Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bertjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Vandaag zijn Bertje ( 2 jaar oud) en ik opgeweest voor ons IPO 1 certificaat. het was een beetje bewolkt en af en toe wat miezer regen. Niet te veel wind en absoluut niet koud. Ideale omstandigheden.
We zijn in de ochtend om half 9 gestart met speuren. ik peu nerveu en Bertje gewoon Bertje. Gewoon niets van mij aantrekkend gewoon zijn werk doen. Ik zet m aan bij het paaltje en hij selecteerd keurig de aanzet af en gaat van start. 10 meter lijn ik erachter en daar ging ie dan. Rustig, geconcentreerd en diep met zijn neus zoekend. 1e voorwerp goed verwezen en ik kon het keurig tussen zijn poten op pakken. weer aangezet en daar ging ie weer. Bertje was gewoon Bertje hihih. super hoeken en strekken. 1 punt verloren op iets te veel selecteren op het eind van de tweede balk. Over 99 van de 100 punten. ik was apetrots op het manneke maar het manneke snapte totaal niet waarom hij niet zijn bal kreeg. had ie toch verdiend zag je m denken. na dat we het weiland hadden verlaten heb ik m dan ook uitbundig beloond.
appel had hij 95 van de 100 punten . Ook absoluut geen slechte score maar soms was ie er even niet helemaal bij. Hij was niet zo strak als hij normaal bij me liep. maar ach, eerste echte examen, baby hond hihihi en een gespannen geleider. Je kunt niet alles hebben op zon dag.
Hij had dus een superscore neergezet maar ach zoals iedereen ondertussen wel weet zal Bertje Berjte niet zijn als hij niet toch wat rottigheid uit kan halen. Twee verstekken revieren en aanblaffen ging super. Alleeen hoorde ik van de keurmeester dat de pakwerker zich rot schrok toen Bertje het verstek in denderde. Deze schoot dus in zijn achteruit zodat Bertje opeens heel heel sterk in zijn schoentjes stond. het overig appel ging super maar lossen was er dus echt niet meer bij. Hij rukte en rukte aan de pakwerker en beet steeds harder en harder. 3 commandos en het was afgelopen. een D voor diskwalificatie omdat hij niet in de hand van de geleider stond. En ik vroeger maar denken dat het een lief klein watje was die spelenderwijs een hoop kon leren. Hij is in no time opeens volwassen aan het worden en groeit me dus boven mn kop uit. pffff. plan de campagne maken en opnieuw bekijken hoe we hem bereikbaar kunnen maken met het manwerk. Ik zie m nog zitten met de bewaking de pakwerker uitdagend tot het uiterste. Die arme man werd alle kanten op getrokken en kon echt niet stilstaan. twee handen aan de mouw om die stil te houden zodat Bert toch zou lossen. Helaas. niets lossen. Pas toen ik erbij stond liet ie los. hihihi
Ach ik heb genoten van die mafkees en wat ie heeft laten zien vandaag. Nog een hoop werk aan de winkel maar tis wel een hond met enorm veel potentie voor de wedstirjd sport als ie wat ouder is.
We zijn in de ochtend om half 9 gestart met speuren. ik peu nerveu en Bertje gewoon Bertje. Gewoon niets van mij aantrekkend gewoon zijn werk doen. Ik zet m aan bij het paaltje en hij selecteerd keurig de aanzet af en gaat van start. 10 meter lijn ik erachter en daar ging ie dan. Rustig, geconcentreerd en diep met zijn neus zoekend. 1e voorwerp goed verwezen en ik kon het keurig tussen zijn poten op pakken. weer aangezet en daar ging ie weer. Bertje was gewoon Bertje hihih. super hoeken en strekken. 1 punt verloren op iets te veel selecteren op het eind van de tweede balk. Over 99 van de 100 punten. ik was apetrots op het manneke maar het manneke snapte totaal niet waarom hij niet zijn bal kreeg. had ie toch verdiend zag je m denken. na dat we het weiland hadden verlaten heb ik m dan ook uitbundig beloond.
appel had hij 95 van de 100 punten . Ook absoluut geen slechte score maar soms was ie er even niet helemaal bij. Hij was niet zo strak als hij normaal bij me liep. maar ach, eerste echte examen, baby hond hihihi en een gespannen geleider. Je kunt niet alles hebben op zon dag.
Hij had dus een superscore neergezet maar ach zoals iedereen ondertussen wel weet zal Bertje Berjte niet zijn als hij niet toch wat rottigheid uit kan halen. Twee verstekken revieren en aanblaffen ging super. Alleeen hoorde ik van de keurmeester dat de pakwerker zich rot schrok toen Bertje het verstek in denderde. Deze schoot dus in zijn achteruit zodat Bertje opeens heel heel sterk in zijn schoentjes stond. het overig appel ging super maar lossen was er dus echt niet meer bij. Hij rukte en rukte aan de pakwerker en beet steeds harder en harder. 3 commandos en het was afgelopen. een D voor diskwalificatie omdat hij niet in de hand van de geleider stond. En ik vroeger maar denken dat het een lief klein watje was die spelenderwijs een hoop kon leren. Hij is in no time opeens volwassen aan het worden en groeit me dus boven mn kop uit. pffff. plan de campagne maken en opnieuw bekijken hoe we hem bereikbaar kunnen maken met het manwerk. Ik zie m nog zitten met de bewaking de pakwerker uitdagend tot het uiterste. Die arme man werd alle kanten op getrokken en kon echt niet stilstaan. twee handen aan de mouw om die stil te houden zodat Bert toch zou lossen. Helaas. niets lossen. Pas toen ik erbij stond liet ie los. hihihi
Ach ik heb genoten van die mafkees en wat ie heeft laten zien vandaag. Nog een hoop werk aan de winkel maar tis wel een hond met enorm veel potentie voor de wedstirjd sport als ie wat ouder is.
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Re: Bertjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Die Bertje toch. super punten voor A en B.
En jij weet waar je de komende tijd aan gaat werken. Veel succes.
En natuurlijk gefeliciteerd met de prachtige punten voor speuren en appèl.
En jij weet waar je de komende tijd aan gaat werken. Veel succes.
En natuurlijk gefeliciteerd met de prachtige punten voor speuren en appèl.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Zo dan wat een punten! Ontzettend jammer dat meneer niet wilde lossen
Maar het klinkt erg veelbelovend!

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Wat jammer van het manwerkgedeelte, voor de rest hele nette punten!
Ff plan de campagne en dan binnenkort gewoon een tweede poging.
Ff plan de campagne en dan binnenkort gewoon een tweede poging.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Zeer actief
Jammer van het laatste gedeelte na die superscores, maar je kunt toch vol vertrouwen verder met Bertje!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
super A & B!!!! LOL, je zou ze af en toe he
Bertje dacht 

Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 3
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
- Aantal honden: 1
Wat gaaf zeg, die foto serie. Wat prachtig dat hij zo mooi gefocust is. Mooi hoor die Bertje!

Neeltje
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Nette A&B, jammer dat hij z'n vrijheid gepakt heeft, succes met de training;)
-
- Zeer actief
ik zou zeggen dat ik een verkeerde inschatting heb gemaakt bij het ventje. hihihihicrutz schreef:Nette A&B, jammer dat hij z'n vrijheid gepakt heeft, succes met de training;)
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Leuke foto's en gefeliciteerd met de mooie punten, jammer dat ie niet loste maar dat komt vast wel goed toch?!
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home