaar brengen. Steeds de eerste voeding 15 minuten later geven totdat ze weer op 1 voeding zit. Ik heb Barça op twee voedingen staan en dit bevalt uitstekend.

Het uit de hand laten eten kun je terugbrengen naar zelfstandig eten. Geef bv van die voeding de helft uit je hand en plaats dan haar bak op haar plek. De helft wordt 3/4 deel en dan geheel zelfstandig.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Da's best lastig hoor, kauwen als je knipkiezen hebt...
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Rosita Compagner schreef:Da's best lastig hoor, kauwen als je knipkiezen hebt...
:LOL: kauwen lijkt me wel begrijpbaar, maar knippen is ook goed :D
Wolf77
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky/Malamute
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Wolf77 »

Thanx voor het meedenken!
Ik had er niet zo bij stilgestaan, want ik vond de brokjes van de adult niet veel verschil qua formaat.
Maar ik ga haar vandaag en morgen de junior gewoon doorgeven want ik heb 2 late diensten, donderdag ben ik weer vrij dus dan kan ik op mn gemak wat uit de hand voeren van de adult brokken en kan ik haar goed in de gaten houden wat ze erop doet ( vind dat toch een beetje eng als ik straks weer weg moet )
De junior kauwt ze overigens wel, heb er net eens op zitten letten, ze eet nu redelijk rustig en knauwt er dus op. ( dat was in het begin wel anders hoor, dat was idd tong erin en alles weg )
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”