Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Yuna Baarmoederonsteking :( - Operatie achter de rug!
Moderator: moderatorteam
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
- Aantal honden: 2
Re: Yuna Baarmoederonsteking :(
Nou, het is niet afdoen met een ABkuur, want die operatie komt er zowiso.... Ze voelt zich vandaag al wat beter dan gisteren, dus dat is alleen maar goed!

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
toots en ik zijn hard aan het pootje draaien voor yuun.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- dancingdaydream
- Zeer actief
Omdat ik me toch best zorgen maak om Yuna, en dan vooral dat ze zo slecht wil eten en drinken, hebben we vandaag overlegd met de dierenarts dat we toch niet willen wachten tot woensdag, omdat ze anders alleen maar zou verzwakken en dat wil je ook niet met een narcose.
Ze wil geen fatsoenlijk eten, we krijgen er met moeite wat in, en als het al wat is dan maar 3 hapjes, ze loopt er gewoon voor weg of likt er even aan en gaat dan zitten staren en grommen naar de katten.. Ze heeft een paar snoepjes gegeten en een paar stukjes rodiworst, maar daar hield het ook mee op.
Nu hebben we dus na overleg met de DA besloten dat ze morgenochtend om half 9 moest komen voor narcose, en dan zal ze geopereerd worden morgen... Ik zie er wel tegenop, ik vind operaties altijd zo eng..
Jullie nog tips voor morgenochtend? Ik blijf er zowiso gewoon bij wanneer ze onder narcose gaat.
Ze wil geen fatsoenlijk eten, we krijgen er met moeite wat in, en als het al wat is dan maar 3 hapjes, ze loopt er gewoon voor weg of likt er even aan en gaat dan zitten staren en grommen naar de katten.. Ze heeft een paar snoepjes gegeten en een paar stukjes rodiworst, maar daar hield het ook mee op.
Nu hebben we dus na overleg met de DA besloten dat ze morgenochtend om half 9 moest komen voor narcose, en dan zal ze geopereerd worden morgen... Ik zie er wel tegenop, ik vind operaties altijd zo eng..
Jullie nog tips voor morgenochtend? Ik blijf er zowiso gewoon bij wanneer ze onder narcose gaat.

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Gewoon rustig blijven dan blijft je hond ook rustig.
Sterkte. Snap dat je je zorgen maakt. Heb ik ook gedaan. Tama is kort na elkaar twee keer geopereerd en het is alletwee de keren goed gegaan.
Sterkte. Snap dat je je zorgen maakt. Heb ik ook gedaan. Tama is kort na elkaar twee keer geopereerd en het is alletwee de keren goed gegaan.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- kipo
- Zeer actief
Behalve dan dat baarmoederontsteking vrijwel nooit beter wordt van antibiotica, dus ook over een week is er nog steeds ontsteking, nog steeds (kans op) pus in de baarmoeder en nog steeds een verhoogde doorbloeding.KyraYouri schreef:Nee hoor, het is vrij standaard dat liever niet geopereerd wordt tijdens een ontsteking. Natuurlijk als de ontsteking levensbedreidgend is, dan heb je geen keus.
Maar als er pus en ontstekingsvocht in de buikholte terecht komt, dan heb je kans op o.a. buikvliesontsteking en dan ben je nog veel verder van huis.
Daarbij komt dat de baarmoeder nu nog erg doorbloed is wat ook weer meer kans op complicaties geeft.
Beterschap voor Yuna!
Sterkte morgen, komt vast wel goed
- dancingdaydream
- Zeer actief
Dank je
Zal wel moeilijk kunnen slapen vannacht, voel me best misselijk van de zenuwen. Zal morgen overdag wel nóg erger zijn 
Updates zal ik natuurlijk posten als het zo ver is.
Updates zal ik natuurlijk posten als het zo ver is.

-
Marion.
Goeie beslissing denk ik. Sterkte morgen, en zoek gewoon afleiding. Het gaat heel snel dan, en voor je het weet is ze weer het vrouwtje naast je in de manddancingdaydream schreef:Omdat ik me toch best zorgen maak om Yuna, en dan vooral dat ze zo slecht wil eten en drinken, hebben we vandaag overlegd met de dierenarts dat we toch niet willen wachten tot woensdag, omdat ze anders alleen maar zou verzwakken en dat wil je ook niet met een narcose.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Sterkte morgen, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Maar na de operatie zal ze wel weer willen eten en dan knapt ze goed op. Beterschap!
- dancingdaydream
- Zeer actief
Ja, vanaf nu moet ze nuchter blijven. Ze heeft nog wat gedroogde kipfilet van de dierenwinkel gegeten en 3 kleine stukken rodiworst, heeft ze toch wat energie voor morgenochtend.

-
Lillith
- Zeer actief
Sterkte voor morgen 
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
sterkte voor jullie vanavond en morgen.
Idd rustig blijven maarjah dat is natuurlijk wel moeilijk met zoon narcose en operatie voor de boeg.
Idd rustig blijven maarjah dat is natuurlijk wel moeilijk met zoon narcose en operatie voor de boeg.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Sterkte voor morgen! Het komt vast allemaal goed.
- dancingdaydream
- Zeer actief
Bedankt iedereen! Ga straks maar eens het laatste rondje lopen, ze ligt nu heel lief te slapen al een tijdje dus wil haar nog niet wakker maken, ze lag net weer te zuchten en steunen 

-
gemini6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
Toch wel fijn dat het nog voor het weekend kan, dan zit je niet het hele weekend er tegenaan te hikken.
- dancingdaydream
- Zeer actief
Ja, inderdaad, daar zat ik ook mee, stel dat ze van het weekend ineens achteruit zou gaan, dan zit je met een spoedoperatie ook nog eens aan het dubbele tarief en een hele hoop gedoe..

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
- dancingdaydream
- Zeer actief
Nou... ze is bij de DA.... zenuwen!!!! Was er al een half uur eerder dan mn afspraak, dus heb nog even door het hondenparkje gelopen met haar, zij was volgens mij net zo zenuwachtig als ik, maar dat zal ze wel van mij gemerkt hebben...
Maargoed, narcose ging goed, ze viel vrij snel in slaap ookal is ze een kleine vechtert.. Nu zijn ze met haar bezig, en kan ik niks anders doen dan ongeduldig in huis lopen en me misselijk voelen. Slapen is ook al bijna niet gelukt vannacht...
Ik ga zo maar eens de vloer dweilen en een cake bakken ofzo, ter afleiding!
Maargoed, narcose ging goed, ze viel vrij snel in slaap ookal is ze een kleine vechtert.. Nu zijn ze met haar bezig, en kan ik niks anders doen dan ongeduldig in huis lopen en me misselijk voelen. Slapen is ook al bijna niet gelukt vannacht...

-
Neeltje
gaat vast allemaal goedkomen. Maak maar vast een warm mandje voor haar. Ze kan het best koud krijgen door de narcose. Misschien anders een lekker kruikje.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
niet lopen ijsberen he. hou je rustig meis. Yuna voeld aan jou dat er iets is.
en als ze straks weer thuis is. Gewoon lekker warm houden lekker tegen je aan.
en als ze straks weer thuis is. Gewoon lekker warm houden lekker tegen je aan.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
elk nadeel heeft z'n voordeeldancingdaydream schreef:
sterkte, het komt vast helemaal goed. mijn hond was na een halve dag alweer reuze tierig (al was die niet ziek van tevoren, dus dat is toch anders bedenk ik me nu).
beterschap met het kleintje
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
chrico
- Zeer actief
Die ukkies zijn best pittig hoor. Lou kwam om half 5 thuis, lekker op de bank in een deken neergelegd en was best misselijk, kwijlde als een dog
. Om 20.00 wat laten eten en om 21.00 uur moest ik die hypermuis alweer afremmen. Heeft geen kap of pakje aangehad want ze bleef er keurig vanaf.
Geef haar gewoon bij thuiskomt een lekker rustig plekje om verder bij te komen en ik denk vooral het zielig zijn niet bevestigen ( buurvrouw kwam even bij Lou kijken en Lou was ineens superzielig
). Komt vast allemaal goed met Yuna 
Geef haar gewoon bij thuiskomt een lekker rustig plekje om verder bij te komen en ik denk vooral het zielig zijn niet bevestigen ( buurvrouw kwam even bij Lou kijken en Lou was ineens superzielig
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- dancingdaydream
- Zeer actief
Jaaaa, ze is er weer! Mn kleine meid, die blik in haar ogen toen ze ons herkende bij de dierenarts..
ze is flink beroerd, logisch, dus ligt de hele tijd te kreunen. Ze ligt nu op een kussen tegen mij aan met een fleecedekentje. Kruikje vond ze toch wat te warm, dus die ligt er nu naast mocht ze hem toch weer willen dan kan ze er gewoon bij. Ze wilde net opstaan, alleen dr lijfje niet, maar ze blijft maar lekker liggen uitrusten, stuk beter.
ik "mag" nu alleen niks meer doen, zodra ik ook maar even opsta komt er een gekreun uit en gaan die oogjes op "extra zielig", ze wil echt bij me zijn, de schat

ze is flink beroerd, logisch, dus ligt de hele tijd te kreunen. Ze ligt nu op een kussen tegen mij aan met een fleecedekentje. Kruikje vond ze toch wat te warm, dus die ligt er nu naast mocht ze hem toch weer willen dan kan ze er gewoon bij. Ze wilde net opstaan, alleen dr lijfje niet, maar ze blijft maar lekker liggen uitrusten, stuk beter.
ik "mag" nu alleen niks meer doen, zodra ik ook maar even opsta komt er een gekreun uit en gaan die oogjes op "extra zielig", ze wil echt bij me zijn, de schat

-
Melanie 74
Ahhh dat koppie, blijf maar lekker bij haar liggen.
Fijn dat alles goed is gegaan, is toch maar weer achter de rug
Fijn dat alles goed is gegaan, is toch maar weer achter de rug
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Fijn dat de operatie achter de rug is, hoop dat ze zich snel beter voelt
wat een klein schatje op de foto, lekker verwennen de komende tijd!
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
fijn dat het achter de rug is en dat ze weer thuis is.
- Rebble
- Zeer actief
Fijn dat het achter de rug is en dat het goed gegaan is
Nu knapt ze vast snel op!

-
Syllvero
Beterschap 
- dancingdaydream
- Zeer actief
Bedankt
Ze is alweer een beetje wakkerder, ze heeft net goed liggen slapen. Opstaan kost nog teveel moeite, maar dat is ook nog helemaal niet nodig.
De wond is trouwens een stuk kleiner dan ik had verwacht! En dat terwijl hij al groter is dan bij een normale sterilisatie natuurlijk Er zit een mooie pleister op, die mag er over 2 dagen af. Nu hopen dat ze zich snel beter voelt!
De wond is trouwens een stuk kleiner dan ik had verwacht! En dat terwijl hij al groter is dan bij een normale sterilisatie natuurlijk Er zit een mooie pleister op, die mag er over 2 dagen af. Nu hopen dat ze zich snel beter voelt!

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Re: Yuna Baarmoederonsteking :( - Operatie achter de rug!
Beterschap. Hoop dat ze snel opknapt.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- dancingdaydream
- Zeer actief
Re: Yuna Baarmoederonsteking :( - Operatie achter de rug!
Nou, ze voelt zich al weer een stuk beter! Natuurlijk nog niet helemaal lekker, maar net bij het even laten plassen buiten wilde ze al niet weer direct naar huis maar het veld op, maargoed dat mag nog even niet.
Haar buikje zelf voelt duidelijk pijnlijk aan, want daar mag ik niet in de buurt komen. Vrolijk is ze wel, en ze heeft zelfs al naar een passerende buurvrouw buiten geblaft, haha.
Haar buikje zelf voelt duidelijk pijnlijk aan, want daar mag ik niet in de buurt komen. Vrolijk is ze wel, en ze heeft zelfs al naar een passerende buurvrouw buiten geblaft, haha.